Kyllähän Jeesus oli parempi ja Uusi Testamentti lempeä!
Ja kirkon viestihän on:
”Anteeksiantava ja laupias on Herra, hän on kärsivällinen, suuri on hänen hyvyytensä. Herra on
hyvä kaikille, hän armahtaa
kaikkia luotujaan.” (Vanha Testamentti, Psalmien kirja 145:8-9)
Se on totta, ettei Uusi Testamentti ole niin sotaisa ja kansanmurhaava, mutta Jeesus on kyllä ihan isänsä poika tai Jumala itse: ”Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän”. (Johanneksen Evankeliumi 14:9-11). Jeesus periaatteessa sanoo olevansa Vanhan Testamentin Jumala näissä jakeissa. Raamattu sanoo myös, ettei kukaan ole nähnyt Jumalaa: ”Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt” (Johanneksen evankeliumi 1:18), mutta esim. Vanhassa Testamentissa Mooses on nähnyt, face-to-face, Siinain vuorella ja Jeesus on nähty ja hän sanoo, että, joka on nähnyt minut on nähnyt Isän).
Näin Jeesus:
- ”Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä. Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. ” (Matteuksen evankeliumi 10:34-37)
- ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” (Luukkaan evankeliumi 14:26)
- Kun Jeesus oli Betaniassa aterialla spitaalia sairastaneen Simonin talossa, sinne tuli nainen, jolla oli alabasteripullossa aitoa, hyvin kallista nardusöljyä. Hän rikkoi pullon ja vuodatti öljyn Jeesuksen päähän. Jotkut paheksuivat tätä ja sanoivat toisilleen: "Millaista voiteen haaskausta! Sen olisi voinut myydä ja antaa rahat köyhille. Olisi siitä ainakin kolmesataa denaaria saanut." He moittivat naista ankarin sanoin. Mutta Jeesus sanoi: "Antakaa hänen olla. Miksi te pahoitatte hänen mielensä? Hän teki minulle hyvän teon.
Köyhät teillä on luonanne aina, ja te voitte tehdä heille hyvää milloin tahdotte, mutta
minua teillä ei aina ole.” (Markuksen evankeliumi 14:3-7. Eli ”Minä olen nyt tärkeämpi kuin ne köyhät, jotka teillä on
aina!”)
Ja tietysti meillä on kiittäminen Jeesusta/Uutta Testamenttia helvetistä: ” Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita.” (Matteuksen evankeliumi 13:42)
”Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.” (Matteuksen evankeliumi 25:41)
Mikään systeemi, jossa on suoralla väkivallalla uhkaaminen, jota helvetti on, on moraalisesti konkurssissa oleva systeemi.
Ja mikäli Jeesus on muka parempi kuin Vanhan Testamentin Jumala, niin miksei hän tuominnut orjuutta? Sen sijaan hän sanoi esim.: ”Jos palvelija tietää, mitä hänen isäntänsä tahtoo, mutta ei varaudu siihen eikä toimi hänen tahtonsa mukaan,
hän saa monta raipaniskua. Jos taas palvelija tietämättään tekee sellaista, mistä rangaistaan raipoin,
hän pääsee vähillä iskuilla. Jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan, ja jolle on paljon uskottu, se pannaan paljosta vastaamaan.” (Luukkaan evankeliumi 12:47-48. Eli kaikkia orjia ei tarvitse hakata yhtä paljon).
Jos Jeesus (jos hän oli edes olemassa) olisi tuominnut orjuuden, niin ajatelkaa miten paljolta pahalta olisi säästytty vajaan 2000:n vuoden ajalta sen jälkeen.
Jeesus sanoi näin Raamatun mukaan: ”Myykää, mitä teillä on, ja antakaa köyhille…” (Luukkaan evankeliumi 12:33.) Miksei kirkko ja papit ja esim. Vatikaani/Katolinen kirkko tee näin, kun kerta "hyvä" Jeesus/Raamattu/Uusi Testamentti sanoo näin? Paavi istuu kultatuolissaan sen valtavan omaisuuden päällä ja rukoilee köyhien puolesta ja samaan aikaan lapsia kuolee nälkään…
Miksei Jeesus ajanut naisten tasa-arvoista asemaa yhteiskunnassa?
jne. jne…
Hän ei ollut edistyksellinen vaan
hän omasi samat arvot kuin sen ajan miehet, jotka myös kirjoittaneet raamatun tekstit. Uuden Testamentin Jeesus on sen ajan miesten luoma sarjakuvahahmo, jolla voi mahdollisesti olla perusta jossain silloin eläneessä saarnaajassa. Silloin oli erilaisia saarnaajia, messiaita yms. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Ja kaikkein tärkeimpänä.
Miksei hän tuominnut Isänsä tekoja, jos Jeesus oli kerta parempi? Hän olisi voinut sanoa: ”Pyydän anteeksi isäni tekoja. Hän oli väärässä”. Sen sijaan hän sanoi: ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan.
En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille:
ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.” (Matteuksen evankeliumi 5:17-20).
Lait, jotka annettiin Vanhassa Testamentissa. Lait, jotka antoi Vanhan Testamentin sota-Jumala. Jeesus ajoi niitä.
Hän ei tuominnut isäänsä, koska: ”
Minä ja Isä olemme yhtä.” (Johanneksen evankeliumi 10:30).
Hän on Vanhan Testamentin, kansanmurhaaja, etninen puhdistaja, rasisti, lasten tappaja jne.
Jumala.
”Sillä niin kuin taivas on korkea maan yllä, niin on Herran armo suuri
niille, jotka pelkäävät ja rakastavat häntä.” (Psalmien kirja 103:11)
Raamatun Jumalan armo, rakkaus, anteeksianto jne.
ei koske kaikkia. Se
koskee vain niitä kaikkia, jotka palvovat, pelkäävät ja rakastavat häntä. Ehdoitta.
PS.
Jumala/Raamattu on väärässä. Voin todistaa. Annan yhden esimerkin. Kysynkin esim.
@Klose16 , että myönnätkö kaiken kansan edessä Jumalan/Raamatun voivan olla väärässä, vaikka sanot sen olevan totuus?:
Kaupunki nimeltä Tyros (Tyre): "Sen tähden sanoo Herra Jumala: Tyros, minä käyn sinua vastaan! Minä nostan kansat sinua vastaan, niin kuin meri nostattaa aallot. Ne murtavat Tyroksen muurit, ne repivät sen tornit, ja minä pyyhkäisen mullatkin pois --vain paljas kallio jää,… He ryöstävät kaikki rikkautesi, riistävät kaiken kokoamasi, repivät muurisi maahan ja tuhoavat komeat talosi, heittävät kivet, palkit ja mullan syvälle mereen… Minä pyyhkäisen sinut paljaaksi kallioksi, luodoksi, jolla kuivataan verkkoja,
eikä sinua rakenneta uudestaan, sillä minä, Herra, olen puhunut.
Näin sanoo Herra Jumala.
Jumala/Raamattu oli väärässä. Tyros (Tyre) on edelleen olemassa Libanonissa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tyros
https://en.wikipedia.org/wiki/Tyre,_Lebanon