Ketjukoostumukset kaudella 2019–2020

  • 273 552
  • 1 768

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on tasapainoiset hyökkäysketjut, kun kolmessa ensimmäisessä on jokaisessa yksi vähän suoraviivaisempi hyökkääjä.
Plussaa myös siitä, että Kangasniemi on ansaitusti poppareilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Jälleen, tällä rosterilla pitäisi hoitaa isonumeroinen voitto tänään Ässistä mutta katellaan nyt peli ensin alta pois... Toki voitto kuin voitto kelpaa, lowered expectations-pohjalta. Iikka viettää ansaitusti poppari-iltaa, ja saapi nähdä vaikuttaako tämä otteisiin vai poistuuko herra ennen kauden loppua jo punaisista. Ei niin että haluaisin hyvällä pelihuumorilla varustetusta Kangasniemestä eroon mutta voi olla että penkitys ottaa koville ja haluaa itse lähteä...

Vaikka Lundell-Dyk kaksikko tekikin maalin viime pelissä niin olisin ehkä kuitenkin pitänyt itse Paajanen-Dyk akselin kimpassa Turusen paluuta odotellessa mutta oisko sitten vieläkin pidempää saikkua Turusella tiedossa ja näin ollen ketjut uusiksi kevään kynnyksellä?
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onkohan Lennu joutunut koirankoppiin kun omien puheiden mukaan piti jo vkl pelata ? Kokoonpano näyttää kyllä paperilla hyvältä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oliko Kangasniemi viime matsissa sen huonompi kuin vaikkapa M.Keränen? Yksi tyhmä jäähy hyökkäyspäässä, mutta tuo nyt oli enemmänkin huolimatonta pelaamista ja rankaisu vilttikomennuksen muodossa on vähän vanhanaikaista johtamista. Tykkäsin taannoin Stögöstä siinä, että sen sijaan, että olisi rankaissut yksilöitä virheistä, hän keskitti energiansa koko yhteisön motivointiin.

Mielestäni joukkue tarvitsee keväällä motivoituneen ja kunnossa olevan Kangasniemen saadakseen kasaan kolme vaarallista hyökkäysketjua. Kaikki kunnia Nordgrenille, mutta loukkikierteen jälkeen hänestä ei vielä noihin saappaisiin ole.

Paras muutos kokoonpanossa on mielestäni se, että Laakso on pudotettu pois. Tämä yksinkertaisesti sen takia, että hän ei ole riittävän laadukas puolustaja tälle tasolle, ainakaan top6:een.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko Kangasniemi viime matsissa sen huonompi kuin vaikkapa M.Keränen? Yksi tyhmä jäähy hyökkäyspäässä, mutta tuo nyt oli enemmänkin huolimatonta pelaamista ja rankaisu vilttikomennuksen muodossa on vähän vanhanaikaista johtamista. Tykkäsin taannoin Stögöstä siinä, että sen sijaan, että olisi rankaissut yksilöitä virheistä, hän keskitti energiansa koko yhteisön motivointiin.

Minusta Kangasniemi on ollut viime aikoina täysin turha tirehtööri ja joutavanpäiväinen pörrääjä. En ihmettelisi, vaikka vähitellen menisi ketjukavereidenkin pelihuumori vessasta alas kun yksi jannu vaan veivailee ympäriinsä ja vetää pikkunäppärää kikkaa, kunnes menettää pelivälineen. Mitään koko ketjun peliä edistävää ei ole pitkään aikaan näkynyt, omaan fikkkaan itsekkäästi pelaamista alusta loppuun asti. Pihapeleissä tuollaista kiekon hautojaa oltaisiin naputettu turpaan ainakin kasarilla.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Kangasniemi on ollut viime aikoina täysin turha tirehtööri ja joutavanpäiväinen pörrääjä. En ihmettelisi, vaikka vähitellen menisi ketjukavereidenkin pelihuumori vessasta alas kun yksi jannu vaan veivailee ympäriinsä ja vetää pikkunäppärää kikkaa, kunnes menettää pelivälineen. Mitään koko ketjun peliä edistävää ei ole pitkään aikaan näkynyt, omaan fikkkaan itsekkäästi pelaamista alusta loppuun asti. Pihapeleissä tuollaista kiekon hautojaa oltaisiin naputettu turpaan ainakin kasarilla.

Mun mielestä - varsinkin alkukaudesta - ei nimenomaan ollut se sama vanha itsekäs iikka, joka taikoi maaleja, vaan haki koko ajan pakonopmaisesti syöttöä, ikään kuin feikkasi joukkuepelaajaa. Iikka on maalintekijä, jolle muitten pitää tehdä mestat, tai jos ei ole, niin tekee sitten itse itselleen, kun epätoivoista kiriä pitäisi siellä kolmannessa erässä yrittää vielä viritellä; tällaisena se mulle on myyty ja tällaisena Iikka oli viime kaudella parhaimmillaan/hyödyllisimmillään.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tykkään tuosta kolmosketjusta. Vaikka Nordgren on tainnut profiloitua maalintekijäksi, toivoisin hänen keskittyvän enemmän pelintekoon liigatasolla, sillä hän omaa hyvän pelikäsityksen eikä hänen laukaus ole kummoinen liigatasolle. Keräsellä taas on hyvä laukaus ja eri kätisyys Nordgreniin nähden ja Sallinen on maalineduspelaamisessa todella hyvä. Toivottavasti kemiat kohtaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Yhdyn muihin. Ihan kuin Pike olis lukenut jatkoaikaa... tai sitten se osaa valmentaa.

Ja itse ainakin tykkään!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minusta Kangasniemi on ollut viime aikoina täysin turha tirehtööri ja joutavanpäiväinen pörrääjä. En ihmettelisi, vaikka vähitellen menisi ketjukavereidenkin pelihuumori vessasta alas kun yksi jannu vaan veivailee ympäriinsä ja vetää pikkunäppärää kikkaa, kunnes menettää pelivälineen. Mitään koko ketjun peliä edistävää ei ole pitkään aikaan näkynyt, omaan fikkkaan itsekkäästi pelaamista alusta loppuun asti. Pihapeleissä tuollaista kiekon hautojaa oltaisiin naputettu turpaan ainakin kasarilla.

Pihapeleissä on voitu ehkä vetää "pörrääjiä" miehekkäästi turpaan joskus 80-luvulla, mutta toivoa sopii, ettei tällainen toimintamalli kuulu nykypäivän johtamiseen. On totta, että Kangasniemi on ollut viime peleissä huono. Niin on ollut moni muukin pelaaja. Pelaajana hän silti omaa valtavan taitomäärän, jalkanopeuden sekä ratkaisupotentiaalin ja mielestäni nämä elementit pitää tavalla tai toisella kaivaa esiin siten, että ne palvelevat joukkuetta viimeistään keväällä opimaalisesti. Hieman epäilen, että onko vilttikomennus oikea ratkaisu tähän.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Oliko Kangasniemi viime matsissa sen huonompi kuin vaikkapa M.Keränen? Yksi tyhmä jäähy hyökkäyspäässä, mutta tuo nyt oli enemmänkin huolimatonta pelaamista ja rankaisu vilttikomennuksen muodossa on vähän vanhanaikaista johtamista. Tykkäsin taannoin Stögöstä siinä, että sen sijaan, että olisi rankaissut yksilöitä virheistä, hän keskitti energiansa koko yhteisön motivointiin.

Mielestäni joukkue tarvitsee keväällä motivoituneen ja kunnossa olevan Kangasniemen saadakseen kasaan kolme vaarallista hyökkäysketjua. Kaikki kunnia Nordgrenille, mutta loukkikierteen jälkeen hänestä ei vielä noihin saappaisiin ole.

Paras muutos kokoonpanossa on mielestäni se, että Laakso on pudotettu pois. Tämä yksinkertaisesti sen takia, että hän ei ole riittävän laadukas puolustaja tälle tasolle, ainakaan top6:een.

Mun mielestä oli. Iikka ei tee riittävästi työtä. Jos Nikellä liike kunnossa niin tekee enemmän duunia kiekottomana kuin Nordgren.

Keränen taas on mun mielestä aika näkymätön mutta silti mun silmään tekee enemmän duunia ja ajatusta on enemmän viisikkopelissä kuin Kangasniemellä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä oli. Iikka ei tee riittävästi työtä. Jos Nikellä liike kunnossa niin tekee enemmän duunia kiekottomana kuin Nordgren.

Keränen taas on mun mielestä aika näkymätön mutta silti mun silmään tekee enemmän duunia ja ajatusta on enemmän viisikkopelissä kuin Kangasniemellä.

Jos kulmissa rouhiminen lasketaan duunin tekemiseksi, niin varmasti moni pelaaja tekee enemmän duunia kuin Kangasniemi (tämä ei tosin päde M.Keräseen eikä Nordgreniin). Kangasniemen pelaajaprofiili on ollut tiedossa kun hänet on meille hankittu. Oikein roolitettuna hän on oikein laadukas tulosyksikön pelaaja tälle tasolle. Edelleen mielestäni vilttiin heittäminen on vähän laiskan miehen ratkaisu, sillä tuskin se oikea rooli sieltäkään löytyy.

