Ässien eilisessä Jokerit-ottelussa nähtiin sellainen erikoisuus, että Tomas Zaborsky pelasi kolmannen erän ykkösketjun sentterinä. Jos vertaa Zaborskyn liikettä esim. Kupariseen (vaikka olikin loukkaantuneena), niin ei näitä voi edes verrata pelinopeudessa keskenään.
Mä en osaa sanoa miksi, mutta minulla on jotain "antipatioita" Kuparista kohtaan. Johtuuko se siitä, että häntä pidetään oikeasti parempana pelaaja, kuin hän oikeasti on, mutta mun silmissä Kuparinen on laiska ja haluton.
Eilisessä ottelussa mies luisteli ainakin kolme kertaa putkeen viimeisenä miehenä omalle puolustusalueelle. Ei nappaa, ei kiinnosta? Joukkeen kapteeni.. Niinpä.
Toinen haluton on Sakari Salminen. Jos ei Sakkea nappaa, niin sille ei voi sitten yhtään mitään.
Jos olisin Pekka Rautakallio, niin sanoisin Salmiselle näin:
"Se on aivan sama, minne sulla on sopimus ensikaudeksi, Ässiin, jonnekkin muualle tai ei ole lainkaan, sillä ei ole merkitystä. Sä olet lahjakas, mutta tyhmä ja laiska. Sun näytöt ovat niin olemattomia, että sulla ei ole varaa alkaa löysäämään ja palaamaan omaan pussiin. Sä et luistele etkä tee töitä. Eilen sulla ei tullut edes hiki. Jos sä kuvittelet, että nyt voi vetää puolivaloilla, niin sä olet pahasti vääräässä. Jos jatkat samaa mallia, niin saat odottaa Lokakuuhun asti sopimusta, sillä ei kukaan halua noin asennevammasta pelaajaa joukkueeseen". Jos pelaaminen kiinnostaa vaan välillä, niin se kertoo todella vakavasta ongelmasta korvien välistä."
Mitä tuollaisella pelaajalle tekee, joka vetää täysin läskiksi koko homman? Välillä nappaa, välillä ei. Eikä se touhu muutu miksikään, kuka on penkin takana tai minkä värinen paita on päällä. Se lähtee lopulta itse pelaajasta.
Appiukko oli aikoinaan ruokakauppiaana (ei Porissa). Jos pelit eivät kulkeneet, niin joukkueen toimitusjohtajalta tuli "komennus" mennä myymään sponsorin leipää ruokakauppaan. Siinä oli kiva kuulla vittuilua 8 tuntia. Toimi.