Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 437
  • 66 539

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos saa vanhoja muistella niin... Olihan se vähän outoa kun tuossa aikoinaan kerroin saaneeni vähän oudon yv:een niin @Czescku laukkasi paikalle kertomaan että se viesti johtui hänestä. En vain ymmärrä miten... En ole mikään Cz:n kaveri enkä ole häntä tavannut. Miksi joku randomi jatkoajan nimimerkki moittisi minua itseni korostamisesta puutarhajutuilla @Czesckun takia. Hän ei mitenkään liity minuun.
Czescku.Taitaa.Olla.Jatkoaika.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Hassuksi mennyt osittain tämä Jatkoaika.
Minä julkaisin muutama vuosi sitten täällä lehtijutun itsestäni, josta olin täysin tunnistettavissa, kun siinä nimeni mainittiin. En saanut tuolloin aiheesta ainuttakaan yksityisviestiä, eikä minusta lähetty levittämään mihinkään mitään juttuja, tietääkseni.
Kaikenlaista paskaa on tänne tullut varsinkin alkuaikoina kirjoiteltua, mutta ei näköjään tarpeeksi paskaa, jotta mitään kohuja olisin saanut aikaiseksi.
Suurimmaksi osaksi tää touhuhan on ihan itsestä kiinni. Peili on välillä mainio kaveri.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Parasta on palstadraama ja Michael Jackson.
 

Liitteet

  • c85c3f9be7377a738a621a743346fa23--book-jacket-girlfriends.jpg
    c85c3f9be7377a738a621a743346fa23--book-jacket-girlfriends.jpg
    10,2 KB · kertaa luettu: 137
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Hassuksi mennyt osittain tämä Jatkoaika.
Minä julkaisin muutama vuosi sitten täällä lehtijutun itsestäni, josta olin täysin tunnistettavissa, kun siinä nimeni mainittiin. En saanut tuolloin aiheesta ainuttakaan yksityisviestiä, eikä minusta lähetty levittämään mihinkään mitään juttuja, tietääkseni.
Kaikenlaista paskaa on tänne tullut varsinkin alkuaikoina kirjoiteltua, mutta ei näköjään tarpeeksi paskaa, jotta mitään kohuja olisin saanut aikaiseksi.
Suurimmaksi osaksi tää touhuhan on ihan itsestä kiinni. Peili on välillä mainio kaveri.
Minäkin tunnustan suoltaneeni tänne vapaalle puolelle etenkin 2018-2019 välisenä aikana monen mielestä varmasti kohtuu hämmentävääkin stooria, ihan selvinpäin jopa. Sydän saattoi kyllä olla niitä viestejä kirjoittaessa aika humalassa, mutta kuningas alkoholilla ei ollut osuutta asiaan. En vain oikein ajatellut kovin selkeästi tai rationaalisesti tuolloin.

Inhoan todella olla huomion keskipisteenä. Hankkiuduin kuitenkin niillä mun tietyillä kirjoituksillani viime syksynä sellaiseen asemaan täällä, että pian Breezen työihastus ja duunipaikan bileilta oli koko alueen ykköspuheenaiheita. Yritin suhtautua tilanteeseen kevyesti ja huumorilla, mutta sisimmässäni inhosin sitä syvästi. Puoli kierrätyskeskusta oli utelemassa mun illan suunnitelmista ja etenemisestä ja koin oloni hemmetin epämukavaksi siinä valokeilassa.

Jos olisin voinut peruuttaa kaikki hölmöt sanomiseni, niin olisi ollut kiva voida pystyä pyytämään kaikkia yhteisesti pitämään nokkansa ummessa ja huolehtimaan omista asioistaan. Mutta itsepähän paljastin ja suurentelin täällä asioita yksityiselämästäni, joita mun ei olisi itseni kannalta varmaan kannattanut edes kertoa julkisesti.

Kannoin sittemmin vastuuni omista perseilystäni ja voin nykyisin myöntää olleeni syypää omaan ahdinkooni, en pelkästään mitä tulee tähän palstaan ja muhun kohdistuneeseen piikittelyyn, vaan myös niille tosielämän perseilyille jotka tapahtui samanaikaisesti "kulissien takana" saaden mut lopulta vaipumaan syvään apaattiseen alakuloon toivomaan, että voisin vain haihtua tuulen mukana ja kadota pois koko maapallolta.

Mä mokasin pahasti. Yhden syksyn aikana menetin mun silloisen työpaikan ennen koeajan päättymistä, suututin useita ihmisiä lähipiirissäni, poltin muutamia siltoja ja tämän kaiken pohjalla oli mun itsekeskeinen omahyväisyys. Kaiken tämän olen nykyisin antanut anteeksi ja toivon mukaan suurimmalta osalta satuttamistani ihmisistä saanutkin anteeksi.

Tiedän itse turvautuneeni menneisyydessä useammin kuin kerran samaan uhrin roolin vetämiseen kuin kuin @Czescku nyt, joten en itsekään ole todellakaan mikään puhdas pulmunen tai täydellinen ihminen, eikä tarkoituksenani ole missään nimessä haukkua, nimitellä eikä etenkään kiusata ketään internetissä.

Sellainen on alhaista paskaa, niin helppoa anonyymiteetin avulla mutta samalla niin alhaista että oksettaa ihmiset joiden mielestä nettikiusaaminen on okei, koska olet turvassa tuntemattomuuden verhon takana. Nössöä se on silti.

Niin, sen mä vaan halusin sanoa että mokaaminen on normaalia. Kaikki me teemme tässä elämässä asioita joista emme ole jälkikäteen ylpeitä.

Kuitenkin, virheistään oppimisen kannalta on vitaalia tunnustaa kun on itse se syyllinen. Kukaan ei voi loputtomiin vierittää vastuuta omista tyhmäilyistään kaikkien muiden niskoille. Tai no toki voi, mutta silloin ei ole kyllä juuri mitään oppinutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Suomen Jääkiekkoliitto aloittaa yt-neuvottelut. Liitossa on yli 70 päätoimista työntekijää eli tuosta voi vähän laskeskella millaiset palkkakulut on vuositasolla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Niin, sen mä vaan halusin sanoa että mokaaminen on normaalia. Kaikki me teemme tässä elämässä asioita joista emme ole jälkikäteen ylpeitä.

Hyvä kirjoitus. Ihan tulee omat nettimokat mieleen ja häpeää tunnen yhä muistaessani niitä aikoja. Tosin on sitä mokailtu myöhemminkin. Ei sillä. Enkä kovin ylpeä ole siitäkään, miten kirjoittelin kun Breeze oli ihastunut.

"Kaikki hoituu", sanoi eräs viisas ihminen kun elämäni joskus oli hyvinkin vituillaan. Ja kaikki hoitui.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Haaste kaikille, joilla on liikaa aikaa (minulla nyt noin 12 minuuttia), tai oikeastaan todella paljon liikaa aikaa, tai oikeastaan vain halu käyttää sitä tarpeettomaan. Uskon silti, että joku tarttuu.

Palstalta on löytynyt vuosien varrella ainakin nimimerkki @Blackie ja nimimerkki @Lawless, mitä muita etunimi-sukunimi-yhdistelmiä tai muuten järkevästi yhdistyviä täällä mahtaa olla?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aloin tässä vapaapäivän ratoksi tekemään joululahjoja (ks. liite). Uskokaa tai älkää tuosta tulee vielä patalappu... kunhan vähän vielä kasvaa ja kehittyy... ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20201202_112252.jpg
    IMG_20201202_112252.jpg
    792,7 KB · kertaa luettu: 95
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suomen Jääkiekkoliitto aloittaa yt-neuvottelut. Liitossa on yli 70 päätoimista työntekijää eli tuosta voi vähän laskeskella millaiset palkkakulut on vuositasolla.
Jotain hyvää sentään tässä koronatilanteessa. Kenties päästään eroon muutamasta Jääkiekkoliiton selänpesijästä ja nuuskaajasta. Toki on siellä Jääkiekkoliitossa varmasti niitä hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Aika raskaalta organisaatiolta kyllä kuulostaa, jos on 70 päätoimista työntekijää. Siihen kun lisätään osapäiväiset ja vapaaehtoistyöntekijät, niin ollaan jo aika isoissa lukemissa. Toki eivät irtisanomiset ole koskaan kivoja. Mutta jotain järkeä olisi kiva saada Jääkiekkoliiton toimintaan. Hyvät vuodet ovat nyt ohi kenties pidemmäksikin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuo on ikävä tilanne etenkin jos on housut vielä jalassa. Mutta taitaa olla niitä juttuja mitkä tapahtuu ringissä ja siellä tuo on arkipäivää.
Näin pitkän linjan jatkishönönä tämä valaistui mulle oitis. Ajattelin kirjoittaessani tuota syvällä rakkaudella ja sympatialla @pettter iä.
 

Nick Neim

Jäsen
Haaste kaikille, joilla on liikaa aikaa (minulla nyt noin 12 minuuttia), tai oikeastaan todella paljon liikaa aikaa, tai oikeastaan vain halu käyttää sitä tarpeettomaan. Uskon silti, että joku tarttuu.

Palstalta on löytynyt vuosien varrella ainakin nimimerkki @Blackie ja nimimerkki @Lawless, mitä muita etunimi-sukunimi-yhdistelmiä tai muuten järkevästi yhdistyviä täällä mahtaa olla?
@Ville (@-Ville-) @Valo
@timo @susi (bonuksena @timosusi)
@Toni @Wirtanen
@teemu @Pukki
@Juha @tapio

jne, nyt joutuu jatkamaan töitä. Yllättävän paljon noita muuten löytyisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viime viikolla kauppareissulla huomasin että tuohon lähikaupan eteen tienvarteen oli ajettu sellainen Kari Kaukovaara -mallin Mitsubishi Pajero. Sellainen sininen mikä oli sarjan loppuvaiheessa. Oli ajettu vielä rouheasti vastakarvaan, toki nykyäänhän se on sallittua mutta oli tuo silti aika tyylikkäästi karautettu.

Olikohan se ihka aito Kari Kaukovaara joka sen siihen oli ajanut? Mitä epäilee Metsolat-kerhon jäsen @CuJo#31 ?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Viime viikolla kauppareissulla huomasin että tuohon lähikaupan eteen tienvarteen oli ajettu sellainen Kari Kaukovaara -mallin Mitsubishi Pajero. Sellainen sininen mikä oli sarjan loppuvaiheessa. Oli ajettu vielä rouheasti vastakarvaan, toki nykyäänhän se on sallittua mutta oli tuo silti aika tyylikkäästi karautettu.

Olikohan se ihka aito Kari Kaukovaara joka sen siihen oli ajanut? Mitä epäilee Metsolat-kerhon jäsen @CuJo#31 ?

Jos tuo oli invapaikka niin kyseessä lienee tällöin ollut ns. pussihousuinen kaukovaara.

Komiaa joka tapauksessa! Eihän noita enää ihan joka päivä vastaan tule.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos kyseessä oli invapaikka niin kyseessä lienee tällöin ns. pussihousuinen kaukovaara.

Komiaa joka tapauksessa! Eihän noita enää ihan joka päivä vastaan tule.
Ei sentään invapaikka, tuossa ei itse asiassa varsinaisia invapaikkoja olekaan kun pysäköinti on sallittu max 30 minuuttia. En muuten huomannut katsoa oliko parkkikiekkoa, siitähän se olisi varmaan selvinnyt. Eli jos parkkikiekko olisi puuttunut niin satavarmasti siellä olisi Kari Kaukovaara ollut ratin takana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Johan se (perhanan) orava on ennättänyt nassuttumaan lintujen ruokia. En ole kyllä kaveria nähnyt mutta talipötkössä on selvät (nökö)hampaan jäljet ja siemenautomaattia on nakerrettu. Ei lintuset sellaiseen pysty. On se orava kyllä ollut aika epeli kun on onnistunut käymään minulta salaa paikalla. Pitää varmaan lisätä seurantaa että saa kaverin itse teossa kiinni.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Johan se (perhanan) orava on ennättänyt nassuttumaan lintujen ruokia. En ole kyllä kaveria nähnyt mutta talipötkössä on selvät (nökö)hampaan jäljet ja siemenautomaattia on nakerrettu. Ei lintuset sellaiseen pysty.
@Johnny B. Goode sulla olis aamulla hommia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
On se orava kyllä ollut aika epeli kun on onnistunut käymään minulta salaa paikalla.

Mökillä on talvisin laitettu lintujen tarjoilut roikkumaan rautalangalla näreistä tehtyjen kolmijalkojen varaan. Tämäkään ei ole oravia estänyt. Eivät pääse suoraan rautalankaa pitkin käsiksi linnunruokaan, mutta keinovalikoima ei rajoitu näin yksinkertaisiin temppuihin. Toisinaan onnistuvat hyppäämään ja tarttumaan kiinni ruokintavälineeseen (mikä lie tuollaisen häkin tarkempi nimitys). Yleensä tämä yritys johtaa erehdykseen ja tippumiseen.

Hetken ruokintapaikkaa eri kulmista tarkasteltuaan kurre päätyy soveltamaan energian säilymislakia, kuten totta kai teet, jos olet orava. Hän kiipeää likimain ruokintalaitteen korkeudelle ja kurottaa laitteeseen yhdellä tassulla lähettäen sen liikkeeseen. Kun laite palaa liikeradallaan lähemmäs oravaa, antaa orava sille jälleen lisävauhtia. Tämä toistuu, kunnes ruoka on niin lähellä, että orava saa siitä kaksin käsin kiinni takajalkojen tarratessa puuhun.

Muita kokemuksia kutsumattomista vieraista. Mökillä lähialueen asukkaan iso, vihainen ja sekarotuinen koira (no tästä olen vain aika varma, koska en nähnyt, mutta mikään muu se ei voinut olla) oli käynyt puremassa teräksisen talipallotelineen solmuun ja jättänyt sen viereen nurmikolle oikein mehevät terveiset. Sittemmin ei ole talipalloja jätetty.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joskus vuosia sitten jänikset saatanat söivät pihasta omenapuiden taimet. Vanhat kuoloaan korahtelevat puut olin jo päästänyt moottorisahalla päiviltä, jonka jälkeen istutin puutarhaan hyvillä mielin ja tulevaisuutta kirkasotsainna tähyten puolisen tusinaa valkeaa kuulasta ynnä mitä lie eijasinikkaa. Vaan sinne meni jänöjen poskeen nila ja jälsi.

Oma vika tietysti, kun en ollut suojannut taimia riittävän hyvin. Luulin riittävän, että koko tontti oli ajoporttia lukuun ottamatta aidoitettu, ja aidan alle olin vetänyt tiheäsilmäisen verkon pitämään lapset ja eläimet tontin sisällä. Lisäksi takapiha, jossa taimetkin olivat, oli käytännössä aina suljettuna noin metrin korkuisella aidalla, jossa oli vain yksi saranoitu portti, ja sekin aina kiinni silloin, kun portista ei kuljeta. Talvella oli helppo todeta jäljistä, että jänekset olivat saapuneet etupihalle ajoportista, ja lopulta loikkineet autotallin vierestä aidan yli. Ruokailun päätyttyä otukset olivat palanneet samaa tietä takaisin. Kun tämä huomattiin, niin vahinko oli jo ehtinyt tapahtua. Saakelin jänekset!

Veljemme jänöt tekivät kuitenkin vuosia myöhemmin pientä takaisinmaksua. Ristihuulet kävivät kevään korvilla syömässä kirsikkapuun työntämät juuriverson alut, ja edellisenä kesänä leikkaamieni versojen vanhat kannot nurmikolta. Säästyi hyvinkin parin-kolmen tunnin selkää kuormittava urakka, kaikki versot kelpasivat. Eikä kirsikkapuuhun koskettu. Oli kerrankin mukava seurata jänöjen ateriointia!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös