Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 344 977
  • 66 865

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Pitempään pohdiskellut menisikö Lappeenrantaan lasten kanssa uutena vuotena (ei ylimääräisiä lomapäiviä) vai vasta loppiaisena (sentään yksi ylimääräinen vapaapäivä). Ratkesi tuokin tänään. Ei kylläkään kovin iloisesti, kun kummitätini hautajaiset ovat Lappeenrannassa uuden vuoden aattona.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
mutta mihin tuollainen pitkän linjan lapseton sinkkumieskään yli 200 000 euroa käyttötilillä tarvitsee.

Jos se löytää jotain mistä se diggaa, niin se ostaa sen.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Perintörahojen kilahtaessa tilille ei voi kuin välillä hämmästellä sitä, että mikä hinku sitä rahaa on joillain kantaa hautaan asti mukanaan. Ymmärrän toki sen ajatuksen, että pahan päivän varalle tarvitsee olla jonkinlaista puskuria, mutta mihin tuollainen pitkän linjan lapseton sinkkumieskään yli 200 000 euroa käyttötilillä tarvitsee.

Toki sairastellessa oli kulujakin ja on niitä säästöjä niistä parhaimmista säästöpäivistä kulunut, mutta jaksaa kyllä silti aina hämmästyttää.

Eikös monella ole se periaate, että jos on perinyt summan X, täytyy antaa VÄHINTÄÄN sen verran seuraavalla kierroksella itsekkin?

Vittu mitä touhua. Mitä iloa siitä perinnöstä on, jos se täytyy jokatapauksessa laittaa kiertoon ja lyödä vielä päälle omaa omaisuutta?
 

Nick Neim

Jäsen
Eikös monella ole se periaate, että jos on perinyt summan X, täytyy antaa VÄHINTÄÄN sen verran seuraavalla kierroksella itsekkin?
Ajattelin kehitellä tähän ihan oman periaatteen, ja se ei kyllä ainakaan mene tällä kaavalla. Joskaan ei mulle lapsia ole tulossa odottelemaankaan perintöä, joka olisikin taas sitten asia erikseen. Se on ihan ymmärrettäväkin syy hautoa niitä rahoja hamaan loppuun asti.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Perintörahojen kilahtaessa tilille ei voi kuin välillä hämmästellä sitä, että mikä hinku sitä rahaa on joillain kantaa hautaan asti mukanaan. Ymmärrän toki sen ajatuksen, että pahan päivän varalle tarvitsee olla jonkinlaista puskuria, mutta mihin tuollainen pitkän linjan lapseton sinkkumieskään yli 200 000 euroa käyttötilillä tarvitsee.

Toki sairastellessa oli kulujakin ja on niitä säästöjä niistä parhaimmista säästöpäivistä kulunut, mutta jaksaa kyllä silti aina hämmästyttää.

Joo ei pysty ymmärtämään. Faija on 72-vuotias ja olen kannustanut häntä käyttämään sitä fyrkkaa vielä, kun on siinä kunnossa, että ehtii ja pystyy. Sain hänet sentään vaihtamaan 2011 vuoden skodan uuteen hybridi mitsubishiin ja nyt rakentaa vaimonsa kanssa mökkiä, mutta tavallaan turhauttaa, kun hän jatkaa säästölinjaansa vuodesta toiseen.

Olen myös sanonut hänelle, että jos meinaa jotain perintöä jättää niin siirtäisi sitä minulle, systerille ja lapsenlapsille sen maksimimäärän ilman lahjaveroa pikku hiljaa jo nyt, mutta ei näytä menevän perille.

Tienataan kuitenkin jo ”keskivaiheessa” uraa systerin kanssa molemmat enemmän kuin vanhemmat koskaan uransa aikana, niin ei meistä kumpikaan perintöä ole kärkkymässä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sullahan todettiin kihti ja kai sait lääkityksen siihen? Eikö tehoa?

Ei kun tämä kihti on kyllä ollut aisoissa jo pitkän aikaa. Silloin aikoinaan oli se kihtitulehdus ja söin sen takia lääkettäkin mutta tuo on nyt aisoissa ja enää en tarvitse siihen lääkettäkään. Asianmukaisen ruokavalion noudattaminen riittää nykyään.

Ongelma on vaan siinä että jaloissa oli muutakin vaivaa joka tuota pahempaa kipuakin aiheuttaa. Virheaskellusta joka on aiheuttanut kipuja tiettyihin jaloissa oleviin lihaksiin ja jopa tuollaista plantaari faskiittia. Nämä johtuvat muun muassa reilusta ylipainosta sekä rasittavasta ja kuormittavasta keittiötyöstä. Voi johtua toki muustakin.

Lääkäri on antanut hyvän arvion tervehtymisestä eli paranee varmasti mutta ei osaa arvioida sitä missä ajassa. Pienellä riskillä palasin jo töihin nyt koska jalat eivät vielä täysin kunnossa kuitenkaan mutta töiden jatko olisi määräaikaisen sopimuksen ja sairausloman jatkamisen vuoksi olleet jo vaakalaudalla.

Mutta eteenpäin työelämässäkin. Osin testimielellä. Katsotaan kestävätkö jalat ilman pahempia kipuja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuollaisia kolmivitosia Suomi hankkii kuulemma 64 kpl. Hyvä kauppa varmaan. Ylläpito-ja huoltokustannukset kai se suurin kysymys, riittääkö rahat? Vaihdelaatikko noissa saattaa jumittaa.
 

Liitteet

  • massey-ferguson-35,be2ace41.jpg
    massey-ferguson-35,be2ace41.jpg
    125,6 KB · kertaa luettu: 63
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pitäisiköhän mun kirjoittaa siihen naisketjuun viesti. Se vaan vaikuttaisi vähän sellaiselta mitä siellä on nähty, no, kyllä te tiedätte jos jollain on ollut aikaa kirjoittaa tänne yli 13 000 viestiä perskarvoista, Michael Jacksonista ja 20 pisteen metsästyksestä. Tai siis, kun siellä on ollut niitä työkaveriviestejä joskus ja minä kun en ole ollut sinänsä ihastunut kohta kymmeneen vuoteen, etten minä ole sellainen, no, tiedätte kyllä. Enkä sitä paitsi aloittanut, mutta oliko se virhe, en tiedä? Että jatkanko kun ei pitäisi, kun en minä näistä ymmärrä, mutta ehkä sigma grindset ei kuitenkaan sovellu niin hyvin todellisuuteen.

Itse asiassa selvinpäin päihteistä.

P.s. Korostan, että olen puhunut usein ja seuraani on rajallisissa lähitilanteissa aktiivisesti hakeuduttu, eli en ole siis sellainen.

P.p.s. Mutta minä en ole hakeutunut. Nähkääs, viestien ja tykkäysten suhde Jatkoajan keskustelupalstalla, pidetään se kuitenkin päällimmäisenä.

P.p.p.s. Sitä paitsi tyylikkäästi himmailin tilannetta kuultuani lisätietoja. Olin tyylikäs, todellinen bro. Virhekö?

P.p.p.p.s. Ennen kuin kysytte, niin: Melkein.

P.p.p.p.p.s. No silloin en ollut ihan selvinpäin, vaan nyt. Mutta myös, siis ei pelkästään kännissä.

P.p.p.p.p.p.s. Ajattelin kyllä kysyä jollain verukkeella. Mutta ettei olisi ihan creepyä.
 
Viimeksi muokattu:

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jake Gyllenhaal joka kanavalla.

Ei-boomereille tiedoksi, että tämä on sitä kanavasurffailua mitä lineaarisen television katselijat tapasi harrastaa. Tosin me boomerit sanomme vain televisio. Eihän se lineaarinen siinä ole kovin tarpeellinen sana.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei-boomereille tiedoksi, että tämä on sitä kanavasurffailua mitä lineaarisen television katselijat tapasi harrastaa.

Tein tuota joskus eka-tokaluokalla jos pääsi aikaisin koulusta. Siellä pyöri ostoskanavat ja sitten Urheilukanavan chat. Sitten katselin sitä chattia. Siellä välillä mainittiin joku seitsenvuotiaassa dopamiinia tuottanut avainsana, kuten "Tappara".
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sinä ihana nainen. Jos et kestä minua, niin et sitten kestä. Ei voi mitään. Sori siitä.

Koskaan en muutu!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Siellä on Vuoden jatkoaikalaisen ehdokasasettelu käynnissä. Muistuttaisin @Niilo



P.s. Lainata ei sillain helposti voinut, kun ketju oli lukossa, ja näin moraalisena vuoden jatkoaikalaisena en ala koodaamaan lainausta tähän.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joko jää on pirun kovaa (ja paksua) tai sitten kaira tai kairaaja on tylsiä mutta saatanallinen työ oli yksi pilkkireikä saada tehtyä. Onneksi oli myös man-poweria sekä teknisesti taitavampaa kairaajaa mukana koska ei siihen yhteen (vaivalla vääntämääni) reikään kovin montaa lasta olisi mahtunut pilkkimään... Olisi ollut siimat sotkussa. Kalan kalaa ei ole näkynyt vaikka on kokeiltu sekä aidot kärpäsentoukat kun muovisetkin tekomadot ja erilaiset pilkut Hei, mutta ulkoilun kannalta otetaan. Auringonpaiste olisi kiva kyllä...
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onneksi oli myös man-poweria sekä teknisesti taitavampaa kairaajaa mukana koska ei siihen yhteen (vaivalla vääntämääni) reikään kovin montaa lasta olisi mahtunut pilkkimään...
Onhan siinä hommaa kairata niin iso reikä, että sieltä useamman lapsen saa pilkittyä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joko jää on pirun kovaa (ja paksua) tai sitten kaira tai kairaaja on tylsiä mutta saatanallinen työ oli yksi pilkkireikä saada tehtyä. Onneksi oli myös man-poweria sekä teknisesti taitavampaa kairaajaa mukana koska ei siihen yhteen (vaivalla vääntämääni) reikään kovin montaa lasta olisi mahtunut
Mulla jo kulmakarvat kohosivat tuossa kohtaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Perkeleen eilen alkanu flunssa ei lähtenytkään minttukaakaolla. No tänään koitetaan kanakeitolla, kunhan jaksaa tehdä.
Jäälläkään ei jaksanu koiruutta ulkoiluttaa kun vaivoin vartin, ja sehän vituttaa, kuten myös se että jollei tokene ei oo maanantaina töihin asiaa vaan mentävä vaihteeks puikkoo sovittelemaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuinka monta lasta voit jäähän kairatun reiän kautta työntää tyhjään järveen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös