Mainos

Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 358 247
  • 5 893
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Ei miljonäärien, mutta entäs lasten ja nuorten?

Kyllähän kaupunki lasten ja nuorten harrastustoimintaa tukee monilla tavoin. Rakentamalla ja ylläpitämällä liikuntapaikkoja, subventoimalla vuoroja, suorilla avustuksilla urheiluseuroille jne. Aikuisten ammattilaisurheilua kaupungin ei pidäkään tukea.

Mitä tuohon itse asiaan - eli Salonojan ja kumppanien suunnitelmiin - tulee niin kyse on paljon muustakin kuin taloudesta. Tässä olisi suoraan aiheeseen liityvä ketju: http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/pitäisikö-espooseen-perustaa-monilajinen-seura.57337/
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Jahans, juttu haisee pahasti siltä että Jääkiekko espoo Oy:n tarina alkaa olemaan tiensä päässä. Hiljaiseksi vetää... Uudet omistajat tulivat businekseen mainioin ajatuksin, tekivät uudistuksia jotka kyllä kantaisivat hedelmää seuraavan vuosikymmenen aikajänteellä mutta taitaa perunat loppua laarista ennen sitä. Kun tuote ei kelpaa riittävän laajasti yleisölle, ja samaan aikaan televisio vie maksavia asiakkaitä jäähalleista niin taitaa olla laulut laulettu?
 

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Tuntuisi turhauttavalta, että muutama vuosi sitten aloitettu aktiivinen Blues -tuotteen brändäys lytättäisiin heti, kun ensimmäisiä hedelmiä on alettu korjaamaan. Viime kaudella mukaan tuli "Sininen vastaan Punainen" -konsepti, jolle ei ole annettu vielä juuri minkäänlaisia konkreettisia mahdollisuuksia viime kauden paskan otteluohjelman takia, jossa jullit kohdattiin 5 kertaa tammikuussa. Jos tällaista ollaan tosissaan värkkäämässä niin markkinointibudjetin pitää olla aivan helvatan massiivinen ja markkinoijien pitää olla timanttistakin timanttisempaa kamaa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Taisin tähän ketjuun joskus aiemminkin laittaa, mutta laitetaan nyt (taas?): Espoon kaupungin liikuntapuolella ollaan hyvin huolissaan että Blues kaatuu ja nimenomaan kaupungin syliin. En tiedä tosin miten se kaatuisi kaupungin syliin, varmasti jäämaksuja jäisi saamatta iso kasa, mutta muuten kaupungilla kait ei ole mitään vastuita Bluesissa kiinni?

Salonojan ajatusmalli kuulostaa ihan hyvältä, mutta kaupunkia varmaan kiinnostaa enemmän konkreettiset takaukset ja vakuudet kuin Salonojan heitot iltapäivälehtien haastatteluissa. Jos tuohon saadaan Espoon kolme kärkilajia ja saba vielä päälle niin aika hurja on peitto. Tuon koneen pitäisi jauhaa junnuissa kymmeniä SM-mitaleja joka kausi.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tuo toinen ketju olisi varmaan parempi paikka tälle keskustelulle mutta kun ei yhteistyö toimi kaikissa tapauksissa edes yhden seuran sisällä niin miten se sitten toimisi yli seurarajojen? Ei jumarra.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eli taas uusia maksuhäiriömerkintöjä.. mutta ei hätää, kohta taas rahavirrat kääntyvät positiiviseen suuntaan jne.

Uskoo ken haluaa, tämä on valitettavan tuttua tarinaa espoolaisessa urheilumaailmassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Miksi ei hakeudu konkurssiin ja aloita puhtaalta pöydältä? Ei tuo tuosta enää paremmaksi muutu. En ihmettele, vaikka tuleva kausi jäisi kesken.

Espoolainen kiekko elää ja voi hyvin, junioreissa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Eli taas uusia maksuhäiriömerkintöjä.. mutta ei hätää, kohta taas rahavirrat kääntyvät positiiviseen suuntaan jne.

Uskoo ken haluaa, tämä on valitettavan tuttua tarinaa espoolaisessa urheilumaailmassa.

Aikoinaan kun tuli työnpuolesta hoidettua noita maksuhäiriöisten asiakasfirmojen kurmotusta niin juuri tuo litania tarkoitti sitä että rahaa ei ole, ei tule ja jos jotain haluaa saada niin heti perintään kaikki ennenkuin konkurssimenettely on päällä. Surullista, ja jotenkin tuntuu että ehkä liigassa on 15. joukkue myös muutakin poistumaa kuin KHL:ää varten.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aikoinaan kun tuli työnpuolesta hoidettua noita maksuhäiriöisten asiakasfirmojen kurmotusta niin juuri tuo litania tarkoitti sitä että rahaa ei ole, ei tule ja jos jotain haluaa saada niin heti perintään kaikki ennenkuin konkurssimenettely on päällä. Surullista, ja jotenkin tuntuu että ehkä liigassa on 15. joukkue myös muutakin poistumaa kuin KHL:ää varten.

Tiedä sitten kuinka tuo todellista nuo Salonojan ja kumppanien suunnitelmat jostain 50-60 miljoonan pumppaamisesta ovat, mutta aivan sairasta tuollaiseen toimintaan pumpata enää penniäkään. Tämähän on kuin Kreikan kanssa, kyseessä on pohjaton rahareikä

Koko toiminta pitää muuttaa ja tavallaan voisi olla hyvä, että nyt homma ajetaan jollain aikataululla kokonaan alas ja sitten aloitetaan pienemmillä pelimerkeillä uudestaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Koko toiminta pitää muuttaa ja tavallaan voisi olla hyvä, että nyt homma ajetaan jollain aikataululla kokonaan alas ja sitten aloitetaan pienemmillä pelimerkeillä uudestaan.

Täsmälleen samaa mieltä. Joko homma saadaan kannattavaksi ilman suurempaa draamaa (vaatii väkisinkin osakeannin jossain vaiheessa) tai sitten otetaan lakki pois päästä ja tehdään kuten moni muukin seura, mm. nykyinen kestomenestyjä Kärpät, on tehnyt: konkan kautta uuteen nousuun. Ei menisi montaa vuotta kun ollaan kolkuttelemassa liigaportteja, toki huonompi homma olisi siinä toi nykypervoilu suljetun liigan kanssa. Eihän sitä tiedä pääsisikö sinne kun hermesdteamit on vallanneet kaikki paikat.

Kun tässä kannattaja ei voi muuta tehdä kuin kausarin ostaa niin katsellaan nyt shöytä ja ihmetellään tapahtumia. Eipä oo omat rahat kyseessä.
 
Tiedä sitten kuinka tuo todellista nuo Salonojan ja kumppanien suunnitelmat jostain 50-60 miljoonan pumppaamisesta ovat, mutta aivan sairasta tuollaiseen toimintaan pumpata enää penniäkään. Tämähän on kuin Kreikan kanssa, kyseessä on pohjaton rahareikä.
Tämä ideahan oli juurikin semmonen toimintaa muuttava, jossa koko paletti lyötäis taas kerran kokonaan uusiksi ja kaikki espoolaiset seurat pyrittäisiin tuomaan yhden sateenvarjon alle. Toki toiminta sinällään ei muutu, että samat taustahahmot pyörittävät sitä kuin aiemmin (Salonoja & co). Tuossa tilanteessa sitä rahaa olisi pakko pumpata, koska tuommoinen jokalajin seura tuhoaisi niiden kaikkien pohjalla olleiden seurojen identiteetin todennäköisesti (en ainakaan keksi tapaa, jolla kyseisen idean voisi fiksusti toteuttaa).

Maksuhäiriömerkintöjä enemmän mua kiinnostaisi tietää se viime kauden tulos. Joka vuosi jaksetaan puhua siitä kuinka taas on myynti parempaa kun ennen ja niin edelleen, mutta joka vuosi se tulos on yhtä paska. Nyt pelaajabudjetti laskettiin 1,6 miljoonaan (voiko pitää paikkaansa??), joten ihan yksinkertaisesti jos viime kauden tulos oli 2,1 miljoonan pelaajabudjetilla se 500ke tappiollinen, niin näiden lukujen perusteellahan meidän pitäisi tältä kaudelta saada nollatulos.... no näitä lukuja uskoo ken tahtoo.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Niin, periaatteessahan tässä ei oikein mitään uutista ole. Tätä samaa nuorallakävelyä on ollut viimeiset pari vuotta. Paska juttu sinänsä ettei valoisalta ei näytä, toisaalta Blegin konkurssillakaan hekumoivien ei kannata ylläpitää stondistaan koska ei Jussi ja halliyhtiö seuraa konkkaan päästä.

Sikäli tuon Kauppalehden viimeisimmän jutun kertoma on vähän normaalia synkempää että eri tyyppiset menot ovat eri mitallisia. Suomessa kun lainsäätäjä on määrittänyt että palkat ja siihen liittyvät sosiaalivakuutusmaksut ovat viimeisiä mitä yritys saa jättää maksamatta ja nyt tuossa oli yhtenä perijänä lakisääteisiä työttömyysvakuutusmaksuja keräävä Työttömyysvakuutusrahasto. Eli vähän paskempi juttu ja tuo epävarmuus saatavista on kuulemma ollut syy siihen miksi esim. eräätkin kotimaahan palanneet Blueskasvatit ovat valinneet toisen liigaseuran. Ymmärrettävää sinänsä.

Eli yhteen summaten: aika todennäköinen taitaa tuo Jussin ja kumppanien uusi seuraviritelmä olla, koska ei taida nykyisillä omistajilla perunat vaan riittää. Täytyy vaan toivoa että Jussilla on tällä kertaa ammattitaitoisia ihmisiä mukana, koska hänen omat näytöt seurajohtamisesta eivät toistaiseksi kovin kaksisia ole.
 
Viimeksi muokattu:

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pahoittelut "vieraisiin pöytiin huutelusta", mutta myös minua suomalaisen jääkiekkoilun ystävänä kiinnostaa Bluesin kohtalo.

Olen aina kuullut puhuttavan, että Espoossa on hankala saada kannattajia liikkeelle massoittain, koska niin moni muuttaa Espooseen muualta Suomesta/pääkaupunkiseudulta, että on ehtinyt jo niin sanotusti "joukkueensa valita" eikä se valinta riittävän usein ole osunut Espoolaisjoukkueisiin. Toisaalta jääkiekko esimerkiksi hyvin vahvasti on lähtökohtaisesti sen keski- tai alemman tuloluokan "faniharrastus" (ainakin ne massat on siellä) ja Espoossa taas on toisaalta enemmän tuota parempaa väkeä kuin vaikkapa Vantaalla. Toisaalta Espoossa asuu myös paljon sellaisten alojen ihmisiä, joita ei välttämättä esimerkiksi jääkiekko kiinnosta (IT, tekniikka jne jne), opiskelijoita joilla ei ehkä ole varaa ja maahanmuuttajia joita ei noin eksoottinen laji sytytä. Espoon Blues brändinä on myös niin uusi juttu, että menestyksen ja maineikkaan historian puuttuessa menestyksen nälkäinen Espooseen muuttava fani valitsee mieluummin Jokerit tai IFK:n, jos ei ole jo jonkun muualta Suomesta kotoisin olevan joukkueen fanituotteita mukanaan kantanut.

Tältä minusta on aina tuntunut kun seurailee Bluesin meininkiä ja fanitusta, en minä tiedä onko tässä mitään perää mutta voisi kuulostaa järkeviltä syilta siihen, miksi Bluesin ja muiden Espoolaisten urheiluseurojen on niin vaikeaa saada massoittain faneja liikkeelle. Vaikka onhan tuo muidenkin seurojen toiminnassa nähtävissä, että ei enää samaan malliin mennä hallille kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten.

Suurimpana syynä näen kuitenkin ehkä sen Espoota karttaneen menestyksen (vaikka ylemmän keskikastin joukkue Blues on toki pitkään ollutkin). Ilman sitä ei ne vähemmän fanaattiset seuraajat ole kiinnostuneita, tämä nähtiin jo Oulussa vuosituhannen alussa. Menestys toi ihmiset hallille ja koskapa menestystä on ihan kiitettävästi Oulussa maistettu, riittää katsojia hallille nykyäänkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei Espoo mikään ideaali paikka ola seuran pyörittämiselle ja hallin sijaintikin on ollut haasteellinen tietyllä tapaa.

Moni asioita on kuitenkin ilmassa jotka voivat muutta tilanteen jos kortit pelataan oikein: vuoden päästä hallille menee metro ja seuran taustalle on saatavissa jengiä jolla on rahaa toiminnan kehittämiseen. Toki menestyminen (ei vain finaalit vaan mestaruus) on jossain vaiheessa välttämätöntä katsojamäärien kasvun ja yleisen kiinnostavuuden kannalta, mutta ihan ensin pitäisi laittaa nyt se talous kuntoon. Ei voi olla niin vaikeaa saada tuloja ja menoja tasapainoon.

Tuo budjetin leikkaushan muuten tehdään vasta tulevalle kaudelle, ei puuttuvassa tilinpäätööksessä siitä ole vielä tietoakaan. Eiköhän sieltä yli millin tappiot taas tule.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Tuo budjetin leikkaushan muuten tehdään vasta tulevalle kaudelle, ei puuttuvassa tilinpäätööksessä siitä ole vielä tietoakaan. Eiköhän sieltä yli millin tappiot taas tule.

Se on ihan selvää. Muistettakoon nyt että seura budjetoi viime kaudelle 5000 katsojakeskiarvon (josta jäätiin noin 800) ja lisäksi oli tiettävästi budjetoitu vähintään yhden pelaajan myynti KHL:ään, mitä ei tapahtunut. Järkyttävän epärealistisia muuten molemmat oletukset.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tuo budjetin leikkaushan muuten tehdään vasta tulevalle kaudelle, ei puuttuvassa tilinpäätööksessä siitä ole vielä tietoakaan. Eiköhän sieltä yli millin tappiot taas tule.
Tietoa ei ole mutta ihmettelen kyllä jos tappiot lisääntyneet kun jo viime kaudella tehtiin säästöjä. Rumat luvut sieltä tulee mutta oma oletusarvoni on kyllä että ne ovat ainakin vähän pienentyneet edelliskaudesta.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ilmeisesti voidaan toimistolla katsoa myös peiliin, jos Jokerit saa myytyä SKA-harjoituspeliin yli 7000 lippua ja Blues ei katso edes aiheelliseksi mainostaa vastaavaa ottelua:
Onhan toi Jokerien harkkamatsi yleisömäärä todella hyvä. Mutta varmaan siihenkin pääsi kausarilla ilmaseksi, joten tuskinpa loppupeleissä sinne nyt niin kovin montaa lippua on myyty. Lisäksi vapareitakin näytti olevan liikenteessä.

Eli omasta mielestä toi SuomiKiekon uutinen on nyt vähän typerä ja naivi. Vaikka Blues nyt mainostaisi tota SKA matsia niin ei siihen mitään yleisöryntäystä tulisi. Ei Bluesilla ole oikein varaa jotain harkkamatsia ruveta mainostamaan kun hinta/hyötysuhde jäis varmaan tappion puolelle. Harkkamatsit nyt kiinnostaa jääkiekon suurkuluttajia ja ne suurkuluttajat saa kyllä infon facebookista taikka täältä Jatkoajasta.
 

Larhii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäähonka
Onhan toi Jokerien harkkamatsi yleisömäärä todella hyvä. Mutta varmaan siihenkin pääsi kausarilla ilmaseksi, joten tuskinpa loppupeleissä sinne nyt niin kovin montaa lippua on myyty. Lisäksi vapareitakin näytti olevan liikenteessä.

Eli omasta mielestä toi SuomiKiekon uutinen on nyt vähän typerä ja naivi. Vaikka Blues nyt mainostaisi tota SKA matsia niin ei siihen mitään yleisöryntäystä tulisi. Ei Bluesilla ole oikein varaa jotain harkkamatsia ruveta mainostamaan kun hinta/hyötysuhde jäis varmaan tappion puolelle. Harkkamatsit nyt kiinnostaa jääkiekon suurkuluttajia ja ne suurkuluttajat saa kyllä infon facebookista taikka täältä Jatkoajasta.
Turhahan sitä Espoossa on edes yrittää kun ei kuitenkaan onnistuta?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Turhahan sitä Espoossa on edes yrittää kun ei kuitenkaan onnistuta?
Eiku kanattaa miettiä millon mainostaa kun se markkinointibudjetti on kuitenkin pieni ja rajallinen. Jos on yhtään Bluesin toimintaa seurannut niin pitäs tietää että jopa syyskuussakin on vaikeuksia saada jengiä hallille, joten miten sitten jengiä kiinnostaa joku elokuinen harkkamatsi kun kesä on vielä parhaimmillaan.

Aina välillä tuntuu että jengillä on se harhaluulo että kun ostaa Hesarista jonkun pienen mainoksen niin se sitten 100% varmuudella maksaa itsensä takaisin lipputuloina. Näin ei aina vältämättä ole. Siksi musta on ihan fiksua että tämmöisessä elokuisessa harkkamatsissa käytetään vain somea ja sitten lähempänä kauden alkua ja CHL-matseja mainostetaan (jos rahaa on). Kun kerta noita pelimerkkejä on vähän niin silloin niitä pitää käyttää fiksusti ja siksi mä en panostaisi rahallisesti tämän ottelutapahtuman markkinointiin.
 

Larhii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäähonka
Eiku kanattaa miettiä millon mainostaa kun se markkinointibudjetti on kuitenkin pieni ja rajallinen. Jos on yhtään Bluesin toimintaa seurannut niin pitäs tietää että jopa syyskuussakin on vaikeuksia saada jengiä hallille, joten miten sitten jengiä kiinnostaa joku elokuinen harkkamatsi kun kesä on vielä parhaimmillaan. Aina välillä tuntuu että jengillä on se harhaluulo että kun ostaa Hesarista jonkun pienen mainoksen niin se sitten 100% varmuudella maksaa itsensä takaisin lipputuloina. Näin ei aina vältämättä ole. Siksi musta on ihan fiksua että tämmöisessä elokuisessa harkkamatsissa käytetään vain somea ja sitten lähempänä kauden alkua ja CHL-matseja mainostetaan (jos rahaa on). Kun kerta noita pelimerkkejä on vähän niin silloin niitä pitää käyttää fiksusti ja siksi mä en panostaisi rahallisesti tämän ottelutapahtuman markkinointiin.
Isosti mainostaminen omilla sivuilla ja somessa ei mielestäni maksa kuin vaivaa. Bluesin sivuilla ei ole mitään mainintaa (muuta kuin peliohjelma), että hallitseva KHL mestari kylässä ja treenipeli maanantaina. SKA ollut Espoossa leirillä ja Koskisen, Toreniuksen, Kovaltshukin haastattelut ynnä muut toisi varmasti mielenkiintoa tähän peliin...tämä tarkoittaisi rahaa kassaan.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Onhan bluesin sivuilla heti ensimmäisenä iso banneri maanantain pelistä. En tiedä tosin miten mobiililla näkyy.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eiku kanattaa miettiä millon mainostaa kun se markkinointibudjetti on kuitenkin pieni ja rajallinen. Jos on yhtään Bluesin toimintaa seurannut niin pitäs tietää että jopa syyskuussakin on vaikeuksia saada jengiä hallille, joten miten sitten jengiä kiinnostaa joku elokuinen harkkamatsi kun kesä on vielä parhaimmillaan.

Some-mainostus on ilmaista, muuttuvat kulut nolla (ellei mitään bannerimainoksia osteta) ja ei vie paljoa aikaakaan. No excuses. Ja syyskuussa jengi alkaa jo syyhyttämään lätkän perään, eli kysyntää on.

Parhaat pelithän nähdään elokuusssa, olikohan se 2007 elokuussa kun harjoitusmatsissa Pelsuja vastaan nähtiin kunnon joukkopaini veskat mukaanlukien, Koskinen kävi hienosti haastamassa keskiviivalla. Tunnelmaa oli hienosti ja shortseissa pärjäsi.

Aina välillä tuntuu että jengillä on se harhaluulo että kun ostaa Hesarista jonkun pienen mainoksen niin se sitten 100% varmuudella maksaa itsensä takaisin lipputuloina. Näin ei aina vältämättä ole. Siksi musta on ihan fiksua että tämmöisessä elokuisessa harkkamatsissa käytetään vain somea ja sitten lähempänä kauden alkua ja CHL-matseja mainostetaan (jos rahaa on). Kun kerta noita pelimerkkejä on vähän niin silloin niitä pitää käyttää fiksusti ja siksi mä en panostaisi rahallisesti tämän ottelutapahtuman markkinointiin.

En ole mainonnan ammattilainen mutta lehtimainosten tehoa kyseenalaistan vahvasti. 10K€ mainos Hesarissa vaatisi karkeasti 500 lisäasiakasta jotta tulisi edes omat takaisin. Twitter, Face, Insta ja webbi on käytännössä ilmaisia mainostuskanavia, kaikki sataa laariin sitä kautta.

Tässä nimenomaisessa pelissä Blues ei varsinaisesti lipuista saa rahaa kassaan, taloudellinen riski ja mahdollinen tuotto on areenayhtiöllä. Eli ei Bluesin kannata kummemmin matsia markkinoida, areenayhtiön kylläkin.
Nuo haastattelut tms. taas palvelisi muulla tavalla seuran kannattajia ja olisivat täten varsin suositeltavia.

Onko näin? Blues pelaa harkkamatsin Baronalla mutta fyffet jää Jussille? Mikä lienee Bluesin motivaatio pelillisten ansioiden ulkopuolella?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös