Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 746 418
  • 3 602

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Ihan heti ekana tuli mieleen, että onko siellä jäänyt jollain firman tili vahingossa aktiiviseksi :D

Seuraavana tuli mieleen, että olisiko tämä ”With secure” joku uusi yhteistyökumppani (vai olisiko jopa jo olemassa oleva?)

Sama kävi kyl mielessä, toivottavasti ei ole näin.

F-secure B2B -puoli taitaa olla nykyisin nimeltään WithSecure, en kyllä löytänyt sitä kumppanien listalta.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Sama kävi kyl mielessä, toivottavasti ei ole näin.

F-secure B2B -puoli taitaa olla nykyisin nimeltään WithSecure, en kyllä löytänyt sitä kumppanien listalta.

Ja nyt sitä tviittiä ei enää näy?

Varmaan vaan virhe.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mikähän mahtaa olla applikaation tilanne? Ainakin minulla viimeinen uutinen on pudotuspelien kausikortit, joten aika vähälle käytölle on jäänyt. En odota kesällä mitään suurta uudistusta, mutta olisikohan tuo päivittymässä tai jotain, kun on noin hiljaista. Itselleni se on ollut hyvä tapa saada tietoa, kun ennen uutiset piippasivat sen kautta.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Viestinnästa tuli mieleen, että tänään on viimeinen päivä hyödyntää halvempaa kausikortti-hintaa. Ja maksaessa esim. liikuntaseteleillä, itse maksu tarvitsee tehdä vasta ensimmäisessä kotipelissä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ladan ja Kähyn jäähyväispeli 12.8.2022 Metrolla.

 

LaBarbera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvää infoa koskien ensi viikon jäähyväisottelua:


Silmiin pisti seuraava kohta:

Tapahtumaa mahdollistamassa: Fat Lizard, iQ Fuel, Tapiola Festivaali, Espoo Liikkuu, Hook, Liiga

Olisikos sieltä mahdollisesti tulossa uutta Kiekko-Espoo olutta nyt syksyllä? Hope so.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Hyvää infoa koskien ensi viikon jäähyväisottelua:
Kohta toivoisin hyvää infoa myös joukkueesta. Nykyinen nippu on määrällisesti 60-70% Mestis-ringistä. Paljon on siis vielä muuttujia ennen runkosarjan alkua.

P.S. Lampisen U20-kisapaikan myötä olisi ehkä hyvä valmistautua siihen, kirkkaammat valot kutsuvat kesken kauden.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Hieman kyllä pettymys oli, ettei hallilta eilen livenä välitetty tunnelmia somekanaviin, esimerkiksi videoiden muodossa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kotisivuilla mainostetaan vielä toissapäivän Lohi-matsia. Painetussa mediassa tämä olisi ihan ymmärrettävää, mutta verkossa tämä on vähän noloa.
 

Sijoitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tällainen viikkokatsaus on kyllä oikein jeppis, jos nyt vakiintuu tavaksi. Linkki siis Kiekko-Espoon kotisivujen uutisosioon.

 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Mahtava juttu, että kannattajia on kuunneltu tällaisen toteuttamiseen. Toki tuon tekeminen vaatii työaikaa, mutta antaa kannattajille paljon sellista, mikä helpottaa seuraan sitoutumista.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mahtava juttu, että kannattajia on kuunneltu tällaisen toteuttamiseen. Toki tuon tekeminen vaatii työaikaa, mutta antaa kannattajille paljon sellista, mikä helpottaa seuraan sitoutumista.
Ja eikös tuon jutun kirjoittaja "Juhis" ole myös kannattaja? Vai mitä tuo "Ennakon on kirjoittanut Kivikovan yhteisön jäsen, Juhis", tarkoittaa?
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Offerilla kamppis:
Pääsyliput kahdelle 15 € (arvo 40 €) vapaavalintaiseen runkosarjaotteluun kaudelle 2022-2023.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Some-kanaviin tulee hyvää sisältöä sopivalla tahdilla, mutta seuraajamäärät ovat edelleen kyllä liian vaatimattomia. Aika hurjaa, että Kiekko-Espoolla on Facebookissa 4,5 tuhatta seuraajaa, kun viimeksi vuonna 2018 postauksen tuottaneella Espoo Blues -sivulla on edelleen 22 t.

Ja joo, nuoret ovat tässä välissä siirtyneet muualle. Instagramissa Kiekko-Espoolla onkin 5889 seuraajaa, joka on enemmän kuin JoKP:lla tai Roki:lla ja lähentelee TUTOn ja Ketterän lukuja.

Kun seuran tavoitteena on Liiga, tsekkasin vertailuksi muutaman pienen markkina-alueen liiga-seuran IG-tilit: HPK 18,8 t, SaiPa 18,4 t, KooKoo 17,8 t, Jukurit 15,3 t, Sport 18,3 t. Sitten seuraavalla tasolla jo Lukko 20,6 t, Pelicans 23,1 t, Ässät 23,7 t.

Tuolle 15 - 20 000 some-seuraajan tasolle pitäisi päästä, jos halutaan parin vuoden päästä olla Liiga-joukkue ja kerätä katsomoon sen sarjan mukaisia yleisömääriä. Se edellyttää orgaanista ja maksettua näkyvyyttä.

Onko seura kertonut näiden suhteen mitään tavoitteita? Itse ajattelisin, että Mestiksen suurimmaksi vuodenvaihteeseen mennessä olisi sopivan reipas välitavoite.
 
Viimeksi muokattu:

LaBarbera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuolle 15 - 20 000 some-seuraajan tasolle pitäisi päästä, jos halutaan parin vuoden päästä olla Liiga-joukkue ja kerätä katsomoon sen sarjan mukaisia yleisömääriä. Se edellyttää orgaanista ja maksettua näkyvyyttä.
Kiekko-Espoo ei tule missään todellisuudessa, eikä rinnakaisessa sellaisessa pääsemään tämmöisiin lukemiin niin kauan kuin Mestistä pelataan. Katsellaan sitten kun liigaportit aukeavat.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Realismia mielestäni. Syynä siihen on Mestis tuotteena, joka ei kuitenkaan isossa kuvassa kiinnosta juurikaan ketään. Toki tavoitteita pitää olla, en minä sitä kiellä.

Mestiksen suurin seuraajamäärä olisi hyvä tavoite.

Jokerit Mestiksessä varmaan keräisi tuon nopeastikin... eikä mun mielestäni tavoitteet pidä olla yhtään nöyrempiä. Askel kerrallaan tietysti eteenpäin - ensin Mestiksen ykkössija tulee vastaan, mutta tavoitteet ylös. Ei saa tyytyä mihinkään, pitää koko ajan kehittyä

Uskoisin jopa Kiekko-Espoon olevan pk-seudulla paljon vahvempi brändi kuin Mestis on. Ei K-Espoo myy Mestistä, K-Espoo myy espoolaista jääkiekkoa, jolla on tavoitteet korkeammalla. K-Espoo myy jopa enemmän unelmaa noususta Liigaan kuin Mestis-kiekkoa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Uskoisin jopa Kiekko-Espoon olevan pk-seudulla paljon vahvempi brändi kuin Mestis on. Ei K-Espoo myy Mestistä, K-Espoo myy espoolaista jääkiekkoa, jolla on tavoitteet korkeammalla. K-Espoo myy jopa enemmän unelmaa noususta Liigaan kuin Mestis-kiekkoa.
Kyllähän 3500 pelaajaa organisaatiossa tuo mobilisoituna tuon 20k aika nopeasti. Isät, äidit, siskot ja veljet mukaan. Siihen vielä jokunen kaveri päälle. Ihan hyvin voisi vaan pyytää seuraamaan.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
mutta seuraajamäärät ovat edelleen kyllä liian vaatimattomia

Tätä purnasin jo viime kaudella, niin jos nyt ihan vähän sallin saada tällekin kaudelle. Ottaen huomioon, kuinka vähän K-Espoon sometileillä on seuraajia, niin mainostaa seura tapahtumiaan hieman turhan paljon vain noissa kanavissa. Noiden joukosta ei hirmu montaa realistista lisäkatsojaa ole saavutettavissa. Eli jotta ottelumainonta oikeasti tavoittaisi asiakkaita siten, että yleisömäärät lähtisi nousuun, tulisi someseuraajia joko olla reilusti enemmän, tai laajentaa markkinointia myös muihin kanaviin. Karkeasti näin.

En sitten tiedä, mikä se paras keino olisi noita seuraajia saada lisää. Omasta mielestä nämä "tykkää ja seuraa ja osallistu arvontaan" -kalastelut on aika pahanhajuisia. Ennemmin toivoisin, että seuran sometileille saataisiin sellaista koukuttavaa sisältöä, joka oikeasti houkuttelee ihmisiä somessa klikkaamaan seuraamaan juuri sitä tiliä, jotta se sisältö tavoittaa juuri hänet jatkuvasti. Se, mikä se sisältö olisi, en tiedä. Mutta luulisin, että siellä pitäisi olla jotain muutakin koukuttamassa seuraajia, kuin vain ottelumainoksia, kuvia peleistä ja tuloksia.

Olen kyllä isosti tykännyt tämän vuoden somevalinnoista, joissa esim otteluiden maalit on kerralla helposti nähtävissä omina klippeinään. Mutta riittääkö tämä sisältö, vai pitäisikö olla "jotain muuta", jotta seuraamaan alkaisi myös se, joka ei aktiivisesti vielä tässä vaiheessa seuraa joukkuetta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös