"Missä olit kun Sportin kokonaisbudjetti oli >20% eli miljoona euroa suurempi kuin Bluesin"?"Missä oli silloin kun SaiPalla oli suurempi pelaajabudjetti kuin Bluesilla?"
Täysin samaa mieltä ja on oikeastaan täysin käsittämätöntä että senkin jälkeen meni näin kauan ennenkuin toiminta saatiin järkevälle tasolle.On näe tässä mitään huonoa, nyt ollaan palattu hullujen vuosien jälkeen sille tasolle, missä olisi kannattanut pysyä nimen vaihtuessa Bluesiksi. Makkararahat sokeuttivat toimintaa liian pitkään sen sijaan että olisi kehitetty toimintaa ja nostettu budjettia pikkuhiljaa.
Blues maksaa työntekijöilleen rahaa makkaran sijasta, myös junnupuolella. Väheksymättä vapaaehtoistyötä, niin tässä olisi monen pienemmän seuran osalta kissa nostettavana pöydälle.
Bluesin yleisötavoite kauteen on 3339 joista kausikorttilaisia 1300. Nyt ei voi ainakaan pilvilinnoista syyttää. Tällä kaudella on käsittääkseni toinen yläkatsomokin suljettu. Vähentää jonkin verran seuran kustannuksia per ottelu mutta toisaalta se pienentää yleisöpotentiaalia HIFK-peleissä. Varmaan tuolla on kuitenkin laskettu olevan kokonaisuudessa plusmerkkinen taloudellinen vaikutus. Onhan runkosarjapelejä Espoossa kuitenkin kolmisenkymmentä.
Mutta ehdottomasti parempi että vedetään äärirealistista linjaa kuin rakennetaan toiveiden varaan.
Vähän ihmettelen, sillä lähes aina kun olen yläkatsomossa ollut, niin myyntipisteille on ollut jonoa. Ilmeisesti se on kertonut enemmän palvelun nopeudesta, kuin asiakkaiden määrästä.
Täysin samaa mieltä ja on oikeastaan täysin käsittämätöntä että senkin jälkeen meni näin kauan ennenkuin toiminta saatiin järkevälle tasolle.
Tuo yleisötavoite on kyllä vedetty todella alas ja hyvä niin. Nythän missään en ainakaan ole nähnyt että olisi kerrottu mikä tulostavoite on tälle kaudelle. Jos jo tuolla 3339 katsojalla päästään 0-tulokseen niin sittenhän tämä näyttää paperilla ihan hyvältä. Vaikea nyt nimittäin uskoa ettei tuohon päästäisi sillä viime vuonna oltiin kuitenkin lähes 4 000 katsojan keskiarvolla ja ei kai tuossa nyt niin montaa "kampanjaottelua" sen case-Rovion lisäksi ollut?
Ei selitä eroa eikä niille junnupuolen koutseille makseta niin paljoa että se isommin näkyisi tuloksessa. Tuskin Saipan C:ssä ja B:ssä koutsille maksetaan makkaroina?
Tässä on hyvää ja huonoa. Realistinen budjetti on Bluesilla historiallisen kova saavutus. Toisaalta joutuu ihan oikeasti ihmettelemään paljonko esim, sponssitulot ovat jos budjetti on noin alhaalla, 3339 katsojaa on alhaisempi kuin millään jengillä viime kaudella keskiarvona.
Jääkiekkolehden kultanumerossa tulostavoitteeksi oli laitettu nimenomaan tuo 0-tulos. Minusta tämän kauden tavoitteissa on paljon hyvää. On vaan tehtävä perkeleesti töitä, että nuo tavoitteet toteutuvat, olivat ne kuinka pienet tahansa. Ei voi tuudittautua ajatukseen, että kun yleisömäärä oli viime kaudella tämä ja tuo, siihen samaan päästään automaattisesti myös tällä kaudella. Teemapelejä saisi olla vähintään kerran kuussa ja hallille pitää saada jotain oheispöhinää jokaiseen perusmatsiin, missä vastustaja ei ole sitä hottiskamaa tyyliin Kärpät ja HIFK.Tuo yleisötavoite on kyllä vedetty todella alas ja hyvä niin. Nythän missään en ainakaan ole nähnyt että olisi kerrottu mikä tulostavoite on tälle kaudelle. Jos jo tuolla 3339 katsojalla päästään 0-tulokseen niin sittenhän tämä näyttää paperilla ihan hyvältä.
Kuulemani mukaan Blues maksaa "junnu"valmentajille moninkertaisesti (yli 2x) verrattuna pienempiin seuroihin. Lähdettäni en tässä paljasta, ja toisaalta Bluesin taakse ei kokonaisbudjetissa taida tänä vuonna jäädä Liigassa kuin 1 tai 2 seuraa.
Siirrän keskustelun tänne, sillä sopii mielestäni paremmin tämän otsikon alle. Pääsponssi paitaan löytyi kuin löytyikin, vaikka jotku sitä ehkä epäilivätkin... Mainoksia paidassa on yhtä paljon kuin viime kaudella eli yksi edessä ja kaksi takana. Nyt vaan tuo takana numeron alla oleva sponssi on selvästi isompi kuin aiemmin ja siksi paita on täydemmän näköinen kuin esim. viime kaudella. Autoverkkokauppa olisi voinut kyllä laittaa vähän pienemmän mainoksen tulemaan, sillä nyt tuo peittää joissain tapauksissa jopa selän numeron, kun paita jää housuihin sopivasti ryttyyn. Onhan tuo valkoinen laatikko muutenkin vähän rumempi kuin aiemmat mainokset, eli sopii paremmin vieraspaitaan. Paidan olkapäistä on pudonnut Espoon vaakuna pois, mistä pieni miinus viime kauteen verrattuna. Lisäksi jokaisella pelaajalla on edelleen paikka henkilökohtaiseen sponsoriin hihanumeron yläpuolella, joista käytössä näytti olevan tässä vaiheessa vain Liivikin Jobman ja Rantakarin RTG Sales. Jopa Hirsolla tuo slotti näytti olevan tyhjä.Ei vaan näemmä mitään pääsponssia ei ole.
Kyllähän nyt jokainen näkee missä mennään.
Positiivisiä uutisia :
(pahoittelut jos näistä on jo uutisoitu)
Jääkiekko Espoon hallitukseen on valittu uudeksi jäseneksi elokuussa Tuomas Teräsvuori, jonka kavereihin ainakin googlehaun mukaan kuuluu Jussi Salonoja.
Lisäksi yhtiö on saanut pääomasijoituksen koska 18.08.2015 on merkitty kaupparekisteriin : yritys x osallistuu työtehtäviensä puolesta hallintoon pääomasijoittajan roolissa. En viitsi nimeä laittaa tänne toki se on julkista tietoa. Läheltä sijoitus on kuitenkin tullut.
Lisäksi yhtiö on saanut pääomasijoituksen koska 18.08.2015 on merkitty kaupparekisteriin : yritys x osallistuu työtehtäviensä puolesta hallintoon pääomasijoittajan roolissa. En viitsi nimeä laittaa tänne toki se on julkista tietoa. Läheltä sijoitus on kuitenkin tullut.