Laitetaanpa alkuun tilastoa Kimin matseista tällä kaudella, kun kiinnosti tarkemmin sitä tarkastella.
Ketjukoostumukset, tehot ja +/- aikajärjestyksessä:
3. Järvinen-H-Somervuori (4 matsia) 0+3, +1
2. Ahtola-H-Somervuori (1 matsi) 0+0, -1
2. Peltonen-H-Ahtola (1 matsi) 0+0, 0
3. Tuomainen-H-Pöysti (3 matsia) 0+0 -2
2. Peltonen-H-Somervuori (3 matsia) 1+0 +2
3. H-Hokkanen-Pöysti (1 matsi) 0+0, 0
3. H-Hokkanen-Ma. Granlund (1 matsi) 0+0, 0
3. Ma. Granlund-H-Pöysti (1 matsi) 1+0, -1
3. Tuomainen-H-Pöysti (1 matsi) 0+0, -2
2. Peltonen-H-Somervuori (3 matsia) 0+0, -1
4. Tuomainen-H-Åsten (1 matsi) 0+0, 0
3. Tuomainen-H-Somervuori (1 matsi) 0+0, -1
3. Pesonen-H-Tuomainen (4 matsia) 0+0 -2
2. Pesonen-H-Somervuori (3 matsia) 1+1, +4
4. Tuomainen-H-Åsten (2 matsia) 0+0, -1
Tehot tähän asti: 3+4=7, -5
Aika tiuhaan tahtiin on kaverit vierellä vaihtuneet, pisin koostumus on ollut 4 matsia... Eivätkä noi ketjukaveritkaan ole aina olleet ihan sieltä parhaimmasta päästä... Mm. Tuomainen kanssa Hirso on pelannut 12 peliä. Ns. pelimiehiä on ollut vierellä kyllä, mutta vain muutaman pelin ajan kerrallaan.
Mielenkiintoista on se, että 2+4 eli lähes koko kauden tehot ovat tulleet Somervuoren kanssa, jonka kanssa Hirso onkin pelannut eniten eli puolet matseistaan, yhteensä 15 matsia.
Ykköskentässä ei peliaikaa ole tullut yhtään, mikä ei toki ole yllätys, kun jengissä on MG. Enkä tätä edes odottanut. Pääsääntöisesti Kimi on pelannut kolmosessa, 16 matsia. Kakkosessa pelejä on kertynyt 11 ja nelosessa 3.
Mä en kyllä näe, että Kimille olis annettu ihan sitä todellista mahdollisuutta näytää taitoansa. Kovaa ketjurulettia koko kauden (lukekaa vaikka Kiben haastattelu, mitä mieltä on ketjulotosta) ja sitten kun löytyi ketju, jonka kanssa näytti kulkevan, niin eiku uus ukko kehiin ja ketju palasiksi. Ylivoima-aikaa ei tullut juuri ollenkaan, missään vaiheessa, vaikka olisi esimerkiksi voinut aivan hyvin ottaa viivamiehen paikan Jokelan sijaan. Peliaikakin on ollut vaan keskimäärin 12.52 min. per matsi. Vain 8 matsissa herra on pelannut yli 15 minuutin peliajalla (ekasta matsista ei ollut peliaikaa).
Yksikään pelaaja ei ole suurempi kuin joukkue, mutta kyllä mua vituttaa rankasti, että Kimi ei saanut jatkaa kasvattajaseurassaan, vaikka halua ja sydäntä olisi ollutkin.
Tsemppiä Kimi jatkoon! Olet aina tervetullut takaisin mun IFK:n! <3