Kyllä mielestäni joukkueesta saadaan enemmän irti kun top3-ketjussa pelaa Nordgrenin sijaan oikein roolitettu, motivoitunut ja kunnossa oleva Kangasniemi.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos kulmissa rouhiminen lasketaan duunin tekemiseksi, niin varmasti moni pelaaja tekee enemmän duunia kuin Kangasniemi (tämä ei tosin päde M.Keräseen eikä Nordgreniin). Kangasniemen pelaajaprofiili on ollut tiedossa kun hänet on meille hankittu. Oikein roolitettuna hän on oikein laadukas tulosyksikön pelaaja tälle tasolle. Edelleen mielestäni vilttiin heittäminen on vähän laiskan miehen ratkaisu, sillä tuskin se oikea rooli sieltäkään löytyy.

Kyllä mielestäni joukkueesta saadaan enemmän irti kun top3-ketjussa pelaa Nordgrenin sijaan oikein roolitettu, motivoitunut ja kunnossa oleva Kangasniemi.

Varmaan motivation puute on syy sille ettei pelaa. Mutta musta hyökkäys ei ole ihan täysin hyvin roolitettu. Kangasniemi, Saarinen, M. Keränen ja Leskinen nelikko olisi parempi heittämällä jos Kangasniemen tilalla olisi "Pakarinen". Yksi taito ukko on mun mielestä liikaa kun tilalla voisi olla pisteitä tekevä rouhija. Tällä saisi paremmat koostumukset ja varmasti enemmän ketjukavereista irti.

Mutta ei N.N. sadetta tuolla Iikan tilalla tee.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Varmaan motivation puute on syy sille ettei pelaa. Mutta musta hyökkäys ei ole ihan täysin hyvin roolitettu. Kangasniemi, Saarinen, M. Keränen ja Leskinen nelikko olisi parempi heittämällä jos Kangasniemen tilalla olisi "Pakarinen". Yksi taito ukko on mun mielestä liikaa kun tilalla voisi olla pisteitä tekevä rouhija. Tällä saisi paremmat koostumukset ja varmasti enemmän ketjukavereista irti.

Mutta ei N.N. sadetta tuolla Iikan tilalla tee.

Juu, tässä on kieltämättä ihan hyvä pointti. Olisiko esim. Leskisen sijaan pitänyt hankkia "Pakarinen"? Palikat nyt ovat kuitenkin ne mitkä ne tällä hetkellä ovat ja uusia tulosyksikön hyökkääjiä tuskin on tulossa, joten silloin nykyinen pelaajamateriaali pitää roolittaa siten, että siitä saadaan paras mahdollinen hyöty irti. Kangasniemi <-> Nordgren ei ole mielestäni mikään ratkaisu. Toki mielenkiintoista nähdä, että kenen tilalle Jääskä heitetään sitten kun hän kuntoutuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
....Kyllä mielestäni joukkueesta saadaan enemmän irti kun top3-ketjussa pelaa Nordgrenin sijaan oikein roolitettu, motivoitunut ja kunnossa oleva Kangasniemi.

Tästä varmaan kukaan ei ole eri mieltä. Huippuiskussa oleva Kangasniemi olisi ns. ”väärässä sarjassa”. Jokin kuitenkin mättää eikä rytmiä tai motivaatiota ole löytynyt peluuttamalla. Välillä saanut pelata isosti ylivoimaa.

Nyt on lepuuttamisen vuoro. Jos pienellä tauolla se inspiraatio löytyisi.

Juu, tässä on kieltämättä ihan hyvä pointti. Olisiko esim. Leskisen sijaan pitänyt hankkia "Pakarinen"? Palikat nyt ovat kuitenkin ne mitkä ne tällä hetkellä ovat ja uusia tulosyksikön hyökkääjiä tuskin on tulossa, joten silloin nykyinen pelaajamateriaali pitää roolittaa siten, että siitä saadaan paras mahdollinen hyöty irti. Kangasniemi <-> Nordgren ei ole mielestäni mikään ratkaisu. Toki mielenkiintoista nähdä, että kenen tilalle Jääskä heitetään sitten kun hän kuntoutuu.

Ehdottomasti se ”Pakarinen” olisi ollut ykköstoive ja vielähän sellainenkin voi tulla. Mutta luulen HIFK laskeneen Leskisen kohdalla kahta asiaa:

a) Voiko sitä päästää Kärppiin?
b) saadaan ehkä ensi kaudeksi paikkoa taitohyökkääjien poistuman tilalle.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Mun mielestä - varsinkin alkukaudesta - ei nimenomaan ollut se sama vanha itsekäs iikka, joka taikoi maaleja, vaan haki koko ajan pakonopmaisesti syöttöä, ikään kuin feikkasi joukkuepelaajaa. Iikka on maalintekijä, jolle muitten pitää tehdä mestat, tai jos ei ole, niin tekee sitten itse itselleen, kun epätoivoista kiriä pitäisi siellä kolmannessa erässä yrittää vielä viritellä; tällaisena se mulle on myyty ja tällaisena Iikka oli viime kaudella parhaimmillaan/hyödyllisimmillään.

Itse olen miettinyt, että loukkaantumisten vuoksi paras terä on kadonnut ja on ruvennut pelkäämään tiukkoihin väleihin menemistä. Harmi, jos näin on käynyt, ihan loistava väkkärä oli kentällä aiemmin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse olen miettinyt, että loukkaantumisten vuoksi paras terä on kadonnut ja on ruvennut pelkäämään tiukkoihin väleihin menemistä. Harmi, jos näin on käynyt, ihan loistava väkkärä oli kentällä aiemmin.

Tämä voi olla totta. Ei Kangasniemi ole nimittäin vaikuttanut mitenkään kiukuttelevalta. Eli on kunnioittanut joukkuetta ja valkkuja. Iikka kyllä osaa kiukutella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Itse ihmettelen sitä, että mielestäni hyvin toiminut duo Lundell - Leskinen on hajotettu.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä voi olla totta. Ei Kangasniemi ole nimittäin vaikuttanut mitenkään kiukuttelevalta. Eli on kunnioittanut joukkuetta ja valkkuja. Iikka kyllä osaa kiukutella.
Mielestäni Iikan otteet ovat heikentyneet selvästi tuon viime kauden mystisen poissaolo jakson jälkeen. Ei ole sille taukoa edeltävälle tasolleen päässyt - tälläkään kaudella.
Taitoa ja luovuutta löytyy, mutta joku ehkä siitä pelirohkeudesta uupuu.
Omasta mielestäni kopittaminen ei ehkä ole oikea ratkaisu, pickelson sen paremmin tietää.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kopittaminen ei ole varmaan Ilkan itsensä kannalta paras ratkaisu eikä varmaan edistä uraa tai pelihuumorin parantumista. Tässä on kuitenkin tavoitteellisesti pelaava ammattilaisjoukkue kyseessä ja niitä voittoja olisi syytä ottaa. Iikka ei tällä hetkellä juurikaan edesauta tuon tavoitteen toteutumista. Hienosti kyllä pyörii, kunnes aina lopulta menettää kiekon.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kangasniemen kehonkieli on ollut viime ajat haluton ja välinpitämätön. Ei tuommoista voi pidemmän päälle katsoa. Tämä voi olla tarpeen niin joukkueelle kuin itse Iikalle. Mielestäni ihan oikea ratkaisu vaikka se onkin kova ratkaisu myös. Varmasti vielä tulee se mahdollisuus Iikalle näyttää ja silloin se pitää sitten käyttää.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Olisi nyt pitänyt ketjun Saarinen-Lundell-Leskinen edes yhdessä. Mutta pakkohan on sekoilla kokoonpanoilla, kun ei pelitaktiikkaa osaa muuttaa.
Nikke olisi voinut yrittää kolmosessa tai Dykin tilalla, jolloin Dyk menisi kolmoseen.
Ei riitä ymmärrys, mutta pääasia, että tänään tulee murskavoitto.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tänään tulee suurinumeroisin voitto Ässistä kotijäällä sitten kauden 03/04, jolloin muistaakseni sekä Kibe että Pärä iskivät hatut mieheen Harkinsin namupasseista pelin päätyttyä 9-2.

edit. Jaaaa mestaruuskaudella ryöpyteltiinkin näköjään peräti 11-3. No tänään jotain samankaltaista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Tänään tulee suurinumeroisin voitto Ässistä kotijäällä sitten kauden 03/04, jolloin muistaakseni sekä Kibe että Pärä iskivät hatut mieheen Harkinsin namupasseista pelin päätyttyä 9-2.

edit. Jaaaa mestaruuskaudella ryöpyteltiinkin näköjään peräti 11-3. No tänään jotain samankaltaista.
Jep jep, alku ei ainakaan ole kovin lupaava
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös