Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 357 760
  • 66 890
Mahtavaa kun pleijarit alkaa, oikein odottaa iltaa. Korkkasin jo ekan kaljankin ni on sitten hyvä meno kun pelit starttaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ensimmäiset shortsit bongattu jo kolmisen viikkoa sitten katukuvassa. Tänään näin kevään ensimmäisen t-paitaisen koiranulkoiluttajan ja naistenhakkaajanpaidan.

Näin Porissa. Miten muualla?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ensimmäiset shortsit bongattu jo kolmisen viikkoa sitten katukuvassa. Tänään näin kevään ensimmäisen t-paitaisen koiranulkoiluttajan ja naistenhakkaajanpaidan.

Näin Porissa. Miten muualla?
Oisko siitä jo sen kolmisen viikkoa kun nässyllä shortseissa ahkiota vetelin. Kalaa ei juurikaan tullut, mutta hernerokka maistu kevät jäillä.

Ai prkele, tulis jo talvi.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä enemmän on itsemurha-altiita persoonia, sitä vähemmän on itsemurha-altiita persoonia.
Voihan pohdinta...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuo Eurooppaliigan hymni vähän vaisu verrattuna Mestarien liigan vastaavaan. Vähän kuin joku powermetalbändin yleisönlaulatusbiisi.

Kaikki laulaa! "Woo-ho-ho-hoo-hoo!". Mitä? Ei kuulu, lujempaa! Joka iikka laulaa "Woo-ho-ho-hoo-hoo!". Ei riitä! Vielä kerran! "Woo-ho-ho-hoo-hoo-oo-oo-oh!"
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
NHL19:ssa toisen kauden pudotuspelit käynnistyivät juuri. Torontolla pelaan ja vastassa on Columbus. Jumalauta mitkä kaksi ekaa pleijarimatsia, ei ole kyllä jättänyt kylmäksi.

Ekassa pelissä Columbus siirtyy toisessa erässä johtoon, sellaista oman alueen puppelointia kun häviän aloituksen ja MARKUS HÄNNIKÄINEN nappaa irtokiekon ja puttaa sen jotenkin oudosti Andersenin längistä maaliin. Suht tasaista on ollut peli tuohon saakka joten kaiketi ihan ansaittu maali sinänsä. Vähän sellainen onnekas maali, ohhoh-maali. Ei kuitenkaan ihan mikään onnekas tuuripomppu. Noh, pelit on korkattu...

Toisessa erässä mulla on alivoima heti alkuun, selvitän sen mutta pian sen jälkeen Pierre-Luc Dubois saa jonkun ihme pomppukiekon itselleen, laukaisee jälleen längistä maaliin. Mikähän länki-Lundell tuosta Andersenista on yhtäkkiä tullut. Tässä vaiheessa alkoi jo vähän korpeamaan kun mulla oli oikeasti ihan hyviäkin paikkoja mutta vedot on menneet joko ohi tai sitten Joonas Korpisalo on torjunut.

Pian tuon 0-2 maalin jälkeen saan ylivoimaa, pääsen itse asiassa viiskolmoselle kun Columbus töhöilee. Marnerilla poikittaissyöttö ja John Tavares lataa toinen polvi jäässä kiekon maaliin, tilanne nyt siis 1-2. Sitten alkaa hurja takaa-ajo ja luon paikkoja, ehkä parhaat paikat Columbus onnistuu kuitenkin puolustamaan pois mutta lopulta muutama minuutti ennen loppua Marner pistää huippusyötön Auston Matthewsille takatolpalle ja OIJOIJOIJOIJOIJOI SIELLÄ ON NAMUTTELUA NÖYRYYYYYYYYTTELYÄ, ANSAITTU NHL-TASON MAALI. Peli siis 2-2.

Mutta vittu vielä mitä, Columbus pääsee pian tämän jälkeen taas hyökkäysalueelle. Kiekko viivaan, en nyt muista kuka siellä viivassa oli mutta hirmu lämäri lähtee. Se kimpoaa Sonny Milanon jostain perseestä tai vastaavasta ja meneehän se tietty maaliin. Columbus siirtyi reilu minuutti ennen loppua todella onnekkaalla tuuripompulla ansaitsemattomasti 2-3 johtoon.

Näytti siltä että CBJ menee sarjassa 1-0 johtoon, mutta vielä mitä. Viimeinen minuutti, itse asiassa peliä on 13 sekuntia jäljellä kun pääsen murtautumaan Mitch Marnerilla ja OIJOIJOIJOI RÄJÄHTÄVÄ RANNELAUKAUS SUORAAN ALAKULMAAN KORPISALO IMEE JA SULAA NÖYRYYYYYYYTTELYÄ. 3-3. Jatkoaika. En nyt muista miten pitkään sitä kerettiin hieroa, mutta jälleen Marnerilla hyökkäysalueelle, samasta paikasta rannekuti ja OIJOIJOIJOIJOI AI ETTÄ KUN MAISTUU ON NASULIA JA NÖYRYYYYTTELYÄ AIJAIJAIJAIJAI 4-3 UUUU ANSAITTU!

Tiukkojen vaiheiden jälkeen siis 4-3 jatkoaikavoitto, vähän meinasi sellaista puppelointia olla ilmassa mutta Marner ujot 2+2 ja eka kiinnitys. Sitten toiseen peliin.

Vähän sama kaava, CBJ tekee jossain vaiheessa ekan erän aikana maalin, Dubois pommitti pian heidän ylivoiman päättymisen jälkeem läheltä maalia ja 0-1. CBJ hallitsi hyvin pitkälti joten ansaittu johto heille. Toisessa erässä sain sitten painetta ja lopulta Kasperi Kapanen - John Tavares tutkapari toimii. Kapanen laittaa rannekudin Korpisalon patjaan, siitä kiekko Tavarekselle ja rebound sisään. Oli kyllä ihan milleistä kiinni oliko edes maali, Korpisalo itse asiassa torjui mailan varrella kiekon mutta se oli kuitenkin maalin sisällä kun torjunta tapahtui. Ansaittu 1-1 tasoitus.

Kolmas erä, Panarin nousee laidasta ja laukoo Andersenin patjaan. Zach Werenski on hiipinyt hyökkäyksen kärkeen ja Matthews puolustaa aavistuksen löysästi. Werenski napauttaa irtokiekon maaliin ja 1-2. Ohhoh huhhuh hups ja onnekas tuuripomppu, ansaitsematon.

Näytti taas pitkään paskalta, mutta mitä vielä. Kapanen ottaa kiekon omissa, loistava pystysyöttö vasempaan laitaan ja Teuvo Teräväinen nappaa kiekon. Vähän se siinä pomppii mutta Teräväinen-Tavares -kaksikko 2 vs. 1 hyökkäykseen. Suorastaan raipemainen poikittaissyöttö Teräväiseltä suoraan Tavaresin lapaan joka lataa täysillä ja OIJOIJOIJOIJOIJOIJOI AI ETTÄ KYLLÄ MAISTUU ON NASULIA AAAAAAUUUUU ANSAITTU NHL-TASON TASOITUS JOHN TAVAREKSELTA HUHHUH KYLLÄ MENI KIEKKO VERKOSTA LÄPI. 2-2.

Seuraava aloitus, kolmosketju Marleau-Kotkaniemi-Hyman jäällä. CBJ pääsee hyökkäykseen, mutta riistän Timothy Liljegrenillä kiekon omissa. Kiekko keskialueelle Marleaulle, siitä sitten punnerretaan itse asiassa hyökkäysketjun voimin 3 vs. 2 hyökkäystä hyökkäysalueella. Marleaulla kiekko keskelle Kotkaniemelle, nopea siirto Hymanille. Hyman laukoo ranteella kohti alakulmaa, Korpisalon patjatorjunta, irtokiekko - SUORAAN KOTKANIEMEN LAPAAN OIJOIJOIJOIJOI NASULIA NÖYRYYYYYYTTELYÄ KOTKANIEMI NIITTAA IRTOKARAT SISÄÄN AI ETTÄ MAISTUU HUHHUH OLI KYLLÄ MAUKASTA HUHHUH ANSAITTU! 3-2 johtomaali. Kotkaniemi lentää vielä Korpisalon patjasta nurin, kypärä lentää päästä ja Kotkaniemi tuulettaa ilman kypärää kuin Craig MacTavish konsanaan.

Lopussa pillipiipari Don van Massenhooven vihelsi jonkun huumorijäähyn vielä minulle, mutta eihän se CBJ enää mitään saanut aikaan tuon lamaannuttavan ja ennenkaikkea ansaitun NHL-tason maalin jälkeen. Niittasin Zach Hymanilla alivoimalla tyhjään maaliin loppulukemat 4-2 ja koko sarja siis äärimmäisen tiukkojen vaiheiden jälkeen on alkanut kuitenkin kahdella voitolla ja johdan siis ANSAITUSTI 2-0 tätä sarjaa.

Nyt pistin pleikkarin kiinni tuon toisen pelin jälkeen kun alkoi sen verran hurjaksi homma yltyä. Vielä tilastokatsaus kovimpiin syömähampaisiin ekojen pelien jälkeen:

Marner 2+2
Tavares 3+0
Matthews 1+1
Kapanen 0+2
Hyman 1+1

Jonathan Huberdeau painaa vielä kiikareilla ja Teräväisellä 0+1. Ehkä ensi pelissä nasuttelua ja nöyryyttelyä sitten näillä. Huhhuh, hurjaksi menee. Pakko nyt varmaan huilata kun menee niin villiksi tuo touhu.

Takaisin yläkertaan.

EDIT:

Hymanin pisteet lisätty.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä häpeän. Normaalisti en katsele mitään tosi-tv sarjoja, mutta kun joulun aikoihin vaihdoin liigapassini telia-tv:ltä discoveryplussalle, jostain syystä olen nyt kattonut tuota ex on the beach after ski -ohjelmaa.

Sanokaa nyt joku, ihan vaan kaikkien maailman naisten puolesta, että tuo on näytelty sarja? Tuo Amanda ei vaan voi olla todellinen ihminen. Ei saatana noin älykääpiötä, tyhmää ja vääristynyttä itsetuntoa omaavaa ihmistä, olkoonkin että on nainen, vaan voi olla olemassa?

Tässä alkaa olemaan huolissaan koko ihmiskunnan tulevaisuudesta, kun tuota hemmetin blondia kaiken lisäksi nussii miehisyyden irvikuva Rasmus. Thank god, kyse on tv-ohjelmasta, joten ehkäisy lienee kunnossa. Mun mielikuvitus ei riitä ennakoimaan, minkälainen kersa noiden kahden rakkaudenhedelmä olisi.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Spotify on päättänyt sitten uusia ainakin Windows-tietokoneiden sovelluksensa ulkoasua. Nyt kun soittolistaa selaa niin sinne kappaleen viereen on ilmestynyt pikkukuva siitä albumin kansikuvasta missä kappale on. Biisit saa toki edelleen ihan perinteiseen tapaan esittäjän mukaan aakkosjärjestykseen, mutta jotenkin tuo lista on nyt äärimmäisen sekavan näköinen kun siellä ne albumikuvat näkyvät seassa.

Saako tuota mitenkään pois? Kyllä mulle riittää ihan pelkkä teksti missä lukee artistin nimi ja kappale, ei minun mitään postimerkin kokoisia kuvia tarvitse tihrustella. Jälleen sarjassamme "paska visuaalinen uudistus" joka on olevinaan hieno mutta ainakin itseä häiritsee.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rakastan kissoja, fetajuustoa ja tissejä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Rakastan koiria, aurajuustoa ja peppuja.
Kuin omasta kynästä. Ihanteellinen perjantai-ilta: Käytän Rottweilerini Adolfin kunnon lenkillä, sitten tilaan aurajuustolla höystetyt pizzat itselleni ja seuralaiselleni, jonka jälkeen panen häntä, eli Tinzeä, perseeseen. Ai että...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Spotify on päättänyt sitten uusia ainakin Windows-tietokoneiden sovelluksensa ulkoasua. Nyt kun soittolistaa selaa niin sinne kappaleen viereen on ilmestynyt pikkukuva siitä albumin kansikuvasta missä kappale on. Biisit saa toki edelleen ihan perinteiseen tapaan esittäjän mukaan aakkosjärjestykseen, mutta jotenkin tuo lista on nyt äärimmäisen sekavan näköinen kun siellä ne albumikuvat näkyvät seassa.

Saako tuota mitenkään pois? Kyllä mulle riittää ihan pelkkä teksti missä lukee artistin nimi ja kappale, ei minun mitään postimerkin kokoisia kuvia tarvitse tihrustella. Jälleen sarjassamme "paska visuaalinen uudistus" joka on olevinaan hieno mutta ainakin itseä häiritsee.
Uusivat myös kännykällä ulkoasua. En tykkää ja taisivat lärvärissä myös vähän muokata ulkoasua. En tykkää siitäkään.
 

Glove

Jäsen
Saapa nähdä tuleeko uni ennen kuin leffa loppuu. Voisin tietysti istua niin ehkä uni ei silloin tulisi niin helposti. Mutta kun tässä sohvalla on niin kiva köllötellä mahan vieressä. Kai tuon leffan jostain löytää jos loppu jää näkemättä.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Pullo punaviiniä muijan kanssa puoliksi. Hyvät ruuat ja jälkiruuat. Hekumointia ja hellittelyä. Nyt jo särkee päätä. En halunnut juoda enempää. Tuli tavallaan ”krapula” jo illaksi. Pienestä se tulee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei kai kannattaisi katua koskaan mitään. Koska menneet on elettyä elämää ja ei menneille voi oikein mitään vaikka kuinka katuisi. Siinä vain pistää elämää hukkaan kun katuu...

Silti, kadunhan minä sitä kun olen pitänyt edellisinä vuosina huonosti yhteyttä kavereihini. Mutta mikä hassuinta niin silti ne vanhat kaverit tuntuu yhä kavereilta, mikään ei ole muuttunut.

Tämä yksikin tuli heti ensimmäisenä työpäivänään kyselemään minua ja kertomaan minulle terveisiä. Mikään ei ollut muuttunut vaikka olenkin pitänyt huonosti yhteyttä häneenkin edellisten vuosien aikana. Silti hän muisti minut heti ja se tuntuu hienolta.

Kännejä en ole vetämässä mutta kyllähän tosiaan tuo Klamydian Vanha ystävä kipale kertoo niin paljon minusta ja kavereistani. Ehkä se sosiaalinen elämä vielä tästä virkoaa ja mikään ei ole vielä myöhäistä?

En tiedä sitten miksi olen pitänyt huonosti yhteyttä kavereihini. Ehkä olen aliarvioinut itseäni, kuka nyt minusta välittäisi? Vaikka kyllähän nämä kaverit yhä ovat minulle tärkeitä, vuosienkin jälkeen. Mikään ei ole muuttunut siinä mielessä.

Ja minun paras kaverihan on asunut jo muutaman viime vuoden ajan Lapissa asti. Että se vähän selittää kanssa tuota ettei olla oltu yhteydessä juuri kuin Facebookissa.

Kaverit ovat tärkeitä. Ja luulen että minullakin yhä sellaisia on vaikka olenkin viime vuosina pitänyt huonosti yhteyttä heihin. Tuntuu myös siltä että olen pidetty työkaveri ja sain eilenkin taas kaksi uutta Facebook-kaveria työpaikaltani.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mökille tässä meinattiin lähteä. Nyt on varmaan metsästäkin sulanut lumet niin pääsee paikalle sitä kautta. Mukaan on tulossa peruna- ja italiansalaattia (itse tehtyinä) ja makkaraa. Eipä meillä ihmeempiä suunnitelmia mökille ole. Vähän voisi siivoilla ja katsella miten talvi on mökkiä pidellyt. Tänä vuonna se kuulemma pitäisi maalata. EVVK...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sattumalta löysin Steve Harrisin toisen yhtyeen eli British Lionin musiikkia kun Radio Rockilla käytiin läpi Harrisin uraa. Kuulostaapas ihan hyvältä kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän nuo hyvät kelit ovat tietenkin vaikuttaneet siihen että liikennettä on nyt reilusti enemmän. Ainakin näin täällä Hämeenlinnassa. Toista se oli talvella ja pakkasilla.

Mutta ei parane valittaa ja en minä ihmisiä pelkääkään. Entistä varovaisempi saa vain tuolla olla etenkin silloin kun pyöräilee. Ajokorttia/ autoahan minulla ei olekaan.

Täällä on menossa vapaa viikonloppu ja ulkosalla nyt sitten onkin upea keli. Kyllä kelpaa vapaita viettää. Ehkä minäkin tuonne ulos vielä tästä lähden uudelleen. Äsken kävin jo kaupassa pyörällä.

Saunavuoroani tässä odottelen. Kivaa päästä saunomaan etenkin kun viime viikonlopun saunavuoron missasin töiden takia. Ja eilen oli palkkapäivä. Kyllä se nyt on kivaa saada ihan hyvin rahaa tilille palkkapäivänä kun ei ulosotto vie osaa palkasta enää.

Olen huomannut muuten että kirjoitustahtini on hiipunut tänne palstalle viimeisten viikkojen aikana. Mutta kun ei oikein ole ollut mitään asiaa niin en ole viitsinyt kirjoitella sitten mitään. En minä tiedä onko minulla nytkään mitään sen erikoisempaa asiaa mutta kirjoitin nyt silti.

Ja kyllähän nuo hyvät kelit vaikuttavat paljonkin mielialaan. On paljon pirteämpi, positiivisempi ja innostuneempi kun on näin upeita ilmoja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei ole vielä jäät lähteneet kokonaan järvestä.
 

Liitteet

  • 400187000968_21678.jpg
    400187000968_21678.jpg
    189,8 KB · kertaa luettu: 93

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olen kerran (viime vuoden alkupuolella ennen koronaa) ottanut ystävääni ja palstaveljeä ryntteistä kiinni (en todellakaan lyödäkseni kun ei tällainen kukkakeppi ketään lyö vaan pysäyttääkseni) ja ilmeisesti aika lailla huusin (koska toinen palstaveli kuuli) että nyt vittu järki käteen, et voi käyttäytyä tuolla tavalla. Ja sen jälkeen livenä käyttäytynyt ihmisiksi.

Mutta miten tuon voisi tehdä virtuaalisesti? En nyt tägää, mutta karaokekaveristani puhun. Suututtanut nyt lähes kaikki lappeenrantalaiset parin päivän aikana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Latasin koneelle vanhan kunnon NHL Hockey 95 pelin. Aloitin kauden Winnipeg Jetsillä. Ai saatana mikä joukkue, tässä kokoonpano:

Tkachuk-Zhamnov-Selänne
Shannon-Steen-Emerson
Romaniuk-Borsato-Drake
King-Eagles-Domi

Manson-Numminen
Ulanov-Quintal
Kennedy-McBean

Cheveldae
O'Neill

Ekasta pelistä 3-0 voitto, vastassa Washington. Ykkösketjun tehot jäi vielä vähän piippuun, mutta kakkosketjussa Emerson 1+2, Steen 1+1 ja Shannon 1+0. Hyvä että tuolta kakkosketjusta löytyi tulitukea heti ekassa pelissä, eiköhän ne Selänteenkin tehot sieltä vielä löydy.

Vain mestaruus kelpaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ekasta pelistä 3-0 voitto, vastassa Washington. Ykkösketjun tehot jäi vielä vähän piippuun, mutta kakkosketjussa Emerson 1+2, Steen 1+1 ja Shannon 1+0. Hyvä että tuolta kakkosketjusta löytyi tulitukea heti ekassa pelissä, eiköhän ne Selänteenkin tehot sieltä vielä löydy.
Toinen peli takana, Dallasia käytiin kairaamassa vieraskaukalossa lukemin 3-1. Selänne 1+1 ja Numminen 1+1 ja King 1+0. Zhamnoville myös pistetili auki syöttöpisteen myötä. Selänteelle todella tärket pisteet heti, eiköhän sieltä se 50 maalia vähintään saada kasaan.

Oli kyllä aivan käsittämätöntä kotituomarointia, sain ekan jäähyn heti ekasta aloituksesta kun Mike Modano kalasteli aloitusympyrässä ja sain kampitusjäähyn. Pääsin myöhemmin ylivoimalle mutta tuomari vihelsi sitten minulle heti kaksi jäähyä ja ylivoima kääntyi kolmella neljää vastaan alivoimaksi. Käsittämättömiä tuomareita, onneksi tuli voitto.

On muuten yllättävän toimiva peli vielä tänäkin päivänä. Monia hyviä elementtejä jotka olisivat ihan nykypäivän änäreissäkin kivoja juttuja kuten esim. se että tekoälyvastustaja laukoo paljon. Realistinen peli siinäkin mielessä että tuon ajan kiekkoon oikein sopivaa peliä, tuolla ei sellaiset tylsät asiat kuten kiekottoman pelaajan estäminen tai vastaava ole mitään kovin isoja rikkeitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nopeatempoinen peli kyllä, neljä peliä jo takana. Nyt on alkanut Selänteellä paukkua tehoja, äsken paukuttelin New Jerseytä vastaan hattutempun ja tehot yhteensä 6+1. Zhamnov 1+2 ja Tkachuk 1+1, kyllä niitä tehoja alkaa sieltä vähitellen irrota. Cheveldae ollut maalilla kova.

Huhhuh, on tämä jännää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä se Iron Maiden on edelleen niin loistava. Kippis sille!




Tuo tarunhohtoinen Iron Maiden. Kun sitä silloin junnuna kuunteli, niin hienolta ja taitavalta se kuulosti. Ja jos niiden sanoituksista joskus ymmärsi, niin sotia ja vakavia aiheita ne käsittelivät. Sodat olivat aina vähän pelottavia, mutta Iron Maiden tuntui turvalliselta. Se bändi oli täynnä sotureita sitä pahaa vastaan. Ja ne soturit tulisivat voittamaan.

Kyllä kaakkoissuomalainen pikkupoika katsoi Maidenia niin helvetisti ylöspäin 80-luvulla. Kädessä niittiranneke ja farkkutakin selkälippuna Maiden. Mutta katsoo se vieläkin, vaikka poika on jo mies, eikä enää nuorikaan.

Maiden on edelleen ihan helvetin hyvä. Niitä bändejä, jotka eivät happane. Niin ajatonta tämä on. Ajattomalta näyttää aina itse Maidenkin, todella pirteitä ovat olleet livenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös