Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 172
  • 66 850

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
YouTubesta löytyy kivasti vanhoja kokonaisia NHL pelejä tälläiselle vieroitusoireita kärsivälle. Just nyt tulilla Anaheim - St. Louis keväältä 1995.
Teemu ei vielä tuolloin pelannut ankoissa, mutta Bluesin riveissä viilettää Esa Tikkanen. Kuten myös mm. Brett Hull, Brendan Shanahan, Al McInnis sekä Curtis Joseph maalissa.

Kivempihan tätä on kattoa kuin nykylätkää. Gary Thorne selostaa. Kahden viivan sääntökin on voimassa ja vanha puolikaaren muotoinen maalivahdin alue. Trapezoidista kukaan ei ollut tietoinenkaan tuohon aikaan.
Ja maalivahdin varusteet kooltaan puolet nykyisestä. Joutuivat oikeasti torjumaankin eikä vaan peittämään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vittu, järki lähtee tuon hamstrauksen kanssa. Lähikauppani eli Konalan S-Market yrittää selviytyä jotenkin, mutta aina on hyllyt tyhjät. Olen tässä nyt muutamana päivänä siellä käynyt ja nähnyt, että koko ajan tuodaan uutta tavaraa hiki hatussa ja täytetään hyllyjä, mutta hyllyt tyhjenevät hirveää vauhtia. Siellä on jopa käytävillä tavarakärryjä, joissa lukee, että ei saa tyhjentää ennen lauantaita tai sunnuntaita.
 

ace

Jäsen
YouTubesta löytyy kivasti vanhoja kokonaisia NHL pelejä tälläiselle vieroitusoireita kärsivälle. Just nyt tulilla Anaheim - St. Louis keväältä 1995.
Teemu ei vielä tuolloin pelannut ankoissa, mutta Bluesin riveissä viilettää Esa Tikkanen. Kuten myös mm. Brett Hull, Brendan Shanahan, Al McInnis sekä Curtis Joseph maalissa.

Kivempihan tätä on kattoa kuin nykylätkää. Gary Thorne selostaa. Kahden viivan sääntökin on voimassa ja vanha puolikaaren muotoinen maalivahdin alue. Trapezoidista kukaan ei ollut tietoinenkaan tuohon aikaan.
Kiitos tästä ideasta, monta vuotta on ollut aikeena katsoa World Cup -96 matseja, nyt siihen on aikaa. Kaikkien aikojen hienoin kiekkoturnaus.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
YLE voisi myös tehdä kulttuuritekoja ja laittaa vanhoja lähetyksiä areenaan studioineen päivineen.
Jos tässä nyt kolmesta viiteen kuukauteen joutuu olemaan neljän seinän sisällä, niin helposti tässä voisi kokea parinkymmenen vuoden takaisia olympialaisia/arvokisoja uudestaan.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
YLE voisi myös tehdä kulttuuritekoja ja laittaa vanhoja lähetyksiä areenaan studioineen päivineen.
Jos tässä nyt kolmesta viiteen kuukauteen joutuu olemaan neljän seinän sisällä, niin helposti tässä voisi kokea parinkymmenen vuoden takaisia olympialaisia/arvokisoja uudestaan.

Olympialaisiin ei ole lähetysoikeuksia lyhyitä klippejä lukuunottamatta, mutta muutenhan tuo on erinomainen idea. Mikko Hannula, nyt on tilaisuutesi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Masked Singer Suomi. Haastetta piisaa kun eivät livenä laula täysin.

Suvi Teräsniska ja Riku Nieminen tuli havaittua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Masked Singer Suomi. Haastetta piisaa kun eivät livenä laula täysin.

Suvi Teräsniska ja Riku Nieminen tuli havaittua.
Se ampiaistyttö on Eva Wahlström. ”Tanssii kuin perhonen, pistää kuin ampiainen.”
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tulin omaan makkariin kalsaroimaan. Akalla on joku homo ja nainen kylässä. Valkoviiniä oli jäänyt eiliseltä. Kahvikupista join. Seuraavaksi sängyn alta otan lonkeroa, jotka salakuljetin tänne. Parempi juoda lämpimänä, ettei tartte lähteä alakertaan näyttäytymään. Söin jo niiden kanssa, kyllä sen pitää riittää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei tuo masked singer kyllä la illan viihteenä lasten kanssa ollut ihan samaa tasoa kuin harri putterit tai putous, mutta kyllähän tuon nyt katsoi. Onneksi oli "tuomaristossa" Jenni Kokander ja Tuure Borelius niin on lapsillekin tuttuja ihmisiä mukana. Pekka Pouta oli molemmille täysin tuntematon.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tulin omaan makkariin kalsaroimaan. Akalla on joku homo ja nainen kylässä. Valkoviiniä oli jäänyt eiliseltä. Kahvikupista join. Seuraavaksi sängyn alta otan lonkeroa, jotka salakuljetin tänne. Parempi juoda lämpimänä, ettei tartte lähteä alakertaan näyttäytymään. Söin jo niiden kanssa, kyllä sen pitää riittää.
Joku tolkku siinä sosiaalisuudessakin pitää tosiaan olla. Minäkin useimmiten menen päiväunille, kun tiedän että vaimon ystäviä tai sukulaisia on tulossa kyläilemään. Ei minusta saa edustusaviomiestä, olen sellainen nurkassa nuilottaja.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tulin omaan makkariin kalsaroimaan. Akalla on joku homo ja nainen kylässä. Valkoviiniä oli jäänyt eiliseltä. Kahvikupista join. Seuraavaksi sängyn alta otan lonkeroa, jotka salakuljetin tänne. Parempi juoda lämpimänä, ettei tartte lähteä alakertaan näyttäytymään. Söin jo niiden kanssa, kyllä sen pitää riittää.
Joku tolkku siinä sosiaalisuudessakin pitää tosiaan olla. Minäkin useimmiten menen päiväunille, kun tiedän että vaimon ystäviä tai sukulaisia on tulossa kyläilemään. Ei minusta saa edustusaviomiestä, olen sellainen nurkassa nuilottaja.
Sängyn alle piiloon ja huutelemaan, Jutta Grahnin miehen perinnettä kunnioittaen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sängyn alle piiloon ja huutelemaan, Jutta Grahnin miehen perinnettä kunnioittaen.
Minkäs sille voi ettei ihmiset oikein kiinnosta. Hyvä esine voittaa helposti sellaisen keskivertoihmisen. Hyvä kirja voittaa hienonkin ihmisen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hyvän kirjan on kirjoittanut ajatuksissaan pätevä ihminen, syviä ja viiltäviä havaintoja tekevä poikkeusyksilö. Ammattilainen. Eihän tuommoiset tavalliset ajatusten amatöörit voi yltää samaan, joten luonnollista on, että mieluummin vaikka lukee.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyvän kirjan on kirjoittanut ajatuksissaan pätevä ihminen, syviä ja viiltäviä havaintoja tekevä poikkeusyksilö. Ammattilainen. Eihän tuommoiset tavalliset ajatusten amatöörit voi yltää samaan, joten luonnollista on, että mieluummin vaikka lukee.
Ja mikä tärkeintä, sitä kirjan kirjoittanutta ihmistä ei tarvitse tavata. Sen kanssa ei joudu juttelemaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ja mikä tärkeintä, sitä kirjan kirjoittanutta ihmistä ei tarvitse tavata. Sen kanssa ei joudu juttelemaan.
Kirjaahan nimenomaan pitää tavata.

Oon vitsihuumorimiehiä.

Kari Tapio laulaa nyt täällä Provinssissa v. 2010 kappaletta Kun saavun Ouluun. Kävin torstaina saunassa ja laitoin Kari Tapion soimaan suihkutilan puolelle. Olen suomalainen soi, olin saunassa yksin, otin tervasnapsin. Tunsin että siinä oli hyvä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kirjaahan nimenomaan pitää tavata.
Minut opettivat väkisin koulussa ta-vaa-maan eka luokalla. Pidin sitä typeränä. Olin opetellut lukemaan suoraan jo kolmevuotiaana, ja kouluun mennessäni olin lukenut Viisikot, Jenningsit, Punavyöt, Vernet ja Dänikenit. Ja siellä sitten retardien kanssa kuorossa piti vetää että pal-lo pomp-pii.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minut opettivat väkisin koulussa ta-vaa-maan eka luokalla.
Minun aikana ei enää tavattu vaan opeteltiin lukemaan ns. äänteillä. Niin se kehitys kehittyy (en tiedä meneekö se aina parempaan). Se taisi olla aika uusi juttu silloin kun aloitin koulun, siis se ettei enää tavattu... kun sinulle vielä opetettiin tavausta ja minulla ei enää opetettu eikä meillä paljon ikäeroa ole.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun aikana ei enää tavattu vaan opeteltiin lukemaan ns. äänteillä. Niin se kehitys kehittyy (en tiedä meneekö se aina parempaan). Se taisi olla aika uusi juttu silloin kun aloitin koulun, siis se ettei enää tavattu... kun sinulla oli ja minulla ei eikä meillä paljon ikäeroa ole.
Nyt kyllä jompikumpi juksaa. Eikös toi äänteille vetely oo ihan tuore juttu? Mun mukulat kyllä sillä opetteli. Mää en osannu ollenkaan auttaa...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minun aikana ei enää tavattu vaan opeteltiin lukemaan ns. äänteillä. Niin se kehitys kehittyy (en tiedä meneekö se aina parempaan). Se taisi olla aika uusi juttu silloin kun aloitin koulun, siis se ettei enää tavattu... kun sinulle vielä opetettiin tavausta ja minulla ei enää opetettu eikä meillä paljon ikäeroa ole.
Pee aa äl pal, äl oo lo. Pallo. Näin se meni. Olin olevinani kovin kiinnostunut. Sitten kun opettajani hiffasi että osaan lukea, sain tuoda kouluun omia kirjoja ja lukea niitä äikän tunnit. Kiitos Maijalle, olit varmaan jo kuusikymppinen silloin 1980 mutta kovin moderni. Luin Sinuhen eka luokan äikäntunneilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt kyllä jompikumpi juksaa. Eikös toi äänteille vetely oo ihan tuore juttu? Mun mukulat kyllä sillä opetteli. Mää en osannu ollenkaan auttaa...
Äitini on aikoinaan opetellut lukemaan tavaamalla tyyliin aa uu au- tee oo to eli au-to. Minua taas on opetettu lukemaan ns. liuttamalla eli yhdistämällä kirjainten äänteet toisiinsa ilman että sanotaan kirjaimen ns. nimeä. En koe että mitenkään yritän juksata mutta näin muistan asian. Aloitin kouluni 80-luvun puolivälissä. Muistelisin että silloin äänteiden käyttö lukemaan opettelussa olisi ollut uusi juttu. Varmaan tuokin on vuosien varrella muuttunut... tai kehittynyt. En nopealla guugeloinnilla löytänyt tietoa milllon äänteet olisi otettu messiin lukemaan opettelussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös