Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 540
  • 68 312

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Noniin nyt on uudet kuulokkeet, JBL:t nämäkin. JBL Tune 600BT on virallinen malli, näissä pitäisi olla vastamelu myös mukana...

... mutta mutta, kun pistän vastamelun päälle niin oikealta puolelta kuuluu vaan vitunmoinen ujellus, ei mitään muuta? Elekee nyt peijjooni sanoko että tuli joku maanantaikappale ja vastamelu on rikki? Huoh.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on sellainen tilanne että jos vielä karpaloita löytäisi niin muuten tämän kauden keräys- ja säilöntähommat alkaa olla hanskassa. Tänään haettiin pari laatikkoa luumuja yhdeltä tutulta. Niistä meinasin tehdä hilloa. Ei mikään yksinkertainen homma kun pitää kaikista kivet irrottaa ennen hilloksi keittämistä. Ehkä voi vielä jättää portin auki yhdelle (kahdelle) suppilovahverokeikalle. Mutta joo... alkaa olla kellari ja pakastin aika täynnä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Noniin nyt on uudet kuulokkeet, JBL:t nämäkin. JBL Tune 600BT on virallinen malli, näissä pitäisi olla vastamelu myös mukana...

... mutta mutta, kun pistän vastamelun päälle niin oikealta puolelta kuuluu vaan vitunmoinen ujellus, ei mitään muuta? Elekee nyt peijjooni sanoko että tuli joku maanantaikappale ja vastamelu on rikki? Huoh.
Siis käytännössä jos peitän tuon oikean puolen kuulokkeen niin se ujellus kuuluu vaikka luurit ei ole päässä. Laitan kämmenen siihen päälle niin kuuluu sellainen ihme vinkuminen. Mitä helvettiä? Jotain lienee paskana? Voi vittu.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taas olisi nälkä. Pitää vissiin suunnata jääkaapille.
Mulla on sama ongelma aina pikku krapulassa. Mahmud ja hänen bisnes auttaa kyllä joka kerta. Hieno mies.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@Roger Moore ite luovutin keväällä JBL:ien kanssa, kun ensin nappikuulokkeista katosi toisesta korvasta ääni kuunnellessa noin viikon käytön jälkeen. Tuo olisi tietysti mennyt tuossa vaiheessa vielä takuuseen, en jaksanut kuitenkaan välittää.

No tuosta ei tainnut sitten kulua viikkoakaan, kun otin mun arvokkaammat JBL:n 200 euron hintaiset sangalliset bluetoothit mukaan Pelicansin peliin, ja jollain käsittämättömällä tapaa oikeanpuolimmainen sanka katkesi takin taskussa erätauon aikana.

Oli ne sitten vahingossa jääneet penkin ja seinämän väliin taikka ei, totesin että en ala tämän laatuluokan kuulokkeista pulittamaan enää maltaita ja päädyin kotimatkalla ostamaan Prismasta väliaikaisratkaisuna Skullcandyn 50 euron "halpis"kuulokkeet. No nehän olivatkin sitten ihan lelut ja sanka hajosi alle kuukauden käytön jälkeen ottaessani niitä pois päästä.

Ton jälkeen nappasin DNA kaupan alesta Sonyn hinta-laatusuhteeltaan erinomaiset vastamelulliset bluetooth-kuulokkeet ja vielä noin puolen vuoden jälkeen ei ole ehtinyt tulla ikävä JBL:ää kuulokevalmistajana.

Näissä nykyisissä kuulokkeissa on oikeastaan kaikki mitä tarvin ja vähän enemmänkin. Johtoon kytkettynä pystyn käyttämään näitä tietokoneella, vaikka akku olisi tyhjä. Niissä saman hintaluokan JBL:issä ei tätä ominaisuutta ollut. Akussa oli oltava virtaa, jotta edes langallinen kuuntelu onnistui.

Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Mirritarina ei ihan vielä päätykään. Tässäpä tämän päivän havaintoa.
Puolenpäivän aikaan, se naukui mummolle. Pääsi sisään. Siitä alle 10 minuuttia, ja mirri tallusteli mun pihan poikki, huuliaan lipoen.
No äskettäin lähdin viemään roskapussia, terassini kautta. 5 sekunttia, ja mirri pölähti vauhdilla mummon pihalta, mun pihalle. Puski ja naukui mulle, ja sitten istahti oven viereen. Sanoin sille, että sinne ei pääse, ja lähdin tallustelemaan roskalaatikolle. Laatikolta kun käännyin takaisinpäin, oli mirri tullut perässäni katsomaan, että minne menen. No siitä kävelin kohti terassiani, ja mirri juosta sujahti ohiteseni, ja istui terassin oven viereen. itse kun pääsin samaan paikkaan, alkoi taas se naukumislaulu. Hetken olin terassillani, ja puhelin sille, että sinne sisälle et mene.
Siirsin mirriä hieman, jotta pääsin itse sisälle. Tälläkertaa se ei pomottanut, ja esitellyt kynsiään. Katsoi mua kyllä siihen malliin, että jos se olisi jatkoajan kirjoittaja, niin haistattelua tulisi.

Se on iltaa. Vetäisin tänään about 19km kävelylenkin. Kahden aikaan päivällä lähdin ja seitsemän aikaan illalla tulin takaisin. Vein ne tyhjät tölkit lähikauppaan joita kertyi muovipussiin tasan 40kpl kun muutama tölkki löytyi lisää tuolta matkan varrelta. Ihmiset heittelee niitä ihan minne sattuu, rahanarvoista tavaraa.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
1,5 tunnin päästä alkaa työvuoro.

3-vuorotyötä tekevänä sitä on tottunut kummallisiin työvuoroihin, mutta tämän on oltava yksi erikoisimmista.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastasin äsken Jatkoajan käyttäjäkyselyyn. Aika erikoisia kyselevät siellä. Jonkinlaista profilointia varmaan, mutta miks pitää kertoa esim. talouden tulot? Ei niissä mitään hävettävää ole, tukevasti keskiluokkaisia ollaan, mutta miks? Erittäin harvoin tällaisiin kyselyihin vastailen, mutta nyt vähän kiihotti vastaajien kesken arvottava Jatkoaika-pipo.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vastasin äsken Jatkoajan käyttäjäkyselyyn. Aika erikoisia kyselevät siellä.
Ihmettelin myös miten hommaan kuului se että päätänkö ostoksistamme yksin, jonkun toisen kanssa vai päättääkö joku muu niistä. Tai olemassa olevat kanavapaketit. No tulipahan vastattua. Pipoko sieltä on tulossa nyt mulle? Olen niin hyvä arvonnoissa että varmasti voitan.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelin myös miten hommaan kuului se että päätänkö ostoksistamme yksin, jonkun toisen kanssa vai päättääkö joku muu niistä. Tai olemassa olevat kanavapaketit. No tulipahan vastattua. Pipoko sieltä on tulossa nyt mulle? Olen niin hyvä arvonnoissa että varmasti voitan.
Toivottavasti siellä olis useampi pipo jaossa, sillä tosiaan ainoa motivaattori tohon hölmöön kyselyyn vastaamiseen oli toi pipo. Olishan se hienoa patsastella talvella Jatkis-pipo päässä. Kuulun siihen ikäluokkaan, joka käytää pipoa vain, kun on kylmä. Viimeistään huhtikuussa pipot yms. talvivermeet pakataan kesäsäilöön josta ne voidaan lokakuun lopulla taas ottaa käyttöön. itse asiassa viimeiset talvet ovat onneks olleet niin heikkoja, ettei pipoja oo hirveesti tarvinnu ees käyttää.
Kerrothan @Iisoppi , miten arvonnassa kävi. Koska muuten arvonta suoritetaan?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minua on nyt tutkittu Aspergerin ja ADD takia. Uusia juttuja minulle. Jatkuvia haastatteluja joissa palataan lapsuuteen, nuoruuteen ja elämään yleensä. Huomenna olisi taas yksi haastattelu. Hitto, tämähän on kuin jotain tärkeää työtä hakisi. Piti sitä haastattelua varten oikein kaivaa vanhoja koulutodistuksia esiin. En tiedä mitä niistä irti muka saadaan. Kai ne jotenkin liittyy tutkimuksiin jos niitä pyydettiin. Kun ei ole olemassa kokeita ja kuvannuksia joissa näkyisi asperger tai ADD vaan ne pitää muuten diagnosoida.

Kyllä sitä välillä miettii että oliko se lapsuus niin kuin sen muistaa kertoa. Mutta vaikeaa se elämä on usein ollut, en ymmärrä muita, muut ei ymmärrä minua enkä minä erityisesti piittaa muista. Harvassa on ne ihmiset joista pidän ja joita on helppo sietää. Pää on jatkuvasti sekaisin ajatuksista eikä mistään saa kiinni, se mikä juuri oli käsissä hukkui jonnekin ja tv-ohjelmakin jäi katsomatta kun katossa oli kärpänen (keskittyminen herpaantui). Jatkuvaa yritystä olla niin kuin muut vaikka ei ihan olekaan.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
@Roger Moore
@Breeze Harbour

Itse tuli hankittua nämä tuossa ennen viime joulua ja helposti parhaimpia hankintojani hetkeen. Soundi on aivan helvetin hyvä, akunkesto todella pitkä. Tuntuvat olevan lujaa tekoa ja yhteydet pelaa koko ajan. 200 euroa noista pulitin, enkä ole katunut. Ja nuo vastameluominaisuudetkin pelaavat hienosti.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikäs toi ADD oikein on. Kuuklaamalla löyty vaan jotain munuaissairauteen viittavaa ja se ei oikein stemmaa aspergerin kanssa.

Sorry huolimattomuuteni, löyty jo..

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikäs toi ADD oikein on.
Sorry huolimattomuuteni, löyty jo..
Hyvä että löytyi eikä minulla ollut mennyt kirjaimet sekaisin. ADD on siis tarkkaivaisuushäiriö ilman ylivilkkautta (joka siis ilmenee fyysisesti). ADD tutkitaan usein samalla kun Asperger kun ne voi liittyä toisiinsa... Minulla epäillään molempia ja olen alustavissa kirjallisissa testeissä antanut viitteitä molempien olemassa oloon. Tutkimukset on kesken enkä edes ihan hahmota mitä sitten jos saan diagnoosin... Ehkä saan apua asioiden hallintaan kun tiedetään mistä on kyse.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Roger Moore
@Breeze Harbour

Itse tuli hankittua nämä tuossa ennen viime joulua ja helposti parhaimpia hankintojani hetkeen.
Joo, mä nyt sain toki nuo viimeisimmät JBL:t vaihdettua takuuseen. Siellä Gigantissa myyjäkin oli vähän ihmeissään kun näki millaista meteliä kuulokkeet pitivät, käytännössä siis jos laitoit esim. kämmenen oikean puolen kuulokkeen päälle niin alkoi kuulumaan sellainen vinkuminen. Ilmeisesti se vastameluun vaikuttava mikrofoni oli jotenkin viallinen.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Paskan möivät. Olisit ostanut Boset.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen tein työpaikallani "iltavuoron" eli olin töissä aamukymmenestä aina iltakuuteen saakka. Pari kertaa olin tehnyt kyseisen vuoron tätä ennen kun olin ollut perehdytettävänä kyseiseen vuoroon. Iltavuorossa on se erikoisuus että kyseisen vuoron työntekijä jää yksistään töihin ainakin aikavälille 15-18.

Tällä kertaa en vielä onnekseni yksin joutunut jäämään noin pitkäksi aikaa kun keittiön keittäjä-emäntä oli noin viiteen asti minun kanssani. Mutta kyllä lopussa löi jännät paikat kun olin viimeisen noin tunnin ajan yksin keittiöllä.

Yksin kun jäin niin minulla oli siinä vaiheessa enää tekemättä päivällisruoan pois korjaaminen ja lopputiskaus sekä huolehtiminen siitä että asiat tulee hoidettua loppuun niin kuin pitää. Valot pois, ovet lukkoon, päävirtakytkimestä virrat pois...

No, ensinnäkin on sanottava että olihan se jännittävää jäädä ensimmäistä kertaa yksin keittiölle. Mietin lähinnä vain että osaanko ja muistanko tehdä kaiken? Keittiö jäi ihan siistiin kuntoon mielestäni, ei jäänyt mitään kaaosta ja tiskitkin ehdin tiskaamaan.

Ainoastaan ruokasalin pöydät unohdin pyyhkiä ja laittaa tuolit paikoilleen. Tämän toki muistin jo sitten töistä lähdettäessä. No, toivottavasti aamuvuorolainen ehtii tämän tekemään sillä päivällisen jälkeen seuraava ateria tuolla ruokasalissa syödään vasta tänään aamupalalla.

Kyllä mä toistelen mielessäni nyt sitten paljon Arttu Wiskarin laulusta kohtaa tässäkö tää oli? Tähän säälistä naurava hymiö. Noin puoli tuntia minulle meni ylikin tuo vuoro kun en osannut vielä ajoittaa hommiani niin että olisin kuudelta ehtinyt pois lähtemään. Ruokasalin putsauksen lisäksi unohdin myös ottaa ruokanäytteen keitosta.

No,vielä tänä päivänä taitaa kuitenkin työpaikka pystyssä olla ja keittiö voi tänäänkin avata ovet. Kivaan paikkaan vain minulla vapaapäivä kun heti tämän vuoron jälkeen. Muuta nyt sitten mietikään kuin että menikö kaikki ihan ok? Ja onko minulla työpaikka vielä huomennakin.

Keskiviikkona kyllä heti toinen iltavuoro. Se on hyvä, saa heti toisen samanlaisen kokemuksen alle ja rutiinia alkaa tulemaan. Sekin on tärkeää että tulisi tietty rytmi tuonkin vuoron tekemiseen.

Keittäjä-emäntä kyllä sanoi että hän uskoo minun tulevan hallitsemaan tämänkin vuoron sitten ajan kanssa.

Ja kun olin ihan paniikissa melkein vuoroni lopussa niin tuli sinne keittiölle yksi kokeneempi hoitohenkilökuntaan kuuluva ihminen ja rauhoitteli minua. Hän sanoi että aina kuitenkin selvität kaikki asiat hyvin ja papat ja mummut on puhuneet hoitajille että syömässä on kiva käydä kun siellä on niin ystävällinen poika (minä siis,ei ole muita poikia ruokasalissa auttamassa ollut) heitä auttamassa.

Kai se vielä tästä? Uskossa on ainakin hyvä elää.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plääh... Olen jo ihan kyllästynyt luumuihin tai siis niiden käsittelyyn. Tuli vissiin vähän liikaa (ahneena) kerättyä kun puut oikein notkui niitä. Meinasin tehdä jonkun luumupiirakan tai -kakun tämän kaiken hillon lisäksi.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen tein työpaikallani "iltavuoron" eli olin töissä aamukymmenestä aina iltakuuteen saakka. Pari kertaa olin tehnyt kyseisen vuoron tätä ennen kun olin ollut perehdytettävänä kyseiseen vuoroon. Iltavuorossa on se erikoisuus että kyseisen vuoron työntekijä jää yksistään töihin ainakin aikavälille 15-18.

Tällä kertaa en vielä onnekseni yksin joutunut jäämään noin pitkäksi aikaa kun keittiön keittäjä-emäntä oli noin viiteen asti minun kanssani. Mutta kyllä lopussa löi jännät paikat kun olin viimeisen noin tunnin ajan yksin keittiöllä.

Yksin kun jäin niin minulla oli siinä vaiheessa enää tekemättä päivällisruoan pois korjaaminen ja lopputiskaus sekä huolehtiminen siitä että asiat tulee hoidettua loppuun niin kuin pitää. Valot pois, ovet lukkoon, päävirtakytkimestä virrat pois...

No, ensinnäkin on sanottava että olihan se jännittävää jäädä ensimmäistä kertaa yksin keittiölle. Mietin lähinnä vain että osaanko ja muistanko tehdä kaiken? Keittiö jäi ihan siistiin kuntoon mielestäni, ei jäänyt mitään kaaosta ja tiskitkin ehdin tiskaamaan.

Ainoastaan ruokasalin pöydät unohdin pyyhkiä ja laittaa tuolit paikoilleen. Tämän toki muistin jo sitten töistä lähdettäessä. No, toivottavasti aamuvuorolainen ehtii tämän tekemään sillä päivällisen jälkeen seuraava ateria tuolla ruokasalissa syödään vasta tänään aamupalalla.

Kyllä mä toistelen mielessäni nyt sitten paljon Arttu Wiskarin laulusta kohtaa tässäkö tää oli? Tähän säälistä naurava hymiö. Noin puoli tuntia minulle meni ylikin tuo vuoro kun en osannut vielä ajoittaa hommiani niin että olisin kuudelta ehtinyt pois lähtemään. Ruokasalin putsauksen lisäksi unohdin myös ottaa ruokanäytteen keitosta.

No,vielä tänä päivänä taitaa kuitenkin työpaikka pystyssä olla ja keittiö voi tänäänkin avata ovet. Kivaan paikkaan vain minulla vapaapäivä kun heti tämän vuoron jälkeen. Muuta nyt sitten mietikään kuin että menikö kaikki ihan ok? Ja onko minulla työpaikka vielä huomennakin.

Keskiviikkona kyllä heti toinen iltavuoro. Se on hyvä, saa heti toisen samanlaisen kokemuksen alle ja rutiinia alkaa tulemaan. Sekin on tärkeää että tulisi tietty rytmi tuonkin vuoron tekemiseen.

Keittäjä-emäntä kyllä sanoi että hän uskoo minun tulevan hallitsemaan tämänkin vuoron sitten ajan kanssa.

Ja kun olin ihan paniikissa melkein vuoroni lopussa niin tuli sinne keittiölle yksi kokeneempi hoitohenkilökuntaan kuuluva ihminen ja rauhoitteli minua. Hän sanoi että aina kuitenkin selvität kaikki asiat hyvin ja papat ja mummut on puhuneet hoitajille että syömässä on kiva käydä kun siellä on niin ystävällinen poika (minä siis,ei ole muita poikia ruokasalissa auttamassa ollut) heitä auttamassa.

Kai se vielä tästä? Uskossa on ainakin hyvä elää.
Lukemani perusteella ei se sun iltavuoro nyt tosiaan putkeen mennyt ja oli jopa jäänyt aamuvuorolle sun hommias. Kirjallinen huomautus tuosta voi tulla sekä merkintä papereihin. Noin muuten, kuten itsekin totesit, hyvä että vapaapäivän jälkeen heti uusi iltavuoro, niin tulee rutiinia. Kyllä se siitä, posin kautta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy