Minä en oikein tiedä, onko mitään parannusta luvassa Bluesin asioihin sillä, että Salonojan "kakkoskausi" alkaisi. Joitain kommentteja olen lukenut täältä ja jutellut muuallakin asiasta ja tähän mahdolliseen muutokseen positiivisesti suhtautuvien kannoissa kuuluu sitä samaa optimismia, kuin muutama vuosi sitten, Bluesin edellisen "vallanvaihdon" aikaan. Eli nyt sitten menot ja tulot balanssiin, hyvää markkinointia jne.
Aika skeptisesti tulee ehkä Bluesin lähihistorian takia suhtauduttua näihin juttuihin. Jos ottaa toisen esimerkin, niin en minä Ilveksenkään kurssin usko suuresti kääntyvän, vaikka välillä menisi pelillisesti paremmin, sielläkin ovat asiat (raha-asiat) niin solmussa.
Tietysti olisi helvetin toivottavaa koko Liigan kannalta, että Espoossa pelattaisiin hyvää kiekkoa ja talous olisi kunnossa. Suurin syy on se, että pk-seudulla olisi hyvä olla toinenkin uskottava joukkue Hifkin lisäksi, tämä tekee Liigalle hyvää. Isoimmaksi ongelmaksi itsekin espoolaistaustaisena näen ehkä jotakin muuta kuin käytännön peliesitykset tai taloustilanteen, espoolaiset eivät oman kokemukseni mukaan vain ole niin kiekkoihmisiä. Ja monet niistä jotka ovat, kannattavat pk-seudun muita joukkueita tai sitten joukkueita eri puolilta Suomea. Espooseen kuitenkin muutetaan vähän sieltä sun täältä, muuttajien lapset kannattavat SaiPaa, Ässiä, Tapparaa ja niin päin pois.
Ylipäänsä ei ole oikein olemassa mitään "espoolaista identiteettiä". Siis laajemminkin kuin nyt kiekkoiluun liittyen. Tämä on se iso ongelma. Otetaan vertailuun maakuntaseurat, niin oman kotikylän joukkue on iso puheenaihe, niidenkin parissa jotka eivät urheilusta niin kovin välitä.