Some-kanaviin tulee hyvää sisältöä sopivalla tahdilla, mutta seuraajamäärät ovat edelleen kyllä liian vaatimattomia. Aika hurjaa, että Kiekko-Espoolla on Facebookissa 4,5 tuhatta seuraajaa, kun viimeksi vuonna 2018 postauksen tuottaneella Espoo Blues -sivulla on edelleen 22 t.
Ja joo, nuoret ovat tässä välissä siirtyneet muualle. Instagramissa Kiekko-Espoolla onkin 5889 seuraajaa, joka on enemmän kuin JoKP:lla tai Roki:lla ja lähentelee TUTOn ja Ketterän lukuja.
Kun seuran tavoitteena on Liiga, tsekkasin vertailuksi muutaman pienen markkina-alueen liiga-seuran IG-tilit: HPK 18,8 t, SaiPa 18,4 t, KooKoo 17,8 t, Jukurit 15,3 t, Sport 18,3 t. Sitten seuraavalla tasolla jo Lukko 20,6 t, Pelicans 23,1 t, Ässät 23,7 t.
Tuolle 15 - 20 000 some-seuraajan tasolle pitäisi päästä, jos halutaan parin vuoden päästä olla Liiga-joukkue ja kerätä katsomoon sen sarjan mukaisia yleisömääriä. Se edellyttää orgaanista ja maksettua näkyvyyttä.
Onko seura kertonut näiden suhteen mitään tavoitteita? Itse ajattelisin, että Mestiksen suurimmaksi vuodenvaihteeseen mennessä olisi sopivan reipas välitavoite.