Kiekko-Espoon talousseuranta

  • 1 326 111
  • 5 817

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja jos ensi kaudella bissen myyntiä ei järkeistetä, saavat kaatua pois. Erilliset kassat oluelle/siiderille, muuttuva kustannus 15€/h per kassa plus laitteisto eli kolmella bissellä tunnissa ollaan jo katettu kustannukset. Myynti lisääntyy, tunnelmaa lisää ja jengillä parempi fiilis yleisesti.

Ja jos ei vieläkään saa ostaa kahta olutta kerralla ilman että myyjä näkee kenelle olut menee niin myynnin ohjeistus mennyt päin helvettiä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ja jos ei vieläkään saa ostaa kahta olutta kerralla ilman että myyjä näkee kenelle olut menee niin myynnin ohjeistus mennyt päin helvettiä.

Eikös tuo liity ihan alkoholilainsäädäntöön? Kyllä mä olen noihin tilanteisiin törmännyt ihan tavallisissa baareissakin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko näin? Blues pelaa harkkamatsin Baronalla mutta fyffet jää Jussille? Mikä lienee Bluesin motivaatio pelillisten ansioiden ulkopuolella?
Eiks Jussi vuokrannut Barona-Areenan sille yhtiölle jossa oli osa Bluesin uusista omistajista takana.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tämä keskustelu on välillä vähän ristiriitaista. Ensin valitetaan, että talous on kuralla ja jengi kaatuu nurin kesken kauden, ja sitten heti perään ihmetellään, kun jokainen sanomalehti, aikakauslehti ja mainosposti ei ole pullollaan mainoksia Bluesin HARJOITUSOTTELUSTA... Oli vastassa kuka tahansa, kyseessä on harkkamatsi, jonne saapuu hyvä jos ehkä tuhat katsojaa. 10 euron lippuhinnalla, ja kausarin omistajat ilmaiseksi, tuosta ei kovin suurta tulosta saa aikaiseksi, jos lipputulot seuralle edes tulevat. Somemainontaa on kuitenkin ollut tähän vuodenaikaan nähden ihan riittävästi. Säästetään henkilökuntaa, että jaksavat mainostaa ja panostaa sitten keväälläkin. Samaan aikaan pelataan muuten Jokereiden harkkamatsi Vantaalla, eli osa potentiaalisesta yleisöstä menee varmasti sinne.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pitää paikkansa, mutta silloin se on tarjoiltava yhtenä annoksena. Ei saa myydä kahdessa eri lasissa.
Taitaa olla. Noin muutenhan kyseistä sääntöä ei noudateta käytännössä missään pääkaupunkiseudun anniskeluravintolassa, vaan annoksia saa kerralla juuri sen verran kuin on varaa maksaa. Areenalla ehkä kyse on jostain alaikäisille välittämisen pelosta, mutta turhaa pelleilyä se silti on.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kiitos kattavasta kirjoituksesta.
Osaisiko joku kertoa, miksi tuntuu olevan niin käsittämättömän vaikeaa saada Espoon kaupunkia mukaan näihin sporttihommiin?
Se, että kaupunki ei ole helposti mukana tällaisissa hankkeissa on mielestäni veronmaksajana hyvä asia. Se, että kaupunki lähtee pönkittämään omaa imagoaan jollakin urheilujoukkueella (lajista riippumatta) tuo mieleen vahvasti entisen Varsovan liiton maat, jotka rakensivat julkisuuskuvaansa panostamalla urheiluun samalla perseillen kaiken muun. Suomessahan kuntatalous on aika huonossa jamassa, joten 1/2 kriteeriä Varsovan liittoon liittymisestä täyttyy (välikommenttina tähän, että syy ei toki ole vain kuntien). Suomessa kunnan odotetaan tarjoavan asukkaille harrastusmahdollisuudet, mutta kilpaurheilun tukeminen on vähän siinä ja tässä. Ainoat syyt siihen lienevät edellä mainittu egon pönkitys ja toisena joukkueen fanittaminen verorahojen hassaaminen tähän. Omasta mielestäni huippu-urheilun rahoituksen tulee tulle yksityiseltä sektorilta pl. ehkä tonttimaat, jotka kaupunki voisi vuokrata/myydä edullisesti.

Kaiken kaikkiaan mahtava homma, että Jussi on vielä mukana tällaisessa hankkeessa. Kaiken vittuilun keskellä into tähän voisi huveta monelta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Yhden uuden sponssin tiedän, mutta en saa kertoa. Hähää, minulla on salaisuus. On espoolainen firma, ei pieni eikä iso.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Tuosta päätöksestä en ole edes yllättynyt, Mäksy kun vanhana kiekkomiehenä on aina halunnutkin olla jossain määrin espoolaisen kiekkoilun yksi taustahahmo ja tukija. Mielenkiintoinen tuo julkaisuajankohta omalta kohdaltani, koska tulen muutenkin olemaan Espoon keskuksessa tuona päivänä joten voisi mennä jututtamaan Mäksyä ja kiittämään ihan kädestä pitäen.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Toki mahtavaa, jos näin vähällä saadaan kassa täyteen rahaa. Minulle on periaatteessa ihan sama, minkänimisessä hallissa Blues pelaa. Eikä Espoon Metro Areena ole edes sieltä pahimmasta päästä, lähellekään. Mä vaan mietin, että miten rahat tulevat suoraan Bluesille, kun hallin omistaa edelleen muut tahot (eli Jussi & co). Eikös hallin toiminnan pyörittäminen ole vain vuokrattu tälle Bluesin lähellä olevalle firmalle? Täytyy myöntää, että nämä talouskiemurat eivät ole oma vahvuusalue, joten ehkä en vaan ymmärrä asiaa oikein. Joka tapauksessa, jos diili toteutuu tällaisena että vain hallin nimi vaihtuu, olen erittäin tyytyväinen. Joukkueen nimeen en halua kajota missään nimessä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
@Toni85
Eiköhän hallin pyörittäjä tai pääkäyttäjä valtaosan nimirahoista saa, ainakin välillisesti. Yksikään liigajengi ei kai omaa halliaan omista, mutta kaikkien nimi on myyty (no Hämeenlinna ainakin poikkeus tässä). Veikkaisin ettei näitä sponsoreita ilman jääkiekkoa olisi, joten tulojakin valuu kai sinne.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä ihmetyttää se, että vuonna 2009 Barona osti hallin nimen 10 vuodeksi. Nyt tuosta on kulunut vasta 6,5 vuotta ja nimi vaihtuisi. What's up?
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
No voihan olla, että loppuvuodet on optioita. Tai Barona on halunnut pois. Ja juuri Hämeenlinnassahan halli oli Patria-areena, mutta sattuneesta syystä nimi katosi ykskaks yllättäen, ilmeisesti kesken sopimuskauden.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ois ny nimenny ton hallin Espoon Länsimetro Areenaksi niin ois voinut taas käyttää "Länäri" nimeä hallista. ;)

Eikös siitä ollu huhua että pääsponsori Koffi ois vaihtumassa Hartwalliin. Ainakin SKA - matsin maalikoostesta pisti silmään että Koffin mainokset oli kadonnut sieltä toisesta päästä. Varmaan asia julkaistaan samalla kun esitellään ensi kauden pelipaidat.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Ois ny nimenny ton hallin Espoon Länsimetro Areenaksi niin ois voinut taas käyttää "Länäri" nimeä hallista. ;)

Eikös siitä ollu huhua että pääsponsori Koffi ois vaihtumassa Hartwalliin. Ainakin SKA - matsin maalikoostesta pisti silmään että Koffin mainokset oli kadonnut sieltä toisesta päästä. Varmaan asia julkaistaan samalla kun esitellään ensi kauden pelipaidat.

Hallilla myös baarien olutjääkaappeihin oli vaihtunut Karjalan logot.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hallilla myös baarien olutjääkaappeihin oli vaihtunut Karjalan logot.
Positiivista on myös se että cokis vaihtuu pepsiksi! Mutta mielenkiintoista nähdä miten toi Hartwallin ja Bluesin yhteistyö näkyy. Koffi kun tuntui leimautuneen täysin Hifkin sponsorikai vaikka Koff Bluesin lisäksi sponssasi Tepsiä (joka on kanssa vaihtanut Hartwalliin) ja Ilvestä.

Tosata hallin nimestä piti sanoa että tavallaan sääli että se on kauppatavaraa. Sopivampi nimi areenalle olisi mielestäni Tapiola Garden. Siinä olisi viittaus alueen historiaan ja kahteen kuuluisaan jäähalliin (Matinkylä Gardeniin ja Madison Square Gardeniin).
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse ainakin olen tyytyväinen, että Koff vaihtui Karjalaan. Toivottavasti hallin nimen uusi järjestely todellakin hyödyttää jotenkin Bluesia. Jatkaako Barona hallin/Bluesin yhteistyökumppanina? Jos ei, niin mitä jäi käteen? Infran (halli) sponsorointi on kaupungille varmasti helpompaa kuin joukkueorganisaation (Blues) sponssaus. Olen joka tapauksessa tyytyväinen, että kaupunki on lähdössä mukaan!
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Toki mahtavaa, jos näin vähällä saadaan kassa täyteen rahaa. Minulle on periaatteessa ihan sama, minkänimisessä hallissa Blues pelaa. Eikä Espoon Metro Areena ole edes sieltä pahimmasta päästä, lähellekään. Mä vaan mietin, että miten rahat tulevat suoraan Bluesille, kun hallin omistaa edelleen muut tahot (eli Jussi & co). Eikös hallin toiminnan pyörittäminen ole vain vuokrattu tälle Bluesin lähellä olevalle firmalle? Täytyy myöntää, että nämä talouskiemurat eivät ole oma vahvuusalue, joten ehkä en vaan ymmärrä asiaa oikein. Joka tapauksessa, jos diili toteutuu tällaisena että vain hallin nimi vaihtuu, olen erittäin tyytyväinen. Joukkueen nimeen en halua kajota missään nimessä.

Siinä on varmaankin sellanen sopimustekninen kiekura, että kaupunki "ostaa" hallin nimen yhtiöltä joka hallinnoi hallia, ja jonka omistaa Blues. Tällä todennäköisesti halutaan piilottaa kaupungin tuki jääkiekkoliiketoimintaa harjoittavalle osakeyhtiölle jottei asiasta nousisi ihan niin helvetinmoinen haloo jääkiekkoa seuraamattomien kaupunkilaisten sekä kateellisen kansanosan toimesta. Tuota kautta raha kulkenee kätevästi konserniavustuksen/lainan muodossa Bluesille...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Itse ainakin olen tyytyväinen, että Koff vaihtui Karjalaan.
Samaa kuraahan ne maultaan ovat. Kiekkogenressä Koff mielletään HIFK:kiin, Karjala taas leijoniin ja karjalalippiksiin. Kumpikaan ei minua sykähdytä mutta mielummin toki jälkimmäinen jos valita pitää.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Pakkohan tässä on olla jo varovaisen tyytyväinen mutta pitänee perehtyä paremmin sitten kun vahvistetaan. Toivottavasti saadaan oikea win-win ja kyllä siihen uskon. Silloin halliin saadaan lisää tapahtumia jotka taas tekevät hallista ja esim. siellä mainostamisesta arvokkaampaa/halutumpaa.

Itse ainakin olen tyytyväinen, että Koff vaihtui Karjalaan.
Olennaisempaa on se mitä se yhteistyö kaiken kaikkiaan pitää sisällään. Miten brändi(t) näkyy peliasussa ja hallissa, miten tuota yhteistyötä hyödynnetään muuten mm. lippujen tai tapahtumien suhteen. Haen siis takaa sitä että kokonaispaketti on Bluesille parempi kuin mitä se oli aiemmin ja näin uskon tässä olevan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Silloin halliin saadaan lisää tapahtumia jotka taas tekevät hallista ja esim. siellä mainostamisesta arvokkaampaa/halutumpaa.
Nythän hallissa on alkanut olemaan selvästi enemmän tapahtumia kuin aiemmin. Esimerkkinä toimii vaikkapa Sabatonin keikka, jonka tyyppiset tapahtumat ovat normaalisti sijoittuneet Helsinkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös