Mainos

Kiekko-Espoon yleisömäärät

  • 408 818
  • 2 768

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Hk. tulisin varmasti lähes jokaiseen arkipeliin suoraan duunista, jos hallilla olisi tarjolla jollain mittarilla kohtuuhintainen pysäköint-i&buffapaketti, nykyinen einespuoli ei houkuttele eli hallireissu jää väliin ja peli tule tuijotettua Urholta.

Hallillahan on nykyään ilmesesti jonkinlainen buffa ennen ottelua. Ainut vaan, että sitä ei ole mainostettu mitenkään. Satuin vaan näkemään jonku lapun seinässä hallilla. Ilmeisesti päädyn Hungry Man's Dinerissa tämä siis tapahtuu.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En ole mitään lukuja nähnyt mutta vois veikata että Bluesin tavoite yleisömäärä keskiarvoksi on vähän päälle 4000. Tällä hetkellä se on 3170, joten siitä ollaan vain 1000 katsojaa ja 25% per peli jäljessä. Lipputuloissa se tekee per peli noin 20 000 € ja toinen mokoma summa on sitten poissa oheispalveluiden liikevaihdoista. Osa Bluesin yleisökadosta johtuu varmasti Bluesista riipumattomista syistä, mutta kyllä suurin osa menee toimiston piikkiin. Kyllä mä näkisin niin että jos omien mokiean takia menetetään 25% asiakkaista, niin sillon kyllä seuran omistajan pitäisi antaa toimarille kenkää. Varsinkin kun toimari ei ole osannut reagoida siihen että kausikortti myynti on takkuillu ja seura ei osaa markkinoida/tiedottaa olemassaolostaan muuten kuin facebookin kautta. Siksipä Salonojana antaisin kyllä fudut Bluesin toimarille aika äkkiä jos tuloksia ei ala pikkuhiljaa syntyä!
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
En ole mitään lukuja nähnyt mutta vois veikata että Bluesin tavoite yleisömäärä keskiarvoksi on vähän päälle 4000. Tällä hetkellä se on 3170, joten siitä ollaan vain 1000 katsojaa ja 25% per peli jäljessä. Lipputuloissa se tekee per peli noin 20 000 € ja toinen mokoma summa on sitten poissa oheispalveluiden liikevaihdoista. Osa Bluesin yleisökadosta johtuu varmasti Bluesista riipumattomista syistä, mutta kyllä suurin osa menee toimiston piikkiin. Kyllä mä näkisin niin että jos omien mokiean takia menetetään 25% asiakkaista, niin sillon kyllä seuran omistajan pitäisi antaa toimarille kenkää. Varsinkin kun toimari ei ole osannut reagoida siihen että kausikortti myynti on takkuillu ja seura ei osaa markkinoida/tiedottaa olemassaolostaan muuten kuin facebookin kautta. Siksipä Salonojana antaisin kyllä fudut Bluesin toimarille aika äkkiä jos tuloksia ei ala pikkuhiljaa syntyä!

4300 on se budjetoitu yleisömäärätavoite. Eli pj. Salonoja antakoon kenkää tj. Salonojalle. Kannatan!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
4300 on se budjetoitu yleisömäärätavoite.

Mitenhän tämä tuleva katastrofitulos heijastuu ensi kauteen? Mistä voidaan enää karsia ilman urheilullisen puolen selvää heikentymistä? Vastaus lienee, ei mistään. Ensi kaudella ykkösketju on Aaltonen-Virkkunen-Talaja..
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Bluesin Facebook tilapäivityksen mukaan Kalpa matsiin pääsisi 10 eurolla yläkatsomoon. Lipun hinta varmaan sisältää sen 2,5 egen maksun, mutta ilmeisesti Kalpa lisästä on luovuttu ja hallia koitetaan todella saada täyteen torstaina ja aktivoitua espoolaisyleisöä. Hienoa huomata että pyyhettä ei ole heitetty kehään!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesin Facebook tilapäivityksen mukaan Kalpa matsiin pääsisi 10 eurolla yläkatsomoon. Lipun hinta varmaan sisältää sen 2,5 egen maksun, mutta ilmeisesti Kalpa lisästä on luovuttu ja hallia koitetaan todella saada täyteen torstaina ja aktivoitua espoolaisyleisöä. Hienoa huomata että pyyhettä ei ole heitetty kehään!

Toivottavasti toi vaan näkyy myös muualla kuin Facebookissa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivottavasti toi vaan näkyy myös muualla kuin Facebookissa.

Positiivisia merkkejä kyllä ja hyvä että tolkkuakin on. Vaikuttaa aika spontaanilta ja pikaiselta vedolta, joten mennee lähinnä netin kautta tuo tieto eteenpäin. Mutta kyllä edes tuonne virallisille kotisivuille pitäisi saada tieto jo heti huomenna eikä vasta perjantaina. Ei tuota Bluesin Facebook-sivustoa nyt kuitenkaan ihan jokainen potentiaalinen lähtijä seuraa. Nyt ainakin hinta on varsin sopuisa ja joukkue kuitenkin pärjäilee ok tasolla, joten perään vaan markkinointia muuallakin, missä nyt ikinä keksiikin! Muutama pelaaja vaan Omenaan ja Selloon vaikka heti huomenna jakamaan pari lippua jos ei muuta. Ei ole hankalaa. Pelkkä puskaradio ei riitä. Tuskin pelaajiakaan haittaisi tuollainen mainospesti kun he sitä yleisöä varmasti kaipaavat ihan erityisesti. Ainakin nämä perusespoolaiset kundit, takuulla heitä harmittaa nykytilanne ja lujasti.

Jos ei olisi kausaria ja pohtisin, mihin matsiin lähtisin, niin miksi ei tuohon matsiin. Mutta ilman tietoa asiasta sitä vaan toteaisi, että KalPa-lisä matsiin, ketä kiinnostaa. Ja matsi tulisi seurattua jotenkin ohimennen netin/radion kautta. Jälkeenpäin saisi kuulla, että ai, oli halvat liput. No miksi kukaan ei kertonut. Toivottavasti jollakin olisi muutenkin pokkaa heivata ainakin nämä JYP ja KalPa -lisät nyt vähin äänin helvettiin. Joskus tulee halvemmaksi myöntää tehty virhe, kuin venyttää sitä loputtomiin.

500 katsojaa jos tuolla saisi vaikka jotenkin rummuttamalla torstaiksi lisää = 500x8=4000 euroa vähemmän lipputuloja. Eli puhutaan helvetin mitättömästä summasta, vielä kun osa jengistä nyt toisinaan jopa ostaakin hallilta jotain. Olennaista olisi saada paikan päälle reippaasti porukkaa.

Bluesin fanikatsomossa on hienoa toimintaa ja se metelöinti rakentaa katsomotoiminnalle hyvän pohjan, mutta yksistään sekään ei toki riitä. Myös muun paikalle tulevan porukan soisi innostuvan asiasta edes hieman, mutta kuten nyt on nähty, niin toimivan organisaation pyörittäminen vaatii hieman muutakin kuin paksua lompakkoa. Koko murheelliseksi mennen touhun taustalta löytyy onneksi myös kiekosta innostuneita espoolaisia, joille oman kaupungin joukkue on merkityksellinen asia. Sen jo pelkästään tämän palstan kirjoitukset ovat osoittaneet. Siksi uskon parempaan huomiseen tässä asiassa hyvinkin vahvasti.
 
Viimeksi muokattu:

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Bluesin Facebook tilapäivityksen mukaan Kalpa matsiin pääsisi 10 eurolla yläkatsomoon. Lipun hinta varmaan sisältää sen 2,5 egen maksun, mutta ilmeisesti Kalpa lisästä on luovuttu ja hallia koitetaan todella saada täyteen torstaina ja aktivoitua espoolaisyleisöä. Hienoa huomata että pyyhettä ei ole heitetty kehään!
Anteeksi huutelu "vieraisiin pöytiin" mutta koskeeko tuo alennus myös vieraskatsomoa eli 403?

Mutta toivottavasti sitä yleisöä tulisi, muistan aikoinaan miten inhottavaa espooseen oli mennä kun joukkueessa vilisi Kellerin ja Eavesin kaltaisia taitoniekkoja sekä hallissa oli mielettömän hyvä tunnelma! Joten vedetään kummankin joukkueen kannattajat huomenna kunnon show päälle ja annetaan palaa.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Mutta toivottavasti sitä yleisöä tulisi, muistan aikoinaan miten inhottavaa espooseen oli mennä kun joukkueessa vilisi Kellerin ja Eavesin kaltaisia taitoniekkoja sekä hallissa oli mielettömän hyvä tunnelma! Joten vedetään kummankin joukkueen kannattajat huomenna kunnon show päälle ja annetaan palaa.

Inhottavaa? Kyllä minusta on mukavampi käydä vieraspelissä hallissa jossa on ääntä (vaikka se lähtisikin kotijoukkueen kannustamisessa) kuin jossa on hiljaista. No, nyt ei ole Kelleriä eikä Eavesiä mutta Talaja ja Sailio on -b
 

Sunax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Philadelphia Flyers
Toivottavasti toi vaan näkyy myös muualla kuin Facebookissa.

Nyt näyttäisi olevan myös Bluesin kotisivuilla. Vielä kun olisi ehtinyt Länäriin ilmoitus, niin vaikutus olisi kasvanut varmasti. Mutta hienoa, että ns. ilmaisia medioita käytetään hyväksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt näyttäisi olevan myös Bluesin kotisivuilla. Vielä kun olisi ehtinyt Länäriin ilmoitus, niin vaikutus olisi kasvanut varmasti. Mutta hienoa, että ns. ilmaisia medioita käytetään hyväksi.
Blueshan käyttää nykyään vain ilmaisia medoita viestinässään, joka on tavalllaan "mielenkiintoinen" kokeilu. Siis tämmöinen viestintä/markkinointistrategia on tyypillistä hyvin pienille ja aloittelville firmoille, mutta kuten jo todettua niin ei vältämättä kovin toimiva Bluesille. Mutta varmasti kaikki mainostilaa myyvät tahot käyttävät tulevaisuudessa case-Bluesia esimerkkinä siitä mitä tapahtuu jos ei mainosta/muistuta omasta olemassaolostaan.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan hyvä joka tapauksessa, että tieto löytyy jo kotisivuilta. Ilmeisesti joku siellä organisaatiossa on vielä töissäkin. Huomiseen siis.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Hinnan alennus ilman, että sitä toitotetaan joka paikassa on mielestäni vähän turhaa. Siinä ei saada haluttua tulosta, kun tarpeeksi moni ei saa ikinä tietää asiasta. Riskinä tässä on se, että pelataan edelleen tyhjille katsomoille ja saadaan siitä vielä vähemmän rahaa.

Puolet meni oikein, joten asteikolla neljästä kymppiin suoritus on siinä 6½... 7-... Imoituksen tulisi olla kotisivuilla ja naamakirjassa vähintään viikkoa ennen tapahtumaa. Lisäksi Länsiväylässä ja Hesarissa pitäisi olla maininta alennuksesta myös ottelumainoksessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Blueshan käyttää nykyään vain ilmaisia medoita viestinässään, joka on tavalllaan "mielenkiintoinen" kokeilu. Siis tämmöinen viestintä/markkinointistrategia on tyypillistä hyvin pienille ja aloittelville firmoille, mutta kuten jo todettua niin ei vältämättä kovin toimiva Bluesille. Mutta varmasti kaikki mainostilaa myyvät tahot käyttävät tulevaisuudessa case-Bluesia esimerkkinä siitä mitä tapahtuu jos ei mainosta/muistuta omasta olemassaolostaan.

Tossa on vaan sellainen, että somessa pitäisi pyrkiä aktivoimaan käyttäjät levittämään haluttua sanomaa. Siinä Blues ei ole onnistunut vaan Facebookia käytetään juuri siten kuin koulunpenkiltä valmistunut ekonomi osaa: laitetaan sinne ilmoitus ja toivotaan, että joku näkee. Se homma pitää mennä yksinkertaistettuna näin:

Tee asia x, jotta saat asian y -> tästä tulee automaattisesti viesti käyttäjän feediin, josta sen näkevät kaikki tämän kaverit -> kavereista osaa tulee saman asian y perässä tekemään asian x, joka jaetaan saman logiikan perusteella näiden kavereille.

Tossa on pähkinänkuoressa onnistuneen FB-kampanjan toimintamekanismi. Blegi ei ole tehnyt yhtään onnistunutta FB-toimenpidettä.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehkäpä toimistolla huomasivat, että ei ole mennyt lippuja kaupaksi paljoa paskaakaan ja eivät saa ilmaislippuja liikkelle näin nopealla aikataululla. Jotta vältettäisiin täydelliset pohjalukemat yleisömäärässä = 1500 luokkaa niin päättivät alentaa sitten lipun hintaa.
Tosta alennuksesta tuli myös viesti puhelimeen BluesKanavalaisille. Käyttävät siis kaikki ilmaiset viestintä keinot hyväksi!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tosta alennuksesta tuli myös viesti puhelimeen BluesKanavalaisille. Käyttävät siis kaikki ilmaiset viestintä keinot hyväksi!

Juu ja tuli vaikka en ole ko. kanavaa koskaan tilannutkaan. Tiedä sitten viitsisikö huomauttaa toimistoa siitä, että en todellakaan ole antanut kenellekään lupaa tuollaiseen markkinointiin. En tosin hämmästy, ettei tälläistäkään asiaa kukaan toimistolla tiedä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt on pakko kehua sitä uutta baaria. Todella hyvät setit matsin jälkeen, pari bisseä, pelaajahaastis ja hyvin porukkaa. Toivottavasti toimii myös jatkossa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt on pakko kehua sitä uutta baaria. Todella hyvät setit matsin jälkeen, pari bisseä, pelaajahaastis ja hyvin porukkaa. Toivottavasti toimii myös jatkossa.

No samaa mieltä. Touhu ainakin fanikatsomon puolella oli muutenkin nähdäkseni vähintäänkin pätevähköä. Mutta tärkeintä on se että touhusta tuli muutenkin kaikkiaan semmoinen olo että siellähän tehdään nyt asioita oikein. Mitähemmettiä, ei ole ollut moista fiilistä sitten Kiekko-Espoon aikojen. Kirjoitusvirhe saa jäädä tuohon koska se kertoo tunteesta.

Ja jos joku tulee selittämään vielä jatkossa että Espoota ei ole, niin painukoot vittuun.
 
Viimeksi muokattu:

trap

Jäsen
Mua jäi vähän ihmetyttämään toi yleisömäärä 3400. Club-katsomoa en kyllä kunnolla nähnyt, mutta jotenkin jos olisi ilmoitettu 4000 niin helposti olisi mennyt läpi, näytti että porukkaa olis ollut hyvin ja ihan saman verran mitä viime kaudella keskimäärin. Tunnelma oli loistava.
 

Ipapipa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, espoolaisena Blues
Bluesin ympärillä kuohuu. Eikä syyttä, koska katsomot ammottavat tyhjyyttään. Esiin on tullut monta syytä yleisökadolle mm. tässä keskutelussa ja mielestäni lähes kaikki niistä pitävät paikkansa. Tässä yhteenveto esiintulleista syistä...

1. Vanhemmat ikäluokat kannattavat joko Jokereita tai HIFK:ta. Vasta nuoremmilla ikäluokille (käytännössä alle kolmikymppisille) on edes mahdollisuus ollut kannattaa Espoolaista joukkuetta.
2. Suuri osa Espoolaisista on alunperin muualta kuin Espoosta ja kannattavat jotain muuta joukkuetta ensisijaisesti kuin Bluesia - kuten minäkin Ilvestä
3. Tyypillisiä jääkiekon kannattajia (ns. alempaan keskiluokkaan kuuluvia) on Espoossa suhteellisesti vähemmän. "Katkarapukatsomot" kukoistavat...
4. Blues joukkueena ei ole löytänyt identiteettiään yksinkertaisesti siitä syystä, että sitä ei ole. Se taas miksi sitä ei ole, johtuu osaltaan perinteiden puuttumisesta, mutta osaltaan myös jatkuvista vaihdoksista logossa ja yleisilmeessa, organisaatiossa ja pelaajistossa.
Harvaa pelaajaa voi sanoa alkujaan Blues henkiseksi. Indentiteetti oli löytymässä viime vuosina varsinkin silloin kun Blues pelasi Champion Leagueta, mutta nyt on palattu nolla pisteeseen.
5. Lippujen kalliit hinnat.
6. Markkinoinnin vähyys tai oikeastaa kun sitä ei ole ollenkaan. En ole Espoossa nähnyt yhtään Blues mainosta, mutta HIFK:n ja Jokerien mainoksia tulee vastaan joka päivä.
7. Hallin järjetön sijainti. Edes Espoon sisältä on erittäin vaikeaa tulla paikan päälle julkisilla kulkuvälineillä, joten käytännössä joutuu käyttämään autoa, joka taas maksaa lisää. Hallissa sinänsä ei ole mitään vikaa. Se on yksi Suomen hienoimmista, jollei hienoin.

Laitoin nämä syyt mielestäni tärkeysjärjestykseen. Tästä järjestyksestä voi kyllä aina keskustella. Monella joukkueella ainakin yksi tai kaksi edellä mainituista asioista tuottaa myös ongelmia, mutta millään muulla joukkueella ongelmia ei ole kaikkien kanssa. Se on karu fakta.

Kahta esiin tullutta väitettä en allekirjoita. Ensinnäkin on kirjoitettu, että Bluesiin pitäisi hankia joku "värikäs" pelaaja, kuten Karalahti viime kaudella. Tälläiset hankinnat ovat vain ensiapua ja oikea joukkue ei sellaisia tarvitse. Jos kannattajat tuntevat joukkueen omakseen ja joukkueella on identiteetti, värikkäitä pelaajia löytyy omasta takaa joukkueesta kuin joukkueesta. Esim. Saipassa ei kovin värikkäitä pelaajia ole ollut muiden mielestä, mutta kannattajat silti tuntevat joukkueen omakseen. "Värikkäitä" pelaajia ei siis mielestäni tarvitse ostaa varta vasten muualta.

Joku myös mainitsi, että jatkuva pelaajien ruonti muualta Suomesta on ollut huono asia. Edelleen tähän voi lisätä, että jos joukkueella on oma henki ja identiteetti kunnossa, niin on sama mistä pelaajat ovat kotoisin. Pelaajat eivät siis tarvitse olla oman "kylän poikia" ja varsinkin Espoon tapauksessa se ei olisi järkevää (viitaten kohtaan 2). Esim. kyllä Porilaiset kannattavat Ässiä, vaikka siellä pelaisi minkälainen muukalaislegioona tahansa ja Ässien henki tarttuu lähes pelaajan kuin pelaajaan, vaikka pelaaja olisi ulkomaalainen.

Tässäpä siis paljon korjattavaa Bluessilla ja sen tulevilla omistajilla. Markkinointi ja Lippujenhinnat on suht helposti korjattavissa, mutta nuo muut ongelmat on sitten vähän vaikeampi ratkaista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Paikalliset
7. Hallin järjetön sijainti. Edes Espoon sisältä on erittäin vaikeaa tulla paikan päälle julkisilla kulkuvälineillä, joten käytännössä joutuu käyttämään autoa, joka taas maksaa lisää. Hallissa sinänsä ei ole mitään vikaa. Se on yksi Suomen hienoimmista, jollei hienoin.

Vaikka tämä oli tärkeysjärjestyksessäsi viimeinen niin minusta sen ei edes pitäisi olla listassa ellei asu Pohjois-Espoossa (josta ei iltasella pääse julkisilla minnekään). Kyllähän tuolta hallilta pääsee ihan kohtuullisesti dösillä ainakin Espoon Keskukseen, Espoonlahteen, Leppävaaraan, Matinkylään ja Olariin. Ainakin jos jaksaa nähdä vaivaa kävellä 700 metriä jolloin pääsee Merituulentielle. Ja vielä kun noiden julkisten lisäksi Blues kuljettaa ilmaiseksi jengiä otteludösillä niin ei oo kyllä paha.
 

Karkoil

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIEKKO-ESPOO
Vaikka tämä oli tärkeysjärjestyksessäsi viimeinen niin minusta sen ei edes pitäisi olla listassa ellei asu Pohjois-Espoossa (josta ei iltasella pääse julkisilla minnekään). Kyllähän tuolta hallilta pääsee ihan kohtuullisesti dösillä ainakin Espoon Keskukseen, Espoonlahteen, Leppävaaraan, Matinkylään ja Olariin. Ainakin jos jaksaa nähdä vaivaa kävellä 700 metriä jolloin pääsee Merituulentielle. Ja vielä kun noiden julkisten lisäksi Blues kuljettaa ilmaiseksi jengiä otteludösillä niin ei oo kyllä paha.

No kyllä se areenan sijainti ainakin Espoonlahtelaisia ärsyttää. Jutellu tästä useamman ihmisen kanssa. Matinkylän jäähallin sijainti on paljon parempi. Yksi kaveri sanoi viime viikolla että Blues on Itä(etelä)-espoon joukkue ja Kiekko-Espoo oli koko Espoon joukkue. Vaikka olisi mikä ilmaiskuljetus niin ei mene joka kodin ohi mitenkään Espoonlahdessa, sekä kestää pitkään ja on talvella todella kylmä. Länsiväylän varteen areena olisi alunperin pitänyt rakentaa.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
^niin bussit 12 ja 14 eivät todellakaan aja espoonlahden kautta? Toki, onhan se kauheaa jos nyt ei ihan kotiovelta pääse bussin kyytiin. Ja ajattele, joutuu vielä kävelemään merituulentien varresta hallille! Siinähän voi vaikka uudet burberryn kuteet saastua....

Tämä ei siis suoraan sinulle, vaan kaikille jotka nillittävät jostain merituulentie-halli kävelymatkasta tms. Ihmiset ovat niin saatanan mukavuushaluisia nykypäivänä, ettei mitään vaivaa edes haluta nähdä ja mielestäni tämä konkretisoituu espoossa liiankin hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
^niin bussit 12 ja 14 eivät todellakaan aja espoonlahden kautta? Toki, onhan se kauheaa jos nyt ei ihan kotiovelta pääse bussin kyytiin. Ja ajattele, joutuu vielä kävelemään merituulentien varresta hallille! Siinähän voi vaikka uudet burberryn kuteet saastua....

Tämä ei siis suoraan sinulle, vaan kaikille jotka nillittävät jostain merituulentie-halli kävelymatkasta tms. Ihmiset ovat niin saatanan mukavuushaluisia nykypäivänä, ettei mitään vaivaa edes haluta nähdä ja mielestäni tämä konkretisoituu espoossa liiankin hyvin.

No todellakin. Jos nyt vertaat Suomen jäähalleja niin kyllä Espoo on sijainniltaan ihan parhaiten tavoitettavien joukossa julkisilla. Esim. Turun ja Tampereen hallit ovat melko sivussa ja noiden paikkakuntien rakenne on sellainen, että kaikkialle pitää mennä käytännössä keskustan kautta vaihtamalla siellä toiseen bussiin.

Ja kyllä Matinkylä hallin sijaintipaikkana on nimenomaan lähiön eikä kaupungin joukkueen sijaintipaikka. Vaikka itse asuin Matinkylässä kun siellä pelattiin liigaa, tai oikeastaan juuri sen takia olen tuota mieltä. Nykyään asun Tuomarilassa jonne julkisilla kestää puolisen tuntia, eli saman verran kuin HSL:n reittihaun perusteella menee esim. Lippulaivaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös