Ah, mun lempiaihe. Tässä nyt tuli jo ihan hyviä pointteja mutta muutama lisäys.
Kiekko-Antti: aina Bluesissa on osattu rahaa käyttää. Ihmetyttää vaan se että siinä missä FC Honka tekee ennen pelejä yhdessä yhteistyökumppaninsa kanssa yhden kokosivun (!) mainoksen niin Bluesin lehtimainos on säälittävän pieni. Katsokaa vertailuksi viime lauantain Hesari, Blues-Jyp ilmoitus on alle puolet alla olevan, seuraavana päivänä pelattavan HJK-Honka matsin. Markkinointimix on kyllä jo hyvällä tasolla, nyt vain tuo kärkiosaaminen pitää ottaa paremmin haltuun. Esim aitioita on edelleen peleissä liikaa tyhjillään. Joku firma sen aition on ostanut joten kyllä sieltä pitäisi olla potentiaalia myydä esim kausareita lisää.
Tapiolan Taidomilta erinomaisia pointteja liittyen ottelutapahtumaan: tosin Juhaht:n kanssa samaa mieltä siitä että tuo intro on mennyt paljon eteenpäin. Mutta siihen se ottelutapahtuman osalta ikävä kyllä jää. Ei se oikeasti paljoa vaatisi ja jos varaa ei ole käydä Ruotsin puolella vakoilemassa niin minäpä annan taas näitä ilmaisia vinkkejä. Bluesin toimisto voi palkkioni maksaa sille samalle tilille kuin aiemminkin. Eli näin:
- Joukkueen jäälletulon ja pelin alkamisen välistä aikaa pitäisi lyhentää. Nyt tuossa syntyy kuten TT sanoo liian pitkä aikaväli eikä tuo ole tarpeeksi synkronisoitua.
- Mainoksia saa ja pitää tulla pelikatkoilla mutta tuota soitettavaa musiikkia selkeästi vähemmän kuin nyt. Nyt kun meillä on fanikatsomo joka viimeisen parin vuoden aikana on selkeästi pompannut eteenpäin isoin askelin niin mielummin heille mahdollisuus luoda tunnelmaa kun se että ämyreistä tulee sadannen kerran joku rokettirollikappale. Näitä biisejä soitetaan ilmeisesti ylitarjonnalla näiden cheerleadereiden takia mutta olisin valmis heidän kustannuksella vähentämään tuota soitettavaa musiikkia.
- Ekalle erätauolle pelaajahaastattelu heti erän päätyttyä. Ekalle erätauolle vaikka sama Bluespelaaja joka esitellään siinä ottelulehdessä ja joka kertoo sitten enemmän haastiksessa (nauhoitetussa) tokalla erätauolla. Nostetaan se pelaaja ottelun ajaksi oikeasti esille, fanipaidat Hockey Corneriin, haastis ekalla ja tokalla erätauolla jne.
- Tokalle erätauolle noin puolet peleistä "ex-huipupelaajan" mietteitä. Joku sanavalmis organisaatiossa oleva (esim Antti Törmänen/Tero Lehterä) kertomaan miten hän katsoi peliä huippupelaajan näkövinkkelistä, miten A:lla / C:llä on mennyt jne jne.
- Toiset puolet peleistä "legendan" mietteitä. Vanhoja klippejä divarista, Matinkylästä, liiganoususta jne. Paikan päälle haastatteluun "kunniavieraana" vuorollaan esim Hirvonen, Nuutinen, Lehterä, Koivunen, Långbacka, Sillanpää, Berggren, Helin, onhan noita vaikka kuinka. Mitä heille kuuluu, mitä he muistelevat, miltä tämän päivän peli näyttää? Ei kaikkia noita tarvitse roudata paikalle mutta taas luodaan sitä perinettä ja muistetaan että seura on kuitenkin kohta 25v eli ei nyt kuitenkaan ihan mikään teini-ikäinen enää.
- Hallista on tehtävä sisältä vielä enemmän Bluesin näköinen. Joo, siellä on joukkuekuvia, lätkäkortteja jne mutta lisää sälää sinne seinille. Pelipaitoja, kaulaliinoja, logoja, Bluesin värejä, Hannu Virta & Ted Sator lasikopissa, ihan sama.
Yhteenvetona: jos siellä toimistolla ei olla tehty opintomatkaa Ruotsiin niin tehkää se nyt samantien. Vielä kun niputatte yhteen lätkä- ja futismatsin samaan syssyyn niin avot.