Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 746 037
  • 3 602

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
IS-Arvaajan liigaliitteessa moititaan ettei toimiston väki välttämättä ole ihan samalla tasolla kuin joukkue.
Ei kyllä voi hirveästi olla eri mieltä jutun kanssa. Ottelutapahtumat, markkinointi ja fanikamamyynti ei kyllä varmaan ole sarjan eliittiä.
msg:n kanssa tästä ihan samaa mieltä. Fanituotemyynti nyt toivottavasti Hockey Cornerin myötä ottaa aimo askeleen eteenpäin. Ainoa miinus jo tässä vaiheessa sinne siitä että nettitilauksesta rahastetaan 8,50 / lähetys.

Markkinointipuolesta ei nyt (taas) jaksa avautua sen enempää mutta hieman tässä kesän aikana on hymyilyttänyt se seikka että nämä sähköpostitse tulleet tiedotteet ovat parhaimmassa tapauksessa olleet Bluesin nettisivuilla luettavissa jo 4 päivää. Lisäksi tämän päivän Hesarissa huomista HJK-Honka ottelua mainostettiin jo isommalla ilmoituksella kuin tämänpäiväistä Blues-Jyp peliä. No, turha ihmetellä sitten että lipputulot ovat pähkinöitä verrattuna esim HIFK:n vastaaviin.
 

Koneisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse en päässyt tänään paikalle, joten voisivatko paikallaolijat kertoa mitäs uutta bluesin alkutunnarissa oli? jäänmurtaja ja helikopteri ilmeisesti historiankirjoissa? tajuttiinko myös luopua crazy trainista?

Mediakuutiossa oli vissiin myös parempi kuva, ja areenan äänenlaatuaki oli paranneltu?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Alkutrailerista en ihan alkua nähnyt, mutta siinä mitä näin oli joku käytävä, jossa oli Blues-kiekko, joka sitten jyräsi jokaisen liigajengin logon matalaksi. Näytti paremmalta kuin laivat/helikoppelit. Ja biisivalinta kuulosti hyvältä verrattuna siihen loppuunkulutettuun Ozzyyn. Tietääkös joku biisin nimeä?

Ja äänet ainakin oli "kunnossa." Helvetin kovalla joissain tilanteissa. Toivottavasti ensi pelissä on kohdillaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Omasta mielestäni meni jotenkin näin:
Aluksi epämääräistä musiikkia ja videona tätä samaa "erkkaa lapaan" joka oli viitisen vuotta sitten käytössä. Yhtäkkiä animoitu sukellusvene jonka kyljessä on TÖÖLÖ GYMin iso mainos tulee ruudulle, seilailee jossain maanalaisessa Niittykummun meressä. Nousee ylös, yllättäen LänsiAuto Areenalle ja jää murtuu. Tämän jälkeen mennään käytäviä pitkin ja lopulta päädytään Bluesin logoon.

Itse olen tuohon tyytyväinen, vaikka pieni mieshuorailu tuosta haiskahtaakin. Töölö Gymin lisäksi näkyi vielä jonkun toisen firman mainos. Ehdottomasti parempi kuin "Helikopteri" ja "Jäänmurtaja", mahdollisesti yltää vielä "Kiekot Afrikkaan" ja "Liekkiesittely, Sebastian Sulun Raybanit" -tasolle.

Musiikit olivat hyviä, luojan kiitos Crazy Trainista on päästy eroon.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse olen tuohon tyytyväinen, vaikka pieni mieshuorailu tuosta haiskahtaakin. Töölö Gymin lisäksi näkyi vielä jonkun toisen firman mainos.
No, jollain tavallahan noille sponsoreille on tota näkyvyyttä annettava/saatava. Musta se on paljon fiksumpaa että mainoksia on "piilotettu" johonkin alkutraileriin kuin että kiinnitetään joitan mainoslehtisiä maalinkulmaan tai että pelataan tilkkutäkkipelipaidoilla tyyliin Oulun Kärpät.
 

Karkoil

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIEKKO-ESPOO
RealPlayerin vaatiminen on tosiaan täysi vitsi, eihän sitä ole kukaan käyttänyt ainakaan viiteen vuoteen. On tullut pari kertaa koitettua saada VLC:llä tai MPC:llä toimimaan .rm-filut, mutta eivät toimi...

Noista nettisivuista täytyy sanoa, että eihän meillä nyt ihan niin huonosti kuitenkaan mene. Kyllä mä nimittäin sanoisin, että sivut ovat ainakin näitä paremmat: Rauman Lukko

Pakko sanoa mutta ainakin mun uudella 24 tuumaisella näytöllä noi Rauman Lukon sivut näyttää paljon paremmilta. Bluesin sivut tulevat tökerösti tonne vasempaan laitaan, kun Raumalla ne tulee mukavasti näytön keskelle. Muutenkin tuntuu noi alas tulo valikot sekavilta, kun Raumalla kaikki hienosti järjestyksessä ja näkyy näytöllä kaikki samaa aikaa scrollaamatta. Tosin pienellä näytöllä tilanne voi olla ihan päinvastoin käyttö mukavuuden kannalta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En tiedä pitäisikö tälle itkeä vai nauraa, mutta MTV3 sivuilla on seuraavanlainen äänestys:

ÄÄNESTÄ

Blues on aloittanut kauden puhtaalla pelillä. Kotiotteluita on seurannut paikan päällä arviolta vain 4000 katsojaa. Miksei Blues-pelit eivät kiinnosta:

1.Espoossa ei ole kiekkokulttuuria
2. Lippujen hinnat liian kalliit
3. Otteluita on liikaa
4. Hallissa ei ole tunnelmaa
5. Menestyskrapula
6. Vain tosipelit kiinnostavat

Kärppä-pelissä oli 4872 katsojaa ja Jyp-pelissä 4662 katsojaa. Miten helvetissä mtv3 saa Bluesin yleisökeskiarvoksi 4000? Onko harkkapelit laskettu keskiarvoon mukaan? Itse olin molemissa matseissa paikanpäällä, ja voin vakuuttaa että molemmissa otteluissa oli yli 4500 katsojaa. Miksiköhän tuntuu taas olevan muodissa Bluesin dissaaminen?
 

Kapo

Jäsen
Ketä kiinnostaa joku maikkarin äänestys? Mitä väliä sillä on mitä joku kyseisiä nettisivuja käyttävä maalaisidiootti (kaikki kyseisiä sivuja käyttävät ovat) on mieltä jostain Bluesia koskevasta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Maikkarilla on vielä lätkäsivut? Luulin että ne haudattiin Jutin ja Anun kanssa.
 

Bª™ªN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
lainataakseni päivän is urheilua:

No yleisömäärä oli 4872 - siis kuulutuksen perusteella. Oikeasti paikalla oli 500-1000 henkeä vähemmän.

Maikkari nyt on maikkari, mutta on se kyllä ihme ettei bluessin markkinointia saada kuntoon. Onko siellä oikeesti joku liksaa nostava toimistolla joka vastaa markkinoinnista?
Itse olisin kyllä uskonut että viimevuoden hienot otteet nostaisi katsojamäärän +5000 mutta ei. Halli oli kyllä yllättävän tyhjä ja paikalla kuitenkin aika monta glooryhunter kärppää pääkaupunki seudulta. Tuntuu pahalta lukea Öhmanin ja Alangon kommentteja ISurheilusta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nettiversiosta vai paperisesta? Mitä Öhman ja Alanko sitten sanoivat?

-Odotin, että Kärpät-peli olisi vetänyt yli 5000 katsojaa. Toivottavasti väki tulee seuraavaan peliin. Yritämme järjestää kunnon show'n, Stefan Öhman

-Yleisömäärät olivat kiven alla viime kaudellakin. Espoolaiset eivät tainneet syttyä kuin seitsemänteen välieräpeliin Jokereita vastaan. Toivottavasti yleisö lämpenee. Mehän emme juuri voi tehdä mitään asian eteen. Jos yleisö ei tule, niin se ei tule, Rami Alanko

Ja nämä kommentit siis IS-Urheilun paperiversiosta. Toi on kyllä jo kova väite Patri Sepältä, että peleissä olisi todellisuudessa jääty alle 4k. Eikai nyt sentään?
 

trap

Jäsen
Ja nämä kommentit siis IS-Urheilun paperiversiosta. Toi on kyllä jo kova väite Patri Sepältä, että peleissä olisi todellisuudessa jääty alle 4k. Eikai nyt sentään?
Kyllähän siellä kieltämättä oli odotuksiin nähden paljon vähemmän katsojia, mut uskomatonta liioittelua väittää että alle 4000. Kyllä siellä se 4500 ainakin oli.

Tällästähän tää on ollut melkein joka syksy että yleisömäärät on kiven alla, kyllä ne sitten kasvaa kun ihmisillä ei enää ole niin paljoa muita menoja ja aktiviteetteja vaan lätkämatsi on ykkönen.
 

Kapo

Jäsen
Turha noita yleisömääriä täällä on jupista. Eiköhän Jatkoajan Blues-kirjoittajien keskuudessa matseissa käyminen ole huomattavasti yleisempi harrastus kuin muilla Espoolaisilla. Kunhan itse pyrkii käymään matseissa aina kun kerkeää, muille ei voi tehdä muuta kuin toivoa että väki herää ja markkinointi pelaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tällästähän tää on ollut melkein joka syksy että yleisömäärät on kiven alla, kyllä ne sitten kasvaa kun ihmisillä ei enää ole niin paljoa muita menoja ja aktiviteetteja vaan lätkämatsi on ykkönen.
Tota samaa olen hokenut muissa ketjuissa. Muistutetaan nyt vielä että viimekauden kuuden ekan kotiottelun yleisömärät olivat: 4102 (Pelicans), 4030 (JYP), 4099 (Ilves), 3706 (TPS), 4511 (HPK) ja 5312 (Jokerit). Joten musta 4662 ja 4872 on siihen verattuna ihan hyvät luvut.

Kuten on jo Blues- Jyp otteluketjussa todettiin niin ei Jyp ole kovista satsauksistaan huolimatta mitenkään hirveen kiinnostava jengi, ja Kärppä-peli taas oli tv-ottelu + 2 muuta peliä oli samaan aikaan Helsingissä. Tuskinpa Saipa peliin mitään yleisö ryntäystä tulee, mutta eiköhän ensi maanantaina halli ole sitten jo aika täynnä. Jos ei ole niin sitten voidaan keskustella yleisökadosta...
 

scholl

Jäsen
muille ei voi tehdä muuta kuin toivoa että väki herää ja markkinointi pelaa.

Osin tuo on kulttuurisidonnainen asia. Sama oli nähtävissä HJK-Honka pelissä ja monessa muussakin tapahtumassa pääkaupunkiseudulla. Jos perheissä tai ystäväpiireissä arvostettaisiin tänä päivänä enemmän urheilun katsomista paikan päällä niin tilanne olisi toinen. Nuoret tapaavat mielummin baareissa kuin pelissä ja perheissä on luvalla sanoen sellainen naisten määräämä meininki. Tilanne muuttuu siinä vaiheessa, kun asiaa ei enää ihmetellä, vaan urheilun seuraamisesta paikan päällä tulee jotenkin sellaista yhteisössä tärkeää tekemistä, josta jutellaan työpaikoilla, kuntosaleilla, naapurustossa, sukulaisten kanssa jne. Se on jotenkin unohtunut monelta. Ei ole kokemusta siitä ja kotoa ei tule tänä päivänä niin helposti lähdettyä minnekään. On muotia ns. viettää "laatuaikaa" kotona ja helposti siinä sitten masentuu.

Kun metro rakennetaan niin hallin tilanne tulee kyllä muuttumaan ja uskon, että kynnys mennä Bluesin peleihin alenee huomattavasti. Varsinkin ottelut IFK:ta ja Jokereita vastaan tulevat silloin kaikella todennäköisyydellä olemaan aina loppuunmyytyjä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei tainnut IS kirjoittaa mitään siitä että HIFK jäi melkein 1.7K alle viime kauden keskiarvon Lukko-matsissa? Oliko viime kaudella yhtään matsia jossa oli 5100 katsojaa paikalla? Muistaakseni vähiten oli siinä HIFK-Blues matsissa jonka Blues vei 5-0, maanantai matsina.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Tässäkin ketjussa on ollu vähän oikeata tietoa Bluesin markkinoinnista. Kyllä Blues on markkinoinut: Kaksi vuotta sitten markkinointi budjetti oli koko liigan korkein. Tänä vuonnakin ainakin kolmas. Esim viime tiistaina oli Bluesilla Helsingin Sanomissa ainoana kolmesta joukkueesta ainoana ilmoitus. Sitä ennen printtimediaa oli käytetty Länsiväylässä, Satasessa ja Metrossa. Voiko enempää vaatia? Radiomainokset kuultiin Metro radiossa. Ostettu paketti käsitti 20 pätkää ja kausareita markkinoitiin myös ennen kauden alkua.

Lisäksi Blues näkyy taxeissa, bussipysäkeillä ja seinäilmoituksissa.

Myös tv mainontaa on kokeiltu( ei tällä kaudella)

Markkinointi mix on ollut erittäin monipuolinen. Ennen kautta pelattiin markkinointi ottelut Lohjalla ja Vantaalla. Lisäksi joukkue osallistui perinteiseen kauppakeskus kiertueeseen. Markkinointi ei ole tavoittanut kohderyhmää, mutta missä vika? Panostuksissa ei ainakaaan verrattuna muihin joukkueisiin. Laadussa on aina kehitettävää, mutta mainostoimistoa on vaihdettu ainakin kolmesti tällä vuosituhannella. Asiaa on tullut mietityttä, mutta vaikea on mitään uutta tarjota. Kaikki kuitenkin maksaa.

Varmin tapa saada katsojia lisää halliin on kutsua mukaan tuttuja, sukulaisia tai työkavereita. Se on parasta ja tehokkainta markkinointia. Se lähtee jokaisesta meistä. Kyllä minua ainakin kismittää, että paikalla on alle 5000 ihmistä vaikka Blues pelaa Suomen parasta lätkää. Jokainen talkoisiin mukaan!
 
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Blues ja Charleston Chiefs!
Mun mielestä suurin ongelma on ehdottomasti muovilta maistuva, erittäin pliisu ottelutapahtuma.

Matsi kyllä lähtee ihan kivasti käyntiin kovalla musalla ja animaatiolla, mutta:

- Mitä helvetin tekemistä joillain "finding Nemo" sukellusveneillä on Bluesin/jääkiekon kanssa?
= Vittuun kaikki jonninjoutavat sukellusvene- ja jäänmurtaja-animaatiot. Tilalle aitoja clipsejä peleistä ja hieman muutakin joukkueen näköistä meininkiä.

- Valkoinen valokaruselli on kuin suoraan irvokas muisto 80-luvun koulujen limudiskoista.
= Ilotulitteita, liekkejä, savua kunnolla, Stroboja, aitioita kiertämään valopaneelit. Sinistä ja keltaista.

- Mitä helvetin järkeä on kuvata jäälle tulevia pelaajia, kun kuulutus ja screeni eivät ole samassa tahdissa sitten alkuunkaan.
= Sinne vaan lähettäjä joka pistää kaverit oikeaan aikaan jäälle. Näin tehdään ihan isossakin maailmassa.

- Mitä tapahtuu alkuesittelyn jälkeen? Ei sitten saatana mitään. Homma katkeaa kuin kananlento.
= Ottelu on tapahtuma, ja sitä pitää ajatella kokonaisuutena. On suorastaan katsojan aliarvioimista luulla, että kun "fiilis on nostettu" väsyneellä alkushowlla katsoja jaksaa taputtaa ja fiilistellä automaattisesti koko matsin. Homma on vähän sama kuin ottaisit leffasta surroundin pois 5min. katselun jälkeen.

- Onko matseissa jaettu ikinä mitään hand-outteja? Mun mielestä ei.
= Jos ovat futis-Joukot naapurissa paljon ryssineet, ovat he jotain hyvääkin tehneet. Yleisölle vaan Bluesin logolla varustettuja hand-outteja. Se ei missään nimessä laske fanituotemyyntiä, pikemminkin päinvastoin.

- Pelikatkot on myyty liian täyteen. Screeniä pitää käyttää myös vahvasti osana tapahtumafiilistä.
= Huudatukset, noise-level mittaukset, jopa yhteislaulut screenin kautta peliin. Esim. AIK-peleissä yleisö laulaa seuran tunnaria ennen peliä. Meillä nyt ei varmasti sitä, mutta jotain huudatuksia onnistuttaisiin varmasti tekemään.

- Halli on sisustukseltaan pliisu. Ainoa johon on saatu hieman fiilistä on se uusi pubi alakerrassa. VIP-klubikin on erittäin muovinen ja elähtänyt.
= Joukkueen logoa esiin ja värejä seinään. Nyt on sellainen fiilis kuin joukkue asuisi hotellissa, ei kotona.

Pointtina mulla on tässä koko hommassa se, että jos asiakas ei saa tapahtumasta mieleenpainuvaa elämystä, ei hän koe sitä myöskään tärkeäksi. Tämä heijastuu etenkin sen massa sitouttamisessa joka nostaisi yleisömäärät 5k->6-7k.

Me perus lätkäfanithan kävisimme katsomassa Bluesia vaikka 30e/peli ja paikkana Matinkylän seisomakatsomo. Valitettavasti vaan me emme ole Bluesille tässä asiassa se markkinoinnin kohderyhmä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Erittäin hyviä pointteja Tapiolan Taidomilla.

Tuo alkushowhan on parantunut rutkasti täksi vuodeksi, pidin Kärppämatsissa kun sen näin todella paljon siitä, että menneet vuodet oli otettu huomiin niissä screenin videopätkissä. Tuon tyyppinen historiikki saisi olla pidempikin ja se voisi lähteä ihan liigaannoususta.

Mallia voi ottaa esim. Ruotsissa, jossa maaotteluissa Globenissa (ainakin ennen) näytettiin mustavalkoisia videopätkiä ihan jostain Ruotsin ensimmäisistä kisoista ja voitoista. Tuollainen luo aitoa tunnelmaa ja antaa katsojalle fiiliksen, että hän on osa jotain isompaa. Tietokoneanimaatiota voi olla ihan lopuksi joku pieni pätkä, mutta pääasia pitäisi ehdottomasti olla jengin taival tähän pisteeseen.
 

Koneisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pistetään nyt tähänkin kun jäin ihmettelemään:

Yksi keino olisi mielestäni, että sellaisiin otteluihin joihin on mytyy vähän lippuja lahjotettaisiin lippuja esim. kouluille, korkeakouluille ja muille tahoille. Tätä harrastetaan varmaan jossain määrin mutta ei tarpeeksi. Areena täyttyisi, fiilistä tulisi lisää ja tuloa saataisiin oheistuotemyynnillä. Lisäksi saataisiin ehkä uusia potentiaalisia asiakkaita, jotka innostuisivat lätkästä ja bluesista.
Espoosta löytyy mm. Teknistä korkeakoulua ja lukuisia muita kouluja. Onko tällaista yritetty? jos ei niin miksi ei, näen tässä vain hyviä puolia...

Ja vielä lisäyksenä: Helsingin kouluissa tällaista tapahtuu ainakin. Frendini koululla urheiluope saa moneen jokerit matsiin lippuja, ja oppilaat pääsee katsoo pelejä ilmaiseksi (vastustajina tällöin nämä ässät ja saipat sun muut vähä yleisöä vetävät pelit). Itse opiskelen haaga-heliassa pasilassa. Tällä koululla on yhteistyötä jokerien kanssa. Viime kaudella Shedden tuli pitää meille ilmaista luentoa teamworkista. Ja jokerien matseihin pääsemme usein 5 eurolla.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
= Ottelu on tapahtuma, ja sitä pitää ajatella kokonaisuutena. On suorastaan katsojan aliarvioimista luulla, että kun "fiilis on nostettu" väsyneellä alkushowlla katsoja jaksaa taputtaa ja fiilistellä automaattisesti koko matsin. Homma on vähän sama kuin ottaisit leffasta surroundin pois 5min. katselun jälkeen.

- Pelikatkot on myyty liian täyteen. Screeniä pitää käyttää myös vahvasti osana tapahtumafiilistä.
Tästä samasta asiasta olen ennekin kirjoitellut. Yksi tapa olisi pelikatkojen aikana soittaa tunnelmaa nostattavaa musaa, mutta nyt kajareista tulee mainoksia jotka pahimmillaan jättää mölyssään kakkoseksi faniporukan huudot. En hirveästi niistä mainoksista tykkää, mutta tiedän että niillä sponsorirahoilla maksetaan Ben Eavesin ja Petri Matikaisen palkat joten niitä on vaan kestettävä.


Tietokoneanimaatiota voi olla ihan lopuksi joku pieni pätkä, mutta pääasia pitäisi ehdottomasti olla jengin taival tähän pisteeseen.
Eikös tossa nykysssä trailerissa ole sellainen? Siinä alussa, ennen sukellusvenettä. Ainakin siinä näkyy kilppejä eri vuosilta ja mm. kaikki Bluesin eri pelipaidat. Mutta sekaan voisi ympätä materiaalia myös K-Espoo vuosista ja esim. liiga noususta. (Ongelmaksi voi tietenkin muodostua kuvamateriaalin saanti).

Yksi keino olisi mielestäni, että sellaisiin otteluihin joihin on mytyy vähän lippuja lahjotettaisiin lippuja esim. kouluille, korkeakouluille ja muille tahoille.
On kokeiltu. Esim. viime vuonna ainakin Kalpa peleihin jaettiin vapareita joillekin ala-aste luokille joita sitten filmatiin vielä screenille. Sinänsä todella fiksu veto että saadaan näille muksuille ensimmäinen jääkiekko-otteluelämys nimenomaan Bluesin matsissa. Todennäköisesti parantaa Bluesin mahkuja päästä nappuloiden suosikkijengiksi PK- seudn kolmikosta.

Mitä taas tulee opiskelijoihin, niin Blues on tietääkseni PK-seudun jengeistä ainoa joka antaa alennusta opiskelijoille. Lisäksi Bluesilla taitaa olla näitä perhe-kiekko otteluja jonne saa neljä lippua ale-hintaan. Lisäksi Bluesilla on pk-seudun halvimmat liput, joten faneja/katsojia tullaan hinnalla vastaan joka on myös osa markkinointia.

Tässäkin ketjussa on ollu vähän oikeata tietoa Bluesin markkinoinnista. Kyllä Blues on markkinoinut:

Markkinointi mix on ollut erittäin monipuolinen.

Varmin tapa saada katsojia lisää halliin on kutsua mukaan tuttuja, sukulaisia tai työkavereita.

Jokainen talkoisiin mukaan!
Olen Kiekko-Antin kanssa täysin samaa mieltä asiasta. Kyllä ne siellä toimistolla yrittää ja kaikki nyt talkoisiin mukaan! :)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ah, mun lempiaihe. Tässä nyt tuli jo ihan hyviä pointteja mutta muutama lisäys.

Kiekko-Antti: aina Bluesissa on osattu rahaa käyttää. Ihmetyttää vaan se että siinä missä FC Honka tekee ennen pelejä yhdessä yhteistyökumppaninsa kanssa yhden kokosivun (!) mainoksen niin Bluesin lehtimainos on säälittävän pieni. Katsokaa vertailuksi viime lauantain Hesari, Blues-Jyp ilmoitus on alle puolet alla olevan, seuraavana päivänä pelattavan HJK-Honka matsin. Markkinointimix on kyllä jo hyvällä tasolla, nyt vain tuo kärkiosaaminen pitää ottaa paremmin haltuun. Esim aitioita on edelleen peleissä liikaa tyhjillään. Joku firma sen aition on ostanut joten kyllä sieltä pitäisi olla potentiaalia myydä esim kausareita lisää.

Tapiolan Taidomilta erinomaisia pointteja liittyen ottelutapahtumaan: tosin Juhaht:n kanssa samaa mieltä siitä että tuo intro on mennyt paljon eteenpäin. Mutta siihen se ottelutapahtuman osalta ikävä kyllä jää. Ei se oikeasti paljoa vaatisi ja jos varaa ei ole käydä Ruotsin puolella vakoilemassa niin minäpä annan taas näitä ilmaisia vinkkejä. Bluesin toimisto voi palkkioni maksaa sille samalle tilille kuin aiemminkin. Eli näin:

- Joukkueen jäälletulon ja pelin alkamisen välistä aikaa pitäisi lyhentää. Nyt tuossa syntyy kuten TT sanoo liian pitkä aikaväli eikä tuo ole tarpeeksi synkronisoitua.

- Mainoksia saa ja pitää tulla pelikatkoilla mutta tuota soitettavaa musiikkia selkeästi vähemmän kuin nyt. Nyt kun meillä on fanikatsomo joka viimeisen parin vuoden aikana on selkeästi pompannut eteenpäin isoin askelin niin mielummin heille mahdollisuus luoda tunnelmaa kun se että ämyreistä tulee sadannen kerran joku rokettirollikappale. Näitä biisejä soitetaan ilmeisesti ylitarjonnalla näiden cheerleadereiden takia mutta olisin valmis heidän kustannuksella vähentämään tuota soitettavaa musiikkia.

- Ekalle erätauolle pelaajahaastattelu heti erän päätyttyä. Ekalle erätauolle vaikka sama Bluespelaaja joka esitellään siinä ottelulehdessä ja joka kertoo sitten enemmän haastiksessa (nauhoitetussa) tokalla erätauolla. Nostetaan se pelaaja ottelun ajaksi oikeasti esille, fanipaidat Hockey Corneriin, haastis ekalla ja tokalla erätauolla jne.

- Tokalle erätauolle noin puolet peleistä "ex-huipupelaajan" mietteitä. Joku sanavalmis organisaatiossa oleva (esim Antti Törmänen/Tero Lehterä) kertomaan miten hän katsoi peliä huippupelaajan näkövinkkelistä, miten A:lla / C:llä on mennyt jne jne.

- Toiset puolet peleistä "legendan" mietteitä. Vanhoja klippejä divarista, Matinkylästä, liiganoususta jne. Paikan päälle haastatteluun "kunniavieraana" vuorollaan esim Hirvonen, Nuutinen, Lehterä, Koivunen, Långbacka, Sillanpää, Berggren, Helin, onhan noita vaikka kuinka. Mitä heille kuuluu, mitä he muistelevat, miltä tämän päivän peli näyttää? Ei kaikkia noita tarvitse roudata paikalle mutta taas luodaan sitä perinettä ja muistetaan että seura on kuitenkin kohta 25v eli ei nyt kuitenkaan ihan mikään teini-ikäinen enää.

- Hallista on tehtävä sisältä vielä enemmän Bluesin näköinen. Joo, siellä on joukkuekuvia, lätkäkortteja jne mutta lisää sälää sinne seinille. Pelipaitoja, kaulaliinoja, logoja, Bluesin värejä, Hannu Virta & Ted Sator lasikopissa, ihan sama.

Yhteenvetona: jos siellä toimistolla ei olla tehty opintomatkaa Ruotsiin niin tehkää se nyt samantien. Vielä kun niputatte yhteen lätkä- ja futismatsin samaan syssyyn niin avot.
 
Viimeksi muokattu:

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Myös tv mainontaa on kokeiltu( ei tällä kaudella)

Hieno kirjoitus Kiekko-Antilta! TV-mainonnasta olisin kuitenkin eri mieltä. Mielestäni näin mainoksen Dexterin ensimmäisen jakson mainoskatkolla.

Mainonnan kohdistamista tulisi kenties pohtia. Onko esimerkiksi Metro FM kohdeyleisön näköinen? Mielestäni ei - kyseessä hengetöntä wanhoja puhkisoitettuja klassikoita soittava kanava. "Kanavan pääkohderyhmänä on aktiivinen +30-vuotias aikuisväestö." Itse näkisin kanavan sellaisena, jota plus40-vuotiaat naiset kuuntelevat töissä hiljaisella. Olisiko Radio Rockin "rajumpi" imago parempi myös kohderyhmää ajatellen? Jos spotit on kalliimpia Rockilla- niin lyhyempiä sitten.

Osa on tainnut ottaa myös esille, että IFK ja Jokerit mainostavat ottelupäivää edeltävänä päivänä usein.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Kyllähän noita Bluesin mainoksia tulee nähtyä siellä sun täällä, mutta joku niistä puuttuu. Jotenkin mainoksetkin henkivät sitä samaa kuvaa mikä monella tuntuu olevan Bluesista: hajutonta ja väritöntä. Jotenkin noihin mainoksiin pitäisi saada mukaan enemmän tunnetta ja sitä "meidän juttua". Mielestäni tärkeämpää olisi tehdä vaikka vähemmän laadukkaampia mainoksia kuin miljoona näitä nykyisiä pieniä tylsiä laatikoita Hesarin urheilusivujen lopussa.

Esimerkiksi IFK:n bussipysäkkimainokset kaikessa huvittavuudessaan jäävät ainakin mieleen toisin kuin Bluesin geneeriset kausikortti niinjaniinmontaeuroa -tyyliset mainokset, jotka eivät herätä minkäänlaisia tunteita.

Ottelutapahtumasta tulikin jo hyviä pointteja yllä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös