Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 326 658
  • 66 842

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Maksetaanko ne päivärahat vielä perjantaisin? Sen siliän tienhän ne menivät aina (baariin) samana iltana, kun tilille napsahtivat. Tai no jos kiinni oltiin viikonloppu, niin saattoi hieman jäädäkin. Vapailla viinaan ja gineksessä kahviin ja röökiin, niin sen voisi parhaiten summata.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mennyt vähän ohi multa näköjään. Menin heti nettiin ja RIP-ketjuun, että onko Dio kuollut, muttei missään mitään mainintaa. Sitten luin viestisi tarkemmin: aah, okei. Olin varmaan vika rivissä joka tajusi tämän. Dio on hyvä.
Joo ja katos tätä sun mun ymmärtämistä vielä kaiken päälle...mutta onhan Hän ollu toki hyvän aikaa poissa ja tosta lainaamastasi voi päätellä myös kielellisen taitoni.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maksetaanko ne päivärahat vielä perjantaisin? Sen siliän tienhän ne menivät aina (baariin) samana iltana, kun tilille napsahtivat. Tai no jos kiinni oltiin viikonloppu, niin saattoi hieman jäädäkin. Vapailla viinaan ja gineksessä kahviin ja röökiin, niin sen voisi parhaiten summata.
Joo joka toinen perjantai tulee kahden viikon "palkka".
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Joo joka toinen perjantai tulee kahden viikon "palkka".

Samana on pysynyt siis. Ei se "palkka" kyllä sinällään mieltä lämmittänyt, heh. Olipahan toisaalta jotain mitä odottaa lomien lisäksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mikä juttu tää siis on? Joukkailet? tästä jo toistamiseen... Oonko joskus siis en-ymmärtänyt sua vai mikä meemi tämä olla?
Näin mä olin muistavinani ja koitin taas olla ymmärtämätön kaiketi. Unille tässä pitämän.
Enkä mä meemeile ku tiiä oikeestaan ees mikä on meemi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
On noita euroviisuja kyllä aina kiva seurata vaikka olisikin uusintalähetys tai nyt menevä erikoislähetys.

Eilen tuli katsottua ensimmäistä kertaa 2006 viisut äitini ja vanhemman lapseni kanssa (nuorempi meni nukkumaan ennen pisteiden julkistusta). Satuin kyllä olemaan lasteni äidin kanssa oman äitini luona vuonna 2006 viisujen aikaan, mutta äitini ei silloin jaksanut katsoa. Lapseni eivät olleet edes syntyneet silloin. Silti oli hyvä kisastudio eilen meillä kun äitini tuli tänne kylään täksi viikonlopuksi (hän on vasta 69 eli lähelläkään karanteeni-ikää).

2007 pääsin paikan päälle silloisen työnantajan takia (sattui olemaan kisojen pääsponsori eli TeliaSonera) semin kenraaliin. Sattui olemaan se semi, jossa tuo voittaja esiintyi ja jäi mieleen jo siitä. Hieno oli meininki hjallisareenalla.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
On noita euroviisuja kyllä aina kiva seurata vaikka olisikin uusintalähetys tai nyt menevä erikoislähetys.

Eilen tuli katsottua ensimmäistä kertaa 2006 viisut äitini ja vanhemman lapseni kanssa (nuorempi meni nukkumaan ennen pisteiden julkistusta). Satuin kyllä olemaan lasteni äidin kanssa oman äitini luona vuonna 2006 viisujen aikaan, mutta äitini ei silloin jaksanut katsoa. Lapseni eivät olleet edes syntyneet silloin. Silti oli hyvä kisastudio eilen meillä kun äitini tuli tänne kylään täksi viikonlopuksi (hän on vasta 69 eli lähelläkään karanteeni-ikää).

2007 pääsin paikan päälle silloisen työnantajan takia (sattui olemaan kisojen pääsponsori eli TeliaSonera) semin kenraaliin. Sattui olemaan se semi, jossa tuo voittaja esiintyi ja jäi mieleen jo siitä. Hieno oli meininki hjallisareenalla.
Kyllä minä vaan pienessä tuubassa eilen seurasin noita kisoja kuin oisvat tän vuotuiset, kunnes Lordi tuli kehiin. No sittenkin hetken aattelin että siellä on vanhoja mestareita väli esiintyjinä.
Joku ois voinu tuntea ittensä tyhmäks.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kannattaa siis jatkossa olla kuulolla.
Olen käsittänyt, että sotilaskotiin on turha haikailla toistaiseksi. Vähintäänkin ulkopuolisilla.

Viidenkymmenen päivän päästä minua odottaa Vekaranjärven varuskunnan portit ja se on sitten menoa. Olen yllättävän neutraali toistaiseksi asian kanssa. Veli SMT viesteillään ei ainakaan ole kasvattanut intoa lähteä armeijaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Olen käsittänyt, että sotilaskotiin on turha haikailla toistaiseksi. Vähintäänkin ulkopuolisilla.

Viidenkymmenen päivän päästä minua odottaa Vekaranjärven varuskunnan portit ja se on sitten menoa. Olen yllättävän neutraali toistaiseksi asian kanssa. Veli SMT viesteillään ei ainakaan ole kasvattanut intoa lähteä armeijaan.
Joo kaiketi ei ois munkeille ollu saumaa vaikka @ SMT ois huutoon vastannu.

Toi neutraali asenne on hyvä. Jos haluut mennä mukana ni meet. Jos haluut mennä omaa reittiä ni meet. Ei siellä kukaan mihinkään pakota, ja jos koittavat ni tekee selvänä että suoritat palveluksen omalla tavallas. Niin mä ainakin tein, mut toki aikaa 20v. jne.
Kaverit sano etten siellä viikkoa oo. No olin sen puol vuotta kotiutuen parisenkymmentä kiloa raskaampana ja omin siivin siviiliin. Natsatkin asensi kapteeni esitutkinnan yhteydessä eli koen olevani esimerkki siitä että sen voi kyllä suorittaa ilman paineita.

Tsempit sulle reissulles!
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@HogiBoi Tuossa jo @Partakus selvittikin aika hyvin asiaa. Asenne oli minulla aika sama, vaikka jouduinkin olemaan 8kk kun siihen aikaan ei vielä 6kk palvelusta tunnettu (taisi tulla seuraavana vuonna). Minultakin kyseltiin toki toki aukkia/rukkia koska olin kauppatieteiden ylioppilas (kävin vuoden kauppakorkeaa ennen inttiä kun en päässyt suoraan lukiosta), mutta totesin vain ettei vitussa, mahdollisimman äkkiä pois täältä.

ihan perseestähän se on, mutta kyllä sen kestää. Vekara noin paikkana oli ihan jees. Aika hyvä kirjasto (tykkään lukea) ja sotilaskoti oli myös ihan ok. Yleensä hain vain sieltä 4-6 berliininmunkkia ja menin omaan tupaan lukemaan lainaamaani kirjaa. Ei ollut oikein yhteistä tupakavereiden kanssa vaikka metsäreissulla ihan hyvin pärjättiinkiin. Kertaakaan en hakenut iltalomaa että olisi voinut käydä siinä paikallisessa vetämässä muutaman tunnin kaljaa. Mielummin odotin viikonloppuun, kun melkein joka viikonloppu sieltä normioloissa kuitenkin pääsee kotiin.
Aluksi olin ihan tuon 6kk kannalla, mutta pikkuhiljaa olen lämmennyt ajatukselle aukista/rukista, mikäli tarjotaan. Saapa nähdä. Ehkä jään sinne. Ei voi tietää.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Kyllä niillä päivärahoilla pärjää, jos ei polta eikä juo. Minä en polta enkä tuolloin juonutkaan. 2012 kesällä menin inttiin, ekat puoli vuotta auto imi kaikki rahat, siis ihan kaikki. Vanha kunnon Golfini meni lopullisesti paskaksi joulukuussa, paria viikkoa aiemmin olin vielä isolla rahalla korjaamolla vaihdattanut iskarit kun leima sitä vaati. No, sen jälkeen alkoi massia säästymään ja jo huhtikuussa ostinkin sitten puhtaasti intin päivärahoilla 600 euron läppärin, ensimmäisen tietokoneeni joka on yhä käytössä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minihameita olisi joskus kiva nähdä, mutta niitä ei kai ole järkevää käyttää Suomessa ympärivuotisesti.
Eikä kaikkien kesäisinkään, toki jokainen pystyy katseensa kohdistamaan myös ihan ite, vaikkapa nurmikkoon eli toisaalle.
Linkkaan nyt yhden tapauskuvauksen tänne, koska en tiennyt onko sopivaa käyttää Pitäisikö itkeä vai jne. ketjua vedellä:


Aivan kotimainen tapaus, joka on hovioikeuteen asti edennyt.
Jotenkin hassu juttu mikäli koiru ei traumatisoitunut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Alan jo tympääntyä noitten kukkien yms. taimien peittämiseen ja hyppyyttämiseen. Tulisipa lämpimiä öitä niin ei tarttisi koko ajan söheltää. Seuraa sääennusteita, peitä harsoilla tai kanna sisään, poista harsot/kanna ulos... Ja sama uudestaan jos säät vaatii. Voisihan tämän kaiken kasvattamisen jättää väliin mutta... Jos kesä ei sitten tulekaan... ;-)
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@HogiBoi ei tää nyt niin perseestä ole, kuin välillä annan ymmärtää. Tykkäisin varmaan jopa jos olisi normi tilanne eli melkein joka viikonloppu lomille ja silloin tällöin kiinni. Nyt tämä kuukausi on vähän turhan pitkä aika. Toivottavasti tämä tilanne muuttuu ennenkuin te uudet monnit tulette tänne.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä ei ole lepposampaa aikaa kun olla intissä, ruokaa neljästi päivässä ja ohjelmaa suunniteltu ihan joka päivälle. Vaatteet ja matkaliput tarjoaa talo myös ja rahaakin tulee joka toinen viikko.

Naattikaa naattikaa vaan.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Kyllä ei ole lepposampaa aikaa kun olla intissä, ruokaa neljästi päivässä ja ohjelmaa suunniteltu ihan joka päivälle. Vaatteet ja matkaliput tarjoaa talo myös ja rahaakin tulee joka toinen viikko.

Naattikaa naattikaa vaan.
Samat ajatukset itsellä tuosta kaksikymmentä vuotta sitten lusitustusta vuodesta. Helposti aikuisiän lepposin vuosi, stressiä ei lainkaan ja nyttemmin vastaava sapattivuosi ei järjestyisi edes lottovoitolla...
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jotenkin tuntuu, että intin läpikäynnin jälkeen monien vuosien päästä on monella kaipuu takaisin ja muutenkin siellä elo oli pelkkää juhlaa. Ikään kuin sillä hetkellä kokemat vitutukset haihtuu ja tulee vuosien myötä miedommiksi, kun taas hyvät fiilikset tulee vain enemmän pintaan jo pelkästään nostalgiamielessä. Saatan olla tietysti täysin väärässä.

Olihan siellä paljonkin hyviä hetkiä, mutta en helvetissä missään nimessä menisi takaisin. Sehän on kuitenkin luultavasti niin, että tällä_hetkellä intissä oleva ei siellä luultavasti erityisesti halua olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös