NHL19:ssa toisen kauden pudotuspelit käynnistyivät juuri. Torontolla pelaan ja vastassa on Columbus. Jumalauta mitkä kaksi ekaa pleijarimatsia, ei ole kyllä jättänyt kylmäksi.
Ekassa pelissä Columbus siirtyy toisessa erässä johtoon, sellaista oman alueen puppelointia kun häviän aloituksen ja MARKUS HÄNNIKÄINEN nappaa irtokiekon ja puttaa sen jotenkin oudosti Andersenin längistä maaliin. Suht tasaista on ollut peli tuohon saakka joten kaiketi ihan ansaittu maali sinänsä. Vähän sellainen onnekas maali, ohhoh-maali. Ei kuitenkaan ihan mikään onnekas tuuripomppu. Noh, pelit on korkattu...
Toisessa erässä mulla on alivoima heti alkuun, selvitän sen mutta pian sen jälkeen Pierre-Luc Dubois saa jonkun ihme pomppukiekon itselleen, laukaisee jälleen längistä maaliin. Mikähän länki-Lundell tuosta Andersenista on yhtäkkiä tullut. Tässä vaiheessa alkoi jo vähän korpeamaan kun mulla oli oikeasti ihan hyviäkin paikkoja mutta vedot on menneet joko ohi tai sitten Joonas Korpisalo on torjunut.
Pian tuon 0-2 maalin jälkeen saan ylivoimaa, pääsen itse asiassa viiskolmoselle kun Columbus töhöilee. Marnerilla poikittaissyöttö ja John Tavares lataa toinen polvi jäässä kiekon maaliin, tilanne nyt siis 1-2. Sitten alkaa hurja takaa-ajo ja luon paikkoja, ehkä parhaat paikat Columbus onnistuu kuitenkin puolustamaan pois mutta lopulta muutama minuutti ennen loppua Marner pistää huippusyötön Auston Matthewsille takatolpalle ja OIJOIJOIJOIJOIJOI SIELLÄ ON NAMUTTELUA NÖYRYYYYYYYYTTELYÄ, ANSAITTU NHL-TASON MAALI. Peli siis 2-2.
Mutta vittu vielä mitä, Columbus pääsee pian tämän jälkeen taas hyökkäysalueelle. Kiekko viivaan, en nyt muista kuka siellä viivassa oli mutta hirmu lämäri lähtee. Se kimpoaa Sonny Milanon jostain perseestä tai vastaavasta ja meneehän se tietty maaliin. Columbus siirtyi reilu minuutti ennen loppua todella onnekkaalla tuuripompulla ansaitsemattomasti 2-3 johtoon.
Näytti siltä että CBJ menee sarjassa 1-0 johtoon, mutta vielä mitä. Viimeinen minuutti, itse asiassa peliä on 13 sekuntia jäljellä kun pääsen murtautumaan Mitch Marnerilla ja OIJOIJOIJOI RÄJÄHTÄVÄ RANNELAUKAUS SUORAAN ALAKULMAAN KORPISALO IMEE JA SULAA NÖYRYYYYYYYTTELYÄ. 3-3. Jatkoaika. En nyt muista miten pitkään sitä kerettiin hieroa, mutta jälleen Marnerilla hyökkäysalueelle, samasta paikasta rannekuti ja OIJOIJOIJOIJOI AI ETTÄ KUN MAISTUU ON NASULIA JA NÖYRYYYYTTELYÄ AIJAIJAIJAIJAI 4-3 UUUU ANSAITTU!
Tiukkojen vaiheiden jälkeen siis 4-3 jatkoaikavoitto, vähän meinasi sellaista puppelointia olla ilmassa mutta Marner ujot 2+2 ja eka kiinnitys. Sitten toiseen peliin.
Vähän sama kaava, CBJ tekee jossain vaiheessa ekan erän aikana maalin, Dubois pommitti pian heidän ylivoiman päättymisen jälkeem läheltä maalia ja 0-1. CBJ hallitsi hyvin pitkälti joten ansaittu johto heille. Toisessa erässä sain sitten painetta ja lopulta Kasperi Kapanen - John Tavares tutkapari toimii. Kapanen laittaa rannekudin Korpisalon patjaan, siitä kiekko Tavarekselle ja rebound sisään. Oli kyllä ihan milleistä kiinni oliko edes maali, Korpisalo itse asiassa torjui mailan varrella kiekon mutta se oli kuitenkin maalin sisällä kun torjunta tapahtui. Ansaittu 1-1 tasoitus.
Kolmas erä, Panarin nousee laidasta ja laukoo Andersenin patjaan. Zach Werenski on hiipinyt hyökkäyksen kärkeen ja Matthews puolustaa aavistuksen löysästi. Werenski napauttaa irtokiekon maaliin ja 1-2. Ohhoh huhhuh hups ja onnekas tuuripomppu, ansaitsematon.
Näytti taas pitkään paskalta, mutta mitä vielä. Kapanen ottaa kiekon omissa, loistava pystysyöttö vasempaan laitaan ja Teuvo Teräväinen nappaa kiekon. Vähän se siinä pomppii mutta Teräväinen-Tavares -kaksikko 2 vs. 1 hyökkäykseen. Suorastaan raipemainen poikittaissyöttö Teräväiseltä suoraan Tavaresin lapaan joka lataa täysillä ja OIJOIJOIJOIJOIJOIJOI AI ETTÄ KYLLÄ MAISTUU ON NASULIA AAAAAAUUUUU ANSAITTU NHL-TASON TASOITUS JOHN TAVAREKSELTA HUHHUH KYLLÄ MENI KIEKKO VERKOSTA LÄPI. 2-2.
Seuraava aloitus, kolmosketju Marleau-Kotkaniemi-Hyman jäällä. CBJ pääsee hyökkäykseen, mutta riistän Timothy Liljegrenillä kiekon omissa. Kiekko keskialueelle Marleaulle, siitä sitten punnerretaan itse asiassa hyökkäysketjun voimin 3 vs. 2 hyökkäystä hyökkäysalueella. Marleaulla kiekko keskelle Kotkaniemelle, nopea siirto Hymanille. Hyman laukoo ranteella kohti alakulmaa, Korpisalon patjatorjunta, irtokiekko - SUORAAN KOTKANIEMEN LAPAAN OIJOIJOIJOIJOI NASULIA NÖYRYYYYYYTTELYÄ KOTKANIEMI NIITTAA IRTOKARAT SISÄÄN AI ETTÄ MAISTUU HUHHUH OLI KYLLÄ MAUKASTA HUHHUH ANSAITTU! 3-2 johtomaali. Kotkaniemi lentää vielä Korpisalon patjasta nurin, kypärä lentää päästä ja Kotkaniemi tuulettaa ilman kypärää kuin Craig MacTavish konsanaan.
Lopussa pillipiipari Don van Massenhooven vihelsi jonkun huumorijäähyn vielä minulle, mutta eihän se CBJ enää mitään saanut aikaan tuon lamaannuttavan ja ennenkaikkea ansaitun NHL-tason maalin jälkeen. Niittasin Zach Hymanilla alivoimalla tyhjään maaliin loppulukemat 4-2 ja koko sarja siis äärimmäisen tiukkojen vaiheiden jälkeen on alkanut kuitenkin kahdella voitolla ja johdan siis ANSAITUSTI 2-0 tätä sarjaa.
Nyt pistin pleikkarin kiinni tuon toisen pelin jälkeen kun alkoi sen verran hurjaksi homma yltyä. Vielä tilastokatsaus kovimpiin syömähampaisiin ekojen pelien jälkeen:
Marner 2+2
Tavares 3+0
Matthews 1+1
Kapanen 0+2
Hyman 1+1
Jonathan Huberdeau painaa vielä kiikareilla ja Teräväisellä 0+1. Ehkä ensi pelissä nasuttelua ja nöyryyttelyä sitten näillä. Huhhuh, hurjaksi menee. Pakko nyt varmaan huilata kun menee niin villiksi tuo touhu.
Takaisin yläkertaan.
EDIT:
Hymanin pisteet lisätty.