Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 569 738
  • 2 305

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Minusta tällainen on hienoa markkinointia niin kauan kun kutsutut on ihan oikeasti Kiekko-Espoon kannattajia. Missään tapauksessa ei pidä maksaa kellekään julkimolle siitä että tulee esittämään Kiekko-Espoo -fania. Siitä paistaa keinotekoisuus ja muovisuus liikaa läpi. En siis tarkoita että pitää olla mikään hard core kausikorttilainen vaan ihan vaan sitä että kyseisen henkilön maailmassa Kiekko-Espoo on jääkiekkojoukkueista lähimpänä sydäntä jo ennen kutsua.
Tämä case-Viki oli mielestäni hyvä idea mutta kyllähän tälle pitäisi saada jotain jatkumoa, jos jäi tähän niin menee osastoon ihan kiva juttu mutta toki silti plussan puolelle. Hienoa että tehdään!

Ehkä pitää jossain vaiheessa yrittää kirjoittaa vähän enemmän näkemyksiä mutta jos nyt markkinoinnin ja viestinnän osalta mietin niin haasteet ovat aika lailla samat kuin silloin niin ”parhaimpina vuosina” eli noin 2006-2012:

- ns. kriittinen massa yleisöä jotka tulevat peleihin säästä ja vastustajasta riippumatta
- yritysten/yhteistyökumppaneiden määrä ja laajuus
- ns. elinkautisfanien määrä on aivan liian pieni

Silloinhan yritettiin vuosien saatossa vaikka mitä tempausta jolla kyllä saatiin yleisöä hallille mutta jolla pienennettiin lipun keskihintaa. Hintaa, joka jo lähtökohtaisesti oli todella paljon alempi kuin esim. HIFK:n vastaavaa. Jokereilla taas oli puolellaan katsojien massa meihin verrattuna.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Yksi keinohan olisi ääritapauksena "houkutella" ottelulipun ostajia samalla tapaa kuin yökerhon sisäänpääsymaksu (en jaksa uskoa, että tämä on ison massan realismia, mutta yksittäisinä jopa mahdollista). Eli hallille tultaisiin viihtymään, ja itse kiekkopeli olisi vain yksi rakennuksessa olevista vaihtoehdoista. (Kuitenkaan isompia rahallisia panostuksia ei kannata tehdä itse jääkiekkotapahtuman ulkopuolisiin viritelmiin, elleivät ne oikeasti tuota lisäarvoa ja kassavirtaa.) Valtaosahan viihtyisi koko ajan kentän laidalla, osa silloin tällöin, ja osa saattaisi tulla vaan "ravintolan" puolelle. Tämä onnistuisi, jos siellä ravintolassa tai sen läheisyydessä olisi jotain, joka houkuttaa tulemaan. Mitä se sitten voisi olla? Jotain "showta" se vaatisi ottelutapahtumassa myös itse kaukalon ulkopuolelle.
Tämä on ehdottomasti hyvä idea jossa taas haasteena se, että pelataan edelleen Jussin hallissa ja ravintoloiden suhteen ollaan yhtenä käyttäjänä halliyhtiön tekemän sopimuksen osalta (lue: Restel). Ehkä toisessa ketjussa aiheesta enemmän mutta sekä halli- että Restel-sopimus olivat aikanaan itse seuralle todella huonoja. Onko joku tämän osalta oleellisesti muuttunut? Toivottavasti.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Vaihtopenkillä tolpan takana piileskelevä Westerlund olisi oivaa markkinointimateriaalia, vähintään GIF-osastolle
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Kallosen videovetoomus kannattajille ja kaikille kavereille tulla ensi viikolla hallille tuli juuri somessa vastaan. Omasta mielestäni hyvää heittäytymistä toimarilta mukaan!
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suorastaan erinomaista. Hyvä Aku.

Hieno kiekkoviikko kyllä edessä. 2018 syksystä ja Espoonlahden Forumista on tultu kyllä pitkälle.
Se on just näin. Tässähän tulee vauhtisokeus muuten, jos nyt esim. torstaina petytään, ettei tullutkaan 3000 tai 4000 katsojaa vielä täyteen. Pitää vähän muistella taaksepäin niin pystyy arvostamaan tätä tilanneta, missä ollaan. Veikkaan, että tämän hetken tilanne tuntui Forumin muovipenkeillä istuessa kaukaiselta haaveelta.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Hieno kiekkoviikko kyllä edessä. 2018 syksystä ja Espoonlahden Forumista on tultu kyllä pitkälle.
Välillä sitä kannattajana loppuu maltti kesken, mutta kyllähän asia on juuri niin kuin tuossa kirjoitat. Resurssit ja pk-seudun kilpailun näkyvyysestä huomioon ottaen, tiimi on onnistunut oikein hyvin.

Tulevan torstain tyyppiset tapahtumat saattavat myös nousta valtamedioihin. Mestiksessä on kuitenkin niin harvoin kakkosella alkavia yleisöämääriä. Puhumattakaan kolmosella ja jopa nelosella alkavia. Nyt kaikki paikalle!

Kunhan resurssit tästä vähän lisääntyvät, voisi olla hyvä panostaa myös somen ulkopuoliseen näkyvyyteen. Kauppakeskukset ja katujen varret pitää vielä saada sinisiksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoon pitää tosiaan alkaa näkymään vahvemmin kaikissa Espoon isoissa kauppakeskuksissa heti kun resurssit sitä vain mahdollistavat, on kyse sitten yhdestä plakaatista tai popup-shopista käytävällä.

Fiilistelin just tossa eilen sitä, että hallin saavutettavuus on muuttunut merkittävästi Bluesin ajalta: länsimetro on valmis ja menee Kivenlahteen asti ja ensi kaudesta alkaen pikaspora vie Leppävaaraan ja pidemmälle. Periaatteessa edellytykset onnistumiselle ovat näiltä osin paljon paremmat kuin ennen, toivottavasti niitä myös hyödynnetään.
 

LaBarbera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kauppakeskuksista tulikin mieleen, että viime viikolla postissa tulleessa Ainoan mainoslehtisessä oli maininta että Kiekko-Espoo on jossain muodossa paikalla sunnuntaina 5.3. Akateemisessa kirjakaupassa. Kuvittelisin että tästä on tulossa vielä someenkin joku maininta tällä viikolla.

Ainoassa siis tällä viikolla "Ainoalaiset" tapahtumaviikko keskiviikosta alkaen, eli vähän vastaava kuin joku Ison Omenan lohkotut hinnat.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoon pitää tosiaan alkaa näkymään vahvemmin kaikissa Espoon isoissa kauppakeskuksissa heti kun resurssit sitä vain mahdollistavat, on kyse sitten yhdestä plakaatista tai popup-shopista käytävällä.

Fiilistelin just tossa eilen sitä, että hallin saavutettavuus on muuttunut merkittävästi Bluesin ajalta: länsimetro on valmis ja menee Kivenlahteen asti ja ensi kaudesta alkaen pikaspora vie Leppävaaraan ja pidemmälle. Periaatteessa edellytykset onnistumiselle ovat näiltä osin paljon paremmat kuin ennen, toivottavasti niitä myös hyödynnetään.
Tätä oon miettiny, että voisko tähän rekrytä talkoo henkeä eli kannattajia tai junnuja jakamaan brosyyreitä joissa tietoa peleistä ja esim. ohjeet metroasemalta hallille. Tämä kauppakeskuksissa tai metroasemilla.

Kustannuksista en ole varma, kun en tiedä mitä lupan tehä feissausta maksaa omenassa tai lippulaivassa esim. Flyerit varmaan 100-400€ plus suunittelu, mutta jakelu saatettais saada ilmaseksi talkootöillä, jos pelaajat ei kerkee.

Toki jos tätä tehdään niin mennyt itseltä ohi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hassu juttu muuten, mutta edelleen muistelen kuola valuen niitä Forumin ulkomakkaroita. Ei luulisi olevan tekemätön temppu järjestää otteluihin, poislukien mahdollinen Restelin sopimustekninen ongelma.

Ja kaljaa muovituopissa omassa katsomossa, aidossa kylmässä jäähallissa. Oli siistiä.
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hassu juttu muuten, mutta edelleen muistelen kuola valuen niitä Forumin ulkomakkaroita. Ei luulisi olevan tekemätön temppu järjestää otteluihin, poislukien mahdollinen Restelin sopimustekninen ongelma.
Ja kaljaa muovituopissa omassa katsomossa, aidossa kylmässä jäähallissa. Oli siistiä.
Ne olivat kyllä hienoja aikoja. Yhteisöllisyys oli oikein käsinkosketeltavaa. Hirshovits välillä hakemassa lisää makkaroita grilliin ja 6 eurolla iso muovituopponen maukasta Auran olutta. Silloin tuli näitä joka pelissä ostettua kun tiesi että rahat menivät K-Espoolle. Nyt ei tulisi mieleenkään Metro-Areenalla syödä tai juoda ylihinnoiteltuja tuotteita.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Jürgens ottanut K-Espoon IG-tilin haltuun. Ensimmäinen postausstoori vai millä nimellä nyt kulkeekaan, oli aivan todellinen naururäjähdyksen aiheuttaja :D

Hauska seppä tämä Morten!
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Ihan pakko kysyä, kun en tiedä, onko nää julkisuuden henkilöitä vai ihan tavallisia tallaajia? Lähinnä näkyvyyden kannalta mietin…

Jaa-a, paremmat tietäköön, eli en tiedä. Tuli vain vastaan tuon mestis hästägin alta. Alkuperäisellä twiittaajalla näyttäisi olevan vajaa 4k seuraajaa, joten ei nyt ihan mitätönkään tapaus.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo


Hieno hype video toimistolta. Hienoa huomata loppu videosta, kuinka Hotsi johtaa joukkoja.

Saarelainen on ollut tosi onnistunut rekry ja hänen tulonsa jälkeen sometekemisen taso on noussut aivan valtavasti. Todella osaava kaveri kameran kanssa!

Itse tykkään tosi paljon siitä, että kun ottelua on hehkutettu isosti etukäteen, niin myös jälkimarkkinointiiin panostetaan isosti ja otetaan kaikki irti huikeasta voitosta.

On kyllä ihan uusi asia espoolaisessa kiekossa tämä, että toimisto on vahvuus eikä heikkous.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Todella osaava kaveri kameran kanssa!

Ja tuo ylläoleva videokin osoittaa, että seuran kameralle on onnistuttu saamaan... kaikki. Sekä molemmat tehdyt maalit, Ignatjevin mahtava torjunta, se junnujen limumukien kaatuminen laidalla jne. Harmi, ettei Ruususen selätystä ollut tuossa mukana, mutta sekin paini oli kameralle tarttunut. Ei tuollaista tulosta vasemmalla kädellä tule (anteeksi vasenkätisille)

ja otetaan kaikki irti huikeasta voitosta

Kyllä minä ainakin odotan, että Huhtalan maali jossain videomuodossa on päivityksissä mukana vielä ainakin pari kertaa kevään aikaan!
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Ja jonnekin mukaan tekstillä "älä lähde ennen päätössummeria"
Olin just laittamassa tyttärelle pipoa päähän, kun vilkaisin vielä kentälle. Kiekko oli jo irronnut Hotsin lavasta, muttei vielä maalissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös