Eikös se Kakkonen jotain sellaista puhunut että tarkoitus olisi tehdä Kiekko-Espoon matseista "The place to be" tai jotain sinnepäin.
Siihenhän suuntaan tuo toiminta nyt vie.
Ja tuo hallihan kaiken kaikkiaan antaa siihen monia muita seuroja paremmat mahdollisuudet, kun tuolta löytyy laadukkaita aitioita niille, joilla lompakossa on ylimääräistä, mutta sitten ihan ottelulipullakin saavutettavia hyviä paikkoja katsoa peliä ruokailun ääressä tai muki kädessä, kun pöytiä alakatsomoiden yläpäässä on useita kymmeniä, ja seisomapaikkoja varmaan kolminumeroinen määrä seurata peliä ravintolatilaukset käsissä. Ja lisäksi isolle määrälle on paikkoja myös siellä, mistä peliä ei nää, mutta tunnelman ja tapahtumat kuulee.
Eli kyllä, tuo tavoite on täysin mahdollista toteuttaa.
Yksi keinohan olisi ääritapauksena "houkutella" ottelulipun ostajia samalla tapaa kuin yökerhon sisäänpääsymaksu (en jaksa uskoa, että tämä on ison massan realismia, mutta yksittäisinä jopa mahdollista). Eli hallille tultaisiin viihtymään, ja itse kiekkopeli olisi vain yksi rakennuksessa olevista vaihtoehdoista. (Kuitenkaan isompia rahallisia panostuksia ei kannata tehdä itse jääkiekkotapahtuman ulkopuolisiin viritelmiin, elleivät ne oikeasti tuota lisäarvoa ja kassavirtaa.) Valtaosahan viihtyisi koko ajan kentän laidalla, osa silloin tällöin, ja osa saattaisi tulla vaan "ravintolan" puolelle. Tämä onnistuisi, jos siellä ravintolassa tai sen läheisyydessä olisi jotain, joka houkuttaa tulemaan. Mitä se sitten voisi olla? Jotain "showta" se vaatisi ottelutapahtumassa myös itse kaukalon ulkopuolelle.