Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 326 258
  • 66 841

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ite juon pääasiassa espanjalaisia Riojan alueen punkkuja ja tiettyjä italialaisia. Sopivan jämäköitä omaan makuun, kun en liian kevyistä tykkää.

Alkosta suosittelen esim Marques de Caceres Crianzaa, about 14€ pullo. Tosin nettikaupoista tuon saa kotiinkuljetettuna about 8-9€ plo.
 
Laitoin saunaan tulet, on sitten mukava katsoa hetken viileänä potkupallin finaalia. Tai näin olen kuullut että helteillä sauna viilentää. Kohtahan tuo selviää. Mukavasti oli muuten hämähäkin seittejä saunassa kun en kuukauteen ole lämmittänyt.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Branson palasi maan pinnalle ja yläkerran reilu ysikymppinen mummo yritti ilmeisesti samaa katon läpi.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Branson palasi maan pinnalle ja yläkerran reilu ysikymppinen mummo yritti ilmeisesti samaa katon läpi.
Uutisissa oli ensin mainitusta tapauksesta, mummosta oltiin hiljaa. Branson taputti kun lentokone tuli maahan turvallisesti, juntti luuli varmaan olevansa Keihäsmatkoilla.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta @-FNM- kiljunjuomisesta tuli tosiaan teinivuodet mieleen, elettiin jotain 92-94 vuosia. Perjantaisin haettiin Mehukatti- purkkeihin porilaisessa vuokrakerrostalolähiön kellarissa tehtyä kiivikiljua suoraan tehtaalta. Kymmenellä markalla sai kivasti hyvää masun täydeltä.
Mahtaakohan @-FNM- elää nuoruttaan nyt samantyyppisessä elitistisessä piirissä.


Nuoruuteni alkoi 12-vuotiaana ja jatkuu edelleen 36-vuotiaana,
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jotain jenkkiviinejä oli siinä pönttöhyllyssä, mutta tiedän ettei äitini tykkää yhtään jenkkiviineistä ja siskoni kanssa on veikattu syyksi rypälettä (Zinfandel).
Aika erikoinen jos ei tykkää Zinfadelista. Ostin ihan sattumalta pullon italialaista tuosta tehtyä ja se on aika maukas viini jos hedelmäisyydestä tykkää. Ehkä tämä nimenomainen on simppeli, ja äitisi pitää runsaammista viineistä joissa on tanniineja enemmän.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli tällainen ajatteluketju mieleeni. Joku ei tässä täsmää? Tosin en vielä tiedä miten englantilaiset ovat ottaneet tuon finaalitappion kun olen nukkunut finaalin ratkaisusta alkaen.

x Eli suomalaiset jalkapallofanit haukkuvat meitä jääkiekkoväkeä junteiksi.
x Jääkiekkoväki kuitenkin osaa suht maltillisesti käyttäytyä. Esimerkiksi osa jo lätkäfaneista on sitä mieltä että ei isotkaan tappiot saa niin tunteisiin mennä että esimerkiksi seuraava päivä on pilalla kokonaan. Näin minullekin sanottiin Facebookissa kun kirjoitin sen Suomen finaalitappion jälkeen että olipas raskas työpäivä. Sanoja oli kaiken kukkuraksi yksi paikallisen Sikakatsomon! jäsen.
x englantilaiset jalkapallofanit näyttävät kuitenkin täysin toista esimerkkiä käytöksellään. Miten fanittamisen kuuluu mennä tunteisiin ja miten kovasti se fanittaminen kuuluu ottaa. Ylen toimittaja ennen finaalia sanoi että englantilaiset osaavat fanittaa mutta mielestäni osalla menee kyllä aika ajoin yli.

Tämä yhtälö on toki laadittu hieman pilke silmäkulmassa. Mutta aivan kun joku tässä ei silti täsmäisi. Onko futisväellä varaa haukkua jääkiekkoväkeä junteiksi? Ja olisiko koko vastakkain asettelun aika jo ohi?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei perkele näillä diileillä kyllä mustikanpoiminnasta kovin kummoista tuntipalkkaa saa. Pitäisi nopeuttaa poimintaa tai vaatia suurempaa korvausta (rakkaudella käsin poimituista marjoista). Poimurin kanssa en ole koskaan tullut sinuiksi mutta voisihan tuota taas kokeilla. Kohta menen taas metsään...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viikonloppuna tuli siis tehtyä reissu Kotkaan. Reissu oli ihan kiva ja onnistunut. Tosin kyllä reissu erosi joltain osin näistä edellisistä kotimaan reissuistani. Aiemmin tapanani on ollut hehkuttaa reissua jo pidemmän aikaa ennen lähtöä ja suunnitella sitä tarkkaan. Nyt tuli lähdettyä matkaan ilman sen suurempia suunnitteluita.

En tiedä, kyllä tuo on sittenkin parempi tapa että vähän ottaa etukäteen selvää siitä millaiseen paikkaan on menossa ja mitä siellä aikoo tehdä. Tämä on hyvä etenkin silloin kun aikaa on rajallisesti. Nyt Kotkassa tuli kartalta vaan katsottua fiilispohjalta mihin kohteeseen sitä voisi seuraavaksi suunnata ja meni sinne. Voi olla että tulikin mentyä nyt paremman kohteen sijasta fiilispohjalta johonkin "heikompaan" paikkaan.

Mutta ihan kiva oli tämäkin reissu ja oli sellainen mukava irtiotto arjesta. Tuollainen lyhytkin pyrähdys kotimaisemien, kodin ja tuttujen nurkkien ulkopuolelle tekee yllättävän hyvää. Ehkä sitä vähän oli kyllästynyt jo taas näihin tuttuihin kuvioihin, nyt on taas virtaa ihan eri lailla.

Ja arvatenkin kelit oli kohdillaan, ulkoiltua ja liikuttua tuli tosi paljon reissussa ja kesästä nautittua. Lauantaina tein jopa tämän vuoden uuden yhden päivän askelennätyksen ja se oli jopa 35 000 askelta yhden vuorokauden aikana.

No joo, nyt odottelen sitten heinäkuun tilipäivääni. Saan ohessa myös lomarahani ja alkaa hiljalleen selviämään paljonko varaa on käytössä mahdollisesti kesälomalla elokuussa tekemälleni toiselle kesäreissulle. Siitä sitä sitten vähitellen selviää onko reissu muutaman tunnin pituinen Aulangon ja Ahveniston metsiin ihailemaan luontoa, taas joku parin päivän reissu vai peräti viime vuoden Rauman reissun pituinen eli viikon pituinen reissu jonnekin, sellaista matkaa tuossa jo suunnittelin että Hämeenlinnasta Lappeenrantaan, sieltä Savonlinnaan. Savonlinnasta Mikkeliin ja sieltä kotiin.

Mutta pidän vielä jäät hatussa ja odottelen tietoa siitä ensin paljon siihen reissuun on suunnilleen varaa käyttää rahoja. Kun ne säästörahani on siellä välitystilillä niin en enää näe suoraan omilla tilitiedoillani sitä tietoa paljon minulla onkaan rahaa. Tuo on vähän perseestä mutta asioilla on kuitenkin aina tapana ratketa... Täytyy taas heinä-elokuun vaihteessa pyytää ne tilitiedot, siitä se sitten alkaa ratketa... Ja järjen kanssa käytän nyt tähän rahaa, säästöön pitää jäädä hätävarastoksi ainakin 400 euroa. Sitten on elokuusta alkaen loppuvuosi aikaa säästää jo joulua varten rahaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tässähän on asiallinen mummo.

 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on taas puitu parisuhdetta. Mies sanoi että imen hänet välillä lähes tyhjiin. Minä ja minun tuntemukset... Kun hän ei voi tietää millä tuulella olen kun hän tulee kotiin. Joskus ollaan maassa viinanhimon takia, joskus vaan muuten vaan on paha olla, joskus vaan on elämässä liikaa elämää ja se väsyttää minua. Joskus ollaan ihan innoissaan ja kaikkea syntyy. Se on jotenkin väsyttävää ettei tiedä mitä tulee milloinkin. Kun minun mielialat muuttuu niin paljon innosta alakuloon. Ja vaikka yritän esittää iloista niin hän näkee lävitseni että on paha olla. Se on mieheni kirous?

Juteltiin paljon... Hyvässä hengessä. Sanoin että hänen ehkä pitäisi lähteä jos minä niin imen hänet kuiviin ja satutan. Hän sanoi ettei hän koskaan voi kuvitella jättävänsä minua koska ei koskaan ole rakastanut ketään (naista) niin kuin minua. Olen hänelle tärkeintä lapsensa jälkeen ja jopa joskus lapsen ohitse. Se on suuri kunnianosoitus. Ikävä kyllä en vaan voi parantaa minun mielenterveyttä sen takia että mies on rakas ja hyvä. Tällä hetkellä mennään aika tasaisesti.

Miehelle oli vain tärkeintä että kuulen että hänelläkin on huolia. Niin minusta kuin muista asioista. Juteltiin niistä. Mies arvosti sitä. Kyllä minä tiedän ettei minun kanssani ole aina helppoa. Vaikka kuinka yritän esittää niin mies näkee lävitseni ja huomaa pahan olon. Tiedän taas että mies rakastaa minua ja haluaa minua. Kuten minä häntä. Elämä jatkuu, yhdessä. Se on nyt tärkeintä.

Edit. Vähän muokkauksia sanakäänteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Iisoppi ja jos tähän sais jonkun sydänjutun niin laittaisin. Älä analysoi liikaa. Sulla on hyvä ukko.

Niin, jotain mun piti ihan ite näpyttää. Joo, herätty. Taidan lähteä tästä mökille. Kokeilen onnistunko herättämään siellä nyt majailevat teinit. Aivan satavarmasti…

Panettaiskin ihan hitokseen. Ei, se ei johdu noista teineistä. Ihan fwb ei kaikessa onnistunut. Tai ois voinut jäädä yöksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Herätin teinit. Korskea orhini (VW) ei heitä vielä herättänyt, mutta veljen keittämän aamukahvin jälkeen menin ja sanoin böö. Vastaus oli suunnilleen ”mit vit”

Ihania nuo veljentyttäret.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään on taas puitu parisuhdetta. ...
Parahin @Iisoppi - rehellinen, hienovarainen avautuminen sinulta...
On hyvä, että pystytte puhumaan keskenänne asioista niiden oikeilla nimillä, sillä rehellisyys ja vilpittömyys ovat niitä voimavaroja, joilla parisuhteen keskinäistä kunnioitusta ja rakkautta ylläpidetään.
Silti, omiin kokemuksiini nojaten on tarpeetonta ja itse asiassa toista enemmänkin kuormittavaa yrittää esittää jotakin muuta kuin mitä kulloinkin tuntee. Jos vilpittömästi näyttää ja kertoo, miksi ei ole paras päivä, toisen ei tarvitse arvailla ja elää epätietoisuudessa. Toisaalta, ei ole hyvä kantaa syyllisyyttä ja siten kuormittaa itseään toisen reaktioista ja tuntemuksista; voit vaikuttaa vain omiin tunteisiisi, et muiden! Ollessasi vilpitön, et siis ole vastuussa toisen tuntemuksista, mutta niistä saa, voi ja on hyvä keskustella => keskinäinen luottamus ja ymmärrys kasvaa.

Sorry tämä paatos...
 

Glove

Jäsen
Minä olen ilmeisesti tietämättäni saattanut jonkun naarasihmisen siunattuun tilaan. Mutta youtube-tietää senkin ja näyttää minulle Pampersin vaippamainoksia. Mutta enhän minä sillä vaippatarjouksellakaan mitään tee jos en tiedä kenelle minä niitä vaippoja ostan...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei ole omena kauas puusta pudonnut. Lapsillani ihan samat huvit kuin itselläni pienenä täällä mökillä eli täältä löytyvien otusten keräily.
 

Liitteet

  • mökkiotukset.jpg
    mökkiotukset.jpg
    191,4 KB · kertaa luettu: 201
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös