Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 357 961
  • 66 893

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viime päivien aikana tuo instagram avautunut ihan eri lailla minulle kuin aiemmin. Ennen vähän jopa karsastanut kyseistä palvelinta siitä syystä että se vaatii kuvan aina jos sinne jotain päivittää. Ja tämän kuvan täytyy mieluiten olla itse otettu kuva, ei ainakaan netistä kopsattu kuva. Ja koska minulla harvemmin on ollut tällaisia kuvia niin enpä ole jaksanut innostua tuosta instasta.

Viime päivien aikana olen kuitenkin tajunnut että varsinkin kun pistää hakukenttään jonkin tietyn hästägin kuten vaikka minua kiinnostavat #joulu tai #ravitsemus niin avautuukin ihan kokonaan uusi maailma. Tuollahan pääsee paljon helpommin ja enemmän lukemaan muiden, siis ihan itsellesi vieraidenkin ihmisten kuulumisia, tekemisiä ja mielipiteitä kuin vaikka Facebookissa. Ja tuo on minun mielestä varsin mielenkiintoista.

Tiedän kyllä itsekin että olen aika utelias luonteeltani ja jotain Ulla Taalasmaan kaltaisia pirteitä minussa on varmasti havaittavissa. Tykkään lukea ihan vain taviksienkin kuulumsiakin omasta elämästä. Se on tainnut kyllä täälläkin näkyä?

Kiinnostaa minua kyllä mielenkiintoiset urheilukeskustelutkin yhä, joita luen yhä aktiivisesti tälläkin palstalla. Käyn välillä jopa lukemassa muidenkin liigaseurojen keskusteluja kuin vain Kerhon. En tiedä kuinka yleistä tällainen on? (Siis että luetaan myös ne muidenkin liigaseurojen keskustelut kuin vain oman suosikkijoukkueeni) No toki, nyt on pitkään ollut tämän sairausloman vuoksi aikaakin hyvin panostaa niin kirjoittamiseen kuin lukemiseenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lunta ei täällä vielä ole maassa mutta lumimarjoja löytyy pihasta (ks. liite).
 

Liitteet

  • -5798643782101612351_121.jpg
    -5798643782101612351_121.jpg
    115,7 KB · kertaa luettu: 75

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kokeilin ensimmäistä kertaa mifua, josta tein tuommoisen pikabolognesen. Minulle sanottiin, että ei huomaa mausta eroa normaaliin jauhelihaan verrattuna.

Mutta kyllä sen nyt vaan huomasi. Niin kovasti olisin halunnut pitää tuosta, mutta kun ei niin ei. Jokin tuossa koostumuksessa vaan rupesi pistämään pahasti vastaan, eikä se nyt muutenkaan kyllä hääviä ollut. Se on nyt valitettavasti jauhelihassa pitäydyttävä jatkossakin.

Jos eettisemmin ja ympäristöystävällisemmin tahtoo syödä, niin ottaa sitten jotain ihan varsinaisia hyvältä maistuvia kasvisruokia. Kun näistä lihankorvikkeista puhutaan, niin ainakaan tämä ei omilla listoillani pääse jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kokeilin ensimmäistä kertaa mifua, josta tein tuommoisen pikabolognesen. Minulle sanottiin, että ei huomaa mausta eroa normaaliin jauhelihaan verrattuna.

Mutta kyllä sen nyt vaan huomasi. Niin kovasti olisin halunnut pitää tuosta, mutta kun ei niin ei. Jokin tuossa koostumuksessa vaan rupesi pistämään pahasti vastaan, eikä se nyt muutenkaan kyllä hääviä ollut. Se on nyt valitettavasti jauhelihassa pitäydyttävä jatkossakin.

Jos eettisemmin ja ympäristöystävällisemmin tahtoo syödä, niin ottaa sitten jotain ihan varsinaisia hyvältä maistuvia kasvisruokia. Kun näistä lihankorvikkeista puhutaan, niin ainakaan tämä ei omilla listoillani pääse jatkoon.
Sain joskus paketin nyhtökauraa testattavaksi ja siitä sai kyllä melko hyvän soosin tehtyä. Tietenkin se koostumus oli erilainen, mutta sehän on täysin selvää se. Vaikka nyhtökura ihan ok tosiaan oli, eikä mitenkään rumin lukemin hävinnyt jauhelihalle, niin toistaiseksi olen vain tuon yhden kerran käyttänyt.
Jos kaikki maailman mullikat ja mansikit ensi yönä muuttuisi hulluiksi ja kaikki nasut sekä potsit sairastuisivat suu- ja sorkkatautiin, ja näin ollen jauheliha kiellettäisiin, niin kyllä mä hyvin pärjäisin. Toistaiseksi aion kuitenkin itsekin pitäytyä sika-naudassa kauran sijaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sain joskus paketin nyhtökauraa testattavaksi ja siitä sai kyllä melko hyvän soosin tehtyä.

Erilaisia lihankorvikkeita olen kokeillut ja nyhtökaura on ollut ainoa oikeasti ihan sillain syötävänmakuinen ja se on pariin uusintatestiinkin päässyt. Lihaa tietysti voi korvata erilaisilla herneillä ja pavuilla, mutta niitä en miellä väkisin väännetyiksi lihankorvikkeiksi (pl. härkis ja kikherneet).
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sain joskus paketin nyhtökauraa testattavaksi ja siitä sai kyllä melko hyvän soosin tehtyä. Tietenkin se koostumus oli erilainen, mutta sehän on täysin selvää se. Vaikka nyhtökura ihan ok tosiaan oli, eikä mitenkään rumin lukemin hävinnyt jauhelihalle, niin toistaiseksi olen vain tuon yhden kerran käyttänyt.
Jos kaikki maailman mullikat ja mansikit ensi yönä muuttuisi hulluiksi ja kaikki nasut sekä potsit sairastuisivat suu- ja sorkkatautiin, ja näin ollen jauheliha kiellettäisiin, niin kyllä mä hyvin pärjäisin. Toistaiseksi aion kuitenkin itsekin pitäytyä sika-naudassa kauran sijaan.

Lipsahtiko tässä nyt ns. freudilainen?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@adolf tuo mifu on ihan kauheaa, hävettää Valion puolesta, että kehtaavat edes laittaa mifun ja jauhelihan samaan lauseeseen.

Nyhtökaura on ihan jees, samoin ne boltsit. Tuppaa vaan vähän vatsa alkaa oirehtimaan noiden kauraproteiinien kanssa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mikäs tuon nyhtökauran idea on? Syöminen varmasti, mutta onko sekin ikään, kuin jauhelihan korvike vai kuinka?

Voisi sitäkin kokeilla tässä joskus, kun kerta sitä useampikin kehuu. Mifu oli tosiaan todella pahaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ostin läheiseltä Nesteeltä neljä litraa lohikeittoa hintaan 7e. Nyt ei ollut hinnalla pilattu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
useampikin kehuu

No ei nyt liioitella. Toisaalta en kyllä kehuisi sen enempää mitään jauhelihaakaan, vaikka olisi naudanpaistia, hirveä tai poroa. Kyllä niistä maittavan ruuan saa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikäs tuon nyhtökauran idea on? Syöminen varmasti, mutta onko sekin ikään, kuin jauhelihan korvike vai kuinka?

Voisi sitäkin kokeilla tässä joskus, kun kerta sitä useampikin kehuu. Mifu oli tosiaan todella pahaa.

Joo samanlainen lihan korvineproteiini kuin mifu/härkis ja muut vastaavat. Kotimainen tuote, vähän ehkä ylihinnoiteltu omasta mielestä.
 

444

Jäsen
Mikäs tuon nyhtökauran idea on? Syöminen varmasti, mutta onko sekin ikään, kuin jauhelihan korvike vai kuinka?

Voisi sitäkin kokeilla tässä joskus, kun kerta sitä useampikin kehuu. Mifu oli tosiaan todella pahaa.
Kasvissyöjille helppo lisäproteiini. Tai miksei lihansyöjillekin kelpoisa vaihtoehto. Ei nuo lihankorvikkeita ole eivätkä ole makunsa tai koostumuksensa puolesta lihaa nähneetkään, mutta sopivan helppo vaihtoehto, jos ei halua aina lihaa popsia.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Olen tänään ainut joka sai palkan tilille. Pomo sanoi että OP:llä on ollut jotain ongelmia/häiriöitä maksujen kanssa. Itse pidän tuota ihan höpöhöpö juttuna. Itselläni OP:ssä tili kuten hyvällä työkavereillani mutta silti vain minä sain palkan. Sanoivat muut että jos rahat eivät ole aamulla klo07:00 saatte sitten avata liikkeen ihan yksin klo10:00..
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voisiko joku nostaa Valavuori-ketjun takaisin pinnalle, henkiin. Kiekko-Niilojen Ykkös-puheenaiheeksi. Edellinen postaus viime viikon perjantailta. Pelkään, olen todella huolissani, että se vajoaa kaiken turhan keskustelun takia unohduksiin, kadotukseen. Olkoonkin se jotain negatiivista tai vastaavasti jotain ei niin positiivista. Aleksi jos joku ansaitsee, että hanen tarinansa tulee kuulluksi, kirjoitetuksi, kaiken kansan tietoon.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tekisi mieli mennä kirjoittamaan Golfin harrastajat -ketjuun, että eikö se Volkkarin omistaminen ihan työstä käy, mutta en mene. Varma viikko siitä tulisi! Kyllä nämä raportoijat tunnetaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään minulla alkoivat ne jalkaterapiahoidot. Itse asiassa olen vieläkin vähän hengästynyt kun just poljin pyörällä kotiini sieltä tapahtumapaikalta. Terapia alkoi sellaisella fysikaalisella käsittelyllä. Ja enpä ollut ennen moistakaan kokenut. Saati nähnyt edes tuollaista paineaaltokonetta jolla se käsittely suoritettiin.

No, ei se käsittely ainakaan sattunut juuri yhtään. Jossain kohdin kuten kantapohjien kohdalla tuntui vähän enemmän ja silloin käsittelijä pienensi laitteen tehoa. Huomion arvoista onkin ehkä myös se että käsittely ja laite tuntuivat minulla eniten korvissa. Korvissa tuntui sen koneen pitämän äänen takia sellaista vihlovaakin särkyä mutta siihenkin kyllä tottui sitten käsittelyn aikana.

Luulen kun armeijassa aikoinaan sairastin pahan korvatulehduksen ja siellä minulla oli kovaa tinnitystäkin jonkin aikaa niin siitä on jäänyt minulle traumat. Tunnen korkeat äänet kai herkemmin kuin jotkut toiset. Nyt on vaan sitten muistettava se asia että jos tänään tai huomenna tulee mitä tahansa särkyä niin Buranaa ei saa ottaa. Burana kuulemma on sellainen lääke että lakkauttaa sen käsittelyn aikaan saaman vaikutuksen. Miltei kai sitten ennemminkin ottaa tuota ibumaxia mitä minulla onneksi on myös laatikossa?
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tänään minulla alkoivat ne jalkaterapiahoidot. Itse asiassa olen vieläkin vähän hengästynyt kun just poljin pyörällä kotiini sieltä tapahtumapaikalta. Terapia alkoi sellaisella fysikaalisella käsittelyllä. Ja enpä ollut ennen moistakaan kokenut. Saati nähnyt edes tuollaista paineaaltokonetta jolla se käsittely suoritettiin.

No, ei se käsittely ainakaan sattunut juuri yhtään. Jossain kohdin kuten kantapohjien kohdalla tuntui vähän enemmän ja silloin käsittelijä pienensi laitteen tehoa. Huomion arvoista onkin ehkä myös se että käsittely ja laite tuntuivat minulla eniten korvissa. Korvissa tuntui sen koneen pitämän äänen takia sellaista vihlovaakin särkyä mutta siihenkin kyllä tottui sitten käsittelyn aikana.

Luulen kun armeijassa aikoinaan sairastin pahan korvatulehduksen ja siellä minulla oli kovaa tinnitystäkin jonkin aikaa niin siitä on jäänyt minulle traumat. Tunnen korkeat äänet kai herkemmin kuin jotkut toiset. Nyt on vaan sitten muistettava se asia että jos tänään tai huomenna tulee mitä tahansa särkyä niin Buranaa ei saa ottaa. Burana kuulemma on sellainen lääke että lakkauttaa sen käsittelyn aikaan saaman vaikutuksen. Miltei kai sitten ennemminkin ottaa tuota ibumaxia mitä minulla onneksi on myös laatikossa?

Minulla tekivät olkapäähän samanmoisen hoidon. Ei tullut apua, mutta siellä olkapäässä onkin ihan oikeasti rikki asioita. Toivottavasti auttaa sinulle.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nyt on vaan sitten muistettava se asia että jos tänään tai huomenna tulee mitä tahansa särkyä niin Buranaa ei saa ottaa. Burana kuulemma on sellainen lääke että lakkauttaa sen käsittelyn aikaan saaman vaikutuksen. Miltei kai sitten ennemminkin ottaa tuota ibumaxia mitä minulla onneksi on myös laatikossa?

Sekä Buranassa että Ibumaxissa on sama vaikuttava aine eli ibuprofeeni. Liekö sitä Ibumaxiakaan siis suositeltavaa ottaa?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Minulla tekivät olkapäähän samanmoisen hoidon. Ei tullut apua, mutta siellä olkapäässä onkin ihan oikeasti rikki asioita. Toivottavasti auttaa sinulle.

Kenellä puoskarilla kävit? Itsellä oli taannoin käden kanssa ongelmia liikeradan kanssa niin lääkäri ja työfyssari ei osannu mitään. Kävin sit hovihierojalla niin se löysi oitis vian että etupuolella kireyttä rintalihaksen päällä.

Syy siis voi olla näköjään missä vaan aina.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kenellä puoskarilla kävit? Itsellä oli taannoin käden kanssa ongelmia liikeradan kanssa niin lääkäri ja työfyssari ei osannu mitään. Kävin sit hovihierojalla niin se löysi oitis vian että etupuolella kireyttä rintalihaksen päällä.

Syy siis voi olla näköjään missä vaan aina.

Työn kautta fysioterapeutti. Jälkeenpäin ilmeni sitten magneettikuvissa aika pahatkin vauriot.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla tekivät olkapäähän samanmoisen hoidon. Ei tullut apua, mutta siellä olkapäässä onkin ihan oikeasti rikki asioita. Toivottavasti auttaa sinulle.

Ikävä kuulla. Toivottavasti minulla kuitenkin tuo apua. Vaikka eihän tämä fysikaalinen käsittely ainoa hoito ole mitä tulen tuolla jalkaterapiassa saamaan. Ja sain myös käsityksen että tällä ennen kaikkea valmistellaan jalkojani siihen varsinaiseen jalkaterapiaan, ei niinkään niin että tämä yksinään olisi varsinainen keino poistaa jalkakivut.

Sekä Buranassa että Ibumaxissa on sama vaikuttava aine eli ibuprofeeni. Liekö sitä Ibumaxiakaan siis suositeltavaa ottaa?

Kiitos tästä tiedosta. Täytyy sitten käydä jo nyt ostamassa varmuuden vuoksi pieni aski panadolia, se kuulemma ainakin sopii. Koska varsinkin kun yksin asuu niin siinä vaiheessa sen oikean lääkkeen saaminen voi olla hankalaa siinä vaiheessa jos kivut ovat jo akuutit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös