Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 424 320
  • 67 152

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No siis kyseinen testihierottava oli mies joten sain tarvittavat infot mitä voin käyttää sitten mahdollisesti muihin vaikka oli siis puhtaasti non sexual hieronta.

Kyllä pisti miettiin että jos ensimmäisestä kunnon hieronnasta minkä teen niin saan noin hyvän palautteen niin pistää miettiin että olisiko alan vaihto paikallaan. Vois kysyä jatkisraadilta arvion henkilöiltä @vetti @nummenkallio @Czescku ja @vilperi
Jos homma on mielenkiintoista ja mukavaa plus homma toimii, niin miksipäs ei. Raameista se ei sulla ainakaan jää kiinni, ne näytti olevan ihan luotu hommaan. Mutta tosiaan, aloitat ensin otona ja sitten siitä sitten eteenpäin. Tulen mielellään treenauksen kohteeksi.

Sinänsä hierottavana olo on erittäinkin mukavaa kun on osaava hieroja. Edellisessä duunissa mua hemmoteltiin, pääsin kahden viikon välein hierottavaksi firman piikkiin. Nykyäänkin on noin kerran kuukaudessa käytävä, toi mun selkä ja niskat eivät oikein tykkää koneen äärellä istumisesta (vaikka toki osan päivää seiskoskelenkin). Pitäis varmaan tehdä noille "lihaksille" jotain.
 

444

Jäsen
Koulutettu hieroja alv 0% ja hieroja alv 24%, eli ero on aika merkittävä. Koulutusta tarjoaa muutkin kuin nämä kalliit hierojakoulut ja huomattavasti halvempinaan hintaan. Näyttötutkinnon voi suorittaa myös ilman, että käyt missään kurssilla. Opiskelet itsenäisesti.

Kyllä hierojan hommillakin elää kun on tarpeeksi asiakkaita. Täällä saa tunnin hieronnan n. 50 eurolla. Niitä kun tekee kahdeksan päivään viitenä päivänä viikossa niin tekeehän se jo 8000 €/kk. Onko niitä asiakkaita sitten noin paljon ja jaksaako tehdä noin paljon on sitten eri kysymys. Kulurakennekaan ei mielestäni ole kovin raskas, YEL, verot ja vuokra lienee suurimmat kulut. Ei ainakaan tule muita heti muita isompia mieleen.
Melkoinen robotti saa olla, jos tekee kahdeksan tuntia hierontaa viitenä päivänä viikossa edes sen yhden kuukauden ajan. Kokemattomalla on ranteet ja selkä romuna jo kolmen päivän jälkeen, etenkin kun tuollaisen rupeaman jälkeen on aivan liian väsynyt huoltamaan omaa kehoaan.
T: osa-aikahieroja
 

Glove

Jäsen
Melkoinen robotti saa olla, jos tekee kahdeksan tuntia hierontaa viitenä päivänä viikossa edes sen yhden kuukauden ajan. Kokemattomalla on ranteet ja selkä romuna jo kolmen päivän jälkeen, etenkin kun tuollaisen rupeaman jälkeen on aivan liian väsynyt huoltamaan omaa kehoaan.
T: osa-aikahieroja
Ei varmaan voikkaan. SInä varmaan tiedät paremmin, tulisiko puolella tuosta määrästä jotenkin toimeen ja saisi laskut maksettua vai pitääkö tehdä enemmän? MInulla kun on tosiaan vaan harmaa aavistus kaikista kuluista.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Melkoinen robotti saa olla, jos tekee kahdeksan tuntia hierontaa viitenä päivänä viikossa edes sen yhden kuukauden ajan. Kokemattomalla on ranteet ja selkä romuna jo kolmen päivän jälkeen, etenkin kun tuollaisen rupeaman jälkeen on aivan liian väsynyt huoltamaan omaa kehoaan.
T: osa-aikahieroja

Joo, huomasin tämän kun vedin 30min setin niin peukalot kipeenä. Toki pitää hieronnassa osata käyttää muitakin käden osia hyväks, ne voinee oppia. Täytyy nyt miettiä kun tekee pari testiä vielä että oonko millä tasolla (mun hovihieroja lupautu testikokelaaks myös niin saan siltä rehellisen arvion sitten).
 

Glove

Jäsen
Mietin mitä sitä tarvii pakata reissuun mukaan? Vaatetta, passi ja hammasharja. Keskimmäinen lienee pakko ottaa mukaan, mutta noita muita voi ostaa määränpäästäkin. Minulla on kyllä kokemuksia, että pelkällä käsimatkatavaralla reissaava pääsee helpommin tullin tarkastukseen.Mutta ei sitä ny viikon reissulla mahdottomasti tavaraa tarvi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vaatetta, passi ja hammasharja. Keskimmäinen lienee pakko ottaa mukaan,
Keskimmäinen ei ole pakollinen jos matkustaa Schengen-valtioihin. Silloin riittää myös henkilökortti mutta jos sellaista ei ole niin silloin tietenkin passi on passeli ottaa mukaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mietin mitä sitä tarvii pakata reissuun mukaan? Vaatetta, passi ja hammasharja. Keskimmäinen lienee pakko ottaa mukaan, mutta noita muita voi ostaa määränpäästäkin. Minulla on kyllä kokemuksia, että pelkällä käsimatkatavaralla reissaava pääsee helpommin tullin tarkastukseen.Mutta ei sitä ny viikon reissulla mahdottomasti tavaraa tarvi.
Kaikkeahan saa paikan päältä. Passi (jos hlökorttia ei ole) on pakko. Mutta jonnin verran vaatetta olisi hyvä olla mukana. Vaikka ilmat näyttää suosivan, niin ota kuitenkin ne pitkät housut ja paita mukaan (tosin ne taitaa tulla jo täällä päälle laitettuna). Tuohon lämpään kun tottuu aika nopeaan, illalla tulee helposti kylmä. Kaikenmaailman aurinkorasvat yms osta vasta paikan päältä. Kun en tiedä millä menette, niin onko sitten mahdollinen ruumaan menevän laukun maksu sen mahdollisen paikan päältä ostettavan arvoinen. Ja jos joudut tarkastukseen, mitä sitten?

Ja ei se pyykinpesukaan ole siellä nyrkkipyykkinä niin mukavaa, joten alkkareita sopiva määrä. Sukkiahan siellä ei edes tarvitse. Mulla on paha tapa ylipakata. Aina kun tulen reissusta huomaan että iso osa oli tarpeettomia.

Mutta erittäin mukavaa reissua! @banaaninviljelijä
 

444

Jäsen
Joo, huomasin tämän kun vedin 30min setin niin peukalot kipeenä. Toki pitää hieronnassa osata käyttää muitakin käden osia hyväks, ne voinee oppia. Täytyy nyt miettiä kun tekee pari testiä vielä että oonko millä tasolla (mun hovihieroja lupautu testikokelaaks myös niin saan siltä rehellisen arvion sitten).
Jännetupintulehdus on matkalla luoksesi, jos jatkat peukalolla puristamista. Joillain alueilla ihan hyvä ote, mutta ns. peukalosively (kuulostaa vähän pervolta, tiedän) tehdään niin, että asetat peukalon hierottavalle alueelle ja painat toisen käden kämmenpohjalla sitä vasten. Esim. epäkkäissä tätä voi tehostaa pitämällä peukalokäden sormia toisella puolella vastaan. En epäile lainkaan, etteikö tekemäsi hieronta olisi tuntunut hyvältä, mutta jos ala todella kiinnostaa edes harrastuksena, niin kannattaa ainakin youtubesta katsoa perustekniikat kuntoon, niin et ole itse työkyvyttömyyseläkkeellä parin vuoden päästä.
Ei varmaan voikkaan. SInä varmaan tiedät paremmin, tulisiko puolella tuosta määrästä jotenkin toimeen ja saisi laskut maksettua vai pitääkö tehdä enemmän? MInulla kun on tosiaan vaan harmaa aavistus kaikista kuluista.
Kyllä kai sitä neljän tonnin kuukausiliksalla jotenkin kituuttaisi. :D
Itse teen siis ihan vain muutaman tunnin viikossa vastapainona näyttöpäätetyölle. Koulutettu hieroja tosiaan tekee valtaosan hieronnoista 0% alvilla, ja jotkin esim. kuumakivihoidot ovat sitten perus alvin piirissä. Toisaalta se tarkoittaa sitä, että sitä alvia ei sitten voi myöskään vähentää hankinnoista. Tutkintoa vailla oleva hieroja ei myöskään saa työhönsä vakuutusta, joten kannattaa olla senkin vuoksi rikkomatta asiakasta.
Perusduunina hiton tylsää, mutta osa-aikaisena kivaa vaihtelua. Toki se on myös ala, joka opettaa tekijäänsä. Tai opettaa, jos sitä kuuntelee tarkasti. Jokainen kroppa on erilainen ja reagoi hoitoon eri tavalla. Ne nyanssit joko huomaa tai sitten ei.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Meillä on lauantaina täällä lähinnä emännän järjestämä keittiötyöporukkamme yhteisiltama. Ensin vähän pelaillaan, esimerkiksi mölkkyä ja frisbeegolfia ja sitten on kodalla grillausta sun muuta syötävää ja jotain nokipannukahvin juontiakin. Emäntä tuon meille lähinnä järjestää ja omasta rahapussistaan suurimmaksi osaksi kaiken kustantaakin.

Meillä on ihan hyvä työporukka keittiöllä joten varmaan ihan kiva päivä ja ilta tulossa. Plus sitten se että vaikka emäntä kantaa tästä iltamasta vetovastuun niin tuskin silti mitään tiukkaa settiä on edessä vaan hän on todella ihmisläheinen, ymmärtäväinen ja rento persoona. Tuolla paikassa on varmaan parhaimmat esimiehet mitä minulla on koskaan ollut, etenkin jos tarkastellaan varsinkin henkilöstöjohtamisen näkökulmasta.

Sitten tämä lauantai on minulle kyllä samalla myös koetinkivi sillä kyllähän tuolla hieman muut alkoholia juovat. Mutta emäntä toimi minun mielestäni tänään tässäkin asiassa fiksusti ja ymmärtäväisesti ja minun tilanteeni hyvin tiedostaen niin kysyi minulta etukäteen että jos hän tuo sinne myös alkoholia niin hyväksynkö minä tämän. Emäntä tarjosi myös vaihtoehtoa että alkoholia juodaan vasta lopuksi ja voin siinä vaiheessa lähteä jo pois jos haluan ja se on minulle liikaa.

No oma vastaukseni oli ja on että hyväksyn minä sen. Ja olen valmis ottamaan tämän koetinkiven vastaan. Eli mennä itse raittiina kun muut hieman juovat alkoholiakin. Tietenkin tuohon paljon vaikuttaa sekin että kuinka paljon sitä alkoholia sitten juodaan. Aivan kaatokänneissä olevien mekastusta nyt ei taida kestää ja ymmärtää kuin samassa tilassa olevat.

Ja töissä tapahtui tänään sitten mieluisaakin. Eli minullakin on oikeus saada tuollaisia Smartum-etuseteleitä käyttööni. Tarkoittaa yhteensä 100 euron edestä viiden euron arvoisia etuseteleitä joita voi kai sitten käyttää esimerkiksi monissa tapahtumissa ympäri Suomen. Jos näitä tapahtumia sitten vaan on. Mutta kyllä kai niitä alkaa hiljalleen olemaan. Ainakin HPK:lla on pelejä kun käyvät alennuslippuina sielläkin. Saan tuon edun käyttööni vaikkei työt välttämättä ensi vuonna edes jatkuisi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietin mitä sitä tarvii pakata reissuun mukaan? Vaatetta, passi ja hammasharja. Keskimmäinen lienee pakko ottaa mukaan, mutta noita muita voi ostaa määränpäästäkin. Minulla on kyllä kokemuksia, että pelkällä käsimatkatavaralla reissaava pääsee helpommin tullin tarkastukseen.Mutta ei sitä ny viikon reissulla mahdottomasti tavaraa tarvi.
Mä vissiin saatan olla vähän friikki pakkaamisen suhteen, ainakin tällaisilla nettipalstoilla, paitsi etten millään vaelluksella ole sellainen grammanviilaaja, mitä ne jotkut. Nuorena piti kaiken maailman suksia kuljetella lentokoneessa edestakaisin, mutta aikuisena kaikki matkat menee pelkällä repulla. Ihan sama onko viikonloppu vai kuukausi jossain.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kylän suurin nähtävyys... ;-) (ks. liite)
Hakkuri (eli liikuteltava haketin). Meteli on kyllä korvia huumaava mutta onneksi minulla on peltoorit päässä. Ja haketta syntyy...
 

Liitteet

  • Screenshot_20210915-174641~2.png
    Screenshot_20210915-174641~2.png
    870,4 KB · kertaa luettu: 144

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän minä ajattelin etten täällä "lapsijuttuja" enää vatvoisi. Olen niistä jo jonkun verran kirjoittanut. Mutta haluan taas vähän jutella. Olen kyllä jutellut ystävien kanssa näistä, jopa äidin kanssa. Ja tietenkin mieheni kanssa. Nyt vaan tuntuu että haluaisin vielä kerran jäsennellä ajatukseni ja kirjoittaa jotain. Vaikka ei minun kirjoitukset yleensä kovin jäsenneltyä ole. Joo, ahdistaa...

Mieheni lapsi (teini) on nyt jonkinmoisessa konfliktissa perheensä kanssa. Äiti on ihan perseestä, isä(puoli) paska ja pikkusisarukset vaan hiton ärsyttäviä. Hän haluaisi olla meillä koko ajan ja se ei taas sovi äidille. Hän (äiti) on sitä mieltä että meillä lasta suositaan ja kositaan eikä rajoja aseteta. Vaikka laitetaan kotihommiin ja valvotaan puhelimen käyttöä ja herätetään ajoissa aamulla. Kyllähän me yritetään kertoa ettei tänne voi tulla ilman lupaa. Ja aina (äidille) ilmoitetaan jos teini tulee tänne silloin kun on aika olla äidin kotona. Minua tämä ottaa päähän kun se ei ole minun vika että miehen teini tulee tänne vähän väliä kun oma perhe vituttaa... Ja kun täälläkin vituttaa ja kiukuttaa.

Lapsi on tietenkin sen ikäinen että häntä kuullaan asumisasioissa mutta ei hän voi yksin päättää missä milloinkin on vaan siitä pitää sopia. Meillä on taas aika jossa voidaan ulkopuolisen ihmisen ohjaamana sopia asioista. En tiedä mitä siitä taas tulee... En edes jaksa ajatella.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mieheni lapsi (teini) on nyt jonkinmoisessa konfliktissa perheensä kanssa.

Ja nyt sitten näin.

Teiniä taitaa avioero vähän ahdistaa eivätkä vanhemmat ole ihan sillä sivulla, missä kerrotaan, miten toimitaan. Jälkimmäinen oli spekulaatiota. Voin kuvitella, miten 10 vuoden päästä teini tulee sanomaan sulle, että hyvä kun sä olit järjissäs silloin. Melko varmasti se jo salassa ihailee sua ja olet cool tai miten ne nykyään puhuvatkaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Etäpäivän ratoksi olen täällä takkaa lämmitellyt. Aamulla oli vain 17,9 °C alakerrassa ja pattereitahan ei voi laittaa päälle kun sähköä kuluu ja rahaa menee (vitsi, vitsi...). Aamulla poltin jo hellassa tulta että tarkeni aamupalaa syödä. Se on syksy nyt...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika tylsiin maisemiin vedetty tämä junarata. Lähinnä metsää.
Juna on kivoin tapa matkustaa. Siinä istut ja tuijotat vaikka vastapäisen penkin selkänojaa ja nautit siitä fiiliksestä että on reissun päällä, matkalla jonnekin. Ei reissuissa tarvitsisi edes minnekään perille päästä. Kaikkein tylsintä on kotiinpaluu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Juna on yksi harvoja paikkoja internetin lisäksi, missä juttelee tuntemattomien kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eipä ole ennen koskaan täällä kentällä ollut näin ankeaa. Mikään paikka ei ole auki. Tai no, vessat on onneksi auki. Rodoksen neidot olkaatten valmiina, me saavumme.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös