Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 197
  • 66 848

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valmistuin juuri ammattikoulusta, en osaa vielä prosessoida koko asiaa. :D
Eikun vaan laittelemaan potentiaalisille työnantajille sähköpostilla tiedotusta, että "tervetuloa tilaisuuteen, jossa haastattelen teitä ja saatte kertoa, miksi minun pitäisi valita juuri teidän firmanne työskentelyä varten".

Itsehän olen nähnyt samanlaisen "hakemuksen", joka saapui meidän firmaan.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Joskus aikoinaan käytettiin kyseisistä ulokkeista nimitystä ”Mahtavat Ambersonit.” Tämä siis joskus 1989, jolloin Katrilla kai oli vaipat vielä. Janina Frostellilla oli ihan saatanan mahtavat ambersonit.

Ainahan löytyy lempinimet. Allit tulee rouva Paasikivestä ja Manu saa illallisen ja niin edelleen. Näistä uusista ei oikein ole, kun ovat aika huomaamattomia, ei niistä saa edes vittuilua.
Tämän kansankynttilänä varmasti jo tiesitkin, mutta rahvaalle ehkä uutena tietona: Moni luulee, että sanonta "Ruoka tuli kuin manulle illallinen" viittaisi edesmenneeseen presidentti Mauno Koivistoon.
Näin ei kuitenkaan ole.
Manu on entisaikoina käytetty nimitys mestarille, kuten vaikka suutarille tai räätälille. Mestarit eli manut kiertelivät talosta taloon ammattitaitoaan jakaen ja palkanlisänä heille tarjottiin talossa illallinen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja kesälomasta oli ensin puhetta ja se alkaa kuulemma 13.7 ja on ainakin neljän viikon pituinen. Virallinenhan tämä kesäloma ei ole että toivottavasti työvoimatoimisto ei puutu siihen ja tarjoa jotain väliaikaista työtä kesäloman ajaksi.
No ei kyllä pitäisi tästä asiasta huolehtia, jos sinulla kuitenkin samat hommat jatkuu tuon loman jälkeen. Työkkäri osaa yllättää, mutta etköhän saa ihan ansaitun loman pitää kaikessa rauhassa. Kun ilmeisesti palkkatuella (?) olet, niin yleensä tuon työpaikkasi kalenterin mukaan mennään. Hatunnosto muuten tuolle keittiölle siitä, että saat mahdollisen kesäloman pitää, tuo kun ei aina mikään maailman selvin asia ole.

Silti työvoimatoimistolla ei pitäisi tässä asiassa mitään erityistä sanomista olla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mestarit eli manut kiertelivät talosta taloon ammattitaitoaan jakaen ja palkanlisänä heille tarjottiin talossa illallinen.
Tämä selittääkin miksi Tamia kutsutaan Manuksi!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jokke-pappa oli oikeassa. Valtio laittaa huumeita hampurilaisiin. Voi vittu että on hyvää. Vasta neljäs kerrosburgeri menossa tänään.
Aromivahvenne aiheuttaa lyhytaikaista hyvää oloa ja riippuvuutta, eli kyllä Jokke-pappa tietää. Maailmalta tullut toki raportteja että jos ei ole asiakaskunta tuntunut tuon voimalla tulleen riittävän uskolliseksi, on bisnesvainuinen pihvinkääntäjä saattanut lisätä jauhelihataikinaan esimerkiksi amfetamiinia.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ylen mikrofonien jatkovarret sekä kelmusuojukset ovat kyllä sen tason parodiasettiä, että. Huikeaa pelleilyä.

Se 20 sentin jatkovarsi ei tuo edes lisää etäisyyttä haastattelijan ja haastateltavan väliin, vaan nämä seisovat ihan yhtä lähellä toisiaan kuin normaalisti. Teatraalista pelon lietsontaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ylen mikrofonien jatkovarret sekä kelmusuojukset ovat kyllä sen tason parodiasettiä, että. Huikeaa pelleilyä.

Se 20 sentin jatkovarsi ei tuo edes lisää etäisyyttä haastattelijan ja haastateltavan väliin, vaan nämä seisovat ihan yhtä lähellä toisiaan kuin normaalisti. Teatraalista pelon lietsontaa.
Ai saatana. Näille naureskellut myös jo pitkään. Tää on kyllä hienoa näytelmää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla on varmaankin ainakin yhtä kokoa liian pienet työkengät koska tuntuu että ne hieman puristavat. Jalat edelleen kipeytyvät kenkiä jaloissa pitäessä. Ei enää niin paljoa kuin viime kevään työharjoittelussa mutta kyllä silti yhä. Pitäisi ostaa uudet, ainakin numeroa isommat työkengät mutta kun ne maksavat ainakin 50 euroa niin ei rohkene vielä ostaakaan.

Jos uusien kenkien ostaminen ei ratkaisekaan ongelmaa niin tuntuu kuin olisi maksanut viisikymppiä turhaan. Ja 50 euroa on ainakin vielä tällä hetkellä aika iso menoerä minulle. Ja kun vielä ei ole täysin varmaa tuo palkallinen jatkokaan tuolla nykyisessä työkokeilupaikassa. Lupaankin sitten ostaa uudet työkengät kun mahdollisesti aloitan palkalliset työt. Tämän puolitoista kuukautta mitä työkokeilua on jäljellä, niin sinnittelen vielä nykyisillä kengillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon saan jos oon viikonlopun selvin päin? 12 saunakaljaa vaan illassa. Mut mihinkään saunaan en mene. En oo landepaukku. Eiks ne heitä siellä jotain löylyjä ja silleen. Ainakin lapsena niin tehtiin mummolassa. Hyvä tietty että jotkut pitää alkuasukkaiden perinnettä yllä. Vähän kuten hylkeenpyynti.
 

Nick Neim

Jäsen
Melkein meni kalsarikännäilyksi, mutta onneksi kaveri pyysi mökilleen. On se kivempaa kumota viiniä ja olutta alas puhuen seinän sijasta ihan ihmisille.

Ehkä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melkein meni kalsarikännäilyksi, mutta onneksi kaveri pyysi mökilleen. On se kivempaa kumota viiniä ja olutta alas puhuen seinän sijasta ihan ihmisille.

Ehkä.
Miten Kari on. Jos änäri pärähtää käyntiin markkinavoimien pakottamana, niin jaksatko laittaa keskellä kesää "playoff-race 2020 rahaversio" pystyyn? Toivottavasti jaksat.

Terveisin
Hera80
-gambler-
 

Nick Neim

Jäsen
Miten Kari on. Jos änäri pärähtää käyntiin markkinavoimien pakottamana, niin jaksatko laittaa keskellä kesää "playoff-race 2020 rahaversio" pystyyn? Toivottavasti jaksat.

Terveisin
Hera80
-gambler-
Tätä oikeastaan mietin kun nämä runkosarjavedot ratkesivat, ja kyllähän se siltä taas vaikuttaa, että pitää sekin pystyyn kyhätä. Ylimääräinen kierros tuo vain extraa ja jännitystä, joten olisi lähes vääryys jättää järjestämättä sitä tällä kaudella...

Nyt mennään kuitenkin pahan viskin voimalla eteenpäin, palataan asiaan myöhemmin! Harvemmin känniviestejä tänne pistelee, mutta tästähän muodostui hauska ilta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paljon saan jos oon viikonlopun selvin päin? 12 saunakaljaa vaan illassa. Mut mihinkään saunaan en mene. En oo landepaukku. Eiks ne heitä siellä jotain löylyjä ja silleen. Ainakin lapsena niin tehtiin mummolassa. Hyvä tietty että jotkut pitää alkuasukkaiden perinnettä yllä. Vähän kuten hylkeenpyynti.

Tai ryyppääminen. Koko ajan vähenemässä Suomessa. Mutta toiset on rutiiniensa vankeja.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Siirsin tämän tänne, koska en halua täyttää täyttää offtopicilla tietovisa-topicia.
Jos omaan tyyliin kuuluu jatkuva vittuilu ja provosointi, mutta siitä huolimatta vetää jonkun kiusaamis- tai syrjimiskortin esiin heti, jos nuo samanlaiset toimet kohdistuu itseä kohtaan jonkun taitavamman toimesta, niin kyllä tuo neuvo pitää aika hyvin paikkansa. Monesti sillä omalla ulosannillakin saattaa olla jotain vaikutusta siihen, että minkälaista kohtelua saa muilta.
Ei pidä nämä lätinät nyt ihan paikkaansa. Minun tyyliini ei nimittäin kuulu vittuilu tai provosointi. Tai kun näemmä olet eri mieltä niin näytätkö viestejä jossa olen "jatkuvasti vittuilut tai provosoinnut".

Otteluseurantaketjut kun ovat löysempiä kuin muut ketjut, niin asiaan kuuluvaa kettuilua olen joukkueista ja pelaajista harrastanut enkä siis muista käyttäjistä. On ihan eri asia kettuilla toisen joukkueen fanille kuinka Virtanen on huono pelaaja kuin että syrjisin tai kiusaisin täällä toista käyttäjää. Minut on haluttu laittaa huonoon valoon jo kaksi kertaa jättämällä pisteeni laskematta. Jokainen voi miettiä, että tuntuuko tuollainen kivalta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Viikonlopun alku on aina vaan sellainen asia joka jaksaa mieltä innostuttaa ja saa mielen iloiseksi. Kerta toisensa jälkeen. Vaikka se viikonloppu sitten melko lyhyt onkin ja sunnuntaina kiroaa kuinka se on taas nopeasti ohi. Hetken onni, hetken huuma. Sitä se viikonloppu kuitenkin parhaimmillaan on.

Läheskään aina ei ole ollut näin. On ollut aikoja kun olen ollut työttömänä tai kuntoutujana ja viikonloput eivät ole tuntuneet mitenkään erikoisilta. Ne ovat olleet vain päiviä muiden joukossa. Ihmetyttikin välillä jotkut toiset kuntoutujat joille viikonloppu tuntui jotenkin erityiseltä vaikka arkiviikot olivat myös heillä melko tyhjiä.

Tai sitten on ollut aikoja kun olen ollut vuorotyöläinen. Silloin tein paljon viikonloppuisinkin töitä ja vapaa viikonloppu oli varsin harvinainen herkku. Tosin silloin oppi arvostamaan myös arkivapaita. Jos ei ollut mitään erityistä menoa ja tekemistä viikonloppuna niin samahan se minulle oli silloin milloin olin vapaalla. Viikonloppuna vai arkena.

Ja oikeastaan sama se nytkin olisi sillä nyt ei pääse mihinkään koronan takia. Mutta viikonloput maistuvat hyviltä niiden nykyään tuomien kahden vapaapäivän vuoksi. Nyt kun nuo vapaat ovat juuri viikonloppuisin niin ovat viikonloput tällä hetkellä suuressa arvossa. Ja aina sitä jaksaa perjantaina olla työstä pois lähtiessä yhtä innostunut ja iloinen. Jes, viikonloppu alkaa! Oikeastaan tuo tunne ja fiilis oli yksi asiakin mitä kaipasin työmaailmasta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Löysin jo kesän ensimmäiset kukkivat kielot. Ei niistä isoa kimppua saanut mutta sentään jotain. Tuoksua kyllä irtoaa ihan kiitettävästi (ovat maljokossa viereisen lipaston päällä).
 

Glove

Jäsen
Palovaroittimiin pitäisi laittaa kello, ettei ne keskellä yötä ala vinkumaan uutta patteria. Kai ne sen muutaman tunnin voi odottaa ja virtaa riittä sen aikaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös