Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 745 867
  • 3 602

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Jürgens napannut IG-tilin mydayn kautta tänään haltuun. Ihan kyllä huumorimielessä hauskaakin, mutta ennenkaikkea hyvää sisältöä näyttänyt tulleen. Aika paljon noita myday juttuja eri joukkueilta ja eri lajeissa nähneenä, varsin usein jää pahasti piippuun ja sisältö on niin väsynyttä ja vähäistä, että moinen hehkutus mydaysta kannattaisi jättää vaan suoraa välistä.

K-Espoolle peukut siitä, että nyt hommaan ei pakotettu kaikkia vuorollaan, vaan oikeasti annettiin sellaiselle, jolla into hommaan on olemassa. Näitä voisi ottaa tavaksi, mutta mieluiten vain niiden osalta, keille tuo päivittely on mielekästä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Suomen Cupin välierävaiheessa oli jo Kiekko-Espoolta porkkana, että jos tietty määrä lippuja (olikohan 300) myydään, Jürgensin ig-live nähdään. Ei toteutunut se silloin, mutta tehtiin nyt kuitenkin.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Missähän määrin K-Espoo saisi markkinoinnissaan hyödyntää vaikkapa viime vuoden finaalilippujen ostajien yhteystietoja/spostiosoitteita? Ainakin joiltain tapahtumajärjestäjiltä tulee vielä jälkeenpäinkin "mainospostia", kun lipun on edes kerran heidän tapahtumaansa ostanut. Jotainhan lupia se vaatinee. Nyt olisi vain sellainen uutinen juuri tarjottimella, jota kannattaisi jakaa monin eri keinoin, mikä voisi lisätä kiinnostuneiden määrää käydä matseissa.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Missähän määrin K-Espoo saisi markkinoinnissaan hyödyntää vaikkapa viime vuoden finaalilippujen ostajien yhteystietoja/spostiosoitteita? Ainakin joiltain tapahtumajärjestäjiltä tulee vielä jälkeenpäinkin "mainospostia", kun lipun on edes kerran heidän tapahtumaansa ostanut. Jotainhan lupia se vaatinee. Nyt olisi vain sellainen uutinen juuri tarjottimella, jota kannattaisi jakaa monin eri keinoin, mikä voisi lisätä kiinnostuneiden määrää käydä matseissa.
Kun on käynyt ulkomailla katsomassa kiekkoa tai futista, niin postia tulee kotiseuroilta aina vain. Mutta tosiaan ovat varmasti pyytäneet luvan siinä ostotapahtuman yhteydessä, enkä ole huomannut ruksia pois...
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kiekko-Espoon Twitter-tilin @kiekkoespoo_ kiinnitettynä eli ensimmäisenä twiittinä on koko kauden kotiottelut.
Mun mielestä otteluohjelma olis hyvä olla muuallakin kuin yhdessä twiitissä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Some mainostaa, että seuraava ensi viikon keskiviikkona pelattava kotipeli olisi opiskelija-peli. Lisätietoja tästä tulee ilmeisesti vielä myöhemmin tarkemmin. Kohderymää voisivat olla niin yliopisto-opiskelijat, ammatillisen puolen opiskeijat kuin lukiolaiset, mutta saas nähdä mille porukalle tuo on nyt räätälöity. Hyvä kokeilu silti!
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Ei jää ainakaan hinnasta kiinni, kun opiskelijat pääsevät sisään viidellä eurolla.

Juu ei. Ja muutenkin tuo 5e sisältää aika paljon, sillä taitaa nuo haalarimerkitkin olla aika kaikkialla useamman euron hintaisia, kuin myös baarien sisäänpääsymaksut. Toivottavasti Kiekko-Espoolle tuosta vitosesta jotain jää omaan kassaankin. Ja toivottavasti tapahtuma on hyvä, mikä houkuttaa hallille tuota väkeä uudemmankin kerran. Harmi tuo otteluohjelma vain, että seuraava kotimatsi on vasta kuukauden päästä. Jos kiekkokärpänen pääsisi opiskelijoita puremaan... Ehkä he kuitenkin alkavat seuran someseuraajiksi. Siellä peleistä infotaan kyllä hyvin ja selkeästi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivottavasti tuota myös mainostetaan ihan kunnolla Otaniemen kampus-alueella, ettei jää pelkkään some-huuteluun, jota oletettavasti kovin moni potentiaalisesta kohderyhmästä ei tavoita.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Toivottavasti tuota myös mainostetaan ihan kunnolla Otaniemen kampus-alueella, ettei jää pelkkään some-huuteluun, jota oletettavasti kovin moni potentiaalisesta kohderyhmästä ei tavoita.
Täytyy seurata, jos näkyisi jossain. Start-up centerissä tuskin näkyy, mutta täytyy lähteä kävelylle.

Merkki on muutenkin hyvä idis. Siitä tulee taas lisää näkyvyyttä uusiin piireihin.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Opiskelijat on kyllä senverran kovia somekäyttäjiä, että hyvin tehdyillä somepäivityksillä voi hyvinkin tavoittaa ison määrän opiskelijoita. Ei välttämättä tarvitse mainostaa perinteisellä tavalla kunhan saa sen somepäivityksen liikkeelle opiskelijoiden keskuudessa. Pitäisi saada päivitys ns. "viraaliksi". Sitä miten se käytännössä onnistuu en todellakaan tiedä. Oon aivan liian vanha siihen.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Opiskelijat on kyllä senverran kovia somekäyttäjiä, että hyvin tehdyillä somepäivityksillä voi hyvinkin tavoittaa ison määrän opiskelijoita. Ei välttämättä tarvitse mainostaa perinteisellä tavalla kunhan saa sen somepäivityksen liikkeelle opiskelijoiden keskuudessa. Pitäisi saada päivitys ns. "viraaliksi". Sitä miten se käytännössä onnistuu en todellakaan tiedä. Oon aivan liian vanha siihen.
Ekat ajatukset Instagram päivityksestä oli, että tuosta aika huonosti tulee selville, että kyseessä on opiskelijailta, itse huomasin vasta postauksen descriptionista kun kuvassa asia ei ollut pääosassa vaan luki "pienellä" tekstillä oikeassa laidassa. Toki osuutta omalla puhelimen nykystandardein pienellä näytöllä voi olla asiaan. Joku haalarikuva ja ison fontin teksti stooreihin yms vois olla hyvä ja nykynuoret tavoittaisi varmaan myös TikTokista.

Toinen tapa olisi ehkä jalkautua Otaniemeen Aallon päärakennukseen tai muihin haalarikansan läheisiin oppilaitoksiin jakamaan aiheesta tietoa ihan perinteisellä feissaroinnilla.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivottavasti tuota myös mainostetaan ihan kunnolla Otaniemen kampus-alueella, ettei jää pelkkään some-huuteluun, jota oletettavasti kovin moni potentiaalisesta kohderyhmästä ei tavoita.
Just tämä. Itse siellä opiskellessa tuli vastaan paljon feissareita. Milloin oli Red Bullia jaossa ja milloin Diners Club luottokortteja oli tarjolla yms. Hyvin ko. yliopiston päärakennuksen ruuhkapaikoissa tavoittaa kyllä porukkaa jos haluaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Opiskelijat on kyllä senverran kovia somekäyttäjiä, että hyvin tehdyillä somepäivityksillä voi hyvinkin tavoittaa ison määrän opiskelijoita. Ei välttämättä tarvitse mainostaa perinteisellä tavalla kunhan saa sen somepäivityksen liikkeelle opiskelijoiden keskuudessa. Pitäisi saada päivitys ns. "viraaliksi". Sitä miten se käytännössä onnistuu en todellakaan tiedä. Oon aivan liian vanha siihen.

Aika paljon vaan oletettu, että esim. Otaniemen opiskelijoista edes häviävän pientä murto-osaa kiinnostaa a) Kiekko-Espoo ja b) lätkä siinä määrin, että noteeraisivat some-feedissaan tuollaisen päivityksen millään lailla. Tämäkin vaatisi jo sen, että joku heidän kavereistaan on jakanut juttua eteenpäin kun tuskin lähtökohtaisesti Kiekko-Espoota seuraavat.

Vaikka some-mainostaminen on periaatteessa halpaa, ei sen ROI ole sen parempi kuin muissakaan kanavissa. Ihan samalla tavalla siellä kilpaillaan kiinnostuksesta kaiken muun kanssa. Se toimii jo olemassaolevan yleisön aktivoinnissa, ei varsinaisesti uuden porukan houkuttelussa.


Ottaisin tän Kespoon näkökulmasta vaan oppikeissinä ja kattoisin mihin riittää. Ensi kerralla sitten aktivoimaan opiskelijoita eri tavoin (just esim. feissarit, haalarimerkkien jako ja tarjolle toinen, erilainen merkki hallilla yms). Sitten pitäisikin jo miettiä sitä miten asiakaspitoa kasvatetaan niin, että edes jokunen noista tulisi uudelleen, mutta se on sen ajan murhe.
 
Viimeksi muokattu:

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Vaikka some-mainostaminen on periaatteessa halpaa, ei sen ROI ole sen parempi kuin muissakaan kanavissa.
Jos, ja kun, vastassa on jonkin pikkukylän joukkue, kannattanee ottaa yhteyttä myös paikallisten alkuasukkaiden kiltaan/osakuntaan tms. Siellä on varmasti ihmisiä, jotka tulevat katsomaan oman maakunnan joukkuetta. Ikärakennekin on sellainen, että ties vaikka kaveri/tuttu pyörii kaukalossa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Komppaan kyllä @Juhaht ia sen verran, että en minäkään usko Aalto-yliopiston olevan mikään kultasuoni uusien asiakkaiden kosiskeluun. Se lätkä (kotimainen divarilätkä) varsinkaan ei valitettavasti kyllä kiinnosta kuin todella harvaa opiskelijaa siinä määrin että paikanpäälle mentäisiin sitä vapaa-ajalla katsomaan edes satunnaisesti. Ulkomaalaistaustaisia joita Aallossa on runsaasti, ei kiinnosta sitäkään vähää, ei kuulu kulttuuriin. Siitä huolimatta tietenkin kannattaa yrittää ja jakaa tietoa K-Espoosta eteenpäin. Kaikki uudet katsojat ovat arvokkaita, ja jos vielä vanhojakin saisi mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Komppaan kyllä @Juhaht ia sen verran, että en minäkään usko Aalto-yliopiston olevan mikään kultasuoni uusien asukkaiden kosiskeluun. Se lätkä (kotimainen divarilätkä) varsinkaan ei valitettavasti kyllä kiinnosta kuin todella harvaa opiskelijaa siinä määrin että paikanpäälle mentäisiin sitä vapaa-ajalla katsomaan edes satunnaisesti. Ulkomaalaistaustaisia joita Aallossa on runsaasti, ei kiinnosta sitäkään vähää, ei kuulu kulttuuriin. Siitä huolimatta tietenkin kannattaa yrittää ja jakaa tietoa K-Espoosta eteenpäin. Kaikki uudet katsojat ovat arvokkaita, ja jos vielä vanhojakin saisi mukaan.
Sehän siinä onkin että kun se ei odotusarvoisesti ole kultasuoni niin sinne ei myöskään voi kovin suurta rahallista markkinointipanosta laittaa että se edes auttavasti maksaisi itsensä takaisin.

Itse panostaisin opiskelijapelin markkinointia nuorempiin. Yläasteet ja lukiot vois olla hyvä kohderyhmä. Siellä on enemmän espoolaisiksi itseään kokevia opiskelijoita.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Komppaan kyllä @Juhaht ia sen verran, että en minäkään usko Aalto-yliopiston olevan mikään kultasuoni uusien asiakkaiden kosiskeluun. Se lätkä (kotimainen divarilätkä) varsinkaan ei valitettavasti kyllä kiinnosta kuin todella harvaa opiskelijaa siinä määrin että paikanpäälle mentäisiin sitä vapaa-ajalla katsomaan edes satunnaisesti. Ulkomaalaistaustaisia joita Aallossa on runsaasti, ei kiinnosta sitäkään vähää, ei kuulu kulttuuriin. Siitä huolimatta tietenkin kannattaa yrittää ja jakaa tietoa K-Espoosta eteenpäin. Kaikki uudet katsojat ovat arvokkaita, ja jos vielä vanhojakin saisi mukaan.
Kaikissa asioissahan on hyvät ja huonot puolet. Itse näen asian niin, että lukiolaisilla ei ole rahaa tai taloudellista itsenäisyyttä toisin kuin yliopisto-opiskelijoilla. Lisäksi vaikka se ei ole mikään kultasuoni tietenkään, niin Otaniemessä kaikki parituhatta opiskelijaa sekä vaihto-opiskelijaa ja muutaman lukion oppilaat on aika keskitetysti kohdattavissa yhdessä paikassa. Ja se ei parhaimmillaan kustanna kuin 1-2 kaveria pelipaidat päällä jakamassa flyereitä tai infoa tapahtumasta. Sinäänsä erimieltä olen siitä, että teekkareita voi saada innostettua kuplansa ulkopuolelle kaljan ja haalarimerkkien avulla koska saavat uutta tekemistä huolimatta siitä mikä jengi pelaa. Oman kokemuksen mukaan monet ulkopaikkakunnalta tulleet tekkarit on Espoolaistuneet, vaikka alkuun olivat kovasti sitä vastaan. Summa summarum, Odottaisinko yleisöryntäystä: en, mutta vois olla sijoitus tulevaisuuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös