Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 339 692
  • 66 858
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lienee hyvä ettet ihan Quagmiren tasolle ole päätynyt. Erittäin kunnianhimoinen, mutta myös hyvin synkkä mies.
Kunnianhimoa mulla ei oo kyllä yhtään. Suurin osa asioista joidenka eteen ponnistelen, teen lähimmäisteni hyväksi. Enkä pidä itseeni mitenkään erityisen synkkämielisenä. "Sairas" huumorintaju on kyllä, mutta sehän pitää osaltaan miältä virkeenä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Keksikääs joku pyyhkeisiin ja lasten ulkovaatteisiin patentilla "lenksut" jotka ei irtoo ompeleistaan. Sitten vaan miljardöörin elämää viettämään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä nukkuisin sen kanssa kuten yleensäkin tyynyn kanssa. Sinä kokisit varmaan teiniajoista tutun yöllisen orgasmin.
Liam ei tule viereen! Mitä edes kuvittelit? Jos edes vähän yrität halia Liamia, se sanoo haista vittu ja lyö nokkaan. "Ei meillä Burnagessa tuollaista halipusipaskaa ollut!"

Liam istuu kirjahyllyn päällä ja huutelee sieltä kaikille. Eihän se muuten olisi Liam.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onkos tämän alku tarkoituksella Lennonin Imaginen kuuloinen? Liekö joku kunnianosoitus? Minähän en musiikin teoriasta mitään ymmärrä, mutta samanlaiselta kuulosti maallikon korvaan.
Oasiksen tuotannossa noita kunnianosoituksia on enemmänkin, joten vastaus on kyllä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Oasiksen tuotannossa noita kunnianosoituksia on enemmänkin, joten vastaus on kyllä.

Itselleni Oasis ei ole näiden suurimpien hittien lisäksi juurikaan tuttua. Radiossa kun tämä kuuluu niin sekoitan Imagineen ja petyn kun ei ollutkaan se.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itselleni Oasis ei ole näiden suurimpien hittien lisäksi juurikaan tuttua. Radiossa kun tämä kuuluu niin sekoitan Imagineen ja petyn kun ei ollutkaan se.
Oasis on maailman paras yhtye. Kuuntele ihmeessä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä on ensi viikolle sovittu tapaaminen missä mietitään miehen lapsen tulevaisuuden asumista. Sinne tulee lapsi, äiti, uusi isä, (biologinen) isä, minä (isän vaimo) ja sosiaalityöntekijä. Minua vähän jopa pelottaa tai ainakin jännittää tapaaminen. Kyse on siitä muuttaako lapsi (teini) meille asumaan ja vain vierailee äidillään. Vai jatketaanko tätä sopimuksen mukaista joka toinen viikonloppu isällä ja lomista & juhlapyhistä sovitaan sopimuksen mukaan.

Itse sekä myös mieheni ollaan sitä mieltä että muutto tänne vaikeutaisi liikaa lapsen elämää. Kouluun pitäisi mennä kahdella dösällä ja kaverit jäisi kaupunkiin. Jonkinmoinen vuoroviikko-syysteemi voisi sopia kun ei kuitenkaan asuta kovin kaukana. Äiti vastustaa (tietenkin) muuttoa tänne meille. Jopa vuoroviikot on hänelle liikaa mutta on valmis joustamaan ja sallimaan viikollakin vierailut meillä ja jopa yövierailut. No katsellaan miten käy... Jännittää.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Oasis on maailman paras yhtye. Kuuntele ihmeessä.

Minulle paras on ollut Metallica jostain 90-luvun puolivälistä lähtien. Toisena listalla lienee edelleen Sentenced. Ei ihan hetkeen tule muuttumaan.

En aio kuitenkaan korvata erästä lieksalaista täällä ja alkaa vänkäämään kunkin makuasioista.

Oasiksella on hyviä biisejä. Valitettavasti Brittipop ei ole ollut itselleni koskaan se juttu. Aika monelle kuitenkin on.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, tänään edessä sitten työvuoro 6/6. Minulle poikkeuksellisen pitkä työputki on sitten viimeistä vuoroa vaille valmis. Enhän minä nimittäin ole näin pitkää työputkea tehnyt kuitenkaan moniin vuosiin. Joskus ehkä kuitenkin, mutta silloin joskus ennen. En ainakaan vuoden 2014 jälkeen.

Yllättävän nopeasti mennyt kuitenkin tämäkin työputki. Yksi iso vaikuttanut tekijä tähän on varmasti ollut sekin että olen tehnyt töitä aika vaihtelevasti. On ollut salaattivuoroja, tiskaamista, annosvuoroakin... Ei ole kyllästynyt hommiin kun niitä on ollut vaihtelevasti.

Rahaahan näistä näin pitkistä työputkista saa ja etenkin tästä sunnuntaista. Ja nyt kun tosiaan sen rahan saa pitää omalla tilillään, verojen vähennysten ja pakollisten menojen jälkeen. Minä ounastelen tuollaista 300-400 euron korotusta kuukausituloihini. Ja onhan tuo nyt iso loikka eteenpäin tuloissa. Ja voi se loikka olla vielä isompikin mutta en liian isoja odottele ettei tule pettymyksiä. Tuo 300-400 euron korotus on ihan realistinen odotus.

Tai eihän palkkani noin huimasti yhtäkkiä nouse mutta kun ei siitä mene enää sitä pidätystä ulosottoon. Se tosiaan sen korotuksen tekee. Palkkani nyt on ollut sama elokuusta 2020 lähtien. Siitä lähtien kun aloitin palkkatyöt tuolla.

Perjantai minulle oli tällä viikolla sellainen jännä paikka. Tein tuosta vain ja kylmiltään heti yksin ilman sen ihmeempää perehdytystä niin annosvuoron töissä. Kokkina silloin toiminut työntekijä antoi kyllä hyvät ohjeet siinä samalla ja ruoat olikin tehty valmiiksi. Minun tehtävänä oli lähinnä vain koota viikonlopun kylmät annokset ja hyvin onnistuin. Tälläkin kertaa asiakkaat saivat annoksensa koteihinsa ja hyvässä aikataulussa. Ja annoksista tuli oikein nättejä

Mutta olihan tuo perjantai jännä paikka kun en ollut aiemmin juuri edes nähnyt mitä se annostyöntekijä oikein tekee. Perjantaisin tuo annosvuoro tuolla vain on ja silloin minulla on ollut hommia yleensä aina muissa pisteissä niin en ollut edes oikein voinut pistää ennen merkille mikä sellaisen annostyöntekijän työnkuva oikein on.

Nyt sitten iskikin minulle tuo nakki koska näitä annosvuoroja tekeviä on yleensä se kolme ollut ja yksi näistä toimi pääkokkina, toinen oli hiihtolomalla ja kolmas osa-aikaeläkepäiviä viettämässä. Mutta ehkä se on minun etukin pitkässä juoksussa että opin nyt tällaisenkin vuoron tekemään? Näkevät että minusta on myös siihen hommaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Oon miettinyt, että miksi silmälasit tulee rasvaiseksi silmien puolelta ja olen päässyt tulokseen. Ajattelen niin rasvaisia, kun katselen kauniita naisia, että lasihkin saa osansa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinka minä jaksankin aina innostua näistä Timo Jutilan eli Jutin legendaarisista lausahduksista? Nyt rillataan! No nukuttiin mut oltiin ennen kaikkea joukkueena yhdessä. Mentiin tosi kovaa eteenpäin. Ja nyt on se hetki kun voi vähän huokasta, nyt on se hetki kun voi vittu naattia!

Innostuuko kukaan muu näistä yhtä herkästi ja jaksaa yhä vitsailla näillä vai pitääkö tässä huolissaan olla?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kuinka minä jaksankin aina innostua näistä Timo Jutilan eli Jutin legendaarisista lausahduksista? Nyt rillataan! No nukuttiin mut oltiin ennen kaikkea joukkueena yhdessä. Mentiin tosi kovaa eteenpäin. Ja nyt on se hetki kun voi vähän huokasta, nyt on se hetki kun voi vittu naattia!

Innostuuko kukaan muu näistä yhtä herkästi ja jaksaa yhä vitsailla näillä vai pitääkö tässä huolissaan olla?

Kesällä. Kesällä tehrään niin.
 

444

Jäsen
En oikeastaan tiedä edes miksi mutta minulle noista Suomen jääkiekon maailmanmestaruuksista tuo vuoden 2011 kullan voittaminen maistuu yhä parhaimmalta.

Jokaisen kullan kohdallahan näissä on jotain erityistä, 1995 voitettiin ensimmäinen kulta, 2011 toinen pitkän odotuksen ja monien pettymyksienkin jälkeen ja 2019 voitettiin se viimeisin kulta joukkueella joka oli käytännössä tuhoon tuomittu jo ennen kisoja.

Minulle näistä se ikimuistoisin ja rakkain kulta on kuitenkin tuo vuoden 2011 maailmanmestaruus. Yhä tulee säännöllisesti katseltua YouTubesta näitä mestaruusvideoita ja kyyneleet meinaavat tippua linssiin. Kai tuo tekee kullasta sitten niin erityisen että jääkiekkokultaa odotettiin niin helkkarin kauan ja siinä välissä jouduttiin monet kerrat pettymään. Sitten kun se kulta vihdoin ja viimein tuli niin oli se aika iso juttu.

Ja sitten juhlin eniten itsekin aikoinaan just tätä vuoden 2011 kultaa. Sekin tekee tästä maailmanmestaruudesta erityisemmän kuin muut. Olin yövuorossa silloin kun finaali pelattiin mutta heti yövuoron päättymisen jälkeen aamukännit, sitten hetki unia ja juhlat jatkuivat Helsingissä torilla jonne lähdin täpötäydellä junalla. Sitten oli sellain vapaita sopivasti tämän jälkeenkin pari päivää että pystyi juomaan muun muassa shamppanjaa vielä silloinkin.

Äiti oli tuolloin pitkiä aikoja jo sairaalassa ja ostin kaupasta kakun ja pari lasten kuoharipulloa ja juhlittiin tätä kultaa äidin ja siskon sekä hänen tyttärensä kanssa sairaalassakin. Se oli äidille varmasti iso juttu. Äiti kuoli saman vuoden kesällä niin on minulle iso juttu myös yhä että viimeisimpiä yhteisiä hetkiä äidin kanssa oli tämä. Niin onnellinen hetki.

Ja siinä aamukännejä finaalin jälkeisenä aamuna juodessani asunnollani niin julistin Facessa että ensimmäiselle joka tykkää tästä päivityksestä niin tilaan hänelle pitopalvelusta täytekakun. Vilperi on niin onnesta sekaisin. No lopulta tilasin sellaisen täytekakun korvikkeen eli kermavaahdolla kuorrutetun kääretortun (pitopalveluravintola ei muistaakseni ehtinyt tehdä täytekakkua ihan näin nopealla varoitusajalla) siskon perheelleni. Olin tuolloin myös ihan töissä käyvä ja menoihin nähden ihan hyvätuloinenkin niin oli varaa juhliakin.

Joo, mutta kai se näiden syiden takia se vuoden 2011 maailmanmestaruus on minulle se rakkain. Vaikka en minä näiden muiden mestaruusjoukkueiden kokoonpanoja muista mutta yhä osaan luetella ulkoa sen vuoden 1995 joukkueen kokoonpanon.

Ja liittyy tuohon 2011 kevääseen sellainenkin tärkeä ja rakas hetki että äidilläni oli aina tapana toppuutella poikaansa ennen näitä finaaleja että muista sitten että se on vain jääkiekkoa. Mutta tuolloin lauantaina ennen sunnuntain finaalia tai itse asiassa la-su välisenä yönä äiti lähetti minulle sellaisen tekstarin töihin että lähdetkö Helsinkiin torille kun tulee kultaa? Silloin tiesin että nyt on kansakunnallamme vahva luotto siihen mestaruuteen kun äitikin noin sanoi ja eiköhän se silloin tule. Meidän päivä koittaa vihdosta viimein!
Me ollaan käsittääkseni aika samaa ikäluokkaa. Mulle tuo -94 voitto oli jollain tapaa iso juttu, vaikka niistä kisoista en muuta muistakaan kuin itse finaalin, kun ikää ei ollut vielä niin paljon, että ihan intopiukeana olisi lätkää seurannut. Sen muistan, että voiton jälkeen sain juoda ihan pienen lasillisen skumppaa. Varmaan jotain kyykkyjuomaa.
2011 silloinen tyttöystävä (tuleva ex-vaimo) oli vaihdossa ja meikällä kämppä tietenkin tyhjänä. Niitä kisoja tuli väijyttyä suurella intohimolla alusta loppuun, ja muistan kuinka sitä finaalin alkua odottelin kieli pitkällä koko päivän. Ruotsin 1-0 maalin jälkeen oli vähän sellainen ”ei kai vittu taas” -fiilis päällä. Matsin päätyttyä viestiteltiin muutaman frendin kanssa, että pitäisköhän lähteä torille, mutta jäi lähtemättä. Jotain silloiselle budjetilleni kallista viskiä kumosin kuitenkin pari lasia juhlafiiliksissä. Sinä keväänä meinasi tulla todellinen värisuora, kun ensin IFK voitti Suomen mestaruuden, sen jälkeen Suomi MM-kultaa ja Vancouverin Stanley Cup jäi jälleen kerran sen yhden voiton päähän. Kivat mellakat toki sen jälkeen, kun aina niin leppoisilla kanukeilla meni pata ihan totaalisen jumiin seiskafinaalin jälkeen. Sen jälkeen ei olekaan tarvinnut hirveästi Canucksin menestystä juhlistaa.
2019 kisoja en katsonut juurikaan. Pudotuspelejä Ruotsia vastaan väijyin samalla, kun panin olutta kylpyhuoneessa. Finaalia puolestaan väijyin Tel Avivissa hostellin ulkopuolella puheluurin näytöltä. Menin myös sen jälkeen paikalliselle torille, mutta ei siellä muita juhlijoita näkynyt. Sen illan olinkin sitten ihan selvin päin. Sinällään ikimuistoinen kokemus, mutta enemmän tästä kombinaatiosta johtuen, kun istuin betoniporsaan päällä lärvi kiinni ruudussa yrittäen tihrustaa kiekon sijaintia. Hostellin omistajalta hieno ele lainata sim-korttiaan tuota tarkoitusta varten.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mulle tuo -94voitto oli jollain tapaa iso juttu, vaikka niistä kisoista en muuta muistakaan kuin itse finaalin, kun ikää ei ollut vielä niin paljon, että ihan intopiukeana olisi lätkää seurannut. Sen muistan, että voiton jälkeen sain juoda ihan pienen lasillisen skumppaa.
Taisi olla melko vahvaa skumppaa kun vuodet menevät sekaisin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minäkin luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
Kuulostaa äidiltäni... Ostettiin hänelle joskus (veljen ja siskon kanssa) tuollainen "plakaati". Ei ollut hän ihan hyvillään. Isän vastaavassa luki "Olen herra talossa (kun vaimo on poissa)". Hyvässä hengessä mentiin kyllä...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kesällä. Kesällä tehrään niin.

Pitää tässä kai sitten huolissaan olla kun minulla nämä Jutin hokemat pyörivät käytössä ympäri vuoden. Eilenkin taas julkaisin sosiaalisen median kanavissa Juti-meemin jossa luki että nyt voi vittu naattia, naattia.

Saatesanoinani taisi olla jotain tyyliin kuuden työvuoron putki ohi ja yksi vapaa edessä. Työviikonloppu huipensi kaiken sillä oli tiukka aikataulu.

No ei tässä nyt pääse nauttimaan kuin tämän yhden vapaapäivän verran. Sitten olisi neljä työpäivää ja sen jälkeen vasta naatitaankin, tämän viikon perjantaina alkaa reilun viikon Hiihtoloma. Minun ensimmäinen virallinen ja ansaittu palkallinen lomani työurani aikana.

Näemmä nämä työviikonloput eroavat paljon sen mukaan kuka se työpari on. Nyt oli tiukka aikataulu kun työparini teki käytännössä vain ruokaa. Minä sain huolehtia sitten salista ja sen kunnossa pitämisestä, tiskeistä ja salaattien valmistuksesta. Kiirus siinä meinasi tulla.

Meitä on viikonloppuisin töissä vain kaksi työntekijää keittiöllä ja siksi viikonloput on yleensä kiireisempiä kuin arkipäivät. Arkisin keittiöllä voi olla työntekijöitä jopa 6-7. Usein loppuarkiviikosta on enemmän työntekijöitä, alkuviikosta on usein yhtä aikaa töissä vain 2-3 henkilöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös