Välillä kyllä menee järki tekoälyn takia NHL 19 -pelissä. Mulle on ihan ok jos häviän tasaisen matsin tekoälylle kun pelaan tuota dynasty modea, mutta se vaan oikeasti vituttaa kun vastustaja on täysin mankelissa koko 60 minuuttia ja häviän pelin 2-1 ja laukaukset maalia kohti jotain 40-9. Plus ohivedot ja blokkaukset vastustajalle.
Äsken kaiken huippu Detroitia vastaan. Pelaan Hawksilla, ylivoiman loppuhetket käynnissä. Pistän perussyötön viivaan. Pakki on lapa pystyssä eikä edes yritä ottaa kiekkoa, kiekko omaan päätyyn maalin taakse. Crawfordilla kaikki aika mennä hakemaan kiekko, mutta tää vitun toteemipaalu seisoo kuin sulhaspojan kulli siellä maalillaan. Jäähyllä ollut, salamannopea Jonathan Ericsson kirmaa maalin taakse (en edes käsitä miten se sinne kerkesi koska mulla olisi kaiken järjen mukaan pitänyt olla oma pelaaja suunnilleen samalla tasolla mitä vastustajan jäähyboksi). Ericsson ottaa kiekon maalin takana. Sen jälkeen tapahtunutta on hankala kuvata sanoin, mutta Ericsson on siis itse kokonaan maalin takana, ottaa pikkusen pelaajasta katsottuna oikealle ja veivaa kiekon jäätä pitkin Crawfordin längistä maaliin ja on itse siis maalin takana. Oikeesti, mitä vittua?
Kyllä tuollainen vie aika paljon nautintoa pelistä. Huomaa että näitä tulee poikkeuksetta aina kun on joku pitkä voittoputki menossa. Tekoälyn on vaan pakko saada se voitto jostain kaivettua ja se tulee sitten juuri näillä täysin epäluonnollisilla tavoilla. Toinen vaihtoehto on tietty se että omat pelaajat on hitaita ja kaikki syötöt menee ihan minne sattuu ja tekoäly onnistuu korostuneesti kaikessa. Armottomat hyökkäysrallit ja et saa jumalauta edes kampitettua sitä vastustajaa että saisit sen hyökkäyksen poikki, vaan se päättyy 99%:n todennäköisyydellä maaliin.
En sitten tiedä onko tuo jotenkin hankala koodata edes vähän realistisemmaksi. Toisaalta kun näissä dynasty modeissa itse pelaamalla voittaa sen n. 80-90% peleistä niin pakko siinä on kai jotain temppuja tehdä että ei ihan vedä 82-0-0 recordilla runkosarjaa läpi, mutta jotain järkeä tuohon nyt kuitekin toivoisi. Etenkin tuo että vedot on jotain 40-10 ja oma veskari saa sen 7-8 torjuntaa pelissä on ihan hanurista. Samalla se vastustajan parhaat päivänsä jo viisi vuotta sitten nähnyt Jimmy Howard ottaa 39 torjuntaa ja aivan mahdottomissa paikoissa.