Onkohan paljon sanoja joissa ei ole muita vokaaleja kuin u? Niin kuin luumupuu. No, Ruutu ja Ruutuplus ainakin.
Tussu ja Husu. Ja sitten se Teletappien pölynimurivehjes joka on Nuu-Nuu.
Husun tussun suu puutuu, kuuluu: nuu nuu!
Onkohan paljon sanoja joissa ei ole muita vokaaleja kuin u? Niin kuin luumupuu. No, Ruutu ja Ruutuplus ainakin.
Tussu ja Husu. Ja sitten se Teletappien pölynimurivehjes joka on Nuu-Nuu.
Lukemani perusteella ei se sun iltavuoro nyt tosiaan putkeen mennyt ja oli jopa jäänyt aamuvuorolle sun hommias. Kirjallinen huomautus tuosta voi tulla sekä merkintä papereihin. Noin muuten, kuten itsekin totesit, hyvä että vapaapäivän jälkeen heti uusi iltavuoro, niin tulee rutiinia. Kyllä se siitä, posin kautta.
Kyllä siellä huomautus ja puhuttelu tänään sua odottaa, mutta tuosta pääset kyllä yli ja eteenpäin. Ovat juuri ennen kesää palkanneet sinut töihin pitkän työkokeilun jälkeen, joten näkevät sinussa potentiaalia. Ei siis huolta huomisesta.Tuossa iltavuorossakin on vain niin paljon muistettavaa, opittavaa ja asioita joita pitää hallita että ei ole ihan yksinkertaista aloittaa niiden tekeminen. Täytyisi saada sellaista rutiinia ja tiettyä rytmiäkin noiden tekemiseen että hommat alkaisivat luistamaan paremmin. Hyvä tässä mielessä tosiaan että tänään on melkein heti perään toinen iltavuoro.
Minä en kuitenkaan usko että saan huomautuksen vuorossani tapahtuneista pienistä epäonnistumisista. Minulle on sanottu esimerkiksi että tiskiä saakin jäädä tiskaamatta jos ei ehdi. Aamuvuorolainen sitten tiskaa loput. Tiskit kuitenkin ehdin hoitamaan mutta tuon ruokasalin pöydät jäivät siivoamatta. No, ruokasalikaan ei mikään kovin iso ole tuolla niin ei nyt mikään suuri urakka jäänyt aamuvuorolaiselle...
Uskon että saan hieman lisäopastusta siitä mitä kuuluikaan tehdä iltavuorolaisena ja työkavereilta ja emännältä löytyy ymmärrystä ja inhimillisyyttä. Asioita katsottaneen hieman läpi sormienkin.
No oli miten oli niin kovin suureen itsesääliin en ajatellut vajoavan vaikka tulisi mitkä seuraukset. Hieman pelottaa ja jännittää mennä tänään työpaikalle kyllä mutta koitan ottaa asiat rationaalisesti ja niin että olen vasta opin tiellä. Ja tämä on vain työtä.
Muistan sen itkuvirren minkä aloitin kun sain potkut aikoinaan Ahvenanmaalta puutteellisen kielitaidon vuoksi. Silloin vajosin sellaiseen itsesääliin ja itkuvirteen että hävettää osin vieläkin. Siis se itkemiseni.
Ja vain kerran olen saanut lähteä yhdestä työpaikasta sen takia kun en riittävän ajoissa oppinut asioita eli ihan parissa päivässä olisi pitänyt siellä asiat sisäistää. Nyt tuolla nykyisessä duunipaikassa ei käsittääkseni mitään nopeaa asioiden omaksumista edellytetäkään vaan minua koitetaan vähitellen "ajaa sisään" iltavuorojenkin tekijäksi.
No näinhän se meni. Oletin että tuo mirri ei enää raahaa karvaista persettään pihalleni, kun ilmatkin viilenee. Täten ei olisi ollut enää kirjoitettavaa. Mutta tuo karvahanuri ei herkunkiilto silmissään ole säätiloja varonut. Sateellakin liikkuu, ja viileälläkin säällä taitaa naapurin mummon terassilla vetää päiväunia.Muistelenko oikein, että mirri jutuista piti luopua?
Siis ei ne minua missään nimessä haittaa tai häiritse. Koitan vain muistella mitä joskus täältä luin.
Kyllä siellä huomautus ja puhuttelu tänään sua odottaa, mutta tuosta pääset kyllä yli ja eteenpäin. Ovat juuri ennen kesää palkanneet sinut töihin pitkän työkokeilun jälkeen, joten näkevät sinussa potentiaalia. Ei siis huolta huomisesta.
Kunhan vähän laitan painetta kaverille, ettei vallan huiphapeliksi rupea.Missä diktatuurissa elät? Minäkin haluan sinne!
Olen pettynyt. Ei yhtään yyveetä vaikka olin ei-kirjautuneena monta viikkoa. Yli kaksi.
Otan aurinkoa. Joo o totta se.
Pää on kyllä kipeä. Liekkö syynä wäärä lääkitys?
Lisäys. Ja heh. Muutama minuutti, ja mirri tuli mun alle. Näyttäs nukkuvan jo.
No harvalla näin 2-3 min ehtii ovesta ulos, ja heti mirri alla?Just olin tulossa kirjoittamaan tähän, että varmasti kohta katti pölähtää siihen siun seuraksi. Ja niinhän siinä sit kävikin, vähemmän yllättäen.. :)
Voi kuule.. kyllä se voi. Ei tosin aiheuta samanlaista häpeän tunnetta kuin... moni muu asia.Mirri ei voikaan tulla ennenaikaisesti.
Eikö siellä keittiön seinässä voisi olla A4-kokoinen muistilista mitä iltavuorossa pitää tehdä, niin ei jäisi hommia muistin varaan? Huomenna menet tällaisen aloitteen kanssa vuoroon.No niin, armahdus siellä töissä tuli. Jännittyneenä menin töihin mutta positiivinen oli vastaanotto. Sanoivat vain että unohduksia sattuu kaikille, ja yksi työntekijä jopa ihmetteli että miten niin nopeasti ehdin pois lähtemään (20 minuuttia meni minulla ylityön puolelle) kun hänellä meni kuulemma ensimmäisellä kerralla jopa tunti yli.
Keittiö oli kuulemma siistissä kunnossa ja vuoro meni ihan okei. Sanoivat myös että sellainen ruokasalin pöytien pyyhkimisen unohtaminen on pieni juttu kun muuten tärkeämmät hommat pelaa.
Ja tänään meni sitten vuoro taas vielä paremmin. Nytkin minulla oli apuri viiteen asti mutta nyt ehdin kaiken tekemään kuuteen mennessä ja muistin myös kaiken melkein tehdä. Se perkeleen ruokanäyte vaan unohtui vieläkin ottaa talteen vaikka aikaa olisi hyvin ollut siihenkin.
Mutta positiivinen fiilis jäi tänään työvuorosta. Ehkä se lähtee vielä tosiaan sujumaan? Nyt ei jäänyt niin epävarmaa oloa vaan fiilis on paljon luottavaisempi.
Helena näkyy olevan samaa ikää kun Tapparan kultanen sukupolvi eli vm.68. Mutta minkä mittanen? D vaiko peräti E...?vaikka oma parini onkin Helenan ikäinen ja näköjään muuten aika lailla saman mittainenkin).
No ei kiitos... Luumut on alkanut tympiä ihan kympillä.Meillä olis tuolla landella 600 luumupuuta. Tuu keräämään!
Twerkkaus on kyllä niin turn-off kuin vain voi olla, jää kyllä äänestämättä näissä vaaleissa.En tiedä miksi mutta minulle tuli kauhea tarve päästä äänestämään kun olin katsonut tuon videon.