Kivun arviointi on jokseenkin ja jossain tapauksissa hankalaa. Minäkin menin perjantaille varaamaan lääkäriajan koska keskiviikko-aamuna jalkapohjakivut olivat ajoittain vielä melko kovatkin. Varasin perjantaille jo tuolloin lääkäriajan että pääsen lääkäriin varmemmin perjantaina kun väliin tulee kuitenkin kuvioita sotkemaan myös viikonloppu.
Nyt tänään on kuitenkin vaikuttanut siltä että jalkapohjakipu on mennyt kunnolla vihdoin eteenpäin. Jo viikon verran päivittäin 3×10 minuutin ajan harrastamani jumppa, kunnon lepo ja sekin varmaan että olen taas ruvennut liikkumaan (pyöräilemään) niin ovat varmaan vieneet asioita eteenpäin ja lievittäneet kivun tunnetta. Nyt tuntuu jopa siltä että huominen lääkäriaika voi olla turhakin ja olen taas valmis kokeilemaan työn tekoa. Mutta en minä sitä lääkäriaikaa perukaan koska kipu on kuitenkin ollut ailahtelevaistakin, ei tunnu aina mutta toisinaan on sitten kovatkin kivut.
Se kivun arvioiminen voikin olla vaikeaa välillä. Minäkin haluan olla varma että sairausloma esimerkiksi on oikeasti tarpeellinen. Mutta just kivun ailahtelevaisuus, ja sekin että töissä rasituksen selkeästi lisääntyessä kivut on aina pahimmillaan. Mutta toisaalta ei sitä voi kai saikkua enää pidentääkään jossittelun vuoksi. En minä tiedä, välillä vaan tuo arvioiminen on hankalaa.
Toisaalta, ei minua töihin ole ajamassa mikään kiire tai pakko näemmä. Esimies on esimerkiksi itse ollut töihin pelaamiseni suhteen paljon pessimistisempi kuin minä itse. Kun kerroin että sain sen jalkaterapia-ajankin vasta ilman mahdollisia peruutusaikoja 25. marraskuulle niin emäntä kommentoi hyväntuulisesti ja tsemppaavasti että olet sinne asti siis vaan poissa töistä. Minä se tässä olen ollut paljon optimistisempi koko ajan. Esimies taas varmaan realistisempi.
Mutta hyvähän se on että tämä päivä on ollut kipujen suhteen jo todella hyvä. Ainakin tähän asti. Ja menen minä huomenna sinne lääkäriin, lääkäri jo viimeksi puhui hieman siitäkin mahdollisuudesta kuitenkin että työaikaani määräaikaisesti pudotettaisiin ja lääkäri voi kirjoittaa minulle lähetteen jalkaterapiaan jolloin saan siitä alennusta.