Rattopojan elämä on varmasti rankkaa.Siis joka drinkki oli erilainen. Mitä lie paukkuja kanssa, pulloja ja tölkkejä. Akkojen liköörejä. Moscow mule oli hanapakkauksessa. Gammel Dansk. Edellinen ei ehtinyt tyhjäksi kun uusi oli edessä. Enkä edes tuntenut koko jätkää.
Ratto-lehtien selailu se vasta rankkaa olikin.Rattopojan elämä on varmasti rankkaa.
Heh, teiniä taisi myös jännittää se busseilu.Hän seisoi ovella ja vilkutti lapselleen joka lähti yksin koulutaipaleelle kylmään maailmaan. Pientä liikutuksen tuomaa kosteutta oli ehkä silmäkulmassa havaittavissa. Hän kävelee luokseni ja huuli väpättäen sanoo että mitenhän se pikkuinen pärjää, osaakohan edes vaihtaa oikeaan autoon... Ja purskahtaa nauramaan ja halaa minua.
Aamulla käytiin tahtojen taistelu... "Isi, vie mut kouluu, jookos joo pliis". No ei luvannut viedä. Sanoi että on muutakin tekemistä kuin toimia taksina. "Joopa joo, mitähän se olis..." sanoi lapsi kulmiaan kohotellen. Oliskohan se periaate (kun on päätetty että lapsi menee dösällä kouluun niin...). Mies kuitenkin otta pari ylityötuntia että saa lähettää lapsen (teini-ikäinen) koulutaipaleelle ekaa kertaa meiltä. Oli töissä sanonut että pitää vapaata että voi lähettää lapsen kouluun. Työkaveri sanoi että eikö sun lapses ollu jo teini... Niin on mutta eka koulupäivä on... no eka koulupäivä. Ja nyt on mieskin lähtenyt maailmalle ja olin kaksin kissan kanssa. Ja kissa nukkuu... Vapaapäivää pukkaa minulle.
Luulen että kyseessä oli enemmänkin mukavuus kuin jännitys. Olisi ollut niin paljon helpompaa jos joku olisi vienyt ovelta ovelle eikä olisi tarvinnut altistaa itseään ulkoilmalle ja odottamiselle. Täytyy myöntää että olin jo jossain vaiheessa valmis antamaan periksi ja heittämään lapsen kouluun. Mutta isä piti päänsä enkä minä voinut sooloilla. Loppujen lopuksi minut on paljon helpompi puhua ympäri kuin mieheni (jos hän on jotain päättänyt). Teini ei ole oikeastaan vielä tajunnut sitä...Heh, teiniä taisi myös jännittää se busseilu.
Varvastilasta leveämmät kengät voisi auttaa, ei olisi niin ahdasta varpaille.Jotain sellaista se lääkäri selitti että jalkapohjani leviävät niin laajalle kengissäkin ja sitten varpaat jäävät puristuksiin ja se tekee kipeää. Täytyisi hommata ne yksilöidyt kengän pohjat ja jatkaa sitä jumppaamista.
Neljäs kämppä tänään. Monetko bileet te ootte kiertänyt?
Pääsikö se teini myös koulusta kotiin bussilla?Luulen että kyseessä oli enemmänkin mukavuus kuin jännitys. Olisi ollut niin paljon helpompaa jos joku olisi vienyt ovelta ovelle eikä olisi tarvinnut altistaa itseään ulkoilmalle ja odottamiselle. Täytyy myöntää että olin jo jossain vaiheessa valmis antamaan periksi ja heittämään lapsen kouluun. Mutta isä piti päänsä enkä minä voinut sooloilla. Loppujen lopuksi minut on paljon helpompi puhua ympäri kuin mieheni (jos hän on jotain päättänyt). Teini ei ole oikeastaan vielä tajunnut sitä...
Kyllähän siinä aamun aikana teini esille monta kysymystä. Ettekö yhtään ajattele koronaa...? Isi oletko vähän tossun alla...? Mikä voi olla tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi...? Miksi te asutte täällä mettässä...? Eikö kukaan ajattele minua...? Kyse nyt oli vain siitä mieheni oli päättänyt että lapsi saa (joutuu) tänään kokeilla linja-autolla kouluun menemistä että tajuaa että millaista se on. Ei se mitään pahantahtoista ollut. Ihan täällä asumisen realiteettien tunnustamista. Ei täältä kukaan häntä ole joka päivä kuskaamassa.
Edit. Enpä muuten edes ajatellut että lasta voisi jännittää tuo. Voihan se olla niinkin...
Kunhan tunnustaudut Setämieheksi etkä voi pitää silmiäsi erossa mehevistä teiniperseistä, niin sanoisin että ei mitään hätää.Nuorena miehenä porvariudessaan marinoitunut keski-ikäinen oli aika lailla pahinta mitä saatoin kuvitella. Nyt kun neljäkymmentä lähestyy, ajan farmaria, iloitsen palkankorotuksesta ja haaveilen kesämökistä sekä koirasta. Onko syytä olla huolissaan?
Kas, tässä veli hyvä.Ostin laventelilta tuoksuvia roskapusseja. Tuoksuu muuten ihan helvetin hyvälle.
En löytänyt nynnyilyketjua.
Ihan hyvin pääsi. Ihan täysissä ruumiinvoimissaan hän vaikutti olevan. Vähän hän kyllä jurputti että on raskas ja pitkä koulumatka. Mutta eipä tuolle nyt mitään voi. Ilostui vähän kun kerroin että minulla aamulla (aamupäivällä) asiaa Lahteen niin voin viedä hänet kouluun.Pääsikö se teini myös koulusta kotiin bussilla?
Kiva että jaksoit myös pitää meitä ajan tasalla. Tuohon aikaan moni ei päivitä tilannetietoja Jatkikseen.Siinä on kyllä ihan oma fiiliksensä herätä näin aamuyön tunteina siihen että vatsaa hieman vääntää ja miettii että "uskallanko pieraista" ja toisaalta "piti mennä jo". No en uskaltanut ja ei muuta kuin vääntämään ihan jäätävä torttu vessaan.
Helpotti. Nyt voi jatkaa unia.
Pakko kysyä, parahin Teuvo Emil, että onko sulla joku kakkatutka joka hälyttää heti kun palstalla alkaa ns. paska haista? Veli on aina ihan sontiaisena mestoilla kun suolentuotteet nostetaan esiin.Kiva että jaksoit myös pitää meitä ajan tasalla. Tuohon aikaan moni ei päivitä tilannetietoja Jatkikseen.
Ja itse viestistä niin tiedänpä hyvinkin tuon fiiliksen. Voin sanoa että helpoimmalla pääsee kun ei päästä (märkää) rupsua tai menee varalta kuitenkin vessaan...