No voi herranjestas mitä ajojahtia täällä yhtä Artyukhin kohtaan, tarkoitan yleisesti en tapauksen Jalasvaara seurauksena. Se että pelaaja on fyysisempi ja luonut maineensa räjähdysherkkänä pelaajana, ei tarkoita että kaikkee pitää kauhistella. Jos pelkää kentällä Artyuhkinin niin ei varmaa tarvitse antaa ylimääräsiä taklausia tai poikkareita häntä kohtaa. Jos taas omistaa pallit ja haluu pelata häntä kohden fyysisemmin ja ärsyttää vähän tökkimällä, niin pitää muistaa ettei se äiti tai tässä tapauksessa tuomarit ole aina ensimmäisenä puolustamassa. Siellä kentällä kuitenkin pitäs olla 20 aikuista täyspainotteisesti harjottelevaa huippu-urheilijaa, niin jos joku "raivopää" saa yliotteen, kannattaa katse suunnata peiliin tai vastaavasti joukkuekavereihin eikä ihmetellä että onpa vastustajalla ilkee pelaaja. En väitä että KHL:ssa pelaajat näin ajattelisi, mutta tämän palstalaisten ajatusmailmasta en ole varma.
Tämä on sitä psykologista ja henkistä taistoa, josta itse ainakin tykkään jääkiekossa, ei tälläisiä kamppailuja käydä muissa lajeissa tällä tasolla.
Artyukhin on kuitenkin keskimäärin ollut kilttipoika kun on pelannut NHL-kaukalossa, jossa ei ole se kaukalon kovimpia poikia ja käsittääkseni KHL:ssa ei hirveästi ole kukkoillut jos pelaa Vityazia vastaan, Ivanansin Riikaa vastaan tai esimerkiksi Mirastyn Barys Astanaa vastaan.
Itse olen aina ollut sitä mieltä että oli jääkiekkokaulossa tai missä tahansa muualla elämän poluissa, niin kyllä sitä pääsääntöisesti pärjää jos on reilu toista kohtaan. Oli kaukalossa tai katsomossa, niin en ihmettele yhtään jos tulee nyrkkistä jos tarpeeks kauan tökkii ja vittuilee. Tää on kuitenkin jääkiekkoo ja ihmisiä me ollaan, sekä pelaajatkin on, ei sen kummempaa.
Artyuhkin KHL kovistelusta tulee mieleen muuan Sm-liigan Matt Nickerson, molemmat keskiverto pelaajaa kovempia omassa sarjasa. Ei se Nickersson sen enempää sekoillut tai viimmestään saatiin loppumaan kun laitettiin samaan aikaan kentällä Nielikäistä, Heleniusta tai vaikka Brennania. Silti Porissa muistetaan aina kuinka suuri pelaaja Nickersson oli Ässien hopea-kaudella, kun piti tietynlaista huolta että omat pelaajat saivat keskittyä omaan hommaansa.
Oli sitten Shelleyn Jyp, Nickerssonin Ässät, Probertin Detroit, Boogaardin Minnesota tai Artyukhinin SKA, niin en muista tapausta että omat joukkuekaverit olisi pahoittaneet mielensä että kopissa ja kokoonpanossa on yksi mies joka tulee taatusti pitämään omista huolta kun kentällä otteet kovenee.
Jos mina olisin suomalaisen seuran edustaja, ja yrittaisin KHL:n kanssa kilpailla joistain pelaajista, lahettaisin pelaajalle tuon videon ja kertoisin etta tasta tempusta tuli 3 ottelun pelikielto, nain KHL suojelee tyontekijoita.
Jos minä saisin 50% suuremman tarjouksen KHL:sta kuin Sm-liigasta, niin ei olisi kahta sanaa ettenkö lähtisi KHL:ään ja näin varmasti suurinosa pelaajistakin ajattelee. Jos joku yksittäinen pelaaja saa jonkun toisen pelaajan esim. harkitsemaan/pelkäämään tätä jonkun videon seurauksena, niin minä haluaisin vastaavanlaisen pelaajan omaan joukkueeseen.