Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Edellä @Roger Moore vastasi sinulle jo hyvin, mutta täydennän seuraavassa hieman.Onko täällä menossa joku kilpailu siitä, kuinka monta ihmistä saadaan lopettamaan kirjoitttaminen tai ulostettua muuten vain? Malmin pettter kirjoittanut samaa jo vuosia ja nyt yhtäkkiä hyökätään häntä vastaan kun esim. punis jo on pihalla ja minä joudun varomaan tekstejäni. Miksi ei aiemmin?
Onpa kerrassaan valitettavaa, että joudut varomaan tekstejäsi. En tiedä tuleeko tämä sinulle nyt yllätyksenä, mutta arvelen palstalaisten suuren enemmistön varovan tekstejään ja harkitsevan ainakin jollakin tapaa, mitä kaikkea on sopivaa kirjoittaa tänne tai muualle internetiin. Koskee siis myös heitä, jotka eivät ole tulleet täällä esiin omalla naamallaan tai nimellään.
Olin vuosien varrella oppinut pitämään sinua pohjimmiltaan vilpittömän oloisena ja perusfiksuna tyyppinä, jolla sosiaalinen elämä oli kuitenkin viime aikoina lähtenyt pikkuisen laukalle, kaiketi sekä hyvässä että vähemmän hyvässä. Kun muutama kuukausi taaksepäin raportoit palstalle kostean illan jälkeisistä fekaalitoiminnoistasi haagalaisessa pusikossa, niin niistä lukiessani tuli väistämättä mieleeni, haluatkohan uudemman kerran mietittyäsi sittenkään jakaa tuota kokemusta koko palstayhteisön kanssa. Mutta yhtä kaikki, on se kurja juttu, että täällä väijyy kaikenlaista kiusaajaa, ilmiantajaa ja muuta penteleen nilkkiä, jotka pakottavat avomielisen kirjoittajan niin häijyyn ahdinkoon, että julkisuuteen tuupattavia tekstejä joutuu vallan harkitsemaan ennen julkaisua.
Asiaa voi myös lähestyä niin, että jokainen aikuinen ihminen kantakoon itse vastuun siitä, mitä kaikkea päästää näppikseltään julkiseen internetiin. Käsittääkseni kukaan ei ole lähettänyt puolestasi Jatkoaika-tililtäsi tänne kännivideoita, puskapaskapostauksia, eikä työasioitasi sivuavia kommentteja. Lisäksi olet oma-aloitteisesti luopunut nimimerkin tarjoamasta anonymiteetista postaamalla tänne naamakuvia itsestäsi ja kavereistasi. Oikean nimesikin olet tainnut joskus mainita palstalla, en tosin nyt ihan varmaksi muista. Niin tai näin, pidän kyllä aika turhanpäiväisenä sitä, että messuat täällä ties monettako päivää kuvittelemistasi sinuun ja kavereihisi kohdistuvista hyökkäyksistä ja syyllistät muita ”ilmiantamisesta”, kun kyse on näköjään vain ja ainoastaan siitä, mitä olet mennyt itse palstalle kirjoittamaan.
Eikö olisi vaan helpompi nostaa kättä pystyyn kuin koriksessa on tapana, ja todettua että hupsista, tulipas perseiltyä? Sattuu sitä monille muillekin, joskus itse kukin joutuu syömään paskaa. Martti Vainiokin kärvisteli ja venkoili aikansa, mutta myönsi lopulta perseilleensä ihan itse. Vainiollahan meni myöhemmin kai melko mukavasti ja leppoisasti, eivätkä vanhat synnit enää pahemmin kiusanneet. Terveisiä muuten Martille täältä palstalta, muutaman viikon päästä kääntyy Martilla sitten 7-kympin lappu ratakierrosvalvojan laitteeseen!