Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 982
  • 66 850

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voi kuullostaa oudolta mutta minulle on tullut pelkoa unen saamisesta. Ei tämä pelko viikonloppuöinä vaivaa kun ei ole niin väliä milloin silloin nukahtaa kun seuraavana päivänä on vapaapäivä. Mutta arkiöinä pelko nostaa aina vähän päätään. Onko tällaista pelkoa edes ennen ollut olemassa kenelläkään vai puhunko taas hassuja?

Siis minulla on pelko siitä että saanko unta ja jos en noin kello 22 mennessä ole nukahtanut niin sitten se stressi vasta alkaa kunnolla kasvamaankin. Kun yöunet jäävät tällöin väkisinkin alle 8 tunnin pituisiksi.

Tänään taas unen saannin kanssa vaikuttaa olevan ongelmia. Toki, kello ei ole vielä edes yhdeksää illalla mutta meninkin jo ennen kasia maatekin. Uni ei kuitenkaan tullut silmään heti ja otin melatoniini-tabletinkin, ehkä siis kohta nukahdan?

Tuo pelko mistä kerroin on vaan paha jos se kiertää ajattelussa jo päivälläkin ja illalla se vaikeuttaa nukahtamista. Pelkoa on etenkin unettomien öiden jälkeen seuraavana päivänä.

Kai se pelko johtuu etenkin siitä että pelkään mennä töihin rättiväsyneenä. Jos olen nukkunut huonosti tai ei ollenkaan. Marras-joulukuussahan olin poiskin töistä unettomuuden takia ja kävin silloin lopulta lääkärissäkin asiasta. Tuolloin kyllä töissä tunnuttiin suhtautuvan tosi ymmärrettävästi päätökseeni olla pois töistä ja poissaoloani ei katsottu todellakaan kieroon.

Inhoan seuraavaa päivää jos olen nukkunut huonosti tai en lainkaan. Inhoan silloinkin vaikka olisi vapaapäiväkin. Saati että pitäisi töissä käydä. Se on paha rasti olla töissä kovin väsyneenä. Tämän vuoksi kai on muodostunut jonkinlaista pelkoakin?

Nyt olen viime kuukausina kyllä nukkunut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta tosi hyvin. Vaikka on tuota pelkoa hieman ollutkin. Nukun yössä sellaista 8-10 tuntia. Mutta viime viikolla oli se yksi yö kun nukuin vain noin 5-6 tuntia ja nyt on taas sen verran levoton olo että en ihmettelisi jos yöunet jäisivät jälleen lyhyemmiksi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Topi Nättinen näyttää juuri siltä, miltä Topi Nättinen -nimisen pitäisi näyttää.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta ilahduttavaa tässä Saksan voittokulussa oli myös se, että murskasivat Brasilian välierissä ja aiheuttivat näille ehkä pahimman trauman ikinä. Kotikisoissa turpaan 7-1. Sen verran vitutti se Saksassa katsottu 2002 finaali, että tämä oli balsamia haavoihin. Toki parasta olisi ollut, jos tuo olisi ollut finaali. Mutta brassien historiallisen paha röhmytys näiden kotikentällä isossa matsissa riittänee.
Tää oli kyllä yks historian parhaimmista nöyryytyksistä. Muistan hyvin, kun yksi suurimmista inhokeistani, valitettavasti nykyisin Arsenalin miehiä, David Luiz puolivälierän jälkeen kiitti jumalaa ja kova Saksa-fani tekstasi matsin jälkeen, että pian Luiz tulee kohtaamaan todellisen jalkapallojumalan, Thomas Müllerin ja kuinkas siinä sitten kävikään?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinkakohan vaikeaa on täysin amatööriltä ja mitään oikeastaan asiasta tietämättömältä perustaa uusi nettisivu?

Kiehtoisi ajatus perustaa jonkunlainen kiekkosivusto.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mutta kyllä siitä jäi muutamia pahoja sivumakuja. Tottakai se, että Messi oli häviävällä puolella, mutta myös se, että kaiken tämän ratkaisi Mario Götzen kaltainen niljakas paska. Harmittaa helvetisti, että juuri tuollainen niljake ratkaisi homman. Olisipa ollut Klose.
Jaa mikäs Götzessä on niin niljakasta? En itse ole seuraillut herran toimia, mutta aika vahvoja antipatioita sinulla häntä kohtaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kuinkakohan vaikeaa on täysin amatööriltä ja mitään oikeastaan asiasta tietämättömältä perustaa uusi nettisivu?

Kiehtoisi ajatus perustaa jonkunlainen kiekkosivusto.
Ennen vanhaan (90-luvulla) oli ainakin äärettömän helppoa tehdä oma kotisivu vaikka ei tajunnut tuon taivaallista asiasta. Tuskin tuo nyt hirveästi on muuttunut. Ainoa mitä tarvitsee on toki tila niille sivuille (silloin sai ainakin operaattorilta ja korkeakoululta moista), mutta luulisi tuonkin nykyään olevan käytännössä ilmaista kun muutenkin nettiin voi ilmaiseksi latailla hirveitä määriä mitä sattuu tiedostoja.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ennen vanhaan (90-luvulla) oli ainakin äärettömän helppoa tehdä oma kotisivu vaikka ei tajunnut tuon taivaallista asiasta. Tuskin tuo nyt hirveästi on muuttunut. Ainoa mitä tarvitsee on toki tila niille sivuille (silloin sai ainakin operaattorilta ja korkeakoululta moista), mutta luulisi tuonkin nykyään olevan käytännössä ilmaista kun muutenkin nettiin voi ilmaiseksi latailla hirveitä määriä mitä sattuu tiedostoja.

Siispä odotamme @Czescku n kotisivuja. Minä olen @Czescku ja olen töissä siellä ja siellä, harrastan SaiPaa ja olen mukava tyyppi. Tässä linkki SaiPan sivuille ja myös Jatkiksen nimimerkkien Punis, Bansku ja Nummis sivuille. Jätä vieraskirjaan viesti jos on asiaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ne oli aikoinaan jossain inet.fi osoitteessa. Tiedostot itse asiassa taitaa vieläkin löytyä tuolta ulkoiselta kotilevyltä, johon olen aiempien tietokoneideni tiedot siirtänyt. Pitääkin jossain välissä katsoa löytyykö ne vielä sieltä ja jos löytyy niin voin näyttää kun täällä tulet seuraavan kerran käymään.

Tuo on jo syy tulla käymään. Odotan innolla. Meitsin sivuthan ovat olleet noin 15 vuotta julkiset.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Käsittämätöntä että vielä tänäpäivänäkään ei ole pystytty tekemään realistisempaa koodia.
Äsken taas vaihteeksi meni vähän surkuhupaisan puolelle. Toki mulla oli alla kevyt 14 ottelun voittoputki, mutta olihan se voittoputken katkeaminen taas aika perinteinen EA Sportsin kyykytys. Menen Vancouveria vastaan 1-0 johtoon, olen toki hukannut pari ylivoimaa siinä kun syötöt vaan ei napsu kohdilleen tai sitten vastustajan veskari (oisko ollu Jakob Markström tms. kokonaisuus jotain 80 eli pitäisi olla rumputulessa ihan imuri) venyy joka paikkaan.

Noh, oman maalin jälkeen alkaakin tapahtua. Tasoitus oli muistaakseni edes joissain määrin "kunnon" maali ja tuli omien virheiden kautta, mutta 2-1 maali olikin sitten sellainen että hohhoijaa. Sain kiekon ensin itse Henri Jokiharjulla maaliviivalle ja siinä vielä muistaakseni Drake Caggiula kävi sohimassa mutta kiekko kirjaimellisesti pysähtyi siihen maaliviivaan ja ei vaan mennyt viivan yli. Sitten tulee vastustajalle vastahyökkäys. Kaikkien samettikäsien ja vikkeläjalkojen isä ja äiti Jay Beagle polkee laitaa pitkin, ei mulla on oma pelaaja siinä mukana ja Beaglella ei ole kuin vedon paikka. Noh, sieltä lähteekin sitten sellainen laaseri hanskakäden yläkulmaan että ei mitään järkeä. Edes Ovechkin ei vedä sellaisia. Olisi edes ollut joku Elias Petterson mutta ei jumalauta Jay Beagle.

Olin itse asiassa jo tässä vaiheessa ihan varma että en tule peliä voittamaan ja viimeistään siinä vaiheessa se varmistui kun loin huippupaikkoja, esim. Kanella pääsin vetämään läheltä rannekudin suht yläkulmaa kohti mutta kiekko osui johonkin hanskakäden reunaan ja pomppasi siitä sitten ties mihin. Tässä vaiheessa sen huomaa että tekoälyllä on sellainen moodi päällä että kiekko ei mene sisään. Veskari torjuu kaikin tavoin vedot mutta ei kuitenkaan usein saa edes haltuun niitä, juurikin esim. näitä että vedät ihan täydellisen laukauksen kohti yläkulmaa mutta se kimpoaa jostain hanskan reunasta ja veskarilla ei mitään kontrollia tilanteessa.

Vancouverin 3-1 maali tulikin sitten jotain 30 sekuntia ennen loppua. Mulla tietysti ennen sitä muutama huippupaikka, purkavat sitten kiekkoa päätyyn ja sinne menee joku heidän pelaajansa ensin, pistää jonkun ihme sokkosyötön taakse ja rightin puolen kaveri tällää vastapalloon ihan vastustamattoman vedon tolpan kautta maaliin. En edes jaksanu pelata peliä loppuun vaan simuloinnilla mentiin ja 3-1 oli lopputulos.

Olihan tuo arvattavissa että jollain tällä tavalla se voittoputki pitää saada poikki kun ei muuten tunnu menevän. Nää on kyllä hauskoja aina. Tekoäly heittää ihan häränpersettä aina välillä. Joskus pelien sisälläkin käy sitten sitä että jos esim. menee nopeasti 2-0 tai 3-0 johtoon niin ihan sama miten vastustaja on ennen sitä pelannut tai miten paska se tekoälyn joukkue on niin kohta ne ovat ihan täysin ylivoimaisia. Jokainen vastustajan nelosketjun jyräkin on nopeampi kuin omat starat, syötöt napsuu aina lapaan ja hyökkäyspäässä vetävät jonkun 50 syöttöä putkeen omille ja hyökkäys päättyy 99/100 kertaa joko maaliin tai jäähyyn. On järkeä tässäkin.

Ei siinä, itsepä tuota pelaan ja pääasiassa tuo menee ihan hyvin ajanvietteenä. Noiden muutaman ihan järjenvastaisen jutun lisäksi ärsyttää oikeastaan vaan se että liikaa tulee niitä pelejä kun tekoäly ei vaan lauo pelissä kuin sen 5-10 kertaa. Kaiken huippuna sellaiset matsit joissa joskus saattaavat jopa läpiajossa lähteä tekemään jotain jättösyöttöä siniviivalle. Ei mitään järkeä.

Chicagolla pelailen. Olen pistänyt nippua aika hyvin uusiksi. Brandon Saadin ja ykköskierroksen varausvuoron treidasin Montrealiin Max Domiin. Lisäksi olen hankkinut nippuun Kasperi Kapasen, Esa Lindellin ja Michal Kempnyn kotiutin Washingtonista. Lisäksi Artem Anisimovin ja varausvuoron pistin kohti Losia ja sieltä tuli Jeff Carter. Vähän kallis kolmosen sentteri mutta menee vielä ehkä ensi kauden kun Strome ja DeBrincat vetää halvalla lapulla. Kokoonpano on seuraava:

Domi-Toews-Kane
Perlini-Strome-DeBrincat
Kahun-Carter-Kapanen
Caggiula-Kruger-Kunitz

Keith-Murphy
Lindell-Gustafsson
Kempny-Jokiharju

Crawford
Ward

Jengistä siis ulostettu Seabrook, Slater Koekkoek ja Artem Anisimov. Hankinnat olleet onnistuneita. Kasperi Kapanen nakutellut 30+24 ja on ihan ryöstö. Lindell on plusmiinus tilaston kakkosena, Murphy on ykkösenä. Murphy on pelannut kauden tähän saakka ilman maalia, 73 peliä ja tehot 0+16 ja +42 muistaakseni. Sanotaanko että hoitaa oman tonttinsa, jännityksellä seurataan saanko vielä maalin tehtyä. Yhdeksän peliä runkosarjaa ja yritän kyllä Connorille saada sen yhden osuman.

Äsken voitin Phillyn 4-2. Siinäkin tekoäly yritti vähän koijata. Kaverin hyökkääjä tekee ensin ihan ihme kuviosta 1-0, tasoitan Kanella hetkeä myöhemmin 1-1. Toisessa erässä snaipperi Radko Gudas ampuu ripuliranteella B-pisteen kaarela ohi, kiekko päädystä Henri Jokiharjun jalkaan, siitä kirjaimellisesti Crawfordin jalan läpi ja jostain tolppaan ja siitä maaliin. Okei. Noh, seuraavasta aloituksesta voitto, kiekko Keithille joka palauttaa Toewsille. Hyökkäysalueelle, syöttö oikealle Kanelle jolla hirmu lämäri ja kiekko Carter Hartin torjunnan kautta maaliin. 2-2.

Seuraava maali tuleekin sitten vasta 30 sekuntia ennen loppua. Päätypeli, ensin Domilla karvaamaan, sen jälkeen Toews kaveriksi ja kaivaa kiekon itselleen. Syöttö B-pisteiden välissä olevalle Patrick Kanelle. Polvilämäri. Tolpan kautta sisään. Huudan ihan vitusti. Loppulukemat 4-2 tyhjiin Kapasella. 30 maalia täyteen. AAAAHHHHHH!

Tulipa pitkä viesti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt vituttaa ja huolestuttaa hieman. Nimittäin nukkumisvaikeudet saapuivat taas kylään tosiaan viime yönä. Nukuin korkeintaan kolme tuntia ja nyt mahakin vaikuttaa olevan sekaisin huonosti nukutun yön seurauksena.

No, onneksi työkokeilupaikalta järjestyi vapaaksi tämä päivä. Eihän unettomuus mikään kovin pätevä syy ole poissaololle vaikka pitäisi mielestäni olla. Olen aikoinaan tehnyt kyllä töitä niinkin että en ole kahteen yöhön nukkunut lainkaan tai sitten en ole kolmen yövuoron putken aikana nukkunut ollenkaan.

Tiedän todella mitä on myös työnteko vähillä yöunilla ja se ei todellakaan herkkua ole. Sen takia olen kai niin herkästi jäämässä kotiinkin nykyään huonojen yöunien vuoksi.

Vituttaa olla pois töistä. Toivottavasti se ei sitten huononna osakkeitani. Ehkä tällaisien asioiden miettiminen toisaalta lisää sitä pelkoa sitä kohtaan saako sitä unta vai ei? Mietin liikaa sitä mahdollista jatkoakin siellä töissä ja pelkään niitä mahdollisia jatkon todennäköisyyttä vähentäviä tekijöitä.

Mene ja tiedä? Sen tiedän taas kyllä että todellinen unettomuus ei ole mikään kovin hyvä tapa hakea motivaatiosaikkua sillä kärvistellessä se vapaakin menee kun ei saa kuitenkaan aamulla tai päivälläkään nukuttua.

Pitää kai yrittää ottaa tänään yhteys lääkäriin tai terapiaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Blades of steel, paras kiekkopeli:




Ihan ok juttu mutta:




Face Off! ssa oli hienoja vääntöjä ja sai paikallisväriä kun vaihtoi joukkueiden nimet vastaamaan suomalaisia. Säännöistä kun laittoi asetukseksi vankilan niin tappelun häviäjälle automaattinen vitonen ja muuten annettiin poikien pelata. Tuossa oli alkujaan hankala saada tappelu aikaan kunnes huomasi että joka kerta on tanssit kun ensin kolaa vastustajan poikkarilla ja sitten luistelee päältä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Koska jään melko todennäköisesti Poriin vielä vuoden ajaksi, tilannen kausikortin viidettä kautta putkeen joskus elokuussa, vaikkapa 19-vuotissynttärilahjaksi.
Kannattaa yrittää ainakin jotain töitä kysellä, jos välivuosi tulee. Sinulla taisi olla tosin jotain terveyshuolia, niin niiden mukaan tietenkin. Se on kuitenkin pitkä aika. Vaikka nyt kesäaikaan ei siltä tunnukaan, niin sitten kun syksyn räntäpimeys tulee päällä, niin se saattaa olla kova koettelemus vahvemmallekin päälle, jos elämässä ei ole ns. mitään syytä välittää ajankulusta. Nuorella iällä myös avataan kliseisesti niitä myöhempiä ovia ja tuollaiseen yli vuoden mittaiseen taukoon saattaa tulevaisuudessa monikin työnantaja kiinnittää huomiota.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katteleeko joku tota Martina ja Hengenpelastajat tuubaa sen kilpailun ja jännityksen takia?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa olla pois töistä. Toivottavasti se ei sitten huononna osakkeitani.
Hyvin paljon työnantajasta kiinni. Se täytyy kyllä sanoa, että saa olla jopa ihmeellisen ymmärtäväinen työnantaja, jos työntekijät voi olla pois töistä pelkän huonosti nukutun yön takia ilman sanktioita.

Kyllähän se ikävä fakta on, että jokainen poissaolo tuottaa työnantajalle ylimääräisiä kuluja, ja näitä asioita varmasti aletaan pohtimaan jatkoneuvotteluissa, että kuka on sitoutunut ja kuka jää kotiin hieman pienemmälläkin syyllä. Vaikka se ei oo todellakaan mukava olla töissä väsyneenä, niin semmosta elämä joskus on. Väsymystä ja taistelua jaksamisen kanssa, mutta silti vaan pitäisi jaksaa käydä tekemässä se työpäivä pois alta.

Rehellisesti sanottuna, kuulen nyt ensimmäistä kertaa, että joku on pois töistä huonosti nukutun yön vuoksi. Kyllähän sen ymmärtää, jos ei oo saanut nukuttua pitkiin aikoihin, että alkaa jo terveys pettämään, mutta nuo kolmenkin tunnin unet on aika yleisiä välillä.

Mut tsemppiä ja jaksamisia sinne. Toivottavasti uniongelmat helpottuu.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hyvin paljon työnantajasta kiinni. Se täytyy kyllä sanoa, että saa olla jopa ihmeellisen ymmärtäväinen työnantaja, jos työntekijät voi olla pois töistä pelkän huonosti nukutun yön takia ilman sanktioita.

No nyt tämä ei ole enää pelkästään työnantajasta kiinni. Vaan niin kuin jo toisaalle kirjoitin niin sain yllättävän nopeasti järjestymään jo lääkäriajan eli jo tälle päivälle. Se yllättikin sillä marras-joulukuussa sain melkein tapella että pääsin samojen ongelmien takia lääkäriin.

Lääkäri sitten kirjoitti minulle melantoniiniin kuukauden reseptin. Sellaisella vahvuudella että ilman lääkärin kirjoittamaa reseptiä niin vahvaa melantoniinia ei apteekista saisi ja lisäksi lääkäri kirjoitti minulle sairauslomaa tämän ja huomisen päivän.

Puhuinkin osittain itselleni sairauslomaa huomiselle sillä sanoin että olisi varmaan hyvä että heti ensi yönä ei tarvitsisi kilpailla nukkumisessa kelloa vastaan ja voisi rauhassa kääntää vuorokausirytmin taas kuntoon. Lääkäri sitten kirjoitti minulle huomisellekin saikkua.

Uskallan sanoa itsekin olevan normaalisti ahkera ja tunnollinen. Varmaan olen keskiarvotyöntekijää ahkerampi mutta työpäivää huonosti nukutun yön jälkeen inhoan paljon. Liian paljon mennäkseni töihin tällaisen yön jälkeen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Täällä on näköjään buumi nostella vanhoja ketjuja ylös.

Kummalliseksi mennyt tämä maailma nykyään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
No keksitkö muka itse parempaa tekemistä kun vihdoinkin on kesä ja aurinko paistaa ja koronarajoituksia poistettu?
Kylmä olut terassilla kyllä maistuisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No keksitkö muka itse parempaa tekemistä kun vihdoinkin on kesä ja aurinko paistaa ja koronarajoituksia poistettu?
Voi kuule, mistä alottaisin... Olis pari isoperseistä kääpiöö ja purnukka hunajaa... No niin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös