Artjuhinin on tällä kaudella pitänyt yrittää pelata jääkiekkoa, sillä KHL otti oppia näistä kun aina miehen ollessa pelissä viime kaudella, niin joku tuli ja niisti nenän. Tässä opetusvideossa sen tekee
*pari esimerkkiä kun Artyukhin saa käkättimeen
En tiedä mitä yrität todistella, mutta olen neljä viestiä lähettänyt tapauksesta Artyukhin ja näissä kahdessa olen kirjoittanut:
Artyukhin on kuitenkin keskimäärin ollut kilttipoika kun on pelannut NHL-kaukalossa, jossa ei ole se kaukalon kovimpia poikia ja käsittääkseni KHL:ssa ei hirveästi ole kukkoillut jos pelaa Vityazia vastaan, Ivanansin Riikaa vastaan tai esimerkiksi Mirastyn Barys Astanaa vastaan.
Artjuhkin on kilttipoika kun vastustaja kovistelee hänen omilla aseillaan.
Eli tosin todistat vain esimerkeillä mitä olen sanonut, et mitään kirjotuksiani vastaan, jonka oletan olevan sinun pointtisi.
Ja näihin viitaten kirjoitin:
En yhtään Artyuhkinia tekoa puolustele, mutta jos vastustajalla on räjähdeherkkä pelaaja niin kyllä sille pitää tehdä selväksi myös Dynamon puolelta ettei sikaile tai muussa tapauksessa ne tökkimiset ja vittuilut pitää jättää väliin.
En tiedä viittaatko tuolla viimeisellä lauseella Jalasvaaran tilanteeseen, mutta yllätyn todellakin jos normaali jääkiekon pelaaminen aiheuttaa tilanteen, jossa joku on oikeutettu hyökkäämään takaapäin kimppuun ja hakkaamaan maassa.
"Ainut" kerta kun viittaan tässä ketjussa Jalasvaaran tilanteeseen löytyy
tässä viestissä jossa tuomitsen Artyuhkinin toiminnan ja mainitsen siinä että siitä olisi kuulunut oman mielipiteeni mukaan tulla 6-12 ottelua pelikieltoa. Eli jokainen voi tulkita tavallansa, mutta oikeutettua hyökkäämään takaa päin - ei missään nimessä, vaan siitä pitää rankaista kuten kirjoitin.
Se että sinä lähdit lainainemaan aikaseempaa
viestiäni joka ei ollut osoitettu kellekkään vaan oli yleinen vastaus kirjoituksiin, joissa mm. kauhisteltiin Artyuhkinia, vaadittiin hänelle uranlopettavia pesäpallo lyöntejä ja kirjoitettiin Evgenistä yleisesti epä-ihmisenä. Toin toisen näkökulman, että kyllä se Artyuhkinkin pitää pystyä ammattilaisjoukkueen voimin pitämään kurissa jos liigasta ei siihen ole.
Kirjoitit, että kopissa ja kokoonpanossa on yksi mies joka tulee taatusti pitämään omista huolta kun kentällä otteet kovenee. Ehkä ymmärsin edellä olevan lauseen väärin, kun käsitin että kuvailit Artyukhinin olevan hieno mies, joka on kovuudellaan pitämässä omista huolta.
Ymmärsit väärin. En pidä Artyuhkinista jääkiekoillijana tai ihmisinä, mutta se ei poista sitä tosi seikkaa että omille Artyuhkin on hieno mies, vastustajalle ei. Ei se tuollaista uraa tekisi keskinkertaisilla pelitaidoilla olemalla ihmisenä kusipää myös omille.
Nimimerkki "Kyle" on kyllä nyt todella hukassa näiden koodistojen ja kovaa pelaamisen kanssa.
Terve vaan ja nyt voit näyttää missä kohtaan olen sanonut Artyuhkinin pelaavan koodiston mukaisesti. Olen toitottanut ettei Artyuhkin - Jalasvaara tilanteessa ollut mitään
koodistoon viittaavaa, sitä ei ollut Artyuhkin puolelta - ei maassa makaavia hakata. Tosin sitä ei ollut Dynamonkaan puolelta - ei vittuilla ja turhaan tökitä, jos ei ole valmis vastaamaan haasteeseen. EDIT: Ennen kuin kukaan tarttuu niin todettakoon ettei Artyuhkin anatnut mahdollisuutta vastata haasteeseen, mutta kellekkään ei varmista tullut yllätyksenä että Artyuhkinin saattaa kilahtaa.
TOJ:n(joka ei sinänsä ole luotettava lähde) mukaan Kevin Dallman kommentoi tapausta:
"Näin mitä tapahtui. Jalasvaara löi Artjuhinia (poikittaisella) takaapäin. Artjuhin hermostui ja kosti. Pääasia että selvisimme alivoimasta. Jalasvaara? Hän pelaa kuten Komarov. Hän pelaa pikkusikaa ja saa vastustajan hermostumaan. Kukaan vastustaja ei pidä hänestä. Mutta jokainen joukkue haluaa sellaisen pelaajan itselleen"
Tottakai omaa pitää puolustaa, mutta eiköhän totuus ole siellä välimaastossa ja vaikka sinivalkosinlasein katselenkin, niin kyllä sen verran löytyy itsekritiikkiä että ehkä jotain totuuden jyvää tuossakin lausunnossa voi olla.