Kyllä mä nyt kuitenkin olen tätä n. tunnin katsonut ja edelleen sitä mieltä että ihan hyvä. Itse asiassa varmaan kolmanneksi paras näistä kaikista. Se nyt toki sinänsä ole paljoa vaikka Terminator Salvationkin on ihan kelpo toimintaa. Sen sijaan Genisys on sellainen mistä en vieläkään tiedä onko se parodiaa vai ihan vakavissaan tehty. Dark Fate taas lämmitteli vanhoja kuvioita uudelleen käyntiin mutta aika kehnosti.
Periaatteessa tämä Terminator 3:n tarina toisi hyvin päätökseen kolmen ekan leffan tarinan ja ne kaikki sekoilut rebootteineen ja Dark Faten "oikean todellisuuden" suhteen voisi unohtaa.
T3 kusee siinä ettei Furlongia saatu takaisin Johnin rooliin. Ilmeisesti kaveri oli jo aika yössä kun ei edes rähjäisen narkkarin rooliin kelvannut. Stahl ei vain sovi Johniksi ja kieltämättä Danesin hahmo Kate on jäätävän raskas. Onneksi Kristanna Loken pitää lämpimänä.
Muutoin T3 on erittäin kelvollinen elokuva ja näyttää mitä kävi kun vääjäämättömältä ei vältytty. Sinällään vaihtoehtoinen täyteleffa T2:lle. Loppu on kyllä mainio kaikessa toivottomuudessaan.
T4 ansaitsee mielestäni jotain puhtaiden papereiden tapaista kun lopulta soditaan tulevaisuudessa. Ei oikeastaan edes tarvitse muita perusteluja. Leffa ei yrittänyt kertoa mitään eeppistä vaan kuvata sen mistä aina puhuttu. Casting oli toki ihan järjetön ja korosti miten kujalla saagan kanssa oltiin.
Valitettavasti Genisyksen olisi pitänyt olla viimeinen Terminator ja vätysten olisi oikeasti pitänyt uskaltaa lopettaa leffasaaga. Eli yksinkertaisesti tehdä suunnitelma isosta kuvasta jo aiemmin ja miettiä mitä leikitään aikajanoilla ja miten viiden leffan setti paketoidaan.
Dark Fate olikin sitten jäätävää hevonpaskaa ja toivottavasti poisti Cameronin saamaa palvontaa tietyiltä osin. Oli melkoinen saavutus tehdä Genisysta huonompi elokuva. Samalla näimme ettei Cameronin tekeminen olisi riittänyt luomaan enempää jatko-osia.
Tv-sarja Sarah Connor Chronicles(Sarah Connorin Aikakirjat) näyttäytyy jälleen kerran yllättävän hyvänä kokonaisuutena. Luultavasti myös jää koko Terminator-saagan kärkeen kun tuossa kuitenkin piti lunastaa kahden ensimmäisen elokuvan jälkeistä aikaa. Oli siunaus että sarja jäi kahteen kauteen. Tuo loppu on vuosien myötä osoittautunut juuri tuohon kokonaisuuteen riittäväksi. Lena Headey on tässä loistava Sarah Connor. Tekee kunniaa Hamiltonin ikonisille hahmolle.