Mulla on yks tietty perhe, mihin oon tutustunut joskus ja auttanut heitä, kun ovat hakeneet apua vähävaraisena. Olin kulmilla ja arvelin käydä morjestamassa, että miten heillä pyyhkii. Eihän siellä hyvin mennyt. Perheen äiti oli kuollut sairaskohtaukseen. Kuuntelin siinä pöydän ääressä itsekkin silmät kosteana tämän miehen puheita, muistoja ja kaipuuta tämän vaimostaan. Oli aivan helvetin koskettava tilanne. Ihmiset kamppailee joka päivä saadakseen perheelleen mahdollisimman hyvän elämän. Lapselleen leluja, vaatteita ja ruokaa. Sitten toinen sattuu kuolemaan. Näät silmästä silmään sen hädän ja surkean olon, että mitäs nytten?
Lahjoitin heille jokin aika sitten isohkon älytelevision, koska kuulin sivu korvalla, että vaimo haaveili sarjojen/elokuvien katselusta ja lapsikaan ei meinaa enää nähdä pelata pelejään pieneltä näytöltään. Nyt kun menin käymään, televisio nökötti vieläkin paikoillaan. Totesin, että jos hätä iskee, niin mun takia ei pidä olla esim myymättä televisiota. Isäntä totesi, että mieluummin vaikka ryöstää pankin, kun myy jotain heille lahjoitettua pois.
No anyway. Jatkettiin siinä juttua kaikesta, harrastuksista, elämästä jne. Muksu olis hirveen halukas salibandya pelaamaan, koska koulussa hän oli kuulemma pitelemätön lajissa. Sanoin hoppa in ja ajettiin urheilukauppaan. Ostettiin pojalle kunnon tennarit ja maila, ja lupasin järkätä jannun salibandytreeneihin ja peleihin. Tuon jälkeen käytiin syömässä ja kaupassa. Lupasin tälle pojalle, et sulla on 30 sekuntia aikaa latoa niin paljon syömistä kärryyn, kun kerkeät ja saat kaikki omakses. No, karkkihyllylle suoraan ja tajuton määrä sipsiä, namusia ja limukkaa. Heh. Tämän isän kanssa tehtiin vähän viisaampia ostoksia ja ostettiin kaapit ja pakastimet täyteen safkaa. Lupasin vielä, jos perjantaina pelataan lätkää, niin lähdetään katsomaan.
Heitin ne himaan. Halattiin lopuksi ja sovittiin, että yhdessä näistä selvitään ja mun puhelin vastaa aina jos tulee jotakin.
Nyt on helvetin hyvä olo ja mieli. Olin meinaa menossa ostamaan konjakkeja ja viskejä, mut väitän, et sain paremman mielen, kun käytin rahat näin.
Ps. Kävin kyllä silti vähän viskiä.