Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 320 178
  • 66 807
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tosin, eikös em. nimimerkki tituleerannut itseäänkin pienellä alkukirjaimella, joskin viittasi itseensä usein kolmannessa persoonassa?
Toisinaan siinä näinkin kävi. Sivumennen, me Pisin Kääpiö 186cm emme tietenkään noin menettele, isolla kirjaimella kun alamme.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Bongasin tänään entisen duunikaverin grinderistä. Naimisissakin on, siis naisen kanssa. Tosin väittää tuolla olevansa sinkku... saattaa toki sääty ehtinyt vaihtua sen jälkeen kun edellisen kerran nähtiin.
Nyt lähinnä mietin pitäiskö laittaa viestiä, et sut on nähty homodeittailemassa. En taida viitsiä.

No Jos läppä lensi tuolloin niin vahva suositus. Ja erityisesti jos tiedostaa huumorisi.

"Ei tartte hei jännittää eikä puristaa mailaa".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hauskoja hetkiä taas NHL19 pelissä kun Dynasty modea tahkoaa.

Montrealia vastaan peli, menen kohtalaisen nopeasti 2-0 johtoon ja eka erän jälkeen nämä lukemat. Toisessa erässä tuleekin sitten sellainen vaihe että ihan sama mitä teen niin joku vitun Don van Massenhooven tai Alex Dell viheltää aina sen jäähyn ja tottakai Montikka saa tahkota ylivoimaa niin kauan että kaventavat. Sitten tuleekin seuraavasta hyökkäyksestä kunnon klap-klap-klap kuviolla maali Montikalle ja 2-2. Syöttö taisi lähteä jostain maalin takaa kunnon no-look passina, mutta meneehän se siitä veskarin edestä toki suoraan lapaan.

Tän jälkeen Massenhooven pistää sitten pillin perseeseen ja jäähyjä ei tietenkään tule. Tekoälykin pelaa sellaista paskapeliä että ei paremmasta väliä. Siis joo, ei mitään likaista yms mutta jotenkin osaavat aina mennä luistelulinjojen eteen ja ties mitä, mutta ei tule jäähyjä. Paitsi sitten erän viimeisellä minuutilla kun vähän yli-innokkaasti lähden taklaamaan ja osuipa sitten numeroihin. Vitonen joo, ihan ansaittu mutta olihan tuo uskomatonta että tekoäly onnistuu pelaamaan niin että ei tule vittu jäähyn jäähyä ekan erän jälkeen. Jatkoajalla sitten Massenhooven antaa varmuudeksi vielä yhden jäähyn minulle niin Montreal saa kairata rauhassa viiskolmosella 3-2 voittomaalin. Jes vittu.

Seuraavassa pelissä olikin sitten Boston vastassa. Tää olikin sitten ihan erilainen, menen jopa 5-0 johtoon ja Boston on saanut kuusi vetoa maalia päin kun on pelattu jotain 56 minuuttia. Tietysti onnistuvat kaventamaan, tässä vaiheessa taas vitutti se kun veskari ei saa mitään kiinni joten vedin ragequitilla pelin loppuun simulaatiolla. Sieltä tuli sentään 6-1 voitto sitten. Olisihan tuo kiva jos laukoisivat joskus.

Ennen Montreal peliä jouduin muuten kertaalleen lopettamaan pelin kesken kun oikeasti hajosi kasetti tuohon tekoälyn vilunkiin. Tai ei nyt vilunkiin, mutta kyllä mulla menee vati nurin näissä jos itse lauon 20 kertaa kahteen erään ja veskari torjuu kaikki mahdolliset ja mahdottomat. Losia vastaan peli, kahden erän jälkeen 1-1 ja vedot 20-6. Tekoälyn ainoa maali oli ylivoimalla klassinen syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö-syöttö ja vielä pari syöttöä päälle ja takatolpalta tyhjiin. Joo eipä siinä. Päätöserässä sitten lähtee maskiton veto, veskarini torjuu paitsi että ei torjukaan vaan nussii kiekon jotenkin sylistään jalkoihin, sieltä jalkojen väliin ja sitten kun alkaa sätkimään maalilla kuin epilepsiakohtauksen saanut niin säheltää kiekon maaliin. Tässä vaiheessa riitti ja pleikkari meni hetkeksi kiinni.

Mulle ois ihan ok tappiot näissä dynasty hommissa jos tuossa olisi jotain järkeä. Esim. New York Rangersille hävisin oikeasti sen takia kun pelasin huonosti ja en saanut mitään aikaan, NYR vei vedotkin jotain 30-20 ja mulla ei ollut mitään kunnollisia maalipaikkoja edes. Mutta sitten nää vitun "tekoäly vaan päättää että nyt häviät" tappiot kyllä on ihan uskomattomia. Jotenkin käsittämättömiä että peliä on voitu koodata siten että välillä vastustaja on ihan kuin "oikea vastustaja" ja sitten tulee näitä "tekoäly laukoo 5 kertaa ja voittaa 2-1" pelejä.

Ja älkää nyt tulko selittämään että EA:n NHL-pelit ei yritä olla mikään aito simulaatio. Joo olen huomannut. Harvoin tosiaan tuollaisia lätkäpelejä näen mitä tässä nyt sai todistaa taas.

En mä sitten tiedä vaadinko näissä Dynasty modeissa tekoälyltä vähän liikoja, mutta onko se oikeasti ajatuksena mahdotonta että tekoälyä vastaan pelatessa olisi edes alustavaa realismia mukana ja ne laukoisivat muutenkin kuin niitä millontarkkoja lasereita tai sitten miljoonan syötön jälkeen kiekko tyhjään maaliin. Ja että niitä vetoja tulisi enemmän kuin se maksimissaan 10 per peli. Hassua sinänsä että kun pelejä simuloi tuon kauden aikana niin simuloitujen pelien laukaisumäärät on ihan realistisella tasolla, mutta näissä itse pelatuissa ehkä kerran kaudessa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No Jos läppä lensi tuolloin niin vahva suositus. Ja erityisesti jos tiedostaa huumorisi.

"Ei tartte hei jännittää eikä puristaa mailaa".
Kyllähän sen huumori tuon kestäisi. Sen verran miestä tunsin, vaikka ei me kovin paljoa olleet tekemisissä, eri duuneja kun teimme. No, kahtellaan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Maskipakko ravintoloihin kuulostaa hyvältä ajatukselta.
Ehkä sitten me rumatkin ihmiset uskaltaisimme lähestyä vastakkaista sukupuolta ilman, että meidät teilattaisi samantien.

Syntyvyydenkin kannalta toi vois olla ihan hyvä idea.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Eilen meni pitkästä aikaa nukkumiset ihan päin prinkkalaa (nukuin vahingossa lopulta melkein klo 16 asti..) ja siksipä tässä joutuu nyt sitten kärvistelemään siihen asti että sisäinen kello kutsuu taas unten maille. Enkä ehtinyt vuodattamaan tätä valitusvirttäni edes yöketjuun, niin joudutte lukemaan sen siksi täältä. Nyyh.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Oho! Taisin sitten kuluttaa tuohon pitkään avautumiseeni toisessa ketjussa jäljellä olleet energiavarastoni, nimittäin väsymys saapui juuri luokseni eikä kello ole vielä edes kahdeksaa! Tämähän meni paremmin kuin odotin. Siispä huomenta jatkoaika ja kauniita unia minulle!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lukemani perusteella ei se sun iltavuoro nyt tosiaan putkeen mennyt ja oli jopa jäänyt aamuvuorolle sun hommias. Kirjallinen huomautus tuosta voi tulla sekä merkintä papereihin. Noin muuten, kuten itsekin totesit, hyvä että vapaapäivän jälkeen heti uusi iltavuoro, niin tulee rutiinia. Kyllä se siitä, posin kautta.

Tuossa iltavuorossakin on vain niin paljon muistettavaa, opittavaa ja asioita joita pitää hallita että ei ole ihan yksinkertaista aloittaa niiden tekeminen. Täytyisi saada sellaista rutiinia ja tiettyä rytmiäkin noiden tekemiseen että hommat alkaisivat luistamaan paremmin. Hyvä tässä mielessä tosiaan että tänään on melkein heti perään toinen iltavuoro.

Minä en kuitenkaan usko että saan huomautuksen vuorossani tapahtuneista pienistä epäonnistumisista. Minulle on sanottu esimerkiksi että tiskiä saakin jäädä tiskaamatta jos ei ehdi. Aamuvuorolainen sitten tiskaa loput. Tiskit kuitenkin ehdin hoitamaan mutta tuon ruokasalin pöydät jäivät siivoamatta. No, ruokasalikaan ei mikään kovin iso ole tuolla niin ei nyt mikään suuri urakka jäänyt aamuvuorolaiselle...

Uskon että saan hieman lisäopastusta siitä mitä kuuluikaan tehdä iltavuorolaisena ja työkavereilta ja emännältä löytyy ymmärrystä ja inhimillisyyttä. Asioita katsottaneen hieman läpi sormienkin.

No oli miten oli niin kovin suureen itsesääliin en ajatellut vajoavan vaikka tulisi mitkä seuraukset. Hieman pelottaa ja jännittää mennä tänään työpaikalle kyllä mutta koitan ottaa asiat rationaalisesti ja niin että olen vasta opin tiellä. Ja tämä on vain työtä.

Muistan sen itkuvirren minkä aloitin kun sain potkut aikoinaan Ahvenanmaalta puutteellisen kielitaidon vuoksi. Silloin vajosin sellaiseen itsesääliin ja itkuvirteen että hävettää osin vieläkin. Siis se itkemiseni.

Ja vain kerran olen saanut lähteä yhdestä työpaikasta sen takia kun en riittävän ajoissa oppinut asioita eli ihan parissa päivässä olisi pitänyt siellä asiat sisäistää. Nyt tuolla nykyisessä duunipaikassa ei käsittääkseni mitään nopeaa asioiden omaksumista edellytetäkään vaan minua koitetaan vähitellen "ajaa sisään" iltavuorojenkin tekijäksi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa iltavuorossakin on vain niin paljon muistettavaa, opittavaa ja asioita joita pitää hallita että ei ole ihan yksinkertaista aloittaa niiden tekeminen. Täytyisi saada sellaista rutiinia ja tiettyä rytmiäkin noiden tekemiseen että hommat alkaisivat luistamaan paremmin. Hyvä tässä mielessä tosiaan että tänään on melkein heti perään toinen iltavuoro.

Minä en kuitenkaan usko että saan huomautuksen vuorossani tapahtuneista pienistä epäonnistumisista. Minulle on sanottu esimerkiksi että tiskiä saakin jäädä tiskaamatta jos ei ehdi. Aamuvuorolainen sitten tiskaa loput. Tiskit kuitenkin ehdin hoitamaan mutta tuon ruokasalin pöydät jäivät siivoamatta. No, ruokasalikaan ei mikään kovin iso ole tuolla niin ei nyt mikään suuri urakka jäänyt aamuvuorolaiselle...

Uskon että saan hieman lisäopastusta siitä mitä kuuluikaan tehdä iltavuorolaisena ja työkavereilta ja emännältä löytyy ymmärrystä ja inhimillisyyttä. Asioita katsottaneen hieman läpi sormienkin.

No oli miten oli niin kovin suureen itsesääliin en ajatellut vajoavan vaikka tulisi mitkä seuraukset. Hieman pelottaa ja jännittää mennä tänään työpaikalle kyllä mutta koitan ottaa asiat rationaalisesti ja niin että olen vasta opin tiellä. Ja tämä on vain työtä.

Muistan sen itkuvirren minkä aloitin kun sain potkut aikoinaan Ahvenanmaalta puutteellisen kielitaidon vuoksi. Silloin vajosin sellaiseen itsesääliin ja itkuvirteen että hävettää osin vieläkin. Siis se itkemiseni.

Ja vain kerran olen saanut lähteä yhdestä työpaikasta sen takia kun en riittävän ajoissa oppinut asioita eli ihan parissa päivässä olisi pitänyt siellä asiat sisäistää. Nyt tuolla nykyisessä duunipaikassa ei käsittääkseni mitään nopeaa asioiden omaksumista edellytetäkään vaan minua koitetaan vähitellen "ajaa sisään" iltavuorojenkin tekijäksi.
Kyllä siellä huomautus ja puhuttelu tänään sua odottaa, mutta tuosta pääset kyllä yli ja eteenpäin. Ovat juuri ennen kesää palkanneet sinut töihin pitkän työkokeilun jälkeen, joten näkevät sinussa potentiaalia. Ei siis huolta huomisesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Laadin oikein hyvän suunnitelman asiakkaalle kaikkien säännösten ja oman (ja yleisen) tietämyksen mukaan. Asiakas ei hyväksy sitä koska suunnitelman toteuttaminen tulee asiakkaan mielestä liian kalliiksi ja hankalaksi. Ei siinä mitään, tein sen parhaan tietämyksen mukaan enkä oikein voinut tehdä siitä kevyempääkään. Ongelma on se ettei asiakas suostu maksamaan suunnitelmasta koska ei aio sitä toteuttaa. Ja kyllä työstä pitää maksaa vaikka lopputulos ei ole mieleinen (kun työ on sinänsä tehty oikein vaikka tulos ei miellytä). Se ei kyllä sinänsä ole minun ongelma vaan pomo hoitaa reklamaatiot.
 
K

Kiekkokatsoja

Muistelenko oikein, että mirri jutuista piti luopua?

Siis ei ne minua missään nimessä haittaa tai häiritse. Koitan vain muistella mitä joskus täältä luin.
No näinhän se meni. Oletin että tuo mirri ei enää raahaa karvaista persettään pihalleni, kun ilmatkin viilenee. Täten ei olisi ollut enää kirjoitettavaa. Mutta tuo karvahanuri ei herkunkiilto silmissään ole säätiloja varonut. Sateellakin liikkuu, ja viileälläkin säällä taitaa naapurin mummon terassilla vetää päiväunia.
Laitoin muuten ketjuun: näin teen vain minä 1/10000 mirrikirjoitusta eilen lisää, joten sitä kannattanee välttää, tai katsoa josko uteliaisuutta on.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä siellä huomautus ja puhuttelu tänään sua odottaa, mutta tuosta pääset kyllä yli ja eteenpäin. Ovat juuri ennen kesää palkanneet sinut töihin pitkän työkokeilun jälkeen, joten näkevät sinussa potentiaalia. Ei siis huolta huomisesta.

Missä diktatuurissa elät? Minäkin haluan sinne!
 
Olen pettynyt. Ei yhtään yyveetä vaikka olin ei-kirjautuneena monta viikkoa. Yli kaksi.

Tervetuloa tänne takaisin pienen huilitauon jälkeen, Turhis!

Mie en enää nykyään pysty olemaan päivääkään kirjautumatta, mut eipä siihen ole mitään syytäkään. No joskus kesällä kun olin tuolla jossain juopottelemassa kylillä, niin sit ei Jatkoaika ole ollut päällä moneen päivään. Hommat hoituu telkkarin ja pleikkarin kautta.
 
K

Kiekkokatsoja

Otan aurinkoa. Joo o totta se.
Pää on kyllä kipeä. Liekkö syynä wäärä lääkitys?
Lisäys. Ja heh. Muutama minuutti, ja mirri tuli mun alle. Näyttäs nukkuvan jo.
 
K

Kiekkokatsoja

Just olin tulossa kirjoittamaan tähän, että varmasti kohta katti pölähtää siihen siun seuraksi. Ja niinhän siinä sit kävikin, vähemmän yllättäen.. :)
No harvalla näin 2-3 min ehtii ovesta ulos, ja heti mirri alla?
Siihen se jäi.
Lisäys. Luulin jo että nyt se lähtee, kun mummo kasteli kukkia. Mut paskat, taitaa herkkuosasto olla jo täynnä. Ja tarve levätä. Mikäpä parempi paikka, kuin mun alla.
Lisäys 2. Näytti pikaset äkkimakiat mun alla riittävän. Hitaasti tallusti pois. Sanoin moikka, ja vilkutin. Se pysähtyi, katsoi ja sanoi purrrr. Ja sit meni.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K

Kiekkokatsoja

Mirri taas tuli. Eka se kävi mun vieressä, naukui ja katsoi ulko-ovea. Sitten se nuoli tavaraansa. Ja tämänjälkeen meni nukkumaan, aurinkotuolin alle. Liikkuvaa sorttia on, ja levotonkin tyttö. Hetken paikallaan lepää, ja taas menoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös