Helteet joutuvat katkolle, nyt valitettavasti helteet väistyvät...
Näin puhutaan uutisissa ja säätiedotuksissa ainakin MTV3-kanavalla. Häiritseekö ketään muuta kuin minua nuo sanavalinnat joilla helteiden päättymisestä kerrotaan?
Minun mielestäni viileämmät kelit ovat seuraavaksi vain ihan tervetulleita. Niin kuin jo eilen kirjoitin niin eipä nuo haittaisi tietenkään jos olisi vapaalla tai lomalla mutta kun suurin osa ajasta menee töissä kuitenkin niin siellä töissä on paljon mukavampaa olla viileämmillä säillä.
Tai ei minuakaan aiempina kesinä ole töissä haitannut lämpöiset kelit. Sen sijaan olen vain ollut kyllästynyt muiden itkuihin säistä. Nyt olen pannut merkille että olen itsekin aidosti tukalissani näillä keleillä. Ja enkä nyt muuta eroa ole aiempiin kesiin huomannut olevan kuin se että nyt on pitänyt käyttää tuota kasvomaskia. Tosin, ei tarvitse onneksi enää ainakaan pääosin. Se varmasti helpottaa taas olemista.
En nyt muutenkaan ole ollut koskaan mikään ulkona ulkona olemisen vuoksi viihtyvä ihminen. Kyllä tykkään siellä aikaa viettää jos sinne sitten vie jokin muu asia lisäksi kuin pelkkä oleilu ulkona. Esimerkiksi uiminen, pelaaminen, ravintolan terassilla syöminen tai lenkkeily. En ole koskaan tottunut viettämään aikaa ulkona vain aurinkoa ottaen ja makaamalla tai istumalla paikoillaan. Mielestäni tuo on hiton tylsää puuhaa, vähintään siinä pitää sitten näprätä sitä kännykkää tai tablettia.
Ja ihailen niitä ihmisiä jotka osaavat arvostaa sitä ulkona olemista. Töissäkin noita on joiden joka tauolla täytyy mennä taukoa viettämään ulos terassille työpaikalla. Toisaalta, siellä on varmaan sitten lopulta kuitenkin raikkaampi ilma kuin sisällä. Jos ei aurinko paista siihen terassille suoraan. Minä en oikein itse ymmärrä kuitenkaan tuota ulos pääsemisen pakkoa vaan voin viettää kahvitaukoni ihan yhtä hyvin myös sisällä, kunhan on vain tauko.