Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Samassa myös teologisen tiedekunnan voi lakkauttaa. Uskontieteeseen voisi siirtää yleisen uskonnon tutkimuksen sen osalta mitä sitä teologissa on ja kristinuskon vaikutuksien tutkimuksen historiaan. Kristinuskon omat sisäiset opit kirkko saisi opettaa itse. Samoin uskonnonopetus koulusta pitäisi poistaa tälläisenään kuin se nykyään on. Uskontokunnat voivat järjestää sitten kouluajan ulkopuolelle jäsenilleen opetusta. Sotilaspapit ja vankilapapit voidaan korvata psykologilla tjms. Uskontokunnat voisivat sitten omaehtoisesti tarjota palvelujaan niistä kiinnostuneille esim. vankiloihin omalla kustannuksellaan tai hinnastonsa mukaisesti.
Teologisen voi lakkauttaa, jos siinä samalla lakkautetaan kaikki muu mukatieteellinen hömppä. Kuten nyt vaikka se naistutkimus, tai kaikki "muinais-indokiinan kulttuurin vaikutus hevonperseeseen"-linjat. Sotilaspappeja ei voi lopettaa kokonaan, syyn olen ilmaissut jo aiemmin. Kuten ei myöskään vankilapappeja. Heti, jos vankilapsykologit pääsevät samoihin tuloksiin rikollisten "parantamisen" suhteen, niin sitten tietenkään vankilapapeilla ei ole tarvetta.
Lisäksi, yhtään järkevää syytä valtiokirkon säilyttämiseksi ei ole vieläkään esitetty.
Se, että monet esitetyt syyt valtiokirkon säilyttämiseksi eivät ole sinun mielestäsi järkeviä, ei tarkoita etteikö niistä jokunen olisi oikeasti ihan järkeväkin. Ja ettei tulisi epäselvyyksiä, niin vielä kerran totean, että minun mielestäni kirkko ja valtio pitäisi erottaa toisistaan, ja mitä pikemmin sen parempi.
Valtion ja kirkon epäpyhä insesti ilmenee yhä irvokkaammin kuvioin. Kun piispainkokous päätti muuttaa pappisvirkaan vaadittavaa kielitaitoa, älähtävät yliopistot kipakasti, koska heidän kivat opetushommansa (joille ei ole kilpailua) vähenevät. Tottahan hepreankielen opetusta tarvitaan jatkossakin jotta olisi tulevaisuudessakin hepreankielen opettajia. Ja järkyttäväähän se on valtion kannalta, miten suomen Siionin kielitaidolle käy!
Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että ei se tällä hetkellä ole kirkosta kiinni tämä nykyinen vahva valtiokirkko. Vaikka sen käsityksen tätä palstaa lukemalla saakin. Eli siis ei pidä syyttää kirkkoa siitä, että valtio haluaa pitää lähestulkoon kaikin keinoin valtiokirkosta kiinni.