Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 326 375
  • 66 841

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Aijai sade loppui, tasku sheriffi haettuna kutosessa kohti kesäistä keskustaa, v*ttu tätä olen odottanut!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään tuli unkarin päästä sähköpostia, että heinäkuulta peruuntunut Aerosmithin keikka on tarkoitus toteutua ensi vuoden heinäkuussa. Hienompi homma! Pitkä on odotus kyllä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Välillä kyllä menee järki tekoälyn takia NHL 19 -pelissä. Mulle on ihan ok jos häviän tasaisen matsin tekoälylle kun pelaan tuota dynasty modea, mutta se vaan oikeasti vituttaa kun vastustaja on täysin mankelissa koko 60 minuuttia ja häviän pelin 2-1 ja laukaukset maalia kohti jotain 40-9. Plus ohivedot ja blokkaukset vastustajalle.

Äsken kaiken huippu Detroitia vastaan. Pelaan Hawksilla, ylivoiman loppuhetket käynnissä. Pistän perussyötön viivaan. Pakki on lapa pystyssä eikä edes yritä ottaa kiekkoa, kiekko omaan päätyyn maalin taakse. Crawfordilla kaikki aika mennä hakemaan kiekko, mutta tää vitun toteemipaalu seisoo kuin sulhaspojan kulli siellä maalillaan. Jäähyllä ollut, salamannopea Jonathan Ericsson kirmaa maalin taakse (en edes käsitä miten se sinne kerkesi koska mulla olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla oma pelaaja suunnilleen samalla tasolla mitä vastustajan jäähyboksi). Ericsson ottaa kiekon maalin takana. Sen jälkeen tapahtunutta on hankala kuvata sanoin, mutta Ericsson on siis itse kokonaan maalin takana, ottaa pikkusen pelaajasta katsottuna oikealle ja veivaa kiekon jäätä pitkin Crawfordin längistä maaliin ja on itse siis maalin takana. Oikeesti, mitä vittua?

Kyllä tuollainen vie aika paljon nautintoa pelistä. Huomaa että näitä tulee poikkeuksetta aina kun on joku pitkä voittoputki menossa. Tekoälyn on vaan pakko saada se voitto jostain kaivettua ja se tulee sitten juuri näillä täysin epäluonnollisilla tavoilla. Toinen vaihtoehto on tietty se että omat pelaajat on hitaita ja kaikki syötöt menee ihan minne sattuu ja tekoäly onnistuu korostuneesti kaikessa. Armottomat hyökkäysrallit ja et saa jumalauta edes kampitettua sitä vastustajaa että saisit sen hyökkäyksen poikki, vaan se päättyy 99%:n todennäköisyydellä maaliin.

En sitten tiedä onko tuo jotenkin hankala koodata edes vähän realistisemmaksi. Toisaalta kun näissä dynasty modeissa itse pelaamalla voittaa sen n. 80-90% peleistä niin pakko siinä on kai jotain temppuja tehdä että ei ihan vedä 82-0-0 recordilla runkosarjaa läpi, mutta jotain järkeä tuohon nyt kuitekin toivoisi. Etenkin tuo että vedot on jotain 40-10 ja oma veskari saa sen 7-8 torjuntaa pelissä on ihan hanurista. Samalla se vastustajan parhaat päivänsä jo viisi vuotta sitten nähnyt Jimmy Howard ottaa 39 torjuntaa ja aivan mahdottomissa paikoissa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Roger Moore

Mäkin joskus nuorempana pelasin näitä NHL-pelejä. PC:llä tosin. Ja ihan sama se on kait aina ollut. Jos tekoäly päättää että nyt tehään näin, niin sitten niin tapahtui. Lähtökohta siis se että itse oon täysin ylivoimanen tekoälyä vastaan vaikeimmalla tasolla, mutta kun pitää tasottaa niin sitten tapahtuu seuraavia:

Joskus harvoin kun AI sai kiekon ja tuli ylös laitaa pitkin niin ajoin miehen kunnolla seinälle ja hyvin ajallaan ----> ukko menee miehestä läpi, eli oman hahmon fyysinen preesens muuttuu nollaksi hetkelliseksi. Sitten rystyheitto kohti maalia ja sinne menee.

Vaikka kaikki kondisarvot näyttivät lähes täysiä arvoja niin jos AI halusi tasotusta niin yhtäkkiä tuli lyijypainot ihmispelaajan nilkkoihin jne.

jne. jne.

Ei mulla kauaa menny hokata tämä paska ja haistatin vitut koko peleille. Sitten niitä ei enää pc:lle tehtykään. Käsittämätöntä että vielä tänäpäivänäkään ei ole pystytty tekemään realistisempaa koodia. Kaksin pelatessahan nuo ovat (kai) nykyäänkin ihan hyvää kamaa. Aina olleet. Muistaakseni 2003 tahkottiin kaverin kanssa pariin kertaan koko NHL kausi läpi sillai että pelattiin joka peli vastakkain. Tasoteltiin siten että vuorotellen toinen pelas paremmalla ja toinen huonommalla. Hauskaa oli ja tilastotkin tossa pelissä muodostui suht realistiseksi muuten paitsi maalivahtien torjunta% osalta. Se kun tunsi pelin kuin omat taskunsa, niin paljoa ei turhista lauottu. Parhailla mokeilla oli rossat jotain noin 75-78 kauden päätteksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niin joo. Mut joskus 15-vuotiaana alkaa tytöt kiinnostamaan eikä enää ehdi pelaamaan.
Näin on. Sitten taas kun lähestyy neljääkymppiä ja muija tarjoo bushmaa niin sanoo vaan jotta ei ny kerkee ku on peli kesken, perkele.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kauniisti kukkii tuo Rhododendron Smirnowii. Muissa on vasta nuput mutta tuo on aikainen lajike.
 

Liitteet

  • IMG_20200606_161533.jpg
    IMG_20200606_161533.jpg
    915,3 KB · kertaa luettu: 73
Pitäisikö opetella semmoinen vittuileva ja höyryävä keskustelutapa, jota täälläkin välillä näkee.

Ei. Ole vain oma itsesi. Äläkä välitä jos joku hölmö tyyppi ei halua lukea kirjoituksiasi tai on kanssasi eri mieltä. Jatkat vaan samaan malliin. Ehkäpä tuollainen mainitsemasi vittuileva sekä höyryävä tyyli on myös sitä omana itsenään kirjoittelua eikä mitään surkeaa esittämistä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei. Ole vain oma itsesi. Äläkä välitä jos joku hölmö tyyppi ei halua lukea kirjoituksiasi tai on kanssasi eri mieltä. Jatkat vaan samaan malliin. Ehkäpä tuollainen mainitsemasi vittuileva sekä höyryävä tyyli on myös sitä omana itsenään kirjoittelua eikä mitään surkeaa esittämistä.

Joko se on sitä, että on vaan sellainen vähän kusipää, tai sitten se on epävarmuutta ja pelkoa, jota on helppo purkaa netissä. Oma viestini oli humoristinen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen nuoruusvuosien jälkeen ollu erittäin huono leffojenkattelija ylipäätään, eikä ne hirveesti enää ees kiinnostakaan. Joskus käytiin vaimon kanssa aina kattoos uudet Bondit kimpassa leffateatterissa, mutta ei niitäkään enää vuosiin. Ei kiinnosta tää Daniel Graig yhtään, saatika joku nais-Bond.
Asiaan: Telkusta tulee maailman parhaaksi leffaksi monessa yhteydessä mainittu Citizen Kane. Olen joskus aiemminkin yrittäny tota leffaa kattoa, mutta aina on tainnu jäädä kesken. Nytkin tossa pyörii ja kovin pitkälle alkua pidemmälle en jaksanu, kun ei vaan kiinnosta. Lähinnä yleissivistyksen vuoksi taas yritin, mutta pakko se kait on myöntää, että en oo mikään leffojen ystävä ja se on oikein fine by me. Elämä menee aika mukavasti ilman leffojen kattelua, esim. kirjoja lukemalla.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Olen nuoruusvuosien jälkeen ollu erittäin huono leffojenkattelija ylipäätään, eikä ne hirveesti enää ees kiinnostakaan. Joskus käytiin vaimon kanssa aina kattoos uudet Bondit kimpassa leffateatterissa, mutta ei niitäkään enää vuosiin. Ei kiinnosta tää Daniel Graig yhtään, saatika joku nais-Bond.
Asiaan: Telkusta tulee maailman parhaaksi leffaksi monessa yhteydessä mainittu Citizen Kane. Olen joskus aiemminkin yrittäny tota leffaa kattoa, mutta aina on tainnu jäädä kesken. Nytkin tossa pyörii ja kovin pitkälle alkua pidemmälle en jaksanu, kun ei vaan kiinnosta. Lähinnä yleissivistyksen vuoksi taas yritin, mutta pakko se kait on myöntää, että en oo mikään leffojen ystävä ja se on oikein fine by me. Elämä menee aika mukavasti ilman leffojen kattelua, esim. kirjoja lukemalla.
Itsehhän katselen paljonkin leffoja. Niistä sittemmin välttämättä mieleen painu ei enempi tekijät, kuin näyttelijätkään. Eli "friikki" ole en.
Tää Citizen Kane tuli itekkin bongattua Yleltä. Olihan se VHS aikana itselle se unilääke. Valehtelematta jonkun kymmentä kertaa tuo tuli laitettua nauhuriin pyörimään, eikä koskaan lähellekkään loppua päässyt koska, unilääke.

Onneks löytyy Areenasta tovin, jos unen kaipuu iskee.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pan... eikun en sano. Hyvää yötä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kauniisti kukkii tuo Rhododendron Smirnowii. Muissa on vasta nuput mutta tuo on aikainen lajike.

Pysyykö tuo Smirnovilainen koko elämänsä noin matalana?

Siinä voisi kai olla järkevä pelityyli, ei tarvitse alppiruusun välttämättä kurottaa kukkiaan taivahalle, kasvattaa varsia.
Minä tykkäisin tuosta, tarvitsee ehkä vähemmän vettä.

lisäys: näyttää hyvinvoivilta tuon viereisenkin rhodon lehdet. Hyvä paikka on niiden elää teillä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaahas, muut meni nukkumaan, minulla on vielä olutta ja ei nukuta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joo, luin pari tuntia putkeen TPS-osion vitutusketjua. Elinikä piteni taas parilla kuukaudella.
Kysyisin miksi, mutta luin joskus 300 sivua ircquoteja. Oli vähän tylsää tms. Nojuubelaaneria ja sitten katsellaan interwebsistä hauskoja videoita. Jos keksin jotain tilastoitavaa voisi jatkaa excelillä leikkimistä myös.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksikö? Ajattelin että olisi hauskaa. Ja voi veljet että olikin. Ehkä hieman ilkeää toimintaa, mutta mitäs pienistä.
Kunhan oli hauskaa niin tuskin mitään herneenpalkoja on neniin vedetty. Vähän eri asia jos menee sinne viikottain vittuilemaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Päätäni en rupea aukomaan, mutta hyvät naurut kelpaavat aina. Onhan tuo ketju kaikessa negatiivisuudessaan ja silmienpyörittelyssään upeaa settiä.
Joo olihan tämän kauden aikana Red Wingsin fanina aika raakaa hommaa, ellei siitä huumoria pysty repimään irti. Onneksi on yhden mestaruuden seurannut niin ei ihan hulluksi tule.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Suomen tasavaltaisuus on sijoittunut boreaaliselle vyöhykkeelle Boreaalinen vyöhyke – Wikipedia
ja siten suomalaisten luonnonvaraisten nisäkkäiden porukka koostuu useimmiten näistä tyypeistä Luettelo Suomen nisäkkäistä – Wikipedia
ja sitten tuohon päälle tietysti lemmut ja lampaat, kotisiat, koirut ja kissut.

Boreaalisella vyöhykkeellä ainoat kädelliset nisäkäsvaikuttajat ovat ihmisiä, homo sapiensis-heimolaisia.
Aika jännä tajuntaani iskimus oli tämä, muita kädellisiä ei ole kiinnostanut näillä leveysasteilla eläminen.

Ja ihminen taitaa olla niitä harvoja nisäkkäitä, jolla on useita sukupuolia, niinku silleen merkittävän tuntuvasti.
Toisaalta pirun hankalaa eli kallista on tuota tutkia, esim. lepakoiden tunteilua ja roolimalleja.

Mutta olisiko tämä sukupuolien jonkin sorttinen liukuvuus sittenkin tietysti voimavara, jolla ihmiskädellinen on valloittanut nämä pohjoisemmat, yleisesti hedelmättömämmät maaperät? Ei kasva ananas, viikuna, ei hindu ja banaani täällä helposti.

Vink vink tutkijoille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös