teemu73 kirjoitti:
Laukauksia tulee paljon, joten riski sille, että kiekko lentää katsomoon, on iso.
Ihan fiksun kuulonene kommentti, mutta tämä juttu mua häiritsee näissä jutuissa, ja ihan hyvä käydä läpi.
Kuinka iso se riski teidän mielestä oikein on? Kuinka monesti tavallisen pelin aikana pääsee käymään noin, että meneekin veto muikkuverkkoihin? Ei tässä nyt puhuta sellasista määristä mitä jotkut puhuvat "niitä jäähyjä tulee paljon" :D
Omasta mielestä aivan mahtava sääntöuudistus, uskon että laukaisuharjoitusten määrät lisääntyvät joukkueissa, ja yleensäkin tulee paljon laadukkaampia ja harkitumpia laukauksia.
Itse en ymmärrä miksi sääntö pari vuotta sitten otettiin pois. Kun pakki joutuu pelaamaan kiekkoa jäätä pitkin, eikä roiskaisemaan pleksin kautta ulos omalta alueeltaan, niin väkisinhän siinä peli kehittyy! ainaki minä katson mielummin pakin yritystä pelata syöttöä omalle hyökkääjälle keskialueelle lapaan ku roiskasua toiseen päätyyn.. ja voihan pakit tehdä mitä haluaa, ottaa riskin ja pelata pleksin kautta, mutta fiksumpaahan se on varman päälle pelata.
ja ei, kiekon kimpoilu laukauksen peittämisyrityksestä katsomoon ei ole jäähy.
ja ei, kiekon osuminen kattoon ei ole jäähy, kunhan se kiekko ei kimpoa sieltä katsomoon.
ja ei, jäähyä ei tule jos laukoo kiekon vaihtoaition luukusta ulos pelialueelta.
ja ei, rankkarista ei tule jäähyä jos laukoo kiekon katsomoon, kunhan kiekko ylittää maali-/päätyviivan ennen pelialueen ulkopuolelle joutumista.
Uusia sääntömuutoksia, siis sellaisia mitkä ei niin paljoa vaikuta peliin dramaattisen paljoa. esim. mailan mittauttaminen vajaalukuisena, 2 viimeisen minuutin aikana ei johda nykyään enää vain jr:ään vaan rankkariin, jossain italian ykkösdivarissa ollut peli missä suoritettiin pelin ollessa tasatilanteessa yhteensä 11 mailanmittausta kahden viimesen minuutin aikana.
Ja tämä kiekko katsomoon sääntö on ihan hyvä lisäämään katsojien turvallisuutta esim. islantiin, jossa päätypleksejäkään ei aina ole.
Ehkä kuulostaa vähän oudolta, mutta tarkoitus ilmeisen selvästi se että koko Euroopassa olisi samat säännöt.
Vielä kun käydään funtsimaan miksi tämä sääntö on nyt otettu mukaan, ni vetäähän tää aika vahvasti huomion pois tiukentuneesta linjasta jäähyjen suhteen, et oisko jotain harkittua tässäkin mielessä?