Eikö sinusta ole luovuttamista seurajohdon taholta, jos tappioputkessa ja joukkueen pelin ollessa täysin sekaisin, ei yritetä edes tehdä mitään muutoksia joukkueeseen?? Vedotaan vain seikkaan "budjetti ei mahdollista..." vaikka kaikki tietävät budjetin olevan vain viitekehys toiminnalle ja sitä voidaan venyttää tarpeen mukaan.
Voidaan venyttää, tosin Suomen kiekkobisneksessä on aika tuoreitakin esimerkkejä siitä, millaisia seurauksia siitä voi olla. Viime kevään karsinnoista huolimatta Sportin kannattajia ei esimerkiksi juuri nyt käy kovasti kateeksi. Enkä mä tiedä, miten pelin sekaisuutta korjataan sillä, että haetaan pelaajia muualta: kyllä se peli pitää tulla kuntoon harjoitusten ja ennen kaikkea kunnollisen keskittymisen kautta. Ei ole pitkä aika, kun samat äijät vetivät huikeita kotiotteluita, joten kyllä tämäkin jengi pystyy ihan tosissaan kilpailemaan siinä kahdeksan sakissa jos perusasiat pistetään kuntoon.
Mutta kyllä minäkin siinä olen samaa mieltä, että peluutusta pitää katsoa nyt ihan vakavasti uuteen uskoon. Omasta mielestäni - olen nähnyt suurimman osan Ässien otteluista viimeisen kuukauden aikana, myös vieraspelit - Tero Määttä on tuona aikana pelannut muutaman oikein kelpo ottelun, jossa mies on varsin hyvinkin parhaimmillaan toteuttanut omaa stay-at-home defenseman -rooliaan - ukkoa on lennellyt maalin edestä sivuun niin kuin tuon kokoisen ja tuon profiilin pelaajan pitääkin niitä lennättää. Sen sijaan Kuusiston pistäisin nyt vähäksi aikaa vilttiin, katsotaan tilannetta vähän ajan päästä josko peli taas kävisi. Pari varmaa peruspakkia niin tilanne olisi ihan eri, ja Kuusiston ja Määtän ne roolit tulisi täyttää. Kiekollinen pelaaminen on pakkikalustossa ihan kelvollista, joskin Milam ei kyllä mitenkään sitten pärjää maalinedustapelissä (Tappara-Ässät, jossa Nieminen pääsi vapaasti sutimaan riparin sisään kun Milamilta jäi äijä ihan kokonaan huomaamatta) Jyrkkiöstä puhumattakaan - siinä kohtaa tarvittais niitä joka ilta varmalla tasolla pelaavia peruspakkeja. Määttä on kaikesta kritiikistä huolimatta selvästi skarpannut, olkoonkin että edellinen peli oli jälleen ihan hanurista, mutta Kuusistolla homma ei nyt tunnu käyvän sitten millään.
Hyökkäyksen osalta nyt vähän harmittaa, että Palonen vetää ilmeisen hyvin KooKoossa. Nyky-Forsbackan tilalle Niko mahtuisi ilomielin. Josko Mäkinen sitten kokeilemaan huomenna, liike ei siitä paljon parane mutta jospa asennepuoli olisi eri malliin kunnossa kuin Patulla Jokerit-ottelussa.
Otetaan nyt vielä maalivahtiinkin kantaa. Olen edelleen sitä mieltä, että Rynnäksellä pitäisi mennä loppukausi. Mentaalipuoli on ihan eri lailla hallinnassa (ainakin katsomoon siltä näyttää) kuin Kilpeläisellä. Joskus voi mennä helpompikin maali, mutta ainakaan niitä irtokiekkoja ei tipu koko ajan ja mies huokuu ihan erilaista rauhallisuutta kuin hermostuneen oloinen Eero. Jussille nyt luottoa, uskoisin että se ratkaisu kannattaa.