En tiedä kuinka yleistä se on että viedään jotain kahvipullaa töihin. Siis niin että tarjoaa muillekin. Minulla itselläni tuollainen tapa on jo vuosia ollut, olen aina välillä kun vaikka kesätyöt ovat päättyneet niin vienyt jotain piirakkaa töihin.
Ja nyt tuolla nykyisessä työkokeilupaikassani olen vienyt kahvipullaa kun on jotain isompaa ollut, eli joulua ennen vein herttoniemen kakun, pääsiäisvapaille kun lähdin niin rahkapiirakan ja nyt kun on juhannus niin vien huomenna äsken paistamaani gluteenitonta ahvenanmaalaista pannukakkua.
Se on siis oma juhannusperinteeni. Ollut jo vuosia, paistaa ahvenanmaalaista pannukakkua juhannuksena. Kun tuossa Punamusta äsken kiitteli italialaisia pitsan keksimisestä niin minun täytyy vuolaasti kiittää ahvenanmaalaisia tuon pannukakkunsa keksimisestä. Tai ainakin luulen että joku saaristolainen on sen kehitellyt?
Siis miten pannukakku voi ollakin niin äärettömän hyvää? Ja nyt ajattelin että työkaveritkin saa maistaa vähän jussiperinnettäni vaikka tuo gluteeniton versio ei niin hyvää olekaan kuin se mannapuuroon tehty normiversio.
Tämä gluteeniton pannari tehdään riisipuuroon. Ja minun mielestäni mannapuuro sittenkin toimii tuossa kuitenkin paremmin. Vaikkei tämä gluteenitonkaan versio pahaa ole, etenkään kermavaahdon ja mansikkahillon kanssa. Ja vien töihin siis vähän myös kermavaahtoa ja hilloa koska tämä pannari kuuluu syödä noiden kera.
Ja nyt oli pakkokin tehdä gluteeniton pannukakku koska yksi (vielä sattumoisin keittiön emäntä) on gluteeniton. Eikä jaksanut tehdä kahta pannaria.