Espoonmies
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kiekko-Espoo
Minä näkisin että lukioikäiset on hyvä panostus tulevaisuuteen. Uskoisin että siinä iässä ihminen on herkimmillään innostumaan kotikylän joukkueen kannattamisesta. Jotenkin sellainen fiilis että mitä Bluesin aikana tuli uusia kannattajia nimenomaan siihen fanaattisimpaan päähän niin olivat lukioikäisiä. Ja itsekin aikoinaan juuri lukioiässä innostuin todenteolla Kiekko-Espoosta. Toki siihen oli suurena vaikuttimena seuran liiganousu -92 joka osui juuri tuohon lukioaikaan. On ollut ihan kiva huomata viime peleissä että tuota ikäluokkaa on enenevässä määrin näkynyt peleissä. Kun niitä on muutama niin se helposti lähtee siitä eskaloitumaan hyvällä tavalla. Jos peleissä olisi vain keski-ikäisiä ja vanhempia, niin varmasti parikymppinen tuntisi olonsa orvoksi.Kaikissa asioissahan on hyvät ja huonot puolet. Itse näen asian niin, että lukiolaisilla ei ole rahaa tai taloudellista itsenäisyyttä toisin kuin yliopisto-opiskelijoilla. Lisäksi vaikka se ei ole mikään kultasuoni tietenkään, niin Otaniemessä kaikki parituhatta opiskelijaa sekä vaihto-opiskelijaa ja muutaman lukion oppilaat on aika keskitetysti kohdattavissa yhdessä paikassa. Ja se ei parhaimmillaan kustanna kuin 1-2 kaveria pelipaidat päällä jakamassa flyereitä tai infoa tapahtumasta. Sinäänsä erimieltä olen siitä, että teekkareita voi saada innostettua kuplansa ulkopuolelle kaljan ja haalarimerkkien avulla koska saavat uutta tekemistä huolimatta siitä mikä jengi pelaa. Oman kokemuksen mukaan monet ulkopaikkakunnalta tulleet tekkarit on Espoolaistuneet, vaikka alkuun olivat kovasti sitä vastaan. Summa summarum, Odottaisinko yleisöryntäystä: en, mutta vois olla sijoitus tulevaisuuteen.
Toisaalta korkeakouluissa opiskelee ne tulevaisuuden pomot, jotka muutaman vuoden päästä järjestävät asiakastilaisuuksia ja henkilöstön tapahtumia. Jos sellaisen päähän saadaan ujutettua ajatus että Kiekko-Espoon peli voisi olla hyvä paikka tällaiselle ollaan tehty iso työ tulevaisuuden eteen. Ja tietysti toivotaan että siinä vaiheessa Espoossa on tarjota heille liigaotteluita missä kestitä asiakkaitaan. Haalarimerkki on mun mielestä erittäin hyvä idea. Se tulee varmasti herättämään ainakin joitain keskusteluja opiskelijoiden keskuudessa ja sillä seuran tunnettuus lisääntyy.
Tärkeintä on kuitenkin että yritetään erilaisia juttuja millä saadaan seuraa yhä suuremmaksi ja suuremmaksi. Jos joku yritys menee saveen niin sitten kokeillaan jotain toista. Liigan suuntaankin pitää näyttää siltä että tosissaan ollaan tulossa.