Onkohan Lunkalla kamat vielä tallella, vai vetääkö lainavehkeissä?
Tässä on selvästi tarkoitus tehdä uusi syömähammaskentällinen (ykkösketju) tuosta Lundell-Leskinen kaksikosta. Dyk palannee Paajasen kentälliseen toivuttuaan ja Turunen sitten aikanaan. Sitten olisi valmiit paketit kevättä ajatellen. Se tässä varmaan se punainen lanka on. Leskistä on turha lopullisesti majoittaa Paajasen rinnalle, koska kuitenkin loppujen lopuksi hänen pitää se oma paikkansa tästä joukkueesta löytää.
Itse olen erityisen pettynyt ollut viime aikoina kapteenimme Sallisen esityksiin, kun mietitään nimenomaan roolia sentterinä ja puhtaasti tehopisteiden muodossa. 7 syöttöpistettä 33 peliin varmaan kertoo sen, että ei mikään pelintekijäsentteri ole kyseessä. Väitän, että tästä kaverista saataisiin enemmän irti pelintekijäsentterin laidalla. Mutta kun joukkue on rakennettu hybridisenttereiden varaan, niin vaihtoehtoja on kovin vähän.
Taas piti päästä pätemään....ootsä kyllä eri fiksu (ukko?)Eli toisinsanoen tunnut nyt allekirjoittavan linjaukseni parin kuukauden takaa?
Sallinen - MKeränen - Kangasniemi
Saarinen - Lundell - Leskinen
Nämä ketjulliset olen perustellut jo joskus marraskussa aika perinpohjin. Kerrataan Sallisesta sen verran, että hänestä saisi ilman muuta enemmän irti laidassa, jossa hänen rouhijan avut tulevat paremmin esille, ja etenkin aloituksiin laittaisin huomattavasti mielummin M.Keräsen (50,4% vs Sallisen 43,1%, joka on joukkueen huonoin). Itse pelissä ja hyökkäysalueella saattavat vaihdella paikkoja paljonkin, mutta puolustuspäässä laittaisin toisaalta Salliselle sen perinteisesti sentterille lankeavan, isomman vastuun varmistuksesta ja keskikaistan puolustamisesta.
Eli olisiko Tapparaa vastaan kentät seuraavanlaiset:
M. Keränen- Paajanen- Dyk
Nordgren- Sallinen- Kangasniemi
Saarinen- Lundell- Leskinen
Tallberg- J. Keränen- Petrell
Lisäksi epäilen, että alkukaudella kasassa ollut Saarinen - Sallinen - Dyk tullaan myös kasaamaan uudelleen. Joku kutka on, että kaikkien ollessa kondiksessa mennään seuraavilla ketjuilla:
Turunen - Paajanen - Leskinen
Saarinen - Sallinen - Dyk
M. Keränen - Lundell - Kangasniemi
Tallberg - Jääskä - J. Keränen.
Tätä epäilen itse suuresti. Lundell pelaa sen verran hyvin tällä hetkellä Leskisen kanssa, että olisi järjetöntä erottaa heitä. Mielummin kaksi todella hyvin toimivaa ketjua, kuin yksi erittäin hyvin toimiva ketju. Lisäksi Tuo Turusen loukkaantuminen voi pitää miehen pois pelistä aina maaliskuulle asti, niin en usko heidän löytävän tarpeeksi nopeasti kemiaa keskenään.Itse olen melko vakuuttunut, että Leskinen tullaan vielä istuttamaan ykköseen Turusen ja Paajasen kaveriksi.
Tätä epäilen itse suuresti. Lundell pelaa sen verran hyvin tällä hetkellä Leskisen kanssa, että olisi järjetöntä erottaa heitä. Mielummin kaksi todella hyvin toimivaa ketjua, kuin yksi erittäin hyvin toimiva ketju. Lisäksi Tuo Turusen loukkaantuminen voi pitää miehen pois pelistä aina maaliskuulle asti, niin en usko heidän löytävän tarpeeksi nopeasti kemiaa keskenään.
Turunen-Paajanen-Dyk
Saarinen-Lundell-Leskinen
Jääskä-M. Keränen-Kangasniemi
Tallberg-Sallinen-J. Keränen
Petrell, Åsten, Nordgren, Engberg, Nykopp
M.Keränen-Sallinen-Kangasniemi
...
Sitten taas tuo M.Keränen-Sallinen-Kangasniemi voi olla keväällä meidän yksi ketjuista, joten miksei laita samantien kuntoon ja ala etsiä yhteispeliä?
Ja jos ei Iikalla ala löytymään niin siihen tulee sitten Nordgren tai Jääskä taistelemaan pelipaikasta.
IFK tänään:
M. Keränen - Paajanen - Dyk
Järvinen - Laakso
Tallberg - Sallinen - Kangasniemi
Winberg - Motin
Saarinen - Lundell - Leskinen
Varakas - Lyytinen
Åsten - Nykopp - J. Keränen
Ahonen
Tuohimaa - Engren
Puolustuksen ollessa mitä on, niin en edelleenkään ymmärrä miksei Eero Teräväinen saa näytönpaikkaa ylhäällä. 39 ottelua, 3+23=26, +24. Joukkueen puolustajista eniten pisteitä 6 pisteen erotuksella seuraavaan sekä joukkueensa paras- ja koko sarjan 5. paras tehotilasto. En oikeasti usko, että onnistuisi pelaamaan huonommin kuin ykköspariin (!) noussut Laakso.
Veikkaus tarjoaa käsittämätöntä 3,65 kerrointa Tapparalle ja 12-kohteessakin 2,6. Ei tarvitse olla kovin suuri ennustaja, että näkee pelin todennäköisen kulun. Ottelun puolivälissä HIFKlla on 25-30 laukausta Tapparan ~kymmentä vastaan ja taululla lukemat 0-2/3. Hirveällä ähinällä ja puhinalla HIFK saa sitten yhden maalin aikaiseksi, mutta voittoon ei ole mitään eväitä.
Tuliko massia?Veikkaus tarjoaa käsittämätöntä 3,65 kerrointa Tapparalle ja 12-kohteessakin 2,6. Ei tarvitse olla kovin suuri ennustaja, että näkee pelin todennäköisen kulun. Ottelun puolivälissä HIFKlla on 25-30 laukausta Tapparan ~kymmentä vastaan ja taululla lukemat 0-2/3. Hirveällä ähinällä ja puhinalla HIFK saa sitten yhden maalin aikaiseksi, mutta voittoon ei ole mitään eväitä.
Puolustuksen ollessa mitä on, niin en edelleenkään ymmärrä miksei Eero Teräväinen saa näytönpaikkaa ylhäällä. 39 ottelua, 3+23=26, +24. Joukkueen puolustajista eniten pisteitä 6 pisteen erotuksella seuraavaan sekä joukkueensa paras- ja koko sarjan 5. paras tehotilasto. En oikeasti usko, että onnistuisi pelaamaan huonommin kuin ykköspariin (!) noussut Laakso.
IFK tänään:
Tallberg - Paajanen - Leskinen
Järvinen - Lyytinen
Saarinen - Lundell - Dyk
Varakas - Kousa
M. Keränen - Sallinen - Nordgren
Winberg - Motin
Engberg - Nykopp - J. Keränen
Ahonen
Engren - Tuohimaa