ElmerMoody
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ✦ IFK ✦
Sanokaas joku laiturina pelannut että onko kivempi pelata lapa keskelle vai laitaan päin? Ihmettelen noita laitureiden puolia kun R:t on kaikki laitettu oikealle. Itse pelasin urani pakkina ja siellä viivalla oli ainakin paljon tehokkaampaa pelata lapa keskelle, että sai vedon lähtemään nopeammin. Tottakai laidan vieressä on helpompi pelata lapa laidan puolella, mutta kyllä sen kiekon saa jalallakin pysäytettyä tai lavalla käännettyä nopeasti keskelle. Laitureilla toki sen poikkisyötön saa syvemmälle maalin kulmalle jos lapa on laidan puolella, mutta voi sen kiekon pistää kulmalta rystylläkin sisään ja mä ainakin opin kohottamaan rystylläkin jo joskus D-junnuissa.
Tottakai pelaajien kemioilla on isompi merkitys, mutta aika vähän noita kenttiä on edes kokeiltu niin että snaippereiden lavat olisi keskelle päin. Jos olen ns. pelinrakentajalaituri, niin silloin toki logiikka menee toisin päin ja ymmärrän oikein hyvin miksi esim. Saarinen pelaa vasemmalla.
En saanut tähän kysymykseeni viime pelin alla yhtään vastausta ja asia minua kovasti kiinnostaa, joten kokeillaan uudestaan. Onko palstalla yhtään nykyisiä tai entisiä laitureita joilta voisi saada näkemystä?