JUJT-visa, osa 3/10, Veikkausliiga

  • 2 367
  • 42

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
1. Veikkausliigaa on pelattu vuodesta 1990. Montako eri joukkuetta on pystynyt voittamaan mestaruuden sarjan historian aikana?

11
(HJK, Kuusysi, Jazz, TPV, Haka, TamU, MyPa, Inter, SJK, IFK Marienhamn, Kups)

2. Atik Ismael on tuttu nimi suomalaista jalkapalloa seuraaville. Hänen molemmat poikansa ovat pelanneet Veikkausliigassa. Nimeä nämä kaksi pelaajaa.

Ali Koljonen ja Pele Koljonen

3.Vuonna 1993 FC Jazz voitti mestaruuden. Tuota mestarijoukkuetta pidetään yhtenä liigan kaikkien aikojen parhaista joukkueista ja se muistetaan brasilialaisistaan. Nimeä joukkueen neljä brassia.

Piracaia, Luiz Antonio, Rodrigo ja Dionisio

4. 1993 kausi ratkesi ikimuistoiseen Jazzin ja Mypan väliseen otteluun, joka päättyi 6-3. Mikä oli ottelun yleisömäärä?
a) 7 989 b) 10 302 c) 11 193
(oikea vastaus C )

5. Zeddy Saileti muistetaan komeasta urastaan RoPS:n paidasta. Montako kautta Saileti edusti RoPSia?
16

6. Kaksi pelaajaa Veikkausliigan historiassa ovat pystyneet tekemään ennätykselliset 23 maalia yhden kauden aikana. Nimeä nämä pelaajat.
Valeri Popovitsh, Kimmo Tarkkio

7. 14.8.2005 Jaro-KTP ottelussa tehtiin Veikkausliigan yhden pelin maaliennätys, joka on viisi maalia. Kuka on ennätyksen tehnyt pelaaja?
Mikko Paatelainen (Jaro)

8. Veikkausliigahistorian nopein hattutemppu on tehty kolmessa minuutissa. Maalien syntyajat olivat 71, 72 ja 74 minuuttia. Kuka on ennätyksen tehnyt pelaaja?
Joel Pohjanpalo

9. Teemu Pukki edusti kaudella 2007 KTP:ta ennen siirtoaan Sevillaan. Pukki pelasi 24 ottelua ja hänet valittiin liigan tähdistökentälliseen. Montako maalia Pukki teki tuolla kaudella?
3

10. 7.7.2005 pelattiin ehkä Veikkausliigahistorian häpeällisin ottelu, jossa AC Allianssi hävisi tahallaan Hakalle 8-0. Allianssin maalissa pelasi Gregory Goffin. Miksi maajoukkuerinkiin kuulunut maalivahti Henri Sillanpää oli estynyt pelaamaan tuossa pelissä?

Uusi omistaja oli järjestänyt hänet testileirille Belgiaan La Louverieren joukkueeseen. Todellisuudessa joukkueella ei ollut halua hankkia Sillanpäätä joukkueeseen.

————————————
Kysymyksistä sen verran että Atikin pojat Ali ja Pele Koljonen on nimetty Pelen ja Muhammed Alin mukaan.

Pele on näistä se tunnetumpi mutta ura päättyi polvivammaan turhan nuorena. Nykyään Pele seurustelee Petra Kapasen kanssa ja on siis Kasperi Kapasen ”uusi iskä”. Alilla on enemmän kokemusta kakkosdivarista mutta pari kautta meni KuPS:n edarissakin.

Tuon Jazz-MyPa pelin otin koska on varmaan tunnetuin yksittäinen matsi ja se on tänä keväänäkin ollut muutaman kerran mediassa esillä. Nuo Jazzin brassit puolestaan oli eräänlainen aikansa ilmiö ja sen jälkeen vähän joka seura halusi sen yhden brassin.

Mikko Paatelainen on tuo viiden maalin mies ja Mixun veli. Oli aikanaan kallis pelaaja Futispörssissä, siis tarkoitan ”Petr Tenkrat-kallis”.

Joel Pohjanpalo puolestaan tuli hetkessä tunnetuksi tuolla kolmen minuutin hattutempullaan.

Teemu Pukki ja Kotka kysymyksessä minä mokasin! Luin tuon tähdistövalinnan väärin. Kyseessä oli asiantuntijoiden valinta tähdistöotteluun eikä se perinteinen tähdistökentällinen, mikä valitaan kauden päätteeksi. Hoksasin asian kun @Everton epäili valintaa ja tarkistin asian, en lähtenyt asiaa kesken kisan korjaamaan jotta kysymys oli sama kaikille.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Teen protestin itseäni vastaan. Kirjoitin jo hattutemppuun Pohjanpalo, mutta vaihdoin Pelvakseen.

Hyviä kysymyksiä nämäkin.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Ja tämähän on ohi, eli Veikkausliiga-osion pisteet ovat seuraavat. Huomiona se, että kun kyseessä on rento visa niin Zoidbergin toive myös toteutettiin.

@Zoidberg 0p
Heh, alkaa menemään jo naurettavaksi tämä minun syrjiminen kun hauskasta heitosta johtuen minulle annetaan nolla pistettä. Minähän olisin siis oikeasti saanut viisi pistettä, sillä tiesin että 11 joukkuetta on voittanut potkisliigan sekä sen että Pohjanpalo on nopein hattutempun tehnyt pelaaja. Lisäksi arvasin oikein tuon yleisömäärän eli tästä pitäisi tulla minulle viisi pistettä. Toki rinkirunkkaajat eivät minulle noita pisteitä syystä tai toisesta antaa. Aikuiset miehet...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Heh, alkaa menemään jo naurettavaksi tämä minun syrjiminen kun hauskasta heitosta johtuen minulle annetaan nolla pistettä. Minähän olisin siis oikeasti saanut viisi pistettä, sillä tiesin että 11 joukkuetta on voittanut potkisliigan sekä sen että Pohjanpalo on nopein hattutempun tehnyt pelaaja. Lisäksi arvasin oikein tuon yleisömäärän eli tästä pitäisi tulla minulle viisi pistettä. Toki rinkirunkkaajat eivät minulle noita pisteitä syystä tai toisesta antaa. Aikuiset miehet...

Mikä ihmeen syrjiminen ja rinkirunkkaaminen. Etkö sä kestä edes pientä vitsiä?

Aikuinen mies...
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mikä ihmeen syrjiminen ja rinkirunkkaaminen. Etkö sä kestä edes pientä vitsiä?

Aikuinen mies...
Kestän minä vitsiä, mutta tuollainen yhden pelaajan nolo syrjiminen ei ole vitsiä. Yrität laittaa minut huonoon valoon väittämällä etten olisi saanut ainuttakaan pistettä tästä osiosta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Jutin sanoin: eteenpäin
 

Barney

Jäsen
Heh, alkaa menemään jo naurettavaksi tämä minun syrjiminen kun hauskasta heitosta johtuen minulle annetaan nolla pistettä.
A) Sinä olit ainoa joka toivoi nollaa pistettä tästä osiosta, joten @mikko600 toteutti vain toiveesi. Onhan se noloa tietää asioita jostain potkupalloliigasta, joten luulisi sinun olevan vain tyytyväinen.
B) Tuo sinun heittosi tuskin oli hauska kenenkään muun kuin sinun itsesi mielestä.
C) Syrjimisestä syyttämisen sijaan voisi olla ihan virkistävää ottaa joskus peili käteen.

Tamin sanoin: If you can't stand the heat, get out of the fucking kitchen.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja siis. Lasken tuossa kohta kokonaispisteet ja siihen Zoidbergille ihan oikeat pisteet. Tämä nyt oli vaan pieni huumorikevennys.

Olin just kirjoittamassa samaa, et kai @Zoidberg lle voidaan antaa 5pinnaa kokonaiskisaan ja potkupallo-osioon 0p. Saadaan pidettyä naurettavaa sorsimista ja toiveita kunnioittavat poterot sopivan syvinä.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
A) Sinä olit ainoa joka toivoi nollaa pistettä tästä osiosta, joten @mikko600 toteutti vain toiveesi. Onhan se noloa tietää asioita jostain potkupalloliigasta, joten luulisi sinun olevan vain tyytyväinen.
B) Tuo sinun heittosi tuskin oli hauska kenenkään muun kuin sinun itsesi mielestä.
C) Syrjimisestä syyttämisen sijaan voisi olla ihan virkistävää ottaa joskus peili käteen.

Tamin sanoin: If you can't stand the heat, get out of the fucking kitchen.
Minäpä toivon seuraavassa visassa minulle silloin täysiä pisteitä, joten silloin minun toiveeni pitää toteuttaa koska kyseessähän on kuulemma vain leikkimielinen visailu. Tuo B-kohta on potaskaa, sillä minun kaveripiirissäni tuolle potkisliigan haukkumiselle olisi varmasti tullut nauravia reaktioita. En tiedä nauroiko täällä muut yhtä paljon tuolle kuin minä, mutta veikkaanpa että jonkun muunkin mielestä tuo oli aika osuva heitto.

Tamin neuvo on kyllä äärimmäisen huono tähän kohtaan. Kiusaamista ja syrjimistä ei tule kenenkään kokea missään olosuhteissa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Yleensä ei mene täällä kenenkään jutut kovin herkästi ihon alle mutta nyt kyllä täytyy sanoa, että menee kyllä vähän maku koko visailusta jos tällaisia asioita joutuu lukemaan.

Toi on on kuitenkin tosi työlästä hommaa tehdä noita kysymyksiä ja ennen kaikkea laskea ne pisteet, niin miten on pokkaa pilata kaikkien ilo?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Yleensä ei mene täällä kenenkään jutut kovin herkästi ihon alle mutta nyt kyllä täytyy sanoa, että menee kyllä vähän maku koko visailusta jos tällaisia asioita joutuu lukemaan.

Toi on on kuitenkin tosi työlästä hommaa tehdä noita kysymyksiä ja ennen kaikkea laskea ne pisteet, niin miten on pokkaa pilata kaikkien ilo?

Eniten mua ihmetyttää jo toisessa visailussa tämän pitäjän nälviminen ja valittaminen. Tähän meikän visaan sitten ekana kommentoimaan ettei kiinnosta ja sitten valitusta ja pelleilyvastauksia peliin. Ei oikein ymmärrä.

Plus tietty marttyyri-viitta ja valitus pienestä vitsistä. Huoh.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mut siis. Pisteet lasketaan ihan normaalisti, on sitten valittaja tai ei. Kuten myös kokonaispisteissä näkyi. Tuo nolla pistettä oli vitsi, joka selvästi Zoidbergiä nauratti ja paljon.
 

Barney

Jäsen
Tamin neuvo on kyllä äärimmäisen huono tähän kohtaan. Kiusaamista ja syrjimistä ei tule kenenkään kokea missään olosuhteissa.
Jos omaan tyyliin kuuluu jatkuva vittuilu ja provosointi, mutta siitä huolimatta vetää jonkun kiusaamis- tai syrjimiskortin esiin heti, jos nuo samanlaiset toimet kohdistuu itseä kohtaan jonkun taitavamman toimesta, niin kyllä tuo neuvo pitää aika hyvin paikkansa. Monesti sillä omalla ulosannillakin saattaa olla jotain vaikutusta siihen, että minkälaista kohtelua saa muilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös