Ketjukoostumukset kaudella 2019–2020

  • 273 346
  • 1 768

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mun mielestä on ihan kohdillaan. Voisi olla ehkä jopa enemmänkin, mutta silloin ehkä niitä tehopisteitäkin pitäisi tulla. Tai ei niillä mulle edes niin merkitystä, mutta ainakin tehotilasto plussalle. Koitas nyt säkin seurata häntä tänään vähän tarkemmin niin katotaan mitä jää käteen.
Ei mulle Mickke ole mikään ongelma. Siellä on monta muuta paljon isompaa ongelmaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Voit olla täysin oikeassa. Mä en ole Lainetta nyt tällä kaudella paljoa seurannut niin en ole tuosta varma. Oliko Hadekin oikealla? Jotenkin näen päässäni hänet vasemmalla Granlundin vieressä ja Villen oikealla. Voi olla että muistan väärin.. Vai vaihtoiko puolta toisella visiitillään? Mulla on äärimmäisen huono muisti laitureiden puolien kanssa niin vaikea sanoa mitään.

Kuten sanoin, niin vähän mutulla mennään, mutta oma muistikuvani (myös) Hadesta on, että olisi pelannut ainakin lähes koko uransa oikeassa laidassa. Kai tuo "lusikkapuoli keskelle päin" liittyy siihen, että pystyt nopeammin ja pienemmässä tilassa tekemään peliä edistäviä ratkaisuja? Ylivoimalla on sitten enemmän tilaa ja aikaa viritellä one-timeristä, jolloin laidat saattavat vaihtua. Tuohon aiemman listani jatkoksi myös rightin puolelta pelaava Dyk tuntuu olevan lukittu oikeaan laitaan.
 
J

Just-Ice-Hockey

Itseäni ei yllättänyt yhtään se, että nyt syksyllä Kärppien eka sainaus jatkosopimuksiin oli Sailio. Hyvin saman profiilin pelaaja Muulin kanssa, ja samoilla perusteluilla erittäin helppo kiinnittää joukkueeseen. Ja kyllä valmentajillakin on näille ihan oikeasti käyttöä, vaikka molemmat välillä heidän pitkäpinnaisuuttaan koetteleekin.

Toki Åstenissa ja Sailiossa on melkoinen laadullinen ero.

Ja mitä tulee sopimusten solmimiseen, niin usein helpoimmat ovat nopeimpia ja näin ensimmäisiä. Åstenista tuskin on kovaa kilpailua ollut missään vaiheessa miehen uraa.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Muulihan se on IFK:n syöpä. Sen takia mikään ei onnistu. Ihmiskyrpä sailio korjaisi kaiken.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Ei ole kyllä Ästen pelannut vahvuuksillaan ollenkaan tänään. Näyttää todella varovaiselta koko ajan. Ehkä tuo nosto pelimiesten seuraan saa miehen nyt hermoilemaan liikaa.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Onko joku mennyt väittämään tällaista? Vai onko tämä nyt siis sinun omia ajatuksiasi? Jos niin, niin olen vahvasti eri mieltä.

No jaa, muulille ei jatkoa ja sailio on... parempi kiekkoilija vai miten täällä muutama väitti.
Mulle ihan sama mutta muuli kuuluu mun jengii, ei ole mikään sateentekijä. Mutta lunastaa kyllä paikkansa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Nyt Ika sen sanoi: laitahyökkääjän paras kaveri on hyvä sentteri, joka jakaa sen syötön. Sanoisin, että paras kaveei on lätty. Näitä senttereitä ei Suomessa enää ole niin paljon, että riittäisi HIFK:hon.
 

Alanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid.
@Lätty-ylämummo juuri näin. Itseäni ei ole niinkään tämä mahdollisuus innostanut.

Peliä tehdään ja pelataan keskeltä. Tosi vähän kuitenkin maaleja on tullut suoralla laukauksella tehtyä. Suurin osa tulee jonkun ripulin jälkitilateesta. Nämä mielestäni ifkin pelaamisesta vähän puuttuu. Ne ripulimaalit.

En ole täältä ulkomailta vielä onnistunut ilves pelin maaleja näkemään.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
IFK tänään:

M.Keränen-Paajanen-J.Keränen
Järvinen-Laakso

Tallberg-Sallinen-Kangasniemi
Winberg-Motin

Saarinen-Lundell-Leskinen
Varakas-Lyytinen

Åsten-Nykopp-Nordgren
Ahonen

Tuohimaa
Engren

Käytännössä siis eilen kolmannessa erässä tehtyjä ketjumuutoksia jatkettu - Lundell-Leskinen tuntui ainakin toimivan eilen ihan hyvin. Winbergille laitettu vakiopari, kun taas Ahonen kokeneempana pystyy helpommin pelaamaan vaihtuvan parin kanssa. Engberg oli niin katastrofaalinen eilen, että Nordgren saanut paikan nelosessa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Miksi oi miksi Niklas Nordgren on pistetty samaan ketjuun Åstenin ja Nykoppin kanssa? Tämä ketju tullee isolla todennäköisyydellä kuitenkin pyörimään pitkiä aikoja omissa, missä NN on rehellisesti sanottuna enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Toisaalta vaikea nähdä, että NN pääsee käyttämään vahvuuksia jääkiekkoilijana. J. Keräsen ja NN:n paikoissa on pakko olla virhe. Tai sitten Pikkarainen on rustannut ketjut melko kovassa seilissä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on selvästi tarkoitus tehdä uusi syömähammaskentällinen (ykkösketju) tuosta Lundell-Leskinen kaksikosta. Dyk palannee Paajasen kentälliseen toivuttuaan ja Turunen sitten aikanaan. Sitten olisi valmiit paketit kevättä ajatellen. Se tässä varmaan se punainen lanka on. Leskistä on turha lopullisesti majoittaa Paajasen rinnalle, koska kuitenkin loppujen lopuksi hänen pitää se oma paikkansa tästä joukkueesta löytää.

Itse olen erityisen pettynyt ollut viime aikoina kapteenimme Sallisen esityksiin, kun mietitään nimenomaan roolia sentterinä ja puhtaasti tehopisteiden muodossa. 7 syöttöpistettä 33 peliin varmaan kertoo sen, että ei mikään pelintekijäsentteri ole kyseessä. Väitän, että tästä kaverista saataisiin enemmän irti pelintekijäsentterin laidalla. Mutta kun joukkue on rakennettu hybridisenttereiden varaan, niin vaihtoehtoja on kovin vähän.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Miksi oi miksi Niklas Nordgren on pistetty samaan ketjuun Åstenin ja Nykoppin kanssa? Tämä ketju tullee isolla todennäköisyydellä kuitenkin pyörimään pitkiä aikoja omissa, missä NN on rehellisesti sanottuna enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Toisaalta vaikea nähdä, että NN pääsee käyttämään vahvuuksia jääkiekkoilijana. J. Keräsen ja NN:n paikoissa on pakko olla virhe. Tai sitten Pikkarainen on rustannut ketjut melko kovassa seilissä.

Jokseenkin järjetön tosiaan toi näiden kahden herran sijoittelu, toivotaan että on vaan joku virhe... J. Keränen oli myös eilen aivan ulapalla nimittäin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En voi ymmärtää tuota, että J.Keränen on ykkösketjussa ja Nordgren nelosketjussa. Roolituksien kannalta olisi fiksumpaa minun mielestäni vaihtaa näiden kahden pelipaikkaa päittäin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Luulen että N.N. ei ole ykkösessä vaan J. Keränen on koska liike on parempaa kuin N.N:llä ja pystyy enemmän tekemään muille tilaa. N.N. ei vaan pärjää tällä hetkellä. Nelosessa olisi voinut olla hyvinkin Niken tilalla Kukka, Myllylä tai And lainalla Jokipojista. Eiköhän Nikke ole askissa jotta saisi tatsia ja pelaa Dykin tilalla yv:llä.

@Apassi samoja ajatuksia täälläkin.
Saarinen - Lundell - Leskinen kokoonpano saa liikkeellä ja taidolla varmasti paljon aikaa jos jaksavat vain tehdä kovasti duunia. Kova läpiajo sekä yv-hyökkäys ja pelinkääntö potentiaali.

Kakkonen varmaan kasattu tänään Saipan kakkosta ajatellen ja on oikeasti meidän 3. kenttä. Varmaan Tallberg - Sallinen halutaan pelaamaan Löfmania ja Perssonia (vai ketä olivatkaan) vastaan.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
En voi ymmärtää tuota, että J.Keränen on ykkösketjussa ja Nordgren nelosketjussa. Roolituksien kannalta olisi fiksumpaa minun mielestäni vaihtaa näiden kahden pelipaikkaa päittäin.

Voi olla, että on siksi laitettu noin, että joka kentässä olisi joku, joka rynnii maalille. Nythän tuota "sota-aluetta" on kierretty aivan liikaa, joten veikkaan, että tällä siirrolla haetaan sitä nyt. Muuta järkeä en tuossa kyllä keksi.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
En voi ymmärtää tuota, että J.Keränen on ykkösketjussa ja Nordgren nelosketjussa. Roolituksien kannalta olisi fiksumpaa minun mielestäni vaihtaa näiden kahden pelipaikkaa päittäin.


Luulen että N.N. ei ole ykkösessä vaan J. Keränen on koska liike on parempaa kuin N.N:llä ja pystyy enemmän tekemään muille tilaa. N.N. ei vaan pärjää tällä hetkellä. Nelosessa olisi voinut olla hyvinkin Niken tilalla Kukka, Myllylä tai And lainalla Jokipojista.

Se on melko varmasti juuri näin. Lienee täysin keskenkuntoinen edelleen. Tähän kun lisäillään olematon tuntuma miesten peleistä niin melkoinen veivaus olisi heitellä ykköseen.

Toivottovasti ollaan kuitenkin väärässä ja luistin lentää ja hommaa toimii nelosessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En voi ymmärtää tuota, että J.Keränen on ykkösketjussa ja Nordgren nelosketjussa. Roolituksien kannalta olisi fiksumpaa minun mielestäni vaihtaa näiden kahden pelipaikkaa päittäin.
Se on sen ketjun snaipperi. Muut pelaa sille paikkoja ja Juho laittaa kiekot pussiin.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Jan Lundell tänään IFK:n varamaalivahtina. Luitte oikein!
Engren sairastunut.

Lundellista tulee samalla liigahistorian vanhin pelaaja.

Ei huh huh, HAHAHAHA! Nyt on kyllä kova. Naurattaa toi liigan sivujen kokoonpano kun kuvassa Lunkalla puku ja skraga kaulassa. Vahvasti menee hei, toivon todellakin että saadaan joku syy vaihtaa maalivahtia olis nimittäin melkoinen näky nähdä Lunkka tositoimissa taas. Alkaa oleen totaalista huumoria nää kokoonpanot kyllä. Voisko samalla Tanska paikata Turusta ja Kalto tuurata sentterin tontilla? Pike vaikka puolustuksen tilkkeeksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
IFKlla ei sitten ole junioreissa ketään? Kun oltaisiin Kärpät-tapaan ylivoimaisessa sarjajohdossa niin tämä voisi naurattaa, mutta nyt leikitään 3 pisteen kustannuksella taas rumasti. Okei, todennäköisyys Tuohimaan loukkaantumiselle (kop,kop, vitun jinxaus) on minimaalinen, mutta kakkosveskana vuonna 2012 viimeksi Liigaa pelannut maalivahti, ei herran jumala taas.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFKlla ei sitten ole junioreissa ketään? Kun oltaisiin Kärpät-tapaan ylivoimaisessa sarjajohdossa niin tämä voisi naurattaa, mutta nyt leikitään 3 pisteen kustannuksella taas rumasti. Okei, todennäköisyys Tuohimaan loukkaantumiselle (kop,kop, vitun jinxaus) on minimaalinen, mutta kakkosveskana vuonna 2012 viimeksi Liigaa pelannut maalivahti, ei herran jumala taas.
Näissä asioissa on monia puolia joita ulospäin ei näe. Voi olla esim että Kollien veskoista yksi ei halua allekirjoittaa ammattilais-sopimusta jos haaveilee / miettii yliopistosarjoihin lähtöä meren toiselle puolelle ja toinen on myös flunssassa, (edellä olevat täysin allekirjoittaneen omaa spekulaatiota eikä minkäänlaista faktaa) ja kun ei ollakkaan saatu kolleista luukkumaalivahtia niin on tieto tarpeesta maalivahdille tullut niin myöhään ettei Jokipojista olla voitu nostaa ketään ylös, ja siitä alaspäin kun mennään B-junnuihin niin sieltä on aivan turha raahata ketään luukulle, Lundell ajaa aivan samaa asiaa ja myy sen sata-kaksisataa lippua ekstraa tämmöseen otteluun verrattuna kun sinne löisi jonkun Mattilan junnuista.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lundellista tulee samalla liigahistorian vanhin pelaaja.

Onko varma? Nummelin pelasi myös 1 pelin vajaa viiskymppisenä Tepsissä.....

edit: oli sentään vasta 45v kun Lunkka on jo 46v eli oikeassa olet....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös