Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 910
  • 66 848

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ilta-Sanomissa törmäsin uutiseen että "Ed Sheeran saapuu jälleen Suomeen". Tuli pari asiaa mieleen:

1. Onko Ed Sheeran joskus ollut Suomessa?
2. Kuka on Ed Sheeran?

Mysteerejä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ilta-Sanomissa törmäsin uutiseen että "Ed Sheeran saapuu jälleen Suomeen". Tuli pari asiaa mieleen:

1. Onko Ed Sheeran joskus ollut Suomessa?
2. Kuka on Ed Sheeran?

Mysteerejä.

1. On. Sehän hurmasi yhden miehen orkesterillaan silloin, kun täällä piipahti.
2. Ex-prinssi Harryn kadoksissa ollut kaksoisveli.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olikohan Ilta-Sanomat vai mikä lehti jossa rohkaistiin perusterveitä ja kaksi koronarokotusta saaneita alkamaan jo elämään täysillä. Josko se elämä tosiaan tästä taas alkaisi taas kunnolla pyörimään tuon koronaroskan jälkeen. Sitä olen itsekin odottanut jo kuin kuuta nousevaa. On ollut harmillista kun rahatilanne olisi sen sallinut jo pidempään mutta sitten tuli harmiksi tämä perkeleen korona ja ei olekaan ollut niin vain tapahtumia joihin rahat syytää.

No josko se elämä nyt alkaisi taas vihdoin rullaamaan täysillä. Ainakin muun muassa kulttuuri-, musiikki- ja urheilutapahtumia näemmä alkaa vähitellen olemaan jo niin Hämeenlinnassa kuin muuallakin Suomessa. Eli josko se tosiaan tästä?

Tänä viikonloppuna ainakin edessä mukavaa ohjelmaa. Tänään illalla voi vain miettiä kuinka monta tippaa tulee linssiin kun vihdoin menen minäkin Patria-areenalle lätkämatsiin paikan päälle. Viimeksi olen lätkämatsissa ollut joskus helmikuussa 2019! En edes muista koska viimeksi olen joutunutkin pitämään lätkämatseissa käymisestä noinkin pitkän tauon.

Ja illalla sitten lätkämatsin jälkeen sellaisen artistin keikalle kuin Pepe Ahlqvist. Hieman nimettömämpi artisti mutta mitä olen nyt parina viime päivänä Spotifysta kuunnellut niin kuullostaa yllättävänkin hyvältä. Huomenna on sitten se työporukkamme yhteistapahtuma.

Ihan hyvä kattaus katettuna tälle viikonlopulle. Olkoon tämä merkki ja se käännepiste kun eläminen taas normaalisti alkaa. On tätä nimittäin odotettu.
 

Glove

Jäsen
Kummasti ae vaan vaikuttaa ihmisen mieleenkin kun pääsee tarpeeksi lämpimään. Olisko jotain 30 °C tai sinnepäin ja Mojito on hyvää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja illalla sitten lätkämatsin jälkeen sellaisen artistin keikalle kuin Pepe Ahlqvist. Hieman nimettömämpi artisti mutta mitä olen nyt parina viime päivänä Spotifysta kuunnellut niin kuullostaa yllättävänkin hyvältä.
Pepe oli jotain kolmekymmentävuotta sitten hetkisen sen verran pinnalla että ei-jonnet kyllä muistavat. Veikkaan että Back To The River soi siellä jossain myös.
 
Oon verrattain tuore puusaunoja, kärsiikö siitä kiuas jos sitä lämmittää useamman tunnin putkeen? Tuskin kyllä mutta ajattelin varmistaa. Ajatuksena olisi siis nyt illan aikana pitää lämpöä yllä niin että saunoisin erätauot liigakierroksen aikana plus pelin jälkeen, just tulin ekoista löylyistä eli joku 6h.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Täältä palstalta löytyy. Onneksi on mulkkujen tyyppien lisäksi löytynyt myös hyviä tyyppejä, kuten tämä @Glove . Kohtuu mukavaa olla täällä mukavan tyypin kanssa nauttimassa maan antimista. Kaikkea hyvää kaikille.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Oon verrattain tuore puusaunoja, kärsiikö siitä kiuas jos sitä lämmittää useamman tunnin putkeen? Tuskin kyllä mutta ajattelin varmistaa. Ajatuksena olisi siis nyt illan aikana pitää lämpöä yllä niin että saunoisin erätauot liigakierroksen aikana plus pelin jälkeen, just tulin ekoista löylyistä eli joku 6h.
Pökköä pesään vaan. Noin toimin itekkin mökkillä ollessani jos peli-ilta.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Oon verrattain tuore puusaunoja, kärsiikö siitä kiuas jos sitä lämmittää useamman tunnin putkeen? Tuskin kyllä mutta ajattelin varmistaa. Ajatuksena olisi siis nyt illan aikana pitää lämpöä yllä niin että saunoisin erätauot liigakierroksen aikana plus pelin jälkeen, just tulin ekoista löylyistä eli joku 6h.
Jos ei ihan ohuesta pellistä ole tehty, valitettavan kevyitä nyky kiukaat tuntuvat olevan.
Jos monta tuntia pelin jälkeen lämmität, niin kopistele isoimmat kekäleet arinalta niin ei väänny...
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Kun johonkin ketjuun kirjotin hammaslääkäripelostani niin eilen tuli käytyä 8 tai 9v jälkeen hammastarkastuksessa samalla lääkärillä, joka viimeksi minun purukalustoni ojennukseen pisti. Perjantaina pitää käydä putsauttamassa hampaat suuhygienistillä ja lokakuussa paikataan etuhampaat ja otetaan röntgenkuvat. Takahampaat oli kuulemma yllättävän hyvässä kunnossa. Onneksi selvinnee suht helpolla ja tuttu hammaslääkäri (en muille voinut kuvitellakaan meneväni) niin eiköhän tämä tästä ja saa taas pitkästä aikaa hampaat kuntoon. Jos vastedes uskaltautuisi vähän useammin ainakin tarkastukseen.

Mä pidin vuosina 2001-2006 taukoa hammas-mengeleistä, ihan sen takia vaan kun olivat kivuliaita kokemuksia, armeijan välskäri oli pahin. No siinä ajassa tuli raiskattua hampaat huonoon kuosiin. Laitoin kuntoon ja nykyisin kerran vuodessa tarkastus, eilen tosin kävin lohkeaman paikkaamassa Myrtsissä. Halpaa kuin saippua yksityisillä, etenkin kun KELA -korvattavuus laskettiin minimiin (kiitos demarit). Meni 6 min ja 106e köyhempi, mutta silti 106e parempi olo suussa!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tänään tulee Terminator 3 telkkarista. Ei nyt sillä että ajattelisin katsoa, mutta mielestäni tuo on kuitenkin mainettaan parempi leffa ja ihan sellainen kelpo actionpätkä. Leffan tarina ja lopetus on mielestäni oikein toimiva, parin hahmon castaus on vähän onneton mutta muuten ihan hyvää rymistelyä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pepe oli jotain kolmekymmentävuotta sitten hetkisen sen verran pinnalla että ei-jonnet kyllä muistavat. Veikkaan että Back To The River soi siellä jossain myös.

Noh, ihmekös kuulostikin myös minun korvaani hiukan tutulta nimeltä jo etukäteen. Musakeikan kanssa kävi vaan ikävällä tavalla ja en päässyt lopulta keikalle. Enhän minä muistanut nyt sitten kuitenkaan ottaa huomioon näitä korona- ja asiakasmäärärajoituksia ja tuolle keikalle pääsi vain 50 ensimmäistä. Ja kun en päässyt paikan päälle todellakaan ajoissa venähtäneenkin lätkäpelin vuoksi niin keikalle pääsy jäi haaveeksi.

No, lätkämatsissa oli sentään ihan kivaa. Viimeksi ollut lätkämatsissa paikan päällä joskus helmikuussa 2019 että näin pitkää taukoa lätkämatseista ei ole tainnut olla mies muistiin eli moniin, moniin vuosiin minulla. Olikin hienoa palata vihdoin tänään puhekielessä Rinkelinmäelle. Ja kaiken kruunasi hyvä jatkoaikavoitto. Ihan kiva ilta tämä oli ja ehkä sitten huomenna illalla musakeikalle. Tätä keikkatarjontaa kun on silloinkin täällä Hämeenlinnassa. Riippuu kuitenkin siitä kuinka pitkään menee tuolla työyhteisötapahtumassa.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Romaneista voi olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta ne on ihan saatanan hyviä laulamaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tänään tulee Terminator 3 telkkarista. Ei nyt sillä että ajattelisin katsoa, mutta mielestäni tuo on kuitenkin mainettaan parempi leffa ja ihan sellainen kelpo actionpätkä. Leffan tarina ja lopetus on mielestäni oikein toimiva, parin hahmon castaus on vähän onneton mutta muuten ihan hyvää rymistelyä.
Kyllä mä nyt kuitenkin olen tätä n. tunnin katsonut ja edelleen sitä mieltä että ihan hyvä. Itse asiassa varmaan kolmanneksi paras näistä kaikista. Se nyt toki sinänsä ole paljoa vaikka Terminator Salvationkin on ihan kelpo toimintaa. Sen sijaan Genisys on sellainen mistä en vieläkään tiedä onko se parodiaa vai ihan vakavissaan tehty. Dark Fate taas lämmitteli vanhoja kuvioita uudelleen käyntiin mutta aika kehnosti.

Periaatteessa tämä Terminator 3:n tarina toisi hyvin päätökseen kolmen ekan leffan tarinan ja ne kaikki sekoilut rebootteineen ja Dark Faten "oikean todellisuuden" suhteen voisi unohtaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä mikä siinä on mutta myöhään valvominen ei ole kyllä minun juttuni. Sitä saa kyllä unen päästä kiinni helposti kun menee myöhemmin nukkumaan mutta jostain syystä liian usein sitä ei osaa nukkua kuitenkaan pidempään vaan herää samoihin aikoihin kun on tottunutkin heräämään.

Tänäänkin heräsin jo viideltä kun sitä on perkele tottunut taas heräilemään siihen aikoihin. Harvoin nukun ainakaan kuutta-seitsemää pidempään. Toinen asia mikä varmaan vaikutti nukkumiseen oli se että jännittää ja odottaa jotenkin ainakin alitajuntaisesti tätä päivää kun on se työporukan yhteinen tapahtuma.

No täytyy katsoa jos sitä saa vielä unen päästä tässä kiinni. Nyt nukuttaa ainakin melkoisesti mutta se nukahtaminen ei ole aina niin yksinkertaista kuitenkaan.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Aamuvuorot on perseestä. Tänäänkin 04:40 ylös ja klo 06:00 alko työt. Onneks huomenna vasta iltaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllä mä nyt kuitenkin olen tätä n. tunnin katsonut ja edelleen sitä mieltä että ihan hyvä. Itse asiassa varmaan kolmanneksi paras näistä kaikista. Se nyt toki sinänsä ole paljoa vaikka Terminator Salvationkin on ihan kelpo toimintaa. Sen sijaan Genisys on sellainen mistä en vieläkään tiedä onko se parodiaa vai ihan vakavissaan tehty. Dark Fate taas lämmitteli vanhoja kuvioita uudelleen käyntiin mutta aika kehnosti.

Periaatteessa tämä Terminator 3:n tarina toisi hyvin päätökseen kolmen ekan leffan tarinan ja ne kaikki sekoilut rebootteineen ja Dark Faten "oikean todellisuuden" suhteen voisi unohtaa.

T3 kusee siinä ettei Furlongia saatu takaisin Johnin rooliin. Ilmeisesti kaveri oli jo aika yössä kun ei edes rähjäisen narkkarin rooliin kelvannut. Stahl ei vain sovi Johniksi ja kieltämättä Danesin hahmo Kate on jäätävän raskas. Onneksi Kristanna Loken pitää lämpimänä.

Muutoin T3 on erittäin kelvollinen elokuva ja näyttää mitä kävi kun vääjäämättömältä ei vältytty. Sinällään vaihtoehtoinen täyteleffa T2:lle. Loppu on kyllä mainio kaikessa toivottomuudessaan.

T4 ansaitsee mielestäni jotain puhtaiden papereiden tapaista kun lopulta soditaan tulevaisuudessa. Ei oikeastaan edes tarvitse muita perusteluja. Leffa ei yrittänyt kertoa mitään eeppistä vaan kuvata sen mistä aina puhuttu. Casting oli toki ihan järjetön ja korosti miten kujalla saagan kanssa oltiin.

Valitettavasti Genisyksen olisi pitänyt olla viimeinen Terminator ja vätysten olisi oikeasti pitänyt uskaltaa lopettaa leffasaaga. Eli yksinkertaisesti tehdä suunnitelma isosta kuvasta jo aiemmin ja miettiä mitä leikitään aikajanoilla ja miten viiden leffan setti paketoidaan.

Dark Fate olikin sitten jäätävää hevonpaskaa ja toivottavasti poisti Cameronin saamaa palvontaa tietyiltä osin. Oli melkoinen saavutus tehdä Genisysta huonompi elokuva. Samalla näimme ettei Cameronin tekeminen olisi riittänyt luomaan enempää jatko-osia.

Tv-sarja Sarah Connor Chronicles(Sarah Connorin Aikakirjat) näyttäytyy jälleen kerran yllättävän hyvänä kokonaisuutena. Luultavasti myös jää koko Terminator-saagan kärkeen kun tuossa kuitenkin piti lunastaa kahden ensimmäisen elokuvan jälkeistä aikaa. Oli siunaus että sarja jäi kahteen kauteen. Tuo loppu on vuosien myötä osoittautunut juuri tuohon kokonaisuuteen riittäväksi. Lena Headey on tässä loistava Sarah Connor. Tekee kunniaa Hamiltonin ikonisille hahmolle.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tänään tulee Terminator 3 telkkarista. Ei nyt sillä että ajattelisin katsoa, mutta mielestäni tuo on kuitenkin mainettaan parempi leffa ja ihan sellainen kelpo actionpätkä.

Tartutaan vielä tähän.

Mielestäni on helppoa luoda omien sopivien raamien sisään toimiva leffasetti kun kertoo että maailmanloppu tulee ellei pidetä yhtä tyyppiä hengissä. On myös helppoa pistää dialogia tulevaisuuden kauhukuvista kun homma säilyy puheen tasolla. Noin kuitenkin luodaan eeppistä mielikuvaa.

Sitten muuttuukin ääni kellossa kun pitäisi lunastaa noiden eeppisten asioiden suhteen. Cameron esimerkiksi toteutti nyt oman "kolmannen leffan" joka oli aivan katastrofi. Herra ei todellakaan voi piiloutua muiden leffojen taakse.

Jos Terminator-saaga olisi viety johdonmukaisesti päätökseen hyvällä käsikirjoituksella, olisi Cameron taatusti sitonut vaikkapa elokuvat T3, T4 ja T5 osaksi omia teoksiaan.

Se on sitten oma lukunsa että tarvitaanko jatko-osia aina. Terminatoreiden ja vaikkapa Star Warsien kohdalla perusteet ovat olleet aika selkeät kun toisessa maalattu isoa kuvaa tulevaisuudesta ja toisessa menneisyydestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös