Äkkiä menee tämä aika näemmä sairauslomallakin. Se kaksi viikkoa sairauslomaakin on tulossa kohta päätökseen jonka lääkäri viimeksi kirjoitti minulle. Tänään toinen lääkäri soittaa minulle ja tämä on sellainen etälääkäritapaaminen. Mietitään muun muassa onko tarvetta jatkaa sairauslomaa yhä edelleen.
Oma mielipiteeni on tällä hetkellä mahdollisimman rehellisen tutkiskelun jälkeen se että esimerkiksi sairauslomaa olisi yhä hyvä jatkaa. Tämän mielipiteen muodostaminen ei ole ollut helppoa mutta terveys edellä ennen kaikkea tässä nyt pyrin ajattelemaan niin se sairauslomankin jatko voisi olla hyvä juttu.
Minulla kyllä alkaa olemaan jo usko välillä koetuksella sen suhteen että paraneeko tuo kipu pelkällä jumpalla ja levolla. No nyt olen vähitellen alkanut onneksi saamaan sitä jalkaterapiahoitoa. Lisäksi olen siis jo 19 päivää sitten alkanut isolla kädellä muokkaamaan ruokavaliota terveellisemmäksi, tavoitteena päästä ylimääräisestä painostakin hiljalleen eroon.
Jalkapohjat ovat kuitenkin yhä kipeät, vaikka olenkin paljon myös levännyt. Ja koska ne ovat kipeät vielä levossakin niin ei se tilanne nyt varmaan kovin hyvä silloinkaan olisi jos niihin kohdistuisi jatkuvaa rasitusta. Viime lauantaina jalat olikin tosiaan enemmän testissä ja kivut oli entistä kovemmat.
Ja alan kallistumaan enenevässä määrin sille kannalle mistä jo lääkäri ja työterveyssairaanhoitaja ovat minulle puhuneet. Eli kun palaan töihin niin en alakaan tekemään heti täysimittaisia työvuoroja vaan olen alkuun osapäiväaikainen vai mikä se virallinen nimitys nyt onkaan. Eli teen tunneiltaan vajailta työvuoroja. Tuokaan ei ole helppo päätös ja ratkaisu minulle koska melko ehdottoman luonteen takia mielelläni palaisin töihin heti tekemään 8 tunnin työvuoroja mutta tuollainen työvuorojen lyhennys voisi olla fiksuin ratkaisu.
No, onneksi lääkäri soittaa heti aamusta niin eipä tässä tarvitse kauaa enää spekuloida ja näitä asioita pelkästään mielessään pyöritellä. Tänään etätapaaminen ja keskiviikkona sitten livetapaaminen varsinaisen työpaikkamme oman työterveyslääkärin kanssa.
Ei ole vain itse helppoa enää olla sitä mieltä että yhä sen sairausloman jatkaminen voisi olla hyvä juttu. Ensin on nämä seikat että tämä sairausloma on jo nyt venynyt tosi pitkäksi ja onhan se varmaan vaikuttanut työpaikallakin myös muiden työmäärään. Sitten koen että tässä alkaa olemaan jo sitäkin että kun sairausloma on venynyt jo näinkin pitkäksi niin sitä on päässyt jo mukavoitumaan tähän eloon sairauslomalla.
Kun eihän minulla sellaista vaivaa ole kuitenkaan ollut mikä olisi ainakaan päässä tuntunut, tyyliin kuume. Mukavoitumisen ja laiskottumisenkin vuoksi olisi kyllä hyvä vaan päästä katkaisemaan tämä sairauslomakierre ja päästä takaisin töihin. Alkaa olemaan jo fiilis että mitä enemmän tämä Saikku tästä pitkittyy niin sitä vaikeampaa se töihin paluu on.
Lyhyesti kuitenkin nyt päätän tämän viestini siihen että silti terveys edellä menen ja minun mielipide on se että ensin vielä muutama lisäpäivä sairauslomaa ja sitten keskiviikkona paikalle lääkäri, työterveyssairaanhoitaja, minä ja esimies niin neuvotellaan siitä osa-aikaisesta työstä ensin. Niin kuin se työterveyshoitaja jo sellaista ehdotteli.
Ja töitä teen kuntoutumisen eteen mutta taitaa olla aika pitkä tie edessä kuitenkin.