Kim Hirschovits - Flopin/gladiaattorin paluu Nordikselle

  • 601 554
  • 1 637

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Hieno ele Hirsolta tulla kiittämään yleisöä ja etenkin näyttämään että sydän sykkii IFKlle. Tällä kertaa peli ei vaan auennut ja parempi hakea vauhtia muualta ja tulla ens kaudeksi takaisin entistä vahvempana!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos tosiaan tänään illemmalla tulee tiedote - Kim Hirschovits, niin toivon, että siinä lukis jotain tämmöistä: Kim Hirschovits on siirretty lainalle joukkueeseen xxx loppukaudeksi. Toivottavasti olis laina kyseessä, vaikka pahasti epäilen. Aina mä tuun tästä jätkästä tykkäämään, vaikka veti tämän kauden huonosti.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Kimin eleet tosiaan tainneet jättää tulkinnanvaraa, mutta hienoa että sydän sykkii edelleen HIFK:lle. Nyt ei natsannut, mutta paljon hyviä hetkiä mies tarjosi HIFK-paidassa. Toivottavasti uusi työpaikka löytyy mieluummin ulkomailta kuin liigasta ja sitten ensi kaudeksi takaisin korjatun itseluottamuksen kera.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mä muistelisin, että tuo vuokrauspykälä koskee vain ulkomaalaisia, ja Kim Hirschovits ei nimestään huolimatta sellainen ole.

En itse toivo hänen siirtyvän Bluesiin, historia vaikuttaa aika pitkälti tuohon.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hirson uusi seura olisi Ilta-Sanomien mukaan joko Blues tai Elitserienin Timrå. Toivon todella jälkinmäistä, tekis pahaa nähdä Hirso Blues paidassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hirson uusi seura olisi Ilta-Sanomien mukaan joko Blues tai Elitserienin Timrå. Toivon todella jälkinmäistä, tekis pahaa nähdä Hirso Blues paidassa.

Mitähän se siellä Timråssa tekisi? Vastahan se purki sopimuksen niiden kanssa ja siirtyi tänne. Kyllä mä veikkaan, että se tulee pelaamaan Bluesissa loppukauden...
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Hirson uusi seura olisi Ilta-Sanomien mukaan joko Blues tai Elitserienin Timrå. Toivon todella jälkinmäistä, tekis pahaa nähdä Hirso Blues paidassa.

Vahva sama. Heja Timrå!

Edit: Mainittiinhan siinä jutussa myös Allsvenskanissa pelaava Malmö Redhawks. Vois olla hyvinkin realistinen vaihtoehto.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitähän se siellä Timråssa tekisi? Vastahan se purki sopimuksen niiden kanssa ja siirtyi tänne. Kyllä mä veikkaan, että se tulee pelaamaan Bluesissa loppukauden...

Sitä tiedä.

Kyllä Hirsolla on IFK sydän ja todellakin hieno ele tulla taputtamaan faneille ja toivottavasti saadaan ihastella sitä Hirsoa vielä tulevaisuudessa mitä pari-kolme kautta sit nähtiin.
 

scholl

Jäsen
Onko tällainen nykyään edes mahdollista ? Jotenkin muistelen niin, että jos pelaaja vuokrataan loppukaudeksi toiseen sm-liiga seuraan hän ei voisi palata seuraavaksi kaudeksi alkuperäiseen seuraan.

Mitä järkeä olisi vuokrata pelaaja ulos hakemaan peliaikaa, jos häntä ei saisi ottaa takaisin. Kenties Alex Ring ei olisi nyt Mönchengladbachissa, jos häntä ei olisi aikanaan vuokrattu Klubista TamUtd:iin hakemaan peliaikaa. Sm-liigassa IFK on ennenkin vuokrannut pelaajia ulos kuten mm. Pasi Salosen aikanaan. Yleensä vuokrat koskevat nuorempia pelaajia, mutta kyllä muitakin kuin junnuja voi olla kokoonpanon ulkopuolella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minkä ihmeen takia kenestäkään pitää luopua? Kaikki sopimuksenalaisia pelaajia, Hirsoa myöden, joten mä pitäisin kylmästi reservissä vaan, vaikka just nyt ei kokoonpanoon mahtuisikaan. Hirso tuskin haluaa itse pois (2v pahvi), joten kyllä se on HIFK joka miehen ulos laittaa. Nyt olisi hyvä tilaisuus pyörittää 5:n huippusentterin rotaatiota, jossa työnantaja voi pitää yhtä penkillä vaikka koko loppukauden. 1 loukkaantuminenkaan ei hommaa pysäyttäisi siis millään tavalla.

Ihmettelen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mut toisaalta kai se kertoisi ihan riittävästi pelaajankunnianhimosta jos suostuisi tollaiseen rotaatiorooliin, vaikka sopparia tehdessä on ollut vähän toisenlaiset näkymät. Ahtola on hyvä esimerkki, kaikki voittivat kun mies lähti muualle pelastamaan uransa eikä jäänyt nauttimaan helppoa liksaa vähällä peliajalla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mut toisaalta kai se kertoisi ihan riittävästi pelaajan kunnianhimosta jos suostuisi tollaiseen rotaatiorooliin, vaikka sopparia tehdessä on ollut vähän toisenlaiset näkymät. Ahtola on hyvä esimerkki, kaikki voittivat kun mies lähti muualle pelastamaan uransa eikä jäänyt nauttimaan helppoa liksaa vähällä peliajalla.

Jos hallilla kuultuihin juttuihin uskominen on, niin Ahtola tosiaan halusi pois, kun 1-2 ketjun paikkaa ei ollut tarjolla, mutta en mä ihan heti osta sitä, että ratkaisu olisi ollut hyvä hänen kannaltaan. Nyt se vetää jossain tapparassa, ja pelit on tod.näk. ohi ennenkuin poffit edes alkavat.

Hirso on ihan oikeasti IFK-sydäminen kaveri (joooooojooooopelasinarreissajaplaaaplaaplaa), joka haluaisi voittaa nimenomaan täällä jotain isoa. On sen suoraan sanonutkin. Hirso on vielä suht nuori, ja kun soppariakin on vielä jäljellä "meidän" kanssa, niin kyllä mä olisin jäänyt kyttäämään ns. omassa seurassa sitä paikkaa vaikka väkisin. Eri asia tietenkin, jos sopparia ensi kaudesta ei olisi.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä oikein kovin hyvät fiilikset ole, mutta ilmeisesti se yksi kyttä siellä vaihtoaitiossa on niin asennoitunut siihen, että Kimi ei sovi ajokoira-/paskansyöntimuottiin ja siis saa pakata kamansa mielellään jo eilen.

Eiköhän nää puheet koirankopista ja sopimattomuudesta voitaisi lopettaa. Oletusarvoisesti Kimin piti sopia hyökkäysvoittoisena pelaajana hyvin ajateltuun rooliin ja pelitapaan, mutta ei natsannut. Jouduttiin hankkimaan ihan vastaavantyylinen TR tilalle. Kyllähän paikat oli Hirsolla napata se oma rooli vaikka väkisin. Lopulta laiska hyökkäyspeli johti sellaiseen puolustukseen, ettei ollut varaa laittaa edes miestä kentälle. Ei tässä mistään henkilösuhteista ole kysymys. Hieno pelaaja Hirso kuitenkin on ja toivottavasti nähdään vielä joskus onnistumisia myös HIFK:n paidassa.

Ja muuten eihän Petu ole peluuttanut ajokoirahockeyta sitten syksyn 2010.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirso on vielä suht nuori, ja kun soppariakin on vielä jäljellä "meidän" kanssa, niin kyllä mä olisin jäänyt kyttäämään ns. omassa seurassa sitä paikkaa vaikka väkisin.

Vaikea uskoa, että millään seuralla olisi a) resurssia tai b) halua jättää pelaajaa 'hyviin kyttäysasemiin' loppukaudeksi. Toivon, että siirto palvelee Hirsoa ja hän saa pelinsä solmut auki.

Joka tapauksessa seura on ainakin omalla kohdallani aina suurempi kuin yksikään pelaaja. Tai valmentaja :)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vaikea uskoa, että millään seuralla olisi a) resurssia tai b) halua jättää pelaajaa 'hyviin kyttäysasemiin' loppukaudeksi. Toivon, että siirto palvelee Hirsoa ja hän saa pelinsä solmut auki.

Joka tapauksessa seura on ainakin omalla kohdallani aina suurempi kuin yksikään pelaaja. Tai valmentaja :)

Resursseja? Sopparit on jo tehty, joten meinaatko että HIFK on vetänyt yli varojen (pikavippilinjalla) :D

Mun mielestä pitäisi jättää "kyttäysasemiin" vaikka koko loppukaudeksi. Sentterin voi aina pistää laitaan, ja 5.sena on henkivakuutus loukkaantumisille. Ensi kaudella homma on ihan toinen, kun MG ja PW valitettavasti vaihtavat maisemaa (jälkimmäisen kohdalla olen mielelläni väärässä, mutta tuskin olen).
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse toivon, että Kim menisi Blegiin ja takoisi joka vitun matsissa hattutempun (paitsi meitä vastaan.) Ei se nyt kuitenkaan niin kehno ole, kuin miltä on vaikuttanut.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitin henkilöresurssia enkä rahaa. Kautta varten hankitun kakkos- tai kolmosketjun sentterin postilla ei minusta voi pitää varamiestä. Eihän se palvelisi Kimiäkään, jos pelituntuma katoaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse lukeudun ns. Hirso-kannattajiin, koska hänen potentiaalinsa pelillisesti on jotain todella isoa liigamme mittakaavassa. Hirson varaan lasken luonnollisesti paljon ensi kaudella, enkä missään nimessä halua hänen skrinnaavan muualla kun meillä... edes tällä kaudella.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kylläpä vituttaa. Hirson kaltainen oma kasvatti ja taitelija mahtuu aina mun IFKn. Varsinkin IFK-sydämellä varusteltu mies. Toki kunnossa ollessaan.

Tsemiä Kimille jatkoon ja toivottavasti joku päivä nähdään vielä good old Hirso! Tuskinpa kuitenkaan Petun kanssa.

Jostain syystä suurimman osan kaudesta Hirson paikka oli sementoitu Tuomaisen sentterinä. En ole kertaakaan nähnyt, että Conanin ja Hirson peli olisi kulkenut yksiin. He eivät vaan löytäneet toisiaan. Heitä ei ollut missään vaiheessa luotu samaan kenttään.

Petu kuitenkin viisaudessaan näki, että siinäpä tutkapari!!! Se oli myös osasyy Hirson heikkoon kauteen. Teinpä lähtevän sankarimme kunniaksi hieman tilastoa mielipiteen tukemiseen.

Tilastot Hirsolta niissä peleissä, joissa mies on ollut Tuomaisen sentteri:

12 0+0 -8

Tilastot niistä peleissä, joissa Hirso on pelannut muiden kuin Tuomaisen kanssa. Laidassa ollut sellaisia samettikäsiä kuten Ahtola ja Pöysti:

14 3+4 +3

Sen lisäksi mitäänsanomattomat kaksi peliä Hokkasen laiturina 0+0 ja +-0

Hirso ei siis saanut pistettäkään aikaiseksi Tuomaisen seurassa ja miinuslukemakin oli aika murheellinen. Silti uppiniskaisesti tätä pariskuntaa tanssitettiin yhdessä . Se saattoi jopa maksaa pisteet useammassa ottelussa?

Tiedän sen omasta peliurasta, että kun ei vaan jonkun kanssa toimi, niin tuntuu, että joutuisi pelaamaan kuin neljällä viittä vastaan kentällä. Syötöt ei löydä toisiaan, hyökkäys- ja avauspeli ei toimi ja koko ajan ollaan omassa päässä. Suuri määrä energiaa kuluu siihen, että luistellaan edestakaisin, kun ei saada kontrolloituja pitkiä hyökkäyksiä aikaiseksi.

Lisätietona muiden sentteriemme tehot pelatessaan Tuomaisen kanssa:
Pelien määrä, Tehot, +/-

PW 7 4+3 +2
Piiparinen 5 0+0 0
Liivik 3 0+2 0
Åsten 2 0+0 0
MaG 1 0+0 +1
Paunio 1 0+ 0 -1


Muilla ei ole yhtä murheellisia lukemia, joka osoittaa sen, että nimenomaan Hirso ja Tuomainen eivät soveltuneet toisilleen.

Kiinnostavaa on, että PW ja Tuomainen ovat sopeutuneet parhaiten keskenään. Toki osa PWn tehoista on syntynyt YVllä.

Tsemppiä vielä Kimille!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Itse lukeudun ns. Hirso-kannattajiin, koska hänen potentiaalinsa pelillisesti on jotain todella isoa liigamme mittakaavassa.
Mutta mitä iloa siitä potentiaalista on, jos se ei koskaan tule ulos? Ei, vaikka miten potkisi. Kaikkihan tietää että Hirso-vitsi osaa pelata, mutta kun se vuodesta toiseen ei viitsi pelata, niin olkoot pelaamatta sitten.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mutta mitä iloa siitä potentiaalista on, jos se ei koskaan tule ulos? Ei, vaikka miten potkisi. Kaikkihan tietää että Hirso-vitsi osaa pelata, mutta kun se vuodesta toiseen ei viitsi pelata, niin olkoot pelaamatta sitten.

Tuohon viitsimiseen nyt ei kannata hairahtua hetkeksikään. Kyllä siellä vedetään 115-lasissa joka pelissä. Myös Hirso, mutta hänen pelityylinsä vaan on aika "viipyvä ja tarkkaileva". Harmi että ei onnistunut paremmin pisteiden suhteen. Jos se potentiaali ei tule ulos, niin siinä saa valmennuskin katsoa itseään. Mites peluutus yms...
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuohon viitsimiseen nyt ei kannata hairahtua hetkeksikään. Kyllä siellä vedetään 115-lasissa joka pelissä. Myös Hirso, mutta hänen pelityylinsä vaan on aika "viipyvä ja tarkkaileva".

Vähän niin kuin Granlundin "viipyvä ja tarkkaileva" rankkari? Potentiaalia aina finaaliin ja maaliin asti - floppina Aftonbladetin sivuille päätyi?
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi itku..

Kiitos Kimi kaikesta.
Me tiedetään että sinulla oikeasti on se HIFK-sydän.
Pahalta tuntuu, kyyneleet silmissä katselin kun kävit meitä kiittämässä.

Nyt kävi näin, toivottavasti vielä palaat entistä ehompana HIFK:iin.
Onnea ja kaikkea hyvää, paluutasi odotellessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